NAS - Legger IAG inn et nytt bud? Ryktet går, sjekk

Slettet bruker
NAS 17.09.2019 kl 15:08 9061

Er IAG tilbake på banen igjen med et nytt snarlig bud på NAS?
Ryktet blusser ihvertfall opp igjen nå

Norwegian se ‘pone guapa’ para IAG: aplaza su deuda y mejora la confianza de sus inversores
Este lunes los bonistas de Norwegian aprobaron por mayoría aplazar por un periodo de dos años los vencimientos de deuda de la aerolínea, con el fin de aliviar la presión económica que soporta la compañía. Fuentes del sector señalan que esta era una de las condiciones indispensables que el holding anglo-español IAG exigía para hacerse con la firma noruega.

Las emisiones de bonos pospuestas estaban previstas para el 11 de diciembre de 2019 y el 7 de agosto de 2020. Sin embargo, estas han sido retrasadas a noviembre de 2021 y febrero de 2022. La suma de ambas emisiones ascendía a 380 millones de dólares (344 millones de euros) y el aplazamiento del vencimiento ha sido aprobado por más del 89% del capital representado en los dos casos.

https://okdiario.com/economia/norwegian-pone-guapa-iag-aplaza-deuda-mejora-confianza-sus-inversores-4576145
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 14:19 1756

Godt konkludert Restplassno.
Kjos, Karlsen og Dansken har baller av platinum.

Gud forby hvis den ensidige propagandaen til DN & CO nå kan vise seg å være "viss vass" :-)
solb
18.10.2019 kl 14:17 1771

Dette er jo en genistrek.Tjene maksimalt på pent brukte fly, samtidig venter en gedigen erstatning på 737 fly som er satt på bakken? Jeg bøyer meg i støvet av beundring.
Restplassno
18.10.2019 kl 14:10 1811

Hans Jørgen Elnæs

Independent aviation analyst, consultant and airline executive. Expert on commercial aviation and market intelligence.
45m

"Norwegian har gjennom sitt leasing selskap Arctic Aviation Assets signert kontrakt for salg av fem B737-800 til Aircraft Recycling International, hvor China Aircraft Leasing Group Holdings Limited er største aksjonær.
Netto provenyet for Norwegian etter nedbetaling av gjeld er $50 million.

B737 MAX på bakken og usikkerheten om når dette flyet kommer i luften igjen, har presset opp prisene på pent brukte B737-800. Dermed har Norwegian lykkes i sin strategi med å "holde" på fly til kjøpere legger god nok pris og betingelser på bordet. Flyprogrammet for vinter 2020 er redusert og dermed kan Norwegian selge unna fly som de ikke har behov for, alternativet kunne være å sette de på bakken.

Acting CEO Geir Karlsen har vært tydelig på at Norwegian har en plan for salg av brukte fly og at det vil gjennomføres på ad-hoc basis når de kommersielle rammene er attraktive.
Markedet for pent brukte B737-800 vil bli styrt av utviklingen omkring MAX, blir MAX stående på bakken inn i 2020, vil Norwegian få meget godt betalt hvis selskapet velger å selge B737-800 som de ikke har bruk for."

Spennende perspektiv om at Norwegian også tjener på MAX-grounding. De ønsker å selge unna 737-800 for å unngå overkapasitet, inntil Max kommer tilbake oppnår de god pris på disse flyene. Dermed ingen krise, dette.
Restplassno
18.10.2019 kl 14:07 1823

Da begrunner du at det tekniske bruddet utløses av fundamentale forhold, hammers? Eller vil det bare rase under 30 uten grunn?
Slettet bruker
18.10.2019 kl 14:02 1847

Spennende helg.
Lufthansa eller IAG kan fort sende en liten beskjed.
abban
18.10.2019 kl 13:25 1914

Vil helst ikke ha JV.
Blir nye bud når Brexit endelig blir avklart.
Kantarell
17.10.2019 kl 20:24 2239

1 bør holde ;)
Pardon my Norwegian.
Mente flere samarbeids avtaler. Ja!
1 med Kina?
Redigert 17.10.2019 kl 20:24 Du må logge inn for å svare
Kantarell
17.10.2019 kl 20:15 2274

Klarer man å spå kursen videre i november-desember hvis alt går som planlagt?

Mulig RR-erstatning og flere JV-avtaler. Max-retur er beregnet slutten mars 2020 for Nas-vinter ruter. Q1-kurs vil nok bevege seg rundt 100,-.

Hammers
17.10.2019 kl 19:59 2335

Flere merkelige innlegg som postes her.

JEG har da ikke som mål å få kjørt kursen under kr 30 - selv om jeg flere ganger har nevnt dette SVÆRT viktige nivået.
"30" ligger uansett der og venter på dere - akkurat som nivået nå har gjort siden midten av juni.
Når tiden er moden og den utløsende faktoren til slutt kommer - tror uansett JEG at dette vil brytes.

Hilsen Hammers

Slettet bruker
17.10.2019 kl 15:26 2512

Kursmål 100 minumum.
Restplassno
17.10.2019 kl 15:11 2559

Vil du fortsatt under 30 Hammers?? Bør jo komme snart denne, hvis ikke må det kunne kalles skivebom. Hva mener du med generelle forhold som unnskyldning for at spådommen din gang på gang avvises??
tradingstock
17.10.2019 kl 14:49 2656

Hammers klarer du ikke kjøre oss under 30 kr enda? Du har jobbet siste halvåret med dette, men du får den fortsatt ikke under :-)
Synes du virker litt små hissig og irritert jeg! Noe grunn til det akkurat i dag? Snakk om det som skjer i dag ikke hva som skjedde for 2 år siden!

Du og Sissener banden har dårlig tid før Q3 til å få oss under 30 kr nå! Lykke til!

Du bommer så mye at jeg synes det er rart du får jobbe der fortsatt. Når Kjos kjører inn støtet eller budet kommer da er det kjørt for dere shortere :-) Merk mine ord!

Redigert 17.10.2019 kl 14:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2019 kl 13:19 2791

Huffda... Snakk om å få chartet sitt påskrevet 😂

Tviler ikke på at blyanter og fargestifter fløy veggimellom en stund nå 🤭 Jaja, skulle til 5 på 29. Nesten like stygt som når den skulle ned fra 170 og gikk til 240. Og så ned igjen fra 170 og gikk til 320... Huff og huff.
Hammers
17.10.2019 kl 12:58 2857

Det er da ikke noe som heter skivebom når man snakker om generelle forhold.
Det ville ha hett skivebom den gangen jeg spådde aksjen til Helvete fra 305 - og NAS hadde blitt kjøpt opp.
NAS ble SELVSAGT ikke kjøpt opp - slik jeg argumenterte for - og en ny krans ble hengt opp på veggen!

Dette i motsetning til alle dere som skulle tjene dere søkkrike på emi'en, men å sitter som en gjeng med fjols med sot på nesetippen!
DET kalles skivebom!

Hilsen Hammers......"luftens Baron"......🤭🤭🤭!
TomW
17.10.2019 kl 12:23 2931

Regner med det er PR avdelingen til Nas som igjen har vært ute på tur? Denne gangen har de overtalt selveste Jetblue til å hjelpe Nas sin aksjekurs :)
verdensmester
17.10.2019 kl 12:09 3681

Nå må Dere ikke selges aksjer, dette er en dag hvor shortene kan blø....
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
17.10.2019 kl 12:06 3706

Da er det klappet og klart, IAG!
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2019 kl 12:01 3763

Det ble dyrt for noen de første timene.
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
EXTrader
17.10.2019 kl 11:41 3824

Da kan diverse media skrive om sine artikler ✊🏼📊📈

Storbritannia og EU skal være enig om en brexitavtale som sikrer at britene ikke forlater EU uten en avtale 31. oktober.

EU-kommisjonens president Jean-Claude Juncker og Storbritannias statsminister Boris Johnson bekrefter at en avtale er inngått.

Pundet styrker seg tydelig mot euroen i etterkant av meldingen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2019 kl 11:37 3853

Du må forstå at gjentatt skivebom i Norwegian gang på gang har satt dype psykologiske spor i stakkaren. Ha litt medfølelse.
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Strategi
17.10.2019 kl 11:15 3931

Hammers

Mister nesten litt respekten for deg her når jeg leser ditt eksempel på bompenger.

Hallo, ingen relevans mot USA toll og gjøre.

Tror vi er tilbake over 34 fortere enn svint her.
👌
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
verdensmester
17.10.2019 kl 11:12 3948

Ja Hammers og media elsker å skrive negativt om NAS, det må vi dessverre innse. Nå har den stolte media gravd frem toll på kjøpte men ikke leverte fly på 500 millioner.

Punkt 1. Toll ikke innført eller avklart på noe som helst plan

Punkt 2. Flyene kan tas inn til Norge uten toll og eies i et norsk datterselskap

Punkt 3. Det kan opprettes et datterselskap utenfor EU som kan ta i mot fly uten toll

Punkt 4. Det er snakk om at toll vil eventuelt komme i januar, nå er det Oktober det er en meget stor mulighet at MAX flyene kan flys, muligens ikke med passasjerer men test flys før Januar. Flyene står klare så det er å få flyttet flyene før eventuell toll.

Punkt 4. Kanskje de legges inn i en JV avtale utenfor EU

Punkt 5. Ingen kjenner alle detaljer i avtalen mellom Boing og NAS, det kan jo stå et sted om mulig toll avgift og hvem som skal bære den regningen


Det er helt vanvittig å kline opp på førstesiden av alle Norske Finansaviser at nå er det sansynlig enda en regning til NAS på 500 millioner, det var inntrykket jeg satt med
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Epona
17.10.2019 kl 10:43 4050

«Jeg kjørte min bil fra A til B. Det kostet 100 kroner - slik det ALLTID hadde gjort.»

