Abid Raja er en frekk, populistisk pakistaner

Slettet bruker
17.09.2019 kl 13:18 2931

hans fiendtlighet mot det norske er farlig.

Denne overskrifter vil sikkert få mange til å reagere. Trolig vil noen påstå at den er rasistisk. Hvordan kan jeg omtale Abid Raja som noen annet enn nordmann? Fy skam. Tenk å kalle ham «pakistaner» og attpåtil «frekk».

Men min bevisst provoserende språkbruk i tittelen er virkelig bare småtterier i forhold til hva Abid Raja, som titulerer seg som visepresident på Stortinget og parlamentarisk leder i Venstre, får seg til å si om Siv Jensen, Sylvi Listhaug og i praksis flere hundre tusen nordmenn som har stemt på Frp.

Han har i dagevis nå brukt utrykk som «brun skremselspropaganda» og «rasistisk» om Frps politikk og argumentasjon. Det har ført til krav fra Frp om at han og Venstre-leder Trine Skei Grande beklager og tar avstand fra uttalelsene. Men Venstre har stilt seg bak Raja, og i dag kommer han ut i Aftenposten med en nedrakking og brunbeising som overgår selv det han har kommet med tidligere.

Er han egentlig en hatpredikant?

Forts.
https://resett.no/2019/09/17/abid-raja-er-en-frekk-populistisk-pakistaner-hans-fiendtlighet-mot-det-norske-er-farlig/
Slettet bruker
17.09.2019 kl 13:20 2282

Nei, han er ikke fiendtlig mot det norske, men det unorske som brun retorikk fra Siv og Sylvi!!

Og hvem f... bryr seg om Resett?!
Redigert 17.09.2019 kl 13:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2019 kl 13:22 2274

Resett er ondskap og dumskap i en ekkel og farlig miks.

velkjent
17.09.2019 kl 13:29 2265

Ja,sannheten er farlig den!
Slettet bruker
17.09.2019 kl 13:33 2249

Hvis jeg er brun, så er jammen min bekjente Abid Raja islamist! Sånn er det med den saken.

"Å åpne Europa for islam er en genial idé. For globalistene bruker vår egen selvgodhet mot oss. Og det funker! Vi er så høye på oss selv og vår egen godhet og moralske fortreffelighet at de spekulerte i om vi ville la oss selvutslette fremfor å tape i det moralske pokerspillet, og de satset rett. Europa vil heller gå under enn at noen skal kunne kritisere dem for å være umoralske. Så anstendige er vi. … Russland og Kina gir ikke en millimeter til islam. Men de har ikke dette vanvittige behovet for å være moralske supermennesker som vi har. Egentlig er dette bare en slags etterdønning etter den gang Europa dominerte verden. Nå dominerer vi verden igjen. Føler vi. Moralsk." - Sverre Høegh Krohn
Slettet bruker
17.09.2019 kl 13:39 2239

Hei Z/folkens:))

Og...hehehe - at HOs skapmuslimer rotter seg sammen og setter islamistenes rettigheter foran nasjonens beste er ingen nyhet - det understreker bare hva vi har i vente når kalifatizeringen når zvenske tilstander - skrekk og gru...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
17.09.2019 kl 13:52 2228

Ser at Ole, Dole og Doffen har uttalt seg. Deres arabiske navn er Soso,Tutu og Lulu og på arabersvensk Knatte, Fjatte og Kjatte.
Sotah
17.09.2019 kl 13:55 2221

Dette er åpenbart, Raja og Gjedda samarbeider om å felle eller oppløse regjeringen. Vi har en annen regjeringskoalisjon lenge før jul.
Redigert 17.09.2019 kl 13:55 Du må logge inn for å svare
Zorin
17.09.2019 kl 14:01 2211

Abid Raja er norsk nordmann. Født og oppvokst her i Oslo!
Slettet bruker
17.09.2019 kl 14:02 2209

Hei Zoten/folkens:))

Og...måtte du få rett, Zoten - en koalisjon av Rødt, MDG, SV og Araberpartiet med følge vil da ha god tid på å åpne grensene og øke hastigheten mot Zvenske tilstander - valget i 2021 vil løfte Frepp til gamle høyder med Listhaug og Gjedda i fri utfoldelse med brun sannhetsretorikk uten filter - stay tuned...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
17.09.2019 kl 14:09 2199

Nei. Han har pakistanske foreldre. De som dro fra Norge til Junaiten i gamle dager ble norskamerikanere....

