THIN - Middelborg Invest øker i THIN, starter oppgangen?

THIN 18.09.2019 kl 21:39 3971

I morgen?
Lars T. Brandeggen har prisverdig lagt ut informasjon om hvem som har lastet opp i THIN i gruppen børsforum på FB etter nyheten om lånet på 118 millioner ble kjent.

Middelborg Invest har økt fra 4 millioner aksjer til 16 millioner aksjer og Silvercoin (Håkon Sæther) er ny med 10 millioner aksjer og ingen store har solgt. Hvorfor laster Middelborg Invest og Silvercoin tungt opp i THIN?

Han skriver også om den verdien på det fremførbare underskuddet som er teoretisk rundt 0,50 pr aksje.

Være med før THIN «tar av»?

Link til posten fra Lars T. B på FB. Les hele posten selv. https://m.facebook.com/groups/598326957027658?view=permalink&id=1161282397398775
Redigert 18.09.2019 kl 21:42 Du må logge inn for å svare

5 mill aksjer byttet i hvert fall eier i en og samme trade. Noen som vil inn, noen vil ut, tålmodighet og baller av stål er nøkkelen her, som mange andre aksjer.
oljen
19.09.2019 kl 15:23 678

Hei.

Jeg har merket meg følgende fra THINs siste børsmelding i forrige uke:

"Thinfilm has been actively evaluating strategic alternatives to find new,
compelling commercial applications for the San-Jose-based roll-to-roll printed
dopant polysilicon (PDPS) line and believes there are opportunities to utilize
the factory's unique technology and the capabilities of its roll-to-roll ("R2R")
manufacturing plant. The Company expects to provide more information about
these opportunities in future announcements."

Videre står det:
"Preliminary discussions have been initiated with potential partners who are
interested in offering NFC enabled solutions supported by a robust data
analytics software platform. This can be accomplished by directly empowering
the supply chain with cost-effective solutions, while allowing brands to engage
consumers using Thinfilm's underlying technology. This allows management to
focus on establishing a new path for the Company, leveraging its years of
significant investment in its Roll-to-Roll manufacturing and process technology
capabilities."

Jeg tenker at Thinfilm med dette signaliserer ganske klart at de er klare til å foreta strategiske valg til beste for selskapet og dets vekst, og at de ser på samarbeid med ulike partnere. Selskapet varsler at de vil komme med mer informasjon om dette. Det er kanskje ikke vanskelig å forestille seg hva som skjer med kursen når melding(er) om dette begynner å komme. Den dagen får man ikke tak aksjen under 25 øre. Ihvertfall ikke mine aksjer :)

Alle må selvfølgelig selv vurdere om de ønsker å investere i THIN, som i alle andre aksjer på børsen, men for meg er THINs aksjekurs i dag ihvertfall penger på gata, og den aksjen på Oslo Børs jeg anser har størst rakett-potensiale i år.
Redigert 19.09.2019 kl 15:26 Du må logge inn for å svare
Adamek
19.09.2019 kl 20:20 504

Godt innlegg, Oljen. Helt enig med dine vurderinger. Mye fart her etter hvert ! : )
19.09.2019 kl 21:05 454

Finansavisen nå
Da Thin Film Electronics sikret finansiering, greide ikke investor Haakon Sæter å holde seg unna. – Det er bunnfiske og ikke noe annet, sier han.

Mulig jeg må inn med enda litt mer. Får sove på det
Redigert 19.09.2019 kl 21:07 Du må logge inn for å svare

Legger du ut hele artikkelen?

Du hopper glatt over at Middelborg Invest er ute. Ref tittelen på denne trådstarten.

FA side 6 i morgen:

Dekket inn short
Kristian Gjertsