PNOR - PETRONOR ROADMAP 2019 - DEL 3

FkL
PNOR 18.09.2019 kl 08:55 51884

PNOR - PETRONOR ROADMAP 2019

Fusjonen mellom African Petroleum og PetroNor er i Boks og det nye selskapet har mange gode triggere fremover.
https://newsweb.oslobors.no/message/484279

Har forsøkt å se rekkefølgen og ca. når de forskjellige triggerne vil inntreffe.

12.09 - BYTTE AV NAVN TIL PETRONOR E&P / NY TICKER - KLAR
12.09 - TILDELING AV WARRANTS TIL TIDLIGERE EIERE - KLAR
24.09 - NYE HJEMMESIDER FOR PETRONOR E&P - KLAR

XX.XX - SALG AV NOR ENERGY AKSJER FOR Å FINANSIERE LÅN TIL PETRONOR / BØRSMELDING OM OPPTAK AV LÅN PÅ $7MILL
Det er et åpent spørsmål hvordan dette skal benyttes og når dette lånet skal tas opp. Her vil det komme en egen børsmelding når dette blir aktuelt. Tas det opp nå så blir det trolig til en lav salgskurs i forhold om det tas opp etter at eventuelle opsjoner har slått inn. Antallet aksjer som Nor Energy må selge for å finansiere lånet vil også variere ut i fra kurs. Nedsalget kan også være knyttet til spredning på 25%.
http://www.africanpetroleum.com.au/media-centre/press-releases/publication-exempted-document

XX.XX - AVKLARING RESULTAT ETTER BORRING PÅ ROP
Jeg tenker at vi bør få en avklaring på hva er status på ROP i løpet av året, kanskje før Oil & Power i oktober?
https://africaoilandpower.com/
Vil vi ende opp med noen andel av ROP og har Total funnet olje? Det er enn så lenge ikke kommer noen offisiell melding fra verken Senegal eller Total, kun artikler i Upstream.
https://www.upstreamonline.com/live/1834376/senegal-wildcat-disappoints-for-total
Vi vet at Total skal borre i Senegal igjen til neste år og det er spennende å se om også dette er på ROP.
https://www.upstreamonline.com/live/1836510/total-taps-pacific-rig-for-us-gulf-well

09.10 - SENEGAL LANSERER NY LISENSRUNDE PÅ AFRICA OIL & POWER (9-11)
Senegal skal lanserere sin nye lisensrunde og Macky Sall skal motta prisen "Africa Oil Man of the Year award".
https://africaoilandpower.com/2019/07/26/senegal-to-launch-next-oil-gas-licensing-round-in-october-at-africa-oil-power-2019/
Fra tidligere så har har direktør i Petrosen, Mamadou Faye, meldt om at 10 blokker skal legges ut i denne lisensrunden.
https://africaoilandpower.com/2018/09/06/senegal-to-open-10-blocks-for-2019-bidding-round/
Det har også versert andre tall og usikkerhet rundt antallet i andre artikler. Spørsmålet er jo også om inndeling av enklete blokker er endret og hva som skjer med våre blokker.

12.10 - 90 DAGER SIDEN SISTE ENDRING I SENEGAL
Det er å anta at vi vil få et svar på vårt saksfremlegg i ICSID saken mot Senegal innen 90 dager. Når det gjelder Senegal så har det versert mange rykter om løsninger og fordeling av andeler. Det blir spennende å få en fasit.
"July 19, 2019 - The Claimant files a memorial on the merits."
https://icsid.worldbank.org/en/Pages/cases/casedetail.aspx?CaseNo=ARB/17/38
En slags avklaring må jo også komme før AOP messen.

19.10 - 90 DAGER SIDEN SISTE ENDRING I GAMBIA
Det er å anta at vi vil gi et svar på deres saksfremlegg i ICSID saken mot Gambia innen 90 dager. Det blir også spennende å se hva slags rolle BP får uansett om det blir løsning eller ikke.
"July 12, 2019 - The Respondent files a counter-memorial on admissibility, jurisdiction and the merits."
https://icsid.worldbank.org/en/Pages/cases/casedetail.aspx?CaseNo=ARB/18/24