Nå regner man med at det er ca. 4.5 millioner norskamerikanere. (wiki)
Redigert 17.09.2019 kl 14:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2019 kl 14:19 2170

Katten min er født i en stall, men han er med 100% sikkerhet ingen hest for det.
Slettet bruker
17.09.2019 kl 15:04 2152

Vi kan bare håpe, Lilletull! ;-)

Det er bare én grunn til at Høyresosialistene ikke forstår at også de ville vært tjent med et kort kaosstyre fra venstresiden for at Høyre igjen skal få sjansen i 2021, og den grunnen viser at for Høyresosialistene er det likegyldig hvilken side som regjerer bare deres egen leder nå belønnes med internasjonal toppjobb samtidig som de diskuterer internt hvem av dem som skal gis den globale muligheten fire år senere...

Sånn er det blitt.

Så hvordan tør politikerne behandle folket både uvitende og nær spedalske? For det gjør de når de ikke lytter til oss. Reelt demokrati er det i all fall ikke: Våre stortings-representanter, dvs dem vi tillates å stemme på, er personer via valglister utarbeidet av og for partiene selv…
Det forklarer mye den manglende folkelig lojalitet samt politiker arroganse. For slik er kun ca 1,5% av «folket» representert, altså i realiteten representerer våre representanter de generøst og sterkt «statsfinansierte» partiene selv…
Folket er slik tilsidesatt og utmanøvrert – og folke-demokratiet er til et gigantisk juks blitt, med NRK og riksmediene på lag, ja helt der i spissen. De sistnevnte beskytter til og med Erna Solberg fordi – selvfølgelig fordelaktig for dem selv – hun er og for oss andre fortvilende den som nå best representerer deres unasjonale og langsiktige interesser.
Hadde den største «jukseren» av dem alle, Jonas Gahr Støre, vært statsminister, ville det skapt en annen samlende norsk protest-bølge. For godmodig smilende «moder Erna» (som feilaktig synes å tro på, ja å ville «etterape» mutter Angela) virker litt som «olje på vannet» dvs bølgene dempes litt, og en slags oppgitt stillhet og håpløshet senker seg blant de tenkende. For Ap og Høyre står nå for nær den helt samme upatriotiske politikken. Inntil videre. Men som kommunevalget viste at noe er i ferd med å forandre seg.
Vi ser fremveksten av nye akser i norsk politikk som heldigvis går mer langs nasjonale saker og spørsmål.
https://resett.no/2019/09/17/til-hvem-skal-jeg-henvende-meg-opp-imot-staten/

Redigert 17.09.2019 kl 15:16 Du må logge inn for å svare
Zorin
17.09.2019 kl 15:25 2133

Han er født og oppvokst i Norge. Han har også norsk statsborgerskap. Altså er han norsk. Samma hvor mye du vender på det eller ønsker det annerledes.
abetullah
17.09.2019 kl 15:30 2125

"Jeg vil at Venstre skal være på lag med de menneskene i Norge som mener det alltid er plass til én flyktning til. Jeg vil ikke sette tall på hvor mange Norge skal ta imot, men verdimessig er jeg på lag med de nordmenn som mener vi har plass til én til, alltid," sier korantilbederen fra Pakistan.

Klarer du den, så klarer du den også ...
Slettet bruker
17.09.2019 kl 16:02 2092

Sannheten? De siste to artiklene jeg har sjekket har vært fulle av løgner.
kokkohill
17.09.2019 kl 16:07 2084

Litt små islamist må en jo kunne si Raja er ,får å bruke hans egen retorikk.

Seriøst så kommet hans familie fra en kultur som slett ikke er i posisjon til å kritisere vår kultur.

Tror han skal tenke seg godt om før han smører farger rundt i det etablerte Norske partiene.

