Den nye H2-stasjonen til NEL er et generasjonsskifte.

Slettet bruker
NEL 21.04.2018 kl 08:19 16000

Den nye og betydelig modifiserte H2 stasjonen fra NEL Hydrogen er en ekstremt god nyhet..
Den nye stasjonen har kapasitet til å fylle opp til 100 biler eller opp til 50 busser i døgnet.
Hvis vi sier at det tar 5 minutter å fylle opp en bil med hydrogengass og 2 minutter å komme på plass med ny bil, trekke kort og gjøre andre nødvendige prosedyrer, så får vi tilsammen 7 minutter.
100 biler blir dermed 700 minutter som omregnet blir til 11 timer og 40 minutter, dvs at den nye H2 stasjonen til NEL har kapasitet fylle opp biler som står i kø etter hverandre med hydrogengass i 11 timer og 40 minutter.
Dette er en kapasitet som overgår alt annet på markedet flerfoldige X ganger.
Det vil sannsynligvis aldri noen gang bli behov for større kapasitet på 1 stasjon..

Til sammenligning klarer ITM og Shell sine H2 stasjoner med 80 kg kapasitet bare 16 biler i døgnet.
Dette betyr at NEL sin nye stasjon har mer enn 6 X større kapasitet enn ITM og Shell sine H2-stasjoner.
Når dette går opp for markedet blir det både økende etterspørsel etter NEL sine stasjoner og betydelig kursøkning for utålmodige NEL-aksjonærer.
Redigert 20.01.2021 kl 17:58 Du må logge inn for å svare
Ecotricity
21.04.2018 kl 08:24 12453

Jeg tenker også i de baner. Jeg var inne i NEL frem mot forrige deadline for Nikola-nyheter, men har syltet pengene i litt andre saker - men tok et lite lodd på 2,75 på slutten av denne uken.
Slettet bruker
21.04.2018 kl 09:30 12282

Jeg tanker også i de baner kring fylleriet. Därför sa jag igår att kravet burde vara 200 bilar per dygn. Så att det kan fyllas ordentlig.

Återigen må vi få veta vad konkurrenterna klarar. Om konkurrenterna redan idag har stationer som klarar 250 bil så förklarar det varför nel ikke vinner några kontrakt.
Slettet bruker
21.04.2018 kl 09:42 12226

Selv for kverulanten Larsson jr må det vel synke inn at det aldri vil bli behov for 200 eller 250 fyllinger fra 1 stasjon i døgnet.
At ITM og Shell opererer med 16 fyllinger/døgn fra sine stasjoner sier vel sitt...

Med 100 fyllinger pr døgn har vi etter min mening nådd taket for hva som er nødvendig kapasitet ved 1 stasjon.
Pumpen er ved 100 fyllinger i praksis opptatt 12 timer i døgnet, og mer blir det sannsynligvis aldri behov for.
Redigert 21.04.2018 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
Keirax
21.04.2018 kl 10:27 12103

Siden NEL har jobbet mot en slik kapasitet så kan det jo være på bakgrunn av ønsker fra potensielle og eksisterende kunder. Enig med Larsson jr. her. Ingen vet hva fremtiden bringer, og olutselig kan det I enkelte områder være behov for slik kapasitet. Feks i California...og om ikke behovet er der i år eller neste år er det ikke sikkert det er dumt å allerede ha det klart.
Redigert 21.04.2018 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2018 kl 10:49 12543

Framtiden ligger helt klart i å ha stasjoner av en viss kapasitet. Stasjoner med kapasitet på 16 biler i døgnet holder sikkert på de fleste steder idag men er ikke særlig framtidsrettet. Om 1-3 år vil det være behov for stasjoner som den siste Nel nå kan tilby markedet. Vil klart komme bestillinger snarlig på disse stasjonene. Nå er det ikke lenge igjen før Nikola kommer med sin offentliggjøring av ny storkunde. Blir meget spennende framover nå.
Redigert 21.04.2018 kl 10:50 Du må logge inn for å svare
Framtia
21.04.2018 kl 11:22 12444

...og dette er pr dispenser!
Slettet bruker
21.04.2018 kl 11:24 12412

16 fyllinger kan bara räcka till forskning eller försöksstation sedan bör det dimensioneras efter att det fylls hela tiden.