30.11 - ANTATT FRIST FOR SPEDNING PÅ 25% AKSJER TIL FOLKET
Selv om selskapet melder om at det er et ønske om rask oppnåelse av 25% spredning fra Oslo Børs' side så vil jeg anta at vi her snakker om opp mot 90 dager. Uansett vil det først komme en plan og så vil nok den praktiske delen ta noe tid. I og med at det ikke er kalt inn til en EGM så er foreløpig emisjon utelukket og da holder jeg en knapp på Warrants :)
https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Notering/Aksjer-egenkapitalbevis-og-retter-til-aksjer/Oslo-Boers-og-Oslo-Axess/Vilkaar-for-notering
https://newsweb.oslobors.no/message/483688

XX.XX - AVKLARING PETRONOR OPSJONER I NIGERIA
I løpet av året så vil vil også måtte få en avklaring på om vår opsjon i Nigeria slår inn. Er det denne vårt "interne lån" på $7mill skal benyttes til?
https://newsweb.oslobors.no/message/473270

31.12 - FRIST FOR OMGJØRING AV WARRANTS TIL AKSJER
Alle som hadde aksjer ved børsslutt 24. april 2019 har Warrants i likt antall aksjer de hadde ved dette tidspunktet. Disse blir enten omgjort til nye aksjer ved løsning enten i Gambia eller i Senegal eller slettet ved utgangen av 31.12.19. Det kan være slik at innløsning av Warrants er PetroNor's planlagte løsning for å nå en spredning på 25%.
https://newsweb.oslobors.no/message/474113

Hva betyr partnerskapet med Petronor for våre saker og ikke minst hva kan Adbu Dhabi bringe til bordet både for disse sakene og som styrke for selskapet i fremtiden? Her kan det komme pakkeløsninger og betydelige triggere på rekke og rad. Uten tvil en av de mest spennende aksjene ut året.
Redigert 21.01.2021 kl 09:26 Du må logge inn for å svare
Andyo
18.09.2019 kl 21:58 5283

Du har glemt 9 mill performance options...
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
18.09.2019 kl 22:21 5252

Her tænker du på Stephen West og Jens Pace??? Man skal nok ikke være særlig intelligent eller opfindsom for at tænke at der kan være andre måder at belønne Jens og Stephen hvis forlig/farmout først kommer i 2020....

(150 millioner nye aktier Versus gyldent håndtryk/bonus til Jens og Stephen i 2020)....

de 9 millioner optioner kan easy kompenseres på anden måde i 2020....bare en lille spekulativ tanke Andyo
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
tbone99
18.09.2019 kl 22:47 5205

jeg har iløpet av den siste uken solgt flere ganger, har en anseelig mengde aksjer som jeg ønsket å selge nå når fusjonen gikk i boks og kursen stabiliserte seg.

jeg har nå like mange aksjer som warrants, noe som var planen hele veien etter at fristen for å sikre seg warrants gikk ut og jeg kjøpte mere på lavere nivåer.

har ikke mistet troa på verken selskapet eller løsning, men har rett og slett gjort en trade som (for en gangs skyld) gikk som planlagt. i forhold til størrelsen på omsetningen, og handelsmønsteret, er det en del som har gjort nøyaktig det samme i det siste.

ser frem til at kursen med stor sannsynlighet ganske snart vender nordover, og krysser fingre for at warrants utløses i samme slengen. det er, for første gang på et par år, en meget god følelse å sitte med aksjer her.
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
Humle
18.09.2019 kl 22:53 5191

Til dere som besitter mer kunnskap, kan petronor benytte seg av apcl fremførbare underskudd?
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
tbone99
18.09.2019 kl 22:57 5178

spørsmålet ditt, og annet, besvares av ledelsen i Q & A som var på xtrainvestor tidligere i år, ligger på youtube. :) anbefales å se den.
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
thief
19.09.2019 kl 08:45 5014


Legger ut litt fra CEO sitt STATEMENT i halvårsrapporten 🙂Og det lyser vel ganske lang vei,at de føler seg sikre på positive utfall mtp forlik.De kunne formulert seg på en mye mer nøktern måte, hvis de var usikre og ingen hadde reagert på det.Men de legger listen rimelig høyt her.Så er bare spørsmål om tid,spør du meg🙂


Collectively we have been formulating the various strategies that will be employed to drive shareholder value so that we can move SWIFTLY to deliver POSITIVE outcomes upon completion. These strategies include ways to leverage our enhanced scale and profile to deliver satisfactory outcomes with regards to the ongoing arbitrations, extract maximum
value from PetroNor’s existing portfolio that continues to perform well, and explore business development
opportunities in line with the growth strategy set out at the time of announcing the proposed merger. The delay to
the completion has NOT been time wasted as we have made GOOD HEADWAY in regard to these items. Whilst we
appreciate concern with regards to the conditional warrant timeframe associated with the merger, we REASSURE
shareholders that the work we have done to date with PetroNor supports our view that the timeframe remains
REALISTIC.
Based on our latest dialogue with stakeholders, we believe that we remain on track to complete the
combination within the timeframe of August 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
Opp+
19.09.2019 kl 09:41 4899