Skam deg Raja , bacon og egg i kveld vil gjøre deg lettere til sinns
Skall
17.09.2019 kl 16:08 2080

https://resett.no/2019/09/17/hareide-likte-rajas-kronikk-knallgod/

Knut Arild Hareide i Krf omfavner Raja og kritikken han kommer med.......
Godt å se den konstruktive nestekjærligheten og respekten for regjeringspartnere dyrkes frem......
Slettet bruker
17.09.2019 kl 16:25 2070

Niks, han er pakistanernordmann. Ikke norsk-pakistansk en gang.
Slettet bruker
17.09.2019 kl 16:28 2063

Ikke bare er du et varmt og inkluderende menneske, papp. Du er lynende intelligent også.
Slettet bruker
17.09.2019 kl 17:11 2043

Enda en brun blogg med null troverdighet.
Slettet bruker
17.09.2019 kl 17:12 2040

Rights.no??! Seriøst?!
Redigert 17.09.2019 kl 17:13 Du må logge inn for å svare
Lisse
17.09.2019 kl 17:39 2027

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/naXvza/erna-solberg-raja-tar-feil

Erna mener at Raja tar feil,men hun vil ikke be ham beklage.
Ingen ryggrad i PK-Erna!

.......

Ja,rights.no er ‘seriøst’ i denne artikkelen.
Hadde du lest den ville du kanskje forstått.
Jeg leser gjerne artikler fra meningsmotstandere.
Der lærer jeg om hva de faktisk mener.
Redigert 17.09.2019 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2019 kl 17:42 2024

velgerne velger å ligge seg i sofaen og diverse annet, og kan ikke klage på at siw mangler muskler til å slippe fri sylvi retorikk som sitter.
Redigert 17.09.2019 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
polemiker
17.09.2019 kl 17:52 2018

De fleste skjønner nok at Raja er på krigsstien og han har derfor yppet til en lederstrid slik at han kan bli ny leder i partiet. Hans taktikk var å fyre av en salve mot Frp og den regjeringen han ble holdt utenfor av Trine. Håpet var nok at Trine dermed ville gå ut å beklage dette offentlig, slik at han dermed fikk henne ut på flanken. Det gikk ikke så bra, så han fyrte av en ny salve for nøre opp under konflikten. Siv har delevis gjennomskuet det også.

Trine S. Grande skubbet han over til presidentskapet og håpet at det var nok til at han holdt kjeft, men der tok hun feil som vi ser. Tradisjonelt sett har Stortingspresidenten og nestlederne tonet ned partipolitikken, men det har ikke Raja gjort. Han har startet sin kampanje for å få kastet ut hele ledertrioen, slik at han kan trone på topp og omdanne Venstre til at parti for muslimer.

Han er ganske riktig en frekk pakistaner som Lurås sier. Han har riktignok norsk statsborgerskap og kan vel derfor kalle seg norsk, men noen nordmann er og blir han selvsagt aldri. Det gjør heller ikke de tre ungene hans, da de er født av to pakistanere, og oppdratt som det.

Slettet bruker
17.09.2019 kl 17:58 2012

Raja ønsker å legge lokk på enhver innvandringsdiskusjon, dette er vi vant med fra hele PK-klanen.
Intet er nytt under solen.
Slettet bruker
17.09.2019 kl 18:18 1997

Raja er en «harpredikant» slik han driver på og en usympatisk muslim. Trist fyr og forhåpentligvis setter det en stopp for hans lederambisjoner i Venstre.
Redigert 17.09.2019 kl 18:21 Du må logge inn for å svare
vicktor
17.09.2019 kl 18:26 1992

Zorin
Selv om han er født i Oslo, så viser han med sin oppførsel at han IKKE er norsk, men PAKKIS .
Hvorfor skal disse pakistanerne alltid kalle seg norske. Er det ikke bra nok å være pakistaner ?