Når man sier 250 bilar per dygn så innebär det ikke 250 bilar, utan att tempot är det. Tex mellan 02 of 05 på natten kommer det bara 2 bilar. Då är tempot 16 bilar per dygn eller nåt.

Men på eftermiddagen kommer det bilar hela tiden of då är vi på ett högre tempo.

Det är glädjande att nel tagit fram denna station, og hvis det är så att 100 bilar är vad som krävs för fyllning utan avbrott, väldigt bra. Jag tror dock vi ska mot 200 då, hoppas nel blir först där också.

Sen det här med komprimering utan komprimering får de gärna utveckla. Är det skrivefel eller ny teknologi
Slettet bruker
21.04.2018 kl 13:08 12260

Hydrogenics i Kanada leverer like store og større stasjoner enn Nel i dag og har holdt på i over 60 år. De har stasjon levert i 2013 med 780kg pr dag for 350/700 bar fylling i Hamburg. Men det er to elektrolyser som driver stasjonen. De kan levere fyllestasjoner med opp til 1000 kg pr døgn. Så med tanke på leveringskapasitet er nok ikke Nel så unike. Forskjellen er størrelse og effektivitet.

Hydrogenics har også en 260 kg, 350 bar fyllestasjon i Oslo for Ruter sine busser. Pluss samarbeide med ASKO i Norge og sikkert flere. Så markedsmessig har nok andre selskap, som har holdt på med fyllestasjoner lenge, et naturlig forsprang også i Norge. Her har Nel en formidabel jobb å gjøre med markedsføring. Avtalene med Nikola kan blir det som virkelig setter Nel sine fyllestasjoner på kartet. Nel må nok bli helter i utlandet før de blir helter i hjemlandet;)

Det er ikke hokuspokus å levere digre fyllestasjoner så vidt jeg kan forstå. Det er bare å skalere opp. Det som er av større betydning, er arealbeslag og effektivitet. Mest mulig samlet på et lite areal. Nel sitt fortrinn er nettopp at de er plassbesparende og effektive. Avgjørende i storbyer og tettbygde strøk. Eller der grunneier rett og slett ikke har all verdens areal til disposisjon. I tillegg er selve pumpene lett å tilpasse eksisterende fyllestasjoner. De kan plasseres ved siden av vanlige bensinpumper og betjenes fra begge sider som en vanlig drivstoffpumpe. Det tar sikkert ikke lang tid før konkurrentene kommer med motsvar. Kanskje de allerede har det på plass.
Er helt enig med de som mener det er på tide Nel ASA begynner å hanke inn avtaler og kroner på "the icing on the cake". Her kan ting fort snu og hydrogenbiler bli veldig aktuelt når fyllestasjoner blir små, billige og like effektive å håndtere som en hvilken som helst bensin/diesel fyllestasjon. Det er nok av leverandører som hevder de leverer det beste i verden. Og det er sikkert ikke dårlige produkter heller. Her gjelder det å ha selgere i verdensklasse også. Ikke bare det beste utstyret. Løkke og co har mye å bevise.

Tilbake til fyllestasjonene.
100 fyllinger i døgnet er en solid start med tanke på hvor få hydrogenbilder som er i omløp. Siden det er enkelt å skalere opp til flere pumper kan man lett øke kapasiteten i takt med økt etterspørselen.

Larsson jr,
Kompressorteknologien de benytter er trolig elektrokjemisk og ikke mekanisk. Forskjellen er at den ene metoden fysisk komprimerer hydrogenet, rett og slett banker det sammen. Den andre metoden kan man si konsentrerer hydrogenet. Hydrogenet vandrer gjennom en membran på et vis og stues pent sammen. Antar det er derfor de kaller det komprimering uten komprimering.
Slettet bruker
21.04.2018 kl 13:22 12220

Fernet

Takk for oppdatering.