Kan fort være vi ikke får svar før 9-11 oktober. Skal ikke se bort fra at kursen vil gå litt ned før siden begynner å bygge seg opp før 9-11 oktober igjen. Håper jeg blir overrasket før:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
thief
19.09.2019 kl 09:47 5039

Man vet aldri,det som er så spennende nå🙂Melding kan dukke opp når som helst.Men 9.okt vet vi hvertfall litt om SOSP.Og hvis petronor har gjort gode fremskritt mtp forlik,som de selv sier,da er ikke Sosp med i lisensrunden.Så kan man jo trekke konklusjoner fra det😉Og vi vet de startet en tenderprosess vedrørende sosp i okt 2018.Så listen er ikke veldig høy for myndighetene å ta med sosp i lisensrunden,hvis ikke forlik er aktuelt.Så ja,tror vi har svaret på sosp senest 9.okt💰
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
thief
19.09.2019 kl 10:31 4948

Skal være forsiktig med å kalle folk idioter,men man kan jo begynne å lure🙂Gjør ikke meg noe,fikk 20k på 1.11💰
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
FkL
19.09.2019 kl 10:35 4936

Det blir jo spennende å se om vi må vente til lanseringen og det er jo ikke lenge til det heller. Jeg tenker også at de er mer eller mindre nødt til å legge frem et resultat på ROP i samme slengen. Det er jo nødt til å bli et tema under lanseringen tenker jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
thief
19.09.2019 kl 10:57 4892

Ja,og med den holdningen JP hadde til ROP,er jeg rimelig sikker på en byttehandel er i boks.Bonus hvis de skulle få en liten andel.Er bombesikker på de beholder SOSP. Og med de uttalelsene i halvårsrapporten,er nok ikke SOSP med i lisensrunden som kommer nå.Og da burde resultatet være gitt😉
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
thief
19.09.2019 kl 11:01 4881

Og vi vet at verdien på et forlik er verdt rundt krona,så da vet vi hvor kursen skal.Og da blir vel ikke akkurat forventningene noe mindre på løsning i Gambia🙂Lett over 2kr i kurs,tenker jeg volumet tar seg opp betraktelig.Og vi er bare dager/ par uker fra å ha en veldig god pekepinn på en solid trigger(Sosp)
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
thief
19.09.2019 kl 11:10 4857

Bra,virkelig fine muligheter nå.Forrig fredag sluttet vi på 1.26 .Nå er oljeprisen 7% opp fra da,og vi kan kjøpe for 1.11,og vi nærmer oss fort avklaringer Og med verdier i bånn,som er godt over dagens kurs,vil jeg si det er en god kjøpsmulighet 🙂
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
19.09.2019 kl 11:23 4830

Men det vet vi jo ikke. Det kommer jo an på hva forliket omfatter.
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
Aldara
19.09.2019 kl 11:23 4868

Thief, ro deg ned!
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
thief
19.09.2019 kl 11:33 4841

Snakker du om,må du være forsiktig,så ikke utbruddene dine kommer,siden kursen går ned🙂
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
thief
19.09.2019 kl 11:35 4836

Det er vel hvis de beholder lisensen,som den var.Og de nøyer seg nok hvertfall ikke med noe dårligere,hvis de skal ofre ROP.
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
klaesp
19.09.2019 kl 11:49 4780

Hvis Sall skal motta pris på lanseringen ,så er vel ikke det helt store og blomste med omstidte lisenser hos ICSID i manesjen 😀
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
FkL
19.09.2019 kl 13:06 4668

Vi får håpe at så er tilfelle :) Det må jo være ønskelig for alle parter å bli ferdig med dette og ikke minst fortsette med den meget gode relasjonen til Abu Dhabi.
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
Warom
20.09.2019 kl 08:06 4435

Se litt på denne:
The signing was done by the Minister of Petroleum and Energy, Fafa Sanyang, the Managing Director of Gambia National Petroleum Corporation (GNPC) Yaya F. Barrow and the British Petroleum Exploration (Gambia) Ltd representative Jonathan Evans Vice President of ‘Africa New Country’. The ceremony was attended by key government stakeholders and a delegation from British Petroleum (BP). It was held at Petroleum House in Brusubi on Tuesday 23rd July, 2019.

