NAS - Legger IAG inn et nytt bud? Ryktet går, sjekk


Er IAG tilbake på banen igjen med et nytt snarlig bud på NAS?
Ryktet blusser ihvertfall opp igjen nå

Norwegian se ‘pone guapa’ para IAG: aplaza su deuda y mejora la confianza de sus inversores
Este lunes los bonistas de Norwegian aprobaron por mayoría aplazar por un periodo de dos años los vencimientos de deuda de la aerolínea, con el fin de aliviar la presión económica que soporta la compañía. Fuentes del sector señalan que esta era una de las condiciones indispensables que el holding anglo-español IAG exigía para hacerse con la firma noruega.

Las emisiones de bonos pospuestas estaban previstas para el 11 de diciembre de 2019 y el 7 de agosto de 2020. Sin embargo, estas han sido retrasadas a noviembre de 2021 y febrero de 2022. La suma de ambas emisiones ascendía a 380 millones de dólares (344 millones de euros) y el aplazamiento del vencimiento ha sido aprobado por más del 89% del capital representado en los dos casos.

https://okdiario.com/economia/norwegian-pone-guapa-iag-aplaza-deuda-mejora-confianza-sus-inversores-4576145
TomW
17.10.2019 kl 12:23 1666

Regner med det er PR avdelingen til Nas som igjen har vært ute på tur? Denne gangen har de overtalt selveste Jetblue til å hjelpe Nas sin aksjekurs :)
Hammers
17.10.2019 kl 12:58 1592

Det er da ikke noe som heter skivebom når man snakker om generelle forhold.
Det ville ha hett skivebom den gangen jeg spådde aksjen til Helvete fra 305 - og NAS hadde blitt kjøpt opp.
NAS ble SELVSAGT ikke kjøpt opp - slik jeg argumenterte for - og en ny krans ble hengt opp på veggen!

Dette i motsetning til alle dere som skulle tjene dere søkkrike på emi'en, men å sitter som en gjeng med fjols med sot på nesetippen!
DET kalles skivebom!

Hilsen Hammers......"luftens Baron"......🤭🤭🤭!
Hektar
17.10.2019 kl 13:19 1527

Huffda... Snakk om å få chartet sitt påskrevet 😂

Tviler ikke på at blyanter og fargestifter fløy veggimellom en stund nå 🤭 Jaja, skulle til 5 på 29. Nesten like stygt som når den skulle ned fra 170 og gikk til 240. Og så ned igjen fra 170 og gikk til 320... Huff og huff.

Hammers klarer du ikke kjøre oss under 30 kr enda? Du har jobbet siste halvåret med dette, men du får den fortsatt ikke under :-)
Synes du virker litt små hissig og irritert jeg! Noe grunn til det akkurat i dag? Snakk om det som skjer i dag ikke hva som skjedde for 2 år siden!

Du og Sissener banden har dårlig tid før Q3 til å få oss under 30 kr nå! Lykke til!

Du bommer så mye at jeg synes det er rart du får jobbe der fortsatt. Når Kjos kjører inn støtet eller budet kommer da er det kjørt for dere shortere :-) Merk mine ord!

Redigert 17.10.2019 kl 14:52 Du må logge inn for å svare

Vil du fortsatt under 30 Hammers?? Bør jo komme snart denne, hvis ikke må det kunne kalles skivebom. Hva mener du med generelle forhold som unnskyldning for at spådommen din gang på gang avvises??
lektor79
17.10.2019 kl 15:26 1248

Kursmål 100 minumum.
Hammers
17.10.2019 kl 19:59 1071

Flere merkelige innlegg som postes her.

JEG har da ikke som mål å få kjørt kursen under kr 30 - selv om jeg flere ganger har nevnt dette SVÆRT viktige nivået.
"30" ligger uansett der og venter på dere - akkurat som nivået nå har gjort siden midten av juni.
Når tiden er moden og den utløsende faktoren til slutt kommer - tror uansett JEG at dette vil brytes.

Hilsen Hammers


Klarer man å spå kursen videre i november-desember hvis alt går som planlagt?

Mulig RR-erstatning og flere JV-avtaler. Max-retur er beregnet slutten mars 2020 for Nas-vinter ruter. Q1-kurs vil nok bevege seg rundt 100,-.

Herman*
17.10.2019 kl 20:22 985

Kantarell: Har du forventninger til flere JV avtaler?

1 bør holde ;)
Pardon my Norwegian.
Mente flere samarbeids avtaler. Ja!
1 med Kina?
Redigert 17.10.2019 kl 20:24 Du må logge inn for å svare
abban
18.10.2019 kl 13:25 651

Vil helst ikke ha JV.
Blir nye bud når Brexit endelig blir avklart.
livecnn
18.10.2019 kl 14:02 584

Spennende helg.
Lufthansa eller IAG kan fort sende en liten beskjed.

Da begrunner du at det tekniske bruddet utløses av fundamentale forhold, hammers? Eller vil det bare rase under 30 uten grunn?

Hans Jørgen Elnæs

Independent aviation analyst, consultant and airline executive. Expert on commercial aviation and market intelligence.
45m

"Norwegian har gjennom sitt leasing selskap Arctic Aviation Assets signert kontrakt for salg av fem B737-800 til Aircraft Recycling International, hvor China Aircraft Leasing Group Holdings Limited er største aksjonær.
Netto provenyet for Norwegian etter nedbetaling av gjeld er $50 million.

B737 MAX på bakken og usikkerheten om når dette flyet kommer i luften igjen, har presset opp prisene på pent brukte B737-800. Dermed har Norwegian lykkes i sin strategi med å "holde" på fly til kjøpere legger god nok pris og betingelser på bordet. Flyprogrammet for vinter 2020 er redusert og dermed kan Norwegian selge unna fly som de ikke har behov for, alternativet kunne være å sette de på bakken.

Acting CEO Geir Karlsen har vært tydelig på at Norwegian har en plan for salg av brukte fly og at det vil gjennomføres på ad-hoc basis når de kommersielle rammene er attraktive.
Markedet for pent brukte B737-800 vil bli styrt av utviklingen omkring MAX, blir MAX stående på bakken inn i 2020, vil Norwegian få meget godt betalt hvis selskapet velger å selge B737-800 som de ikke har bruk for."

Spennende perspektiv om at Norwegian også tjener på MAX-grounding. De ønsker å selge unna 737-800 for å unngå overkapasitet, inntil Max kommer tilbake oppnår de god pris på disse flyene. Dermed ingen krise, dette.
solb
18.10.2019 kl 14:17 508

Dette er jo en genistrek.Tjene maksimalt på pent brukte fly, samtidig venter en gedigen erstatning på 737 fly som er satt på bakken? Jeg bøyer meg i støvet av beundring.
livecnn
18.10.2019 kl 14:19 493

Godt konkludert Restplassno.
Kjos, Karlsen og Dansken har baller av platinum.

Gud forby hvis den ensidige propagandaen til DN & CO nå kan vise seg å være "viss vass" :-)