Den økte kapasiteten på den nye stasjonen til NEL er så vidt jeg har forstått uten øket footprint fra den tidligere stasjonen, og vi må heller ikke glemme at denne UL-sertifiseringen fra 11.04 kan gjøre sitt til at NEL nå blir mer attraktive I USA-markedet.

https://newsweb.oslobors.no/message/448484
Slettet bruker
21.04.2018 kl 13:26 12174

Det stemmer Oppgang kommer. Footprinten er den samme. Sertifiseringen kan umulig gjøre de mindre attraktive.
Slettet bruker
21.04.2018 kl 14:56 12023

Har dere tanker om at den nye stasjoner kun passar till USA og Europa?

Er Asien så vansklig med standarderna som lökke sier?

Rart, jeg menar Toyota mirai, Honda og Hyundai er väl de vätgasbilar som finns idag , alla från Asien
Redigert 21.04.2018 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2018 kl 16:20 11858

Hvor mange fyllinger tar en bensinautomat i døgnet? 100 i døgnet er rett og slett for lite til å dekke inn investeringen, det må gå kontinuerlig.

Eric
mozel
21.04.2018 kl 17:03 11749

Alt høres bra ut, men det som karakteriseres som fottrinn, må føre til salg!!!!
Slettet bruker
21.04.2018 kl 17:21 11704

Je lukter penger. Her blir det rally monte carlo, se.

Alle seriøse land, stater og byer setter opp litt av hver energimetode.

PK har brukt opp å gnage på elbil nu. Nå skal transportnæringen lokkes over på hydrogen.
Slettet bruker
21.04.2018 kl 19:24 12093

Eric:
Haha, ja du er en artig skrue.
Hvor inn i granskauen ser du en bensinpumpe brukes 24/7?
Du vet kanskje at de også må fylles opp eller???

Kan du vise regnestykket som ligger bak din antakelse/påstand om at en hydrogenpumpe må gå kontinuerlig?
Send ditt regnestykke til Nikola, så de ikke dummer seg ut med å handle stasjoner som ikke dekker investeringen :)))))
Det er på HO man finner fakta...:)))))
Ranudo
21.04.2018 kl 19:40 12038

Et kvalificeret slag på tasken: Max 3 ud af 100 benzinstandere i Danmark opfylder dit kriterie! Så der er for mange stationer/standere?
Nå gir vi gass
21.04.2018 kl 19:56 11986

Slutt å tull nå.
EricSimpsonjr har tenkt det ut i hodet sitt, så da må det være sant. ( Eller er han kanskje svensk, som unge Larsson ?)
Han har nok ingen annen agenda enn å være positiv til NEL og hydrogen-utviklingen.
Redigert 21.04.2018 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2018 kl 20:48 11866

S.Jr. Nå skal ikke bensinpumpene fases ut over natta. Kapasiteten på 100 biler i døgnet er mer en nok pr i dag.
Wanker
21.04.2018 kl 21:48 11722

Fernet: "Hydrogenics i Kanada leverer like store og større stasjoner enn Nel i dag og har holdt på i over 60 år. De har stasjon levert i 2013 med 780kg pr dag for 350/700 bar fylling i Hamburg. Men det er to elektrolyser som driver stasjonen. De kan levere fyllestasjoner med opp til 1000 kg pr døgn. Så med tanke på leveringskapasitet er nok ikke Nel så unike. Forskjellen er størrelse og effektivitet."

Det finnes andre leverandører med stasjoner som produserer opp til 1000kg, men denne nyheten går vel kun på hvor mye EN dispenser klarer. Hvordan ligger de andre an på dét området? Går ut fra at NEL ikke lager en pressemelding om noe som ikke er en nyhet eller et konkurransemessig fortrinn...
Nå gir vi gass
21.04.2018 kl 22:53 11590

Oppvigår: Like greit å oversette, siden vi er i Norge.