... en merkelig bil du har.
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
17.10.2019 kl 10:26 4128

men så fant kommunen ut at bommen skulle rives rett før innføring.... artig å sitte å synse hva om hvis og sånn. Meget suspekt vinkling av en mulig ikke-sak
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
17.10.2019 kl 10:10 4178

Herlig vinterreklame av Norwegian.
Og Hammers... Nå søker Norwegian å selge/legge fly inn i JV. Da blir flyene mer ettertraktet siden de i utgangspunktet er rimelig kontra "dyre" fly som på toppen av det får straffetoll.
Selvfølgelig blir det litt dyrere for Norwegian hvis de beholder flyene selv. Trodde du skjønte hva vi mente her...
https://www.facebook.com/302057785252/posts/10162323373545253/
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
EXTrader
17.10.2019 kl 10:06 4206

Jeg tror vi skal være glade for denne negative vinklingen av journalister som ikke har satt seg skikkelig inn i denne aksjen. Slik jeg ser dette må jo dette være en gave pakke for å få tilgang til enda billigere aksjer ! Karlsen har gått Fredriksen skolen og er ingen dumming for å si det slik :-) Her er det bare å ta det som kommer :-) med åpne armer :-)
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Hammers
17.10.2019 kl 09:54 4251

Jeg kjørte min bil fra A til B. Det kostet 100 kroner - slik det ALLTID hadde gjort.
Dvs, helt til kommunen påla meg 30 kr ekstra i bomavgift!

Det er POSITIVT - sa kommunen, men jeg skjønte ikke hva som hadde blitt positivt med at jeg skulle betale mer for den samme turen. Joda, positivt for kommunekassa - at min reise hadde blitt 30% dyrere - men ikke for noen andre!

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2019 kl 09:38 4304

Hvor har du det fra at dei venter på ein avtalt. Eller avrale som du kaller det. Er ok bare ønske tenking siden du taper så mye penger på nas
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
17.10.2019 kl 09:04 4412

timingen på denne fra DN er nok ikke tilfeldig. Synes å ha sett slike negative vinklinger tidligere når kursen står i stampe. Tror ikke vi må undervurdere de økonomiske kreftene i dette spillet. Hold på aksjene!
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Strategi
17.10.2019 kl 08:55 4458

Norwegian har bærekraft og miljoinformasjons annonnse på FA i dag.
Positivt selvfølgelig;

https://www.norwegian.no/om-oss/opplev-oss/barekraftig-luftfart/moderne-fly/?
NAS_source=N388808.279382DBMAMNETNORWAY6794&dclid=CIW068PaouUCFZaNsgodeYMFSQ


😎✔
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
solid1
17.10.2019 kl 08:26 4571


Godt innlegg.
Det er likevel ikke sikkert "drittpakkene" er bestilt.

Her er det trolig bare manglende kunnskap hos enkelte journalister.
(Vi får håpe noen av dem går i dybden i dette, og viser hvor mye NAS kan tjene) Ha en god dag.
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Strategi
17.10.2019 kl 08:11 4638

Dagens oppslag i diverse aviser.
Straffetoll på Boieng fra EU.
Dette innslaget er ikke NEGATIVT for Norwegian, det er positivt.
Det er også flere måter å håndtere dette på for Norwgian, kommer tilbake på dette.



Dette kan være en fordel for Norwegian, driver med import selv og toll betales av fakturert.
Dette betyr selvfølgelig at Norwegians flåte blir enda mer ettertraktet da disse er kjøpt inn til fantastiske rabatter.
Når dette er sagt så tror jeg ikke at EU går inn i en handelskrig med USA.
Tror heller ikke Donald ønsker en handelskrig med EU før det er avklaring med Kina.

Uansett er dette ikke negative nyheter for Norwegian, det er faktisk veldig positivt.
Hoved oppslaget mot Norwegian i 3 store finans aviser i dag forundrer meg, de går med negativ vinkling mot Norwegian.

Hvem har bestillt disse drittpakkene.
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Proletar
17.10.2019 kl 02:49 4885

Så 60-70 Mrd etter "standardrabatt"
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Bearwizard
16.10.2019 kl 21:31 5209

Epona skrev Innlegget er slettet
Vel i dag er det 16/10/2019....
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2019 kl 21:25 5244

Spørsmåler burde være, Hvordan påvirker en Brexit IAG, og hvorfor trenger de å kjøpe ?
Svaret har vært diskutert her mange ganger. Søk.
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
okrister
16.10.2019 kl 21:13 5305

Hvordan påvirker utfallet av en Brexit eller ikke NAS?
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare