NAS - Legger IAG inn et nytt bud? Ryktet går, sjekk


Er IAG tilbake på banen igjen med et nytt snarlig bud på NAS?
Ryktet blusser ihvertfall opp igjen nå

Norwegian se ‘pone guapa’ para IAG: aplaza su deuda y mejora la confianza de sus inversores
Este lunes los bonistas de Norwegian aprobaron por mayoría aplazar por un periodo de dos años los vencimientos de deuda de la aerolínea, con el fin de aliviar la presión económica que soporta la compañía. Fuentes del sector señalan que esta era una de las condiciones indispensables que el holding anglo-español IAG exigía para hacerse con la firma noruega.

Las emisiones de bonos pospuestas estaban previstas para el 11 de diciembre de 2019 y el 7 de agosto de 2020. Sin embargo, estas han sido retrasadas a noviembre de 2021 y febrero de 2022. La suma de ambas emisiones ascendía a 380 millones de dólares (344 millones de euros) y el aplazamiento del vencimiento ha sido aprobado por más del 89% del capital representado en los dos casos.

https://okdiario.com/economia/norwegian-pone-guapa-iag-aplaza-deuda-mejora-confianza-sus-inversores-4576145

Ingen røyk uten ild?
Vil IAG lykkes på det 3 forsøket med et bud på NAS?

Spennende tider for "nye NAS".

NAS er ikke til salgs. Det skal utvikles og forbli på norske hender.
livecnn
16.10.2019 kl 17:17 4169

Hva er IAG sitt neste trekk tro.

NRK melder.

Brexit kan være avklart om timer 

EU-president Donald Tusk sier fundamentet for en brexitavtale er klart og at en avtale med Storbritannia i teorien kan bli akseptert torsdag. – I teorien bør alt være klart om sju-åtte timer, sa Tusk til den polske nyhetskanalen TVN24




Hvor sannsynlig virker et oppkjøp nå? Virker jo som om IAG har lagt det helt vekk? Andre aktuelle? Hva tenker dere er et potensielt bud?
Epona
16.10.2019 kl 18:02 3998

Mesteparten Google oversatt:
Mandag godkjente norske obligasjonseiere med flertall å utsette gjeldsforfallet til flyselskapet i en periode på to år, for å lindre det økonomiske presset som selskapet har. Kilder fra sektoren peker på at dette var en av de uunnværlige forholdene som det anglo-spanske holdingselskapet IAG krevde for å skaffe det norske firmaet.
Utsatte obligasjonslån var planlagt 11. desember 2019 og 7. august 2020. Disse har imidlertid blitt forsinket til november 2021 og februar 2022. Summen av begge emisjonene utgjorde 380 millioner dollar ( 344 millioner euro) og utsettelsen av løpetiden er godkjent av mer enn 89% av kapitalen som er representert i de to tilfellene.
Gjennom dette vedtaket gir det norske flyselskapet seg til et av kravene som IAG stilte for å gjennomføre det påståtte overtakelsestilbudet på Norwegian. Og det er at det tredje største lavprisflyselskapet i Europa akkumulerer en gjeld på mer enn 1000 millioner og har rundt 370 millioner kroner i kontanter. Dette overtakelsestilbudet ville være det tredje forsøket i de to siste årene av IAG å overta selskapet stiftet og ledet av Bjørn Kjos.

Aksjemarkedsrally
Kunnskapsrike kilder til operasjonen indikerer til OKDIARIO at JP Morgan gir råd til IAG i operasjonen, og at forhandlingen som blir verdsatt plasserer prisen på norske aksjer mellom 70 og 85 kroner per tittel. For øyeblikket er Norwegian rundt 5 500 millioner norske kroner med markedsverdi og presenterer en p

Hvor er denne fra og når?

Så hvilke andre krav har IAG? Positiv Q3?
Er det derfor JV ikke er meldt?

Dette er vel ikke akkurat ferskvare.....
Opp+
16.10.2019 kl 19:14 3749

Dette er ikke ferskvare nei. I tillegg hadde noen på xi funnet ut at det er en salg klausul i avtalen med obg. eierne, som sier at de kan kreve pengene om selskapet blir solgt. Derfor blir dette lite troverdig.
Har aksjer og håper det stemmer med oppkjøp, de har jo prøvd seg før. IAG altså.
livecnn
16.10.2019 kl 19:14 3746

Trådstart ikke ferskvare, Brexit nytt og hvordan "handler" IAG det er verd en prat.
Herman*
16.10.2019 kl 19:27 3679

Denne klausulen i de to obligasjonslånene er ikke særlig relevant i en diskusjon om oppkjøp. Lånene er gullkantede, og får NAS en ny solid eier, vil kursen passere pari. Det vil derfor ikke komme nevneverdige krav om innløsning. Hvorfor det ikke foreligger bud fra IAG allerede, er jo relevant. Hvis de i det hele tatt er interessert, hva venter de på? Jeg mener de uttalte tidligere at de var usikre på om NAS klarte å kutte kostnadene tilstrekkelig, det stoppet allikevel ikke dem fra å prøve seg tidligere.
EliotS
16.10.2019 kl 19:52 3579

NAS og IAG venter på en avrale med Boeing. Det betyder meget om der er tale om 500 mio. NOK eller 1 mia. NOK.
livecnn
16.10.2019 kl 20:25 3489

NRK

19:27 Macron: – Nærmer seg en avtale Frankrikes president Emmanuel Macron sier onsdag kveld at han tror en avtale nærmer seg i brexitforhandlingene i Brussel. – Vårt mål er å komme til enighet i løpet av de neste timene, sier han, ifølge AFP.
Herman*
16.10.2019 kl 20:33 3445

Det er nok ikke så stor avstand mellom NAS og Boeing. Den eneste årsaken jeg p.t klarer å se, er at IAG krever at NAS skal levere på viktige kortsiktige triggere hvis de skal by det styret i NAS har indikert at de vil akseptere. Her utgjør nok Boeing, RR, kortholdere og muligens JV en del av «lista». Så kan det selvsagt hende at de ikke lenger er interessert. Som diskutert før kan kursen fint passere 80-100 kroner hvis selskapet kommer styrket ut av vintersesongen og guider sterke kvartalsresultater «going forward». Er oppkjøp nå vil dog være å foretrekke: Bedre med en fugl.....

Norwegian gjorde en gigantbestilling av mer enn 200 kort- og mellomdistansefly fra Boeing og Airbus i 2012. Den gang var den offisielle katalogprisen for ett Boeing 737 Max-fly i størrelsesorden mellom 600 og 700 millioner kroner.

200 fly x 600 mill = 120 milliarder 😎👍😁
Redigert 16.10.2019 kl 21:02 Du må logge inn for å svare
okrister
16.10.2019 kl 21:13 3367

Hvordan påvirker utfallet av en Brexit eller ikke NAS?
aibo
16.10.2019 kl 21:25 3306

Spørsmåler burde være, Hvordan påvirker en Brexit IAG, og hvorfor trenger de å kjøpe ?
Svaret har vært diskutert her mange ganger. Søk.

Vel i dag er det 16/10/2019....
Strategi
17.10.2019 kl 08:11 2700

Dagens oppslag i diverse aviser.
Straffetoll på Boieng fra EU.
Dette innslaget er ikke NEGATIVT for Norwegian, det er positivt.
Det er også flere måter å håndtere dette på for Norwgian, kommer tilbake på dette.



Dette kan være en fordel for Norwegian, driver med import selv og toll betales av fakturert.
Dette betyr selvfølgelig at Norwegians flåte blir enda mer ettertraktet da disse er kjøpt inn til fantastiske rabatter.
Når dette er sagt så tror jeg ikke at EU går inn i en handelskrig med USA.
Tror heller ikke Donald ønsker en handelskrig med EU før det er avklaring med Kina.

Uansett er dette ikke negative nyheter for Norwegian, det er faktisk veldig positivt.
Hoved oppslaget mot Norwegian i 3 store finans aviser i dag forundrer meg, de går med negativ vinkling mot Norwegian.

Hvem har bestillt disse drittpakkene.
solid1
17.10.2019 kl 08:26 2633


Godt innlegg.
Det er likevel ikke sikkert "drittpakkene" er bestilt.

Her er det trolig bare manglende kunnskap hos enkelte journalister.
(Vi får håpe noen av dem går i dybden i dette, og viser hvor mye NAS kan tjene) Ha en god dag.
Strategi
17.10.2019 kl 08:55 2520

Norwegian har bærekraft og miljoinformasjons annonnse på FA i dag.
Positivt selvfølgelig;

https://www.norwegian.no/om-oss/opplev-oss/barekraftig-luftfart/moderne-fly/?
NAS_source=N388808.279382DBMAMNETNORWAY6794&dclid=CIW068PaouUCFZaNsgodeYMFSQ


😎✔

timingen på denne fra DN er nok ikke tilfeldig. Synes å ha sett slike negative vinklinger tidligere når kursen står i stampe. Tror ikke vi må undervurdere de økonomiske kreftene i dette spillet. Hold på aksjene!
17.10.2019 kl 09:38 2366

Hvor har du det fra at dei venter på ein avtalt. Eller avrale som du kaller det. Er ok bare ønske tenking siden du taper så mye penger på nas
Hammers
17.10.2019 kl 09:54 2313

Jeg kjørte min bil fra A til B. Det kostet 100 kroner - slik det ALLTID hadde gjort.
Dvs, helt til kommunen påla meg 30 kr ekstra i bomavgift!