"En av RTS Africas mest langvarige internasjonale direktører, Nel Hydrogen - et dedikert hydrogen (H 2 ) selskap som leverer løsninger for å produsere, lagre og distribuere H 2 fra fornybar energi, har mottatt en bestilling fra Nikola Motor Company for to demonstrasjons tankstasjoner til gi H 2 til Nikolas flåte av prototype H 2 kjøretøyer.
"Denne bestillingen er den første delen av et initiativ som tar sikte på å utvikle lavprisfornybare H 2- produksjons- og drivstoffsteder, for potensiell utvikling av 16 store steder med kapasitet opp til 32 tonn H 2 per dag.
De to første demonstrasjonsstasjonene vil hver gi 1 tonn H 2 til Nikola Motors prototypebiler og fungere som design verifisering for Nels mega-skala konsept. Denne løsningen vil bli fellesutviklet og skalert inn i verdens mest effektive nettverk av lavpris H 2 produksjons- og drivstoffsteder.
Fraser påpeker at i Sør-Afrika vil H 2 transportteknologi være svært nyttig i applikasjoner som service av drosjeindustrien og i store åpnede gruver, der en rekke haulbiler opererer i begrenset radius. En enkelt Nel fyllstasjon kan for eksempel betjene brenselbehovet til en hel flåte. Med disse programmene ville det ikke være nødvendig å sette opp et massivt spredt forsted og nettstasjon for urbane fyllstasjoner.
"Disse to programmene alene kan tjene som en skritt for å realisere verdien av H 2 -teknologi i transport og også tjene til å innlede en renere og mer miljøvennlig fremtid,"
Redigert 21.04.2018 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2018 kl 23:11 11532

Jepp Wanker. Derfor nevnte jeg at akkurat den stasjonen drives av to elektrolyser. Mulig jeg var noe uklar i formuleringen. Stor kapasitet pr dispenser er ingen heksekunst. Alle kan fikse det. Men Nels totale "footprint" i forhold til ytelse klarer ingen matche pr i dag. Da snakker vi både dispenser og stasjonsmodul. Den får fint plass inni en romslig handicapdass.
Slettet bruker
21.04.2018 kl 23:17 11503

Så sitter man en lørdagskveld og drodler og tenker på the icing on the cake...

Skulle man erstatte alt solgt volum fossilt drivstoff (2016 tall) med samme volum hydrogen i dag, ville det omregnet i kilo hydrogen krevd ca 6,4 pumper i snitt pr bensinstasjon. 1 liter hydrogen tilsvarer 0,071 kg hydrogen. Det ble levert ca 100 millioner liter drivstoff i måneden (bensin og diesel 2016 tall) totalt til alle landets 1580 bensinstasjoner. Ca 63.000 liter pr stasjon pr mnd. Kilde: https://enerwe.no/bensin/selger-mindre-bensin-og-andre-petroleumsprodukter/. Resten av tallene har jeg hentet fra SSB, 2016 tall.
100 millioner liter drivstoff tilsvarer ca 7,1 millioner kg hydrogen. Man må huske energitettheten til hydrogen er mye høyere enn for bensin og diesel.
(1 liter bensin: 9,1 kwh, 1 liter diesel: 10,0 kwh, 1 kilo hydrogen: 33,6 kwh)
Grovt regnet blir samme vekt fossilt drivstoff ca 80 millioner kg. 80 tusen tonn drivstoff i måneden! Det er enorme mengder drivstoff som skal fraktes og lagres rundt omkring i landet. Med produksjon av hydrogen på stedet sparer man samfunnet for enorme utslipp fra tungtransporten. I tillegg blir det mindre belastning på veinettet. Et pluss er at en fyllestasjon for hydrogen nærmest kan settes opp hvor som helst. Ingen nedgraving av tanker eller fordyrende grunnarbeide med tanke på forurensninger pga lekkasjer. En solid strømkilde i nærheten er alt som trengs. Kabel, solcellepark ect.

Noen burde regne på hva omlegging til hydrogen i storskala vil si rent samfunnsøkonomisk for Norge. Hvordan skal inntektene fra avgifter på drivstoff erstattes? Jeg tror vegringen blant norske politikere i stor grad skyldes at de ikke har noen svar på hvordan blant annet avgiftsregimet på fossilt drivstoff skal erstattes.

Lek med grove tall: Dette blir veldig generelt og litt useriøst. Allikevel gir det et interessant perspektiv.

Totalt antall personbiler i Norge ca 2 663 000. Fordelt på alle landets bensinstasjoner blir det ca 1685 kjøretøy pr bensinstasjon.
Siden 2 663 000 kjøretøy skal dele 100 millioner liter drivstoff hver måned blir det ca 38 liter på hver. Gjennomsnittlig kjørelengde alle personbiler er ca 13.273 km. Det gir oss et gjennomsnittsforbruk på 0.34 liter pr mil. Alle skjært over en kam.

