Hammers
18.09.2019 kl 00:44 2245

Med over 60 MILLIARDER i gjeld er nok kurser over kr 100 noe bare noe man kan drømme om - etter en fuktig dag på byen.
Ja, også kurser over 50.

Hilsen Hammers.........ikke så fuktig - men tørr bak ørene!
minsin
18.09.2019 kl 00:57 2224

Som en generell opplysning bare
Gjelden har relativt liten innvirkning på aksjekursen til ett selskap.
Der er mere potensialet og inntjeningsevnen .. klarer NAS å gå med overskudd på 1-2 mrd i året - kan 60 mrd i gjeld og aksjekurs på 120 kr lett forsvares.

IAG vurderte vel å by rundt 16 mrd , for NAS - de hadde helt klart oversikt over utgiftene og gjelden til NAS allerede før de kjøpte aksjer

Redigert 18.09.2019 kl 01:33 Du må logge inn for å svare
minsin
18.09.2019 kl 01:07 2206

50?? --- baserer du dette på egen TA ??

Hegnar tv - har en analyse, fra Fredag, der de skisserer mulig brudd gjennom 46 ... som går direkte til 62-64..
https://finansavisen.no/fatv

Herman*
18.09.2019 kl 08:18 2018

Ingen melding fra NAS foreløpig, ei heller ingen kommentarer fra AIG så vidt jeg kan se. Oljeprisen er ned og det kom svært bullish uttalelser fra en Pareto forvalter i går kveld. Skal vi opp til 45-46 i dag eller tilbake til 40?
lektor79
18.09.2019 kl 08:32 1910

Spenningen skaper uansett trykk i aksjen. Norwegian er storoverskriften for tiden. Skal opp.
JStock
18.09.2019 kl 08:48 1777

Forrige gang det var oppkjøpsrykter avviste IAG. Veldig lovende at IAG ikke har kommentert , lukter oppkjøp lang vei
ksandal
18.09.2019 kl 09:05 1619

Oppkjøp tviler jeg sterkt på. men at vi kan nå 50kr kortsiktig er nok mulig. jeg er ute av nas nå, mne vurderer en ny short om den når 50kr. melding om nye problemer er like rundt hjørnet. får se neste kvartalstall først tenker jeg.
Herman*
18.09.2019 kl 09:14 1506

Markedet tror ikke på oppkjøp, selv mener jeg det er for tidlig å konkludere. Det er mye som kan skje på noen uker.

Sanntidsinformasjonen i nettbanken oppførte seg rart i dag tidlig. Det lå en 40-50K i ordredybde på NAS til 42,00 kr. Rett etter åpning kl. 09:00 spratt prisen til 44-45 kr. Så virket ikke sanntidsinfoen i 1-2 minutter, og så var prisen tilbake på 41-42. (Og så gikk det utforbakke derfra). Var dette en "glitch in the Matrix", eller var det noen som faktisk kjøpte flere tusen aksjer til 45 kr stykket?
kimh
18.09.2019 kl 09:30 1345

Noen kan legge inn en ordre på flere tusen aksjer for 45 kr stykket, men i åpningsauksjonen ender den personen med å få kjøpt aksjene til hva selgerne er villig til å selge for. Regn det bare som høyeste pris personen er villig til å betale, eller en sikring på at han kommer seirende ut av åpningsauksjonen.

Takk for forklaringen. (Da vet vi at det er kjøpere der ute med en betalingsvillighet på 45 kr).
Herman*
18.09.2019 kl 09:52 1221

Nei, det blir feil. En kan godt legge inn et bud 10 kroner over «likevektspris», vel vitende at en aldri må betale dette.
minsin
18.09.2019 kl 09:52 1220

IAG blir uansett ikke kommentere dette .
Kilden er såpass upålitelig at de ser det helt unødvendig å kommentere dette
Endel i denne artikkelen er virkelig uforstående , og tyder helt klart at den ikke er særlig faktabasert
Dog er jeg ikke uenig at det kan være dialog mellom NAS og IAG .
Opp+
18.09.2019 kl 15:27 909

London-New York: JV share stabilises 5 years after Norwegian Air entry
British Airways' service between London Heathrow (LHR) and New York John F Kennedy (JFK) is the world's most lucrative airline revenue route. In the year to Mar-2019, it generated USD1.2 billion – the only route with revenue of more than USD1 billion, according to OAG.

More broadly, the London-New York city pair is the world's largest international route by ASKs and the largest intercontinental route by seats (and second largest of all international routes by seats). LHR-JFK (London Heathrow-New York JFK) is the largest international airport pair by ASKs and the largest intercontinental airport pair by seats.

London-New York is dominated by two antitrust-immune joint ventures.

British Airways/American's share is 48.7% and Virgin Atlantic/Delta's share is 28.4%, according to data from OAG. Norwegian's share has grown to 10.0% from a standing start in 2014. The JVs, particularly Virgin/Delta's, have lost share since Norwegian entered, but this is now stabilising. Moreover, Virgin and Delta plan to upgauge on LHR-JFK and to add a JFK service from London Gatwick (LGW), operated by Virgin, in 2020.

This report presents CAPA's analysis of OAG capacity data on the London-New York market, examining growth and seat share by airport pair, airline, and joint venture
KJEPET
18.09.2019 kl 15:32 874

Det så ikke ut til å hjelpe stort Opp+:
Hva om vi tar det på spansk?

"Londres-Nueva York: la participación de JV se estabiliza 5 años después de la entrada de Norwegian Air
El servicio de British Airways entre Londres Heathrow (LHR) y Nueva York John F Kennedy (JFK) es la ruta de ingresos de aerolíneas más lucrativa del mundo. En el año hasta marzo de 2019, generó USD1.2 mil millones, la única ruta con ingresos de más de USD1 mil millones, según OAG.

En términos más generales, el par de la ciudad de Londres-Nueva York es la ruta internacional más grande del mundo por ASK y la ruta intercontinental más grande por asientos (y la segunda más grande de todas las rutas internacionales por asientos). LHR-JFK (Londres Heathrow-Nueva York JFK) es el mayor par de aeropuertos internacionales por ASK y el mayor par de aeropuertos intercontinentales por asientos.

Londres-Nueva York está dominada por dos empresas conjuntas antimonopolio.

La participación de British Airways / American es 48.7% y la participación de Virgin Atlantic / Delta es 28.4%, según datos de OAG. La participación de Norwegian ha crecido a 10.0% desde un comienzo permanente en 2014. Las empresas mixtas, particularmente Virgin / Delta, han perdido participación desde que Norwegian ingresó, pero ahora se está estabilizando. Por otra parte, Virgin y Delta planean realizar un upgauge en LHR-JFK y agregar un servicio JFK desde London Gatwick (LGW), operado por Virgin, en 2020.

Este informe presenta el análisis de CAPA de los datos de capacidad de OAG en el mercado Londres-Nueva York, examinando el crecimiento y la participación en los asientos por par de aeropuertos, aerolínea y empresa conjunta"