Slettet bruker
17.09.2019 kl 18:30 1987

Jeg leser ikke høyreekstrem propaganda og løgner!!
Slettet bruker
17.09.2019 kl 18:32 1982

Han er en pakistansk nordmann. Hans etnisitet er ikke endret fordi han er nordmann. Er du helt tappet?
Velgern
17.09.2019 kl 18:43 1974

https://m.youtube.com/watch?v=41B0isNDerk

Raja debatterer med Carl I. Hagen

Eksponerer Hagen her den ‘brune politikken’ Raja nå tar oppgjør med?
Slettet bruker
17.09.2019 kl 19:07 1959

Raja er nok blitt høy på seg selv. Det ser man jo i en rekke sammenhenger og yrker forresten. Summen av personbråket i Venstre har ført til stadig lavere oppslutning om partiet. Rajas retorikk er like lav som Grandes åkerpuling.

Venstre er faktisk landets eldste parti og har gjennom tidene med seriøse politikere, bidratt til mange fornuftige saker og reformer. Men i dag er partiet kjørt helt i grøfta på nivå med åkerpuling, brunbeising og hallelujatilrop for å gjøre Norge til et sosialkontor for verdens fattige. Partiet er blitt mer kritisk og personfokusert og fungerer som et politisk sirkus for folk som vil gjøre politisk karriere. Grasrota i bygd og by liker ikke det den ser, og det er åpenbart at Grandes tid snart er forbi. Og det er her Raja blir høy på seg selv. Som åpenbar lederkandidat, letter han fra bakken. klarer ikke beholde roen, det hodet er full av renner kjeften over med, og enser ikke at han brunbeiser FrP som er til skade for Venstre selv.

Når en lederkandidat selv er på retorisk nivå med åkerpuling kan det mest sannsynlig bare ende i grøfta. Å rope om mer liberalisme for å skape rom for flere "flyktninger" til Norge vil dessuten bare gjøre vondt verre. Det ligger an til exitoppvask for Venstre og Raja.
Redigert 17.09.2019 kl 21:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2019 kl 19:31 1945

Raja påstår han er spyttet på og har fått "neger" og "Pakkis" slengt etter seg.

Jeg lurer litt på når alle disse tilfellene av påstått rasisme foregår? Jeg har ALDRI sett noe slikt i alle mine leveår!

Raja har visst ingenting lært av å ha kalt hedersmannen Erik Schjenken for rasist (og AR har aldri i ettertid bedt ES om unnskyldning, vet jeg) og ødela livet og karrieren til en mann som ble frikjent i alle sammenhenger etter 7 år. Raja ser heller ikke denne gangen bjelken i eget øye: Siv Jensens eneste feil var at hun brukte det begrensende uttrykket "snik-islamisering" der hun skulle brukt ord om "åpenlys islamisering" om dagens situasjon:

"Raja vier ikke et ord til den rasismen som ligger i innvandrermiljøer, som i hans eget pakistanske. Han kommer ikke med ett kritisk ord om den institusjonaliserte oppdeling av folk som troende og vantro i islam. Intet om æreskultur, kvinneundertrykking, eller at pakistanske miljøer ikke vil at deres jenter skal ha norske kjærester. Intet om verdier som snakker om det ikke-islamske som noe urent."

Sotah
17.09.2019 kl 19:35 1941

Vi kan kanskje være enige om at denne krangelen ble iscenesatt i panikk av et desperat og upopulært FrP? Når Lysende Sol og Gjedda får med seg partileder Siv på å promotere mistenkeliggjøring, innvandrerhets og bare delvis skjult rasisme blir det sånn. Ikke fikk de nevneverdig uttelling i valget heller. Man høster som man sår.
Slettet bruker
17.09.2019 kl 19:37 1939

Sota islamslapp. Du er enig om at du er Abid Raja komplett, resten blir bare koseprat? Der stopper du. ?
Slettet bruker
17.09.2019 kl 21:35 1901

For meg fremstår du som en ektefødt Quisling, det verste av alt, du synes åpenbart å stortrives i rollen.
Zorin
18.09.2019 kl 10:43 1836

Samme hvor mye dere skriker og kaller meg ting: han er født i Norge! Han har norsk statsborgerskap! Ergo er han norsk!
Hr.Suhr
18.09.2019 kl 13:56 1818

abid burde respektere at nordmenn er dumsnille.
Sku tatt seg ut om det dukket opp en bergenser nedi Karatchi og gjorde
krav på likeverd og respekt for kristendommen der nede.
-dævven søkki han sku ha fått hørt det, tenker jeg