Skal alle disse bilistene fylle opp sin gjennomsnittlige andel vil det si ca 56 biler i døgnet. Nå varierer jo tankstørrelser og forbruk veldig fra bil til bil. Og dette gjelder jo om alle bensinstasjoner i landet var like store og bilmassen jevnt fordelt over hele Norge. De aller største stasjonene kan ha opptil 1500 biler innom i løpet av et døgn. Altså over 60 biler i timen. Det ville krevd ca 15 hydrogenpumper om man regner likt mot likt.

Tar man en hydrogenbil med 600 km rekkevidde og ca 100 liter tank og bruker samme årlig gjennomsnittkilometer som bensinbilene blir det ca 22 fyllinger i året. Pr måned blir det ca 2 fyllinger i måneden om vi runder opp litt. Bytter man ut alle 2016 årets 2 663 000 fossilbilene med hydrogen vil det kreve ca 3371 runder med fylling hver måned likt fordelt over hele landet. Det vil si at 112 hydrogenbiler er innom hvert døgn på de 1580 energistasjonene som vi nå kan kalle de. Da regner jeg at de fyller 7 kg hver som er maks pr fylling. Så køen av hydrogenbiler ville i dag blitt betydelig lengre, mer enn dobbelt så lang, enn dagens kø av fossilbiler om man skiftet ut hele bilparken til hydrogen over natten. Heldigvis vil dette skje gradvis. Fyllestasjonene vil i likhet med brenselcellene og resten av teknologien ta flere steg de neste årene i å bli mer effektive og lønnsomme. Parallelt vil rene el-biler og hybrider også utvikle seg til det bedre, slik at presset alene på hydrogenstasjoner kanskje ikke blir så stort som man frykter. Men i første omgang vil hydrogen helt enkelt være overlegent el-bil hva tanking angår. En morsom tanke med hydrogenstasjoner er at hvem som helst i teorien kan skaffe seg en stasjon. Blir interessant å se hva slags krav myndighetene vil sette til en privat hydrogenfyllestasjon.

Verd å ta med seg når man prøver å se fremover er Japans siste funn av sjeldne materialer.
https://forskning.no/naturressursforvaltning-marin-geologi-ressursokonomi-utenrikspolitikk/2018/04/japan-har-funnet
Dette kan snu mye på hodet. Spørsmålet er hvilke teknologier som får mest utbytte av dette. Både batterier og brenselceller krever sjeldne materialer. For faststoffbatterier kan dette bli som en sareptas krukke. Man skal ikke se bort i fra at det også vil gjelde for hydrogenteknologien. Uansett vil biler med brenselcelle kunne dra fordeler av et faststoffbatteri. Akkurat nå er ikke faststoffbatterier på et stadie der de truer noen som helst. De fungerer kun i laboratoriet og ingen ting er skalert opp ennå.

Dette kan bli som kampen mellom vhs og betamax i sin tid. Det grønne skiftet begynner nå. Og de som ikke rekker å komme med i tide kan risikere å aldri komme i tet. Blir hydrogenteknologien billig og effektiv nok og alternativene dyrere er det liten tvil om hva som kommer. Uansett vil hurtiglading av batterier kreve mye strøm. Man må komme seg til en ladestasjon utenfor hjemmet skal man tanke raskt. Så for mange kan det nok bli åkke som. Om de kjører til en energistasjon for å fylle hydrogen i tre minutter, eller lade batterier i tre minutter blir nok ett fett. Og det første alternativet kan du allerede velge i dag om du er så heldig å bo i nærheten av en hydrogenstasjon.

Det er spennende tider på gang. Time vil sjå!




Slettet bruker
22.04.2018 kl 00:13 11379

Nå gir vi gass, tar meg friheten å legge ved link til Afrika-artikkelen din. Mer forståelig på engelsk;) httpss://www.gasworld.com/new-orders-for-rts-africa-and-nel-hydrogen/2014337.article

Ganske underkommunisert hva som foregår i Sør-Afrika. Afrika kan virkelig bli et viktig kontinent for Nel.
https://www.gasworld.com/rts-and-nel-continue-to-bring-h2-solutions-to-africa-/2012376.article

Spent om vi får høre mer om dette 8.mai.

Redigert 22.04.2018 kl 00:16 Du må logge inn for å svare
OZZY
22.04.2018 kl 03:44 11225

Safari kan ikke åpne siden fordi adressen er ugyldig.
Slettet bruker
22.04.2018 kl 09:12 10935

Det gidder jeg ikke ? Enkel matte enhver kan finne ut av.

Det som er verd å merke seg er at fyllestasjonene som leveres i dag dekker dagens behov. Når brenselcellene blir mer effektive øker rekkevidden. De kjører lenger på samme antall kg tanket. Det betyr færre tankinger og mindre kø. Samtidig er det mulig å plasserer ut hydrogenstasjoner på mer utradisjonelle plasser. De kan fordeles jevnere rundt i distrikt og byer. Tilpasset infrastruktur og tetthet av kjøretøy og folk. Akkurat som en el-billader. Bortsett fra at tanking skjer på noen få minutter.
Redigert 22.04.2018 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.04.2018 kl 14:06 10507

Ser ikke det helt store problemet med avgifter, det kan enkelt gjøres med KM avgift. Da betaler alle likt, uansett drivstoff og bomstasjoner og forskjellige avgifts regimer, blir en saga blott. Allerede der er mye penger spart og regninga blir fordelt på alle, etter bruk. Sånn det er nå med elbiler, blir sendt til alle andre inkludert de som ikke engang har bil. Strømnettet må bygges ut, med medfølgende økning i linje avgift og strøm pris. Forsikringa har full oversikt og tar nå inn veiavgift, fjern alt og erstatt det med EN avgift. Som sagt enkelt og greit en KM/bruks avgift.
Slettet bruker
22.04.2018 kl 14:20 10461

Hehe, vi skal ikke klage på 100 fyllinger. På en god dag så kommer det kanskje to biler innom stasjonen i løpet av en dag om 10 år.

Nikola har fortsatt ikke laget en eneste lastebil, det er kun noen tegninger på et ark. Synes dere ikke at det er litt rart at de nå visstnok skal sette opp stasjoner uten et eneste kjøretøy? Det er mye som skurrer her, og denne eventyrhistorien til nel kommer mest sannsynlig å koste aksjonærene meget dyrt.

Hilsen en tidligere aksjonær.
Slettet bruker
22.04.2018 kl 14:39 10408

Hvis en ikke har tro på at det kommer kjøretøyer er vel det merkelig at et av selskapene i USA/verden som er best kjent i disse dager skal offentliggjøres som Nikola kunde, eller?
Sikkert bare oppspinn det også.
Slettet bruker
22.04.2018 kl 17:00 10165

Stasjoner må selvsagt bygges først. Så kommer lastebilene. Personbilen har hatt sin revolusjon og politikerne vender blikket mot tungtransport.

Å tro at trekkvogner skal bruke digre batterier som lagringsmedium er jo latterlig og tåpelig. Den trekkvogna jobber halve døgnet minst og vedlikeholdet på batteripakken ville gjort nasjoner som har disse rare mineralene til superviktige.

Produktene kommer og transportnæringen står klar med pengesekken.
Slettet bruker
22.04.2018 kl 19:30 9904

Og som en liten nota bene, så eier jeg ett transpofirma selv. Og nei, jeg er ikke sjåfør.
Slettet bruker
22.04.2018 kl 21:39 9608

EricSimpson:
Du er herved rapportert.
Du gir deg ikke med løgner?
Du hevder Nikola trucks kun er tegninger på ett ark og at de ikke har bygget en eneste lastebil.

Alt man behøver for å avsløre dine løgner er å ta en titt på feks. YouTube:

https://youtu.be/t9AmbJBGBBo

Så vennligst forlat HO med dine løgner og manipulerende tullprat!
Slettet bruker
22.04.2018 kl 21:58 9534

Northern,
Helt korrekt gjort.
Den typen der har ingenting her inne å gjøre, bare å lese noen få av hans kommentarer og en gjennomskuer hvilke motiver som ligger bak.
oppvigår
22.04.2018 kl 22:18 9471