According to Gambia Government Officials, BP were supposed to *meet certain conditions in a period of three months in order for the license to become effective*.

https://foroyaa.gm/ministry-of-petroleum-british-petroleum-gnpc-sign-joint-agreement/

Her er det noe jeg tidligere ikke har fått med meg. Hva er det Gambia her regner som «certain conditions» de har tatt med i den avtalen ovenfor en major som BP?
Sett med subjektive briller, så kan man jo tenke tanken at en avtale med oss skal være på plass først??

Jeg har tidligere omtalt ett møte(som jeg ikke har villet nevne kilder til) som fant sted i Gambia i mai mellom oss og myndighetene. Den «første avtalen» med BP ble gjort rett i forkant av det møtet. Vi gjennomfører dette møtet(som tok en dag lenger enn avtalt). Den 23. juli undertegner Gambia med BP på A1 en «litt spesiell» avtale på en lisens som er under voldgift med oss. Denne avtalen inneholder altså noen klausuler for å bli effektiv.

*meet certain conditions in a period of three months in order for the license to become effective*.

Gambia møtte altså både oss og ledere i Abu Dhabi i perioden i mellom, og de signerte også avtaler om investeringer (Abu Dhabi / Gambia) i perioden og før siste signatur ble satt i Gambia.

Med dette i bakhodet kan en jo kanskje forstå både *swiftly* og *reassure* bedre :)
Mulig dette er svært spekulativt av meg, men det KAN jo være vi som er løsningen her…..?
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
thief
20.09.2019 kl 08:12 4418

Vært sikker på løsning lenge,bare pga at petronor faktisk valgte oss,blant mange andre.Og får bare flere bekreftelser på at dette virker å være riktig,ettersom tiden går 🙂Uttalelser fra ledelsen,media og ren fornuft👍
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
thief
20.09.2019 kl 08:24 4380

Og syntes jo at "reassure" er et veldig sterkt ordvalg,når de bruker det i den sammenhengen de gjør.De FORSIKRER altså oss,om at den jobben de har gjort med petrono,gjør at det er realistisk med forlik OG partner på plass innen 31.12.Er det vel null tvil om at de er ferdig eller langt på vei med forliket,og kanskje avtale med partner gjenstår.Og mulig vi får alt i samme melding!

Så at folk selger aksjene sine på dette nivået,med en så selvsikker ledelse,er merkelig.Vil si sjansen for at de lander dette er rimelig høy.Og skulle de ikke det,har vi allikevel verdier som er høyere enn det aksjekursen tilsier.Så ikke akkurat høy risk dette her heller🙂
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
Opp+
20.09.2019 kl 08:30 4346

Føler meg ganske sikker på avtale jeg også, tviler sterkt på at Gambia og Senegal vil bruke en haug med penger for å fullføre voldgiftsaken og det mot Abu Dhabi. De har vel ikke så alt for mye penger og sløse bort Gambia og Senegal heller. De trenger oljen fortest mulig. Glem det, det blir nok avtale.
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
thief
20.09.2019 kl 08:46 4300

Gambia har NULL kroner,så der er det vel om å gjøre å få avsluttet dette forteste mulig.Og nå med Abu dhabi på laget, så blir nok et forlik veldig spiselig for myndighetene og folket.🙂Litt forskjell på apcl/timis og petronor/Abu dhabi😂
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
lommebok
20.09.2019 kl 09:02 4252

Meget spennende og god informasjon Warom. Håper og tror ting begynner å gå veien nå fremover. Det har jo vært litt av en berg og dalbane tur så langt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2019 kl 09:47 4119

Deler ditt syn og takker for info.

Dette caset er jo utrolig spennende, liker ikke at hjemmesiden uteblir og det har gjort meg irritert, men det har vel sine grunner og magefølelsen min sier at det "skjer noe" innen mandag.

Føler at dette er en vanvittig rakett som nærmer seg takeoff med stormskritt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2019 kl 12:45 3900

Godt gravd, og god info. Men er det så spekulativt det du mener, Warom ? Hvilke muligheter har egentlig Gambia ?