Det er POSITIVT - sa kommunen, men jeg skjønte ikke hva som hadde blitt positivt med at jeg skulle betale mer for den samme turen. Joda, positivt for kommunekassa - at min reise hadde blitt 30% dyrere - men ikke for noen andre!

Hilsen Hammers
Redigert 17.10.2019 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
EXTrader
17.10.2019 kl 10:06 2268

Jeg tror vi skal være glade for denne negative vinklingen av journalister som ikke har satt seg skikkelig inn i denne aksjen. Slik jeg ser dette må jo dette være en gave pakke for å få tilgang til enda billigere aksjer ! Karlsen har gått Fredriksen skolen og er ingen dumming for å si det slik :-) Her er det bare å ta det som kommer :-) med åpne armer :-)

Herlig vinterreklame av Norwegian.
Og Hammers... Nå søker Norwegian å selge/legge fly inn i JV. Da blir flyene mer ettertraktet siden de i utgangspunktet er rimelig kontra "dyre" fly som på toppen av det får straffetoll.
Selvfølgelig blir det litt dyrere for Norwegian hvis de beholder flyene selv. Trodde du skjønte hva vi mente her...
https://www.facebook.com/302057785252/posts/10162323373545253/
Redigert 17.10.2019 kl 10:53 Du må logge inn for å svare

men så fant kommunen ut at bommen skulle rives rett før innføring.... artig å sitte å synse hva om hvis og sånn. Meget suspekt vinkling av en mulig ikke-sak
Epona
17.10.2019 kl 10:43 2112

«Jeg kjørte min bil fra A til B. Det kostet 100 kroner - slik det ALLTID hadde gjort.»

... en merkelig bil du har.

Ja Hammers og media elsker å skrive negativt om NAS, det må vi dessverre innse. Nå har den stolte media gravd frem toll på kjøpte men ikke leverte fly på 500 millioner.

Punkt 1. Toll ikke innført eller avklart på noe som helst plan

Punkt 2. Flyene kan tas inn til Norge uten toll og eies i et norsk datterselskap

Punkt 3. Det kan opprettes et datterselskap utenfor EU som kan ta i mot fly uten toll

Punkt 4. Det er snakk om at toll vil eventuelt komme i januar, nå er det Oktober det er en meget stor mulighet at MAX flyene kan flys, muligens ikke med passasjerer men test flys før Januar. Flyene står klare så det er å få flyttet flyene før eventuell toll.

Punkt 4. Kanskje de legges inn i en JV avtale utenfor EU

Punkt 5. Ingen kjenner alle detaljer i avtalen mellom Boing og NAS, det kan jo stå et sted om mulig toll avgift og hvem som skal bære den regningen


Det er helt vanvittig å kline opp på førstesiden av alle Norske Finansaviser at nå er det sansynlig enda en regning til NAS på 500 millioner, det var inntrykket jeg satt med
Strategi
17.10.2019 kl 11:15 1993

Hammers

Mister nesten litt respekten for deg her når jeg leser ditt eksempel på bompenger.

Hallo, ingen relevans mot USA toll og gjøre.

Tror vi er tilbake over 34 fortere enn svint her.
👌
Hektar
17.10.2019 kl 11:37 1915

Du må forstå at gjentatt skivebom i Norwegian gang på gang har satt dype psykologiske spor i stakkaren. Ha litt medfølelse.
EXTrader
17.10.2019 kl 11:41 1886

Da kan diverse media skrive om sine artikler ✊🏼📊📈

Storbritannia og EU skal være enig om en brexitavtale som sikrer at britene ikke forlater EU uten en avtale 31. oktober.

EU-kommisjonens president Jean-Claude Juncker og Storbritannias statsminister Boris Johnson bekrefter at en avtale er inngått.

Pundet styrker seg tydelig mot euroen i etterkant av meldingen.
livecnn
17.10.2019 kl 12:01 1825

Det ble dyrt for noen de første timene.

Da er det klappet og klart, IAG!

Nå må Dere ikke selges aksjer, dette er en dag hvor shortene kan blø....