Er lei dette tullet til Jr.
Vi vet at de 5000 første, skal produseres hos Fitzgerald Glider Kits.
https://www.fitzgeraldgliderkits.com/
Fitzgerald Glider-kits tilbyr også en av de beste landsomfattende garantiene for sine kits og har over 1000 godkjente servicebutikker og over 150 foretrukne servicesentre over hele USA.
Selskapet er basert i sentrale Tennessee og produserer mer enn 3500 lastebiler per år. De tilbyr ulike modeller av Peterbilt, Kenworth, Freightliner og Western Star-merkene.
Ikke seriøst?
Fortsetter:
Wabco Holdings Inc, den globale leverandøren av teknologier og tjenester som forbedrer sikkerheten, effektiviteten og tilkoblingen til kommersielle kjøretøy, annonserte i dag at den har gjort en strategisk investering på $ 10 millioner (Rs 63 crore) i Nikola Motor Company, en leder innen design og produksjon av hydrogen-elektriske kjøretøyer, kjøretøy komponenter, energi lagringssystemer og elektriske kjøretøy drivstasjoner med hovedkontor i Salt Lake City, Utah (USA).
http://www.wabco-auto.com/wabco/
Fortsetter:
Ryder System Inc. vil fungere som Nikolas eksklusive leverandør for distribusjon og vedlikehold landsomfattende og i deler av Mexico. Caterpillar forhandler og tidlig Nikola investor Thompson Machinery vil supplere Ryders salg og tjenester i Tennessee og Mississippi.
https://ryder.com/
http://www.thompsonmachinery-inventory.com/default.htm
Ryder System Inc., et Miami-basert flåtestyringsfirma med 800 servicesteder i USA og ca. 5000 teknikere, vil håndtere distribusjon nasjonalt og i Canada og Mexico.
Ryder mener Nikola har gitt en unik visjon til lastebilindustrien, sier Scott Perry, sjefteknolog og anskaffelsesansvarlig for Ryder System.

Anbefaler å lese disse:
https://www.trucks.com/2017/01/18/nikola-motor-replaces-caterpillar-thompson-machinery/
https://www.trucks.com/2018/01/30/nikola-plans-arizona-truck-factory/

Om ikke dette er nok til å innse seriøsiteten, så hvorfor støttet U.S.EXPRESS Nikola ?
Og vi vet at Nel er med i dette eventyret, med levering av stasjoner.



.
Furuen
24.04.2018 kl 10:49 8773

Litt fakta fra årsrapporten for 2017 som kom i dag:

As previously discussed, the new H2Station® offers customers a modular, flexible and scalable fueling solution, and can operate up to three hydrogen dispensers to fuel hydrogen cars, buses, trucks, forklifts, and even trains. In addition to having a very compact footprint based on years of R&D
and operational experience in the field, the new multipurpose H2Station® offers fast fueling with long range, according to international standards. The station can also be expanded based on customers’ need for hydrogen and is prepared for increase of hydrogen storages, and the addition of dispensers when utilization increases.
Slettet bruker
24.04.2018 kl 11:02 8730

Helt fantastisk hva NEL har fått til her.
Allerede om et år vil verden og NEL se helt annerledes ut enn i dag når det gjelder transport på H2.
Den nye H2 stasjonen til NEL begynner allerede å vekke oppsikt, og dette vil helt sikkert få stor betydning for fremtidige bestillinger av H stasjoner fra NEL.
Nå mangler det bare at investormarkedet forstår den store kursendringen som tegner seg hos NEL Hydrogen, og det vil komme flere overraskelser fra dette selskapet.
Slettet bruker
24.04.2018 kl 11:11 8702

Helt enig Oppgang Kommer. Om du ser på konkurrentenes fyllestasjoner er de både klumpete og plasskrevende. Nel er på rett spor!
Wanker
24.04.2018 kl 13:11 8583

Vi får håpe kundene verdsetter effektive, elegante stasjoner, da!

Air Products fikk nylig en liten kinesisk ordre, og det var vel selskapet som leverte dårlig kvalitet til First Element Fuels første stasjoner.
Linde fikk nå 4 av 6 for H2Mobility i Tyskland: https://energies.airliquide.com/h2-mobility-germany-expanding-its-nationwide-network-hydrogen-stations

Synes faktisk Linde får litt for mange stasjoner, kan det være at de underpriser stasjonene for heller å tjene på gass-leveranser?