De kan gå til voldgift, og risikere alt. Da var APCL motpart, og Gambia kunne jo tro at de ikke risikerte mye (konfr. Apcl's daværende status). Gambia forhandler med BP, men på hvilket grunnlag. Man må regne som sikkert at BP ikke går inn i slike forhandlinger uten å ha satt seg grundig inn i situasjonen,
Så kommer Abu Dabi inn i bildet. De vil ha en finger med i spillet siden de er i ferd med å bli involvert i Apcl (på det tidspkt.). "Samtaler/forhandlinger" mellom Gambiske myndigheter og repr. fra Abu Dabi, som nok har gitt resultater.

Det ligger vel i kortene at Pnor er for lite selskap til å ta på seg ansvaret for omtalte lisens.

Derfor er det mer trolig at både Gambia og repr. fra Abu Dabi har samtalet om de muligheter som finns. Da er vel BP en selvskreven mulighet i videre diskusjoner.
Hvor mange andre muligheter fins, ut fra forløpet ?
Da gjenstår kun fordeling av størrelse på eiendeler i feltet. Og der tror jeg ikke Pnor er avskrevet. Tvert imot er voldgifts-trusselen et godt argument for forhandlingene. Så Pnor vil få sin del (men hvor stor ?).
Er det gjort avtaler, så har Pnor fått en gevinst.

At BP skulle inngå avtale med Gambia uten avklaringer angående voldgiften, er for meg helt utenkelig. Da trer de inn i en voldgifts-sak som partner. Utenkelig !
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
20.09.2019 kl 16:06 3715

«Fafa Sanyang, minister of Petroleum and Energy, on Tuesday disclosed that following the effectiveness of the BP license, the government of The Gambia is expected to receive a signature bonus, which is a one-off payment of $10.1million from BP.»

«Mr. Sanyang revealed that BP will be paying a surface Rendell few of $250/Sqkm every year for the A1 block and a training and a resource fund contribution of $500,000 per annum during the validity of the licence

He further stated that now that the government has assigned its 10% share to GNPC, BP and GNPC will have to diligently implement the licence particularly the agreed work programme, which includes commitment to drill an exploratory well within the next two years.»

http://thepoint.gm/africa/gambia/article/govt-expects-signature-bonus-of-10m-from-bp

Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
Opp+
20.09.2019 kl 17:57 3593

Å hvor kommer petronor inn i bildet?
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
20.09.2019 kl 18:57 3544

De kommer inn fordi Petronor mener å inneha lisensen A1 i Gambia.
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
Opp+
20.09.2019 kl 19:05 3523

Ja var ikke sånn ment fluefiskeren, synes det var veldig bra info du kom med. Jeg mente heller får petronor noen prosenter her trur du, eller ser det ut som dette er avgjort. Er jo merkelig at de bare kan dele ut dette, når lisensen er i voldgift.
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
20.09.2019 kl 19:12 3512

Oppfattet deg ikke som negativ jeg.

Vil ikke mene noe som helst over deres sjanser, men veldig enig i din siste setning.
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2019 kl 20:44 3395

Har jeg misset noe ? Nå skal det med en gang innrømmes at jeg har ikke lest alle artikler og lenker som har vært presentert om temaet.
Jeg har forstått det slik at A1 er lisensen som Apcl mente seg å ha rettigheter til, og at det er disputten om denne lisensen voldgiften gjelder.

Gambia og BP gir jo inntrykk av at de ikke har hørt om APCL/PNOR. Hva foregår i kulissene ? Har det skjedd noe etter 24. juli ?
Det kommer melding.

Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2019 kl 20:53 3388

En kan si bye bye til warrants.
3 mnd er for kort tid til å få landet avtale + farm in.
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
20.09.2019 kl 20:54 3389

Nei. Du kan så si. Mye rart som forekommer. Vi hadde jo også Total og ROP. Regner meg slett ikke som noen ekspert her. Det er mange her som kjenner den nære historikk bedre enn meg.

Synes hele greia er en farse på linje med «Den spanske flue». Har du sett den så skjønner du hva jeg mener.
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
thief
20.09.2019 kl 22:17 3305

Ja,for du tror vel de begynner forhandlingene nå eller??He..He,dette har allerede foregått i mange måneder.Og fra ledelsens siste uttalelser har de kommet et godt stykke på vei🙂Sett deg inn i caset, før du kommer med rør!
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
hobbyspec
20.09.2019 kl 22:22 3297

Synes at det tar jævlig lang tid etter fusjon til melding fra selskap om positive nyheter. Hva e greia egentlig? Er det ikke best å få på plass faste investorer så fort som mulig som har trua på selskapet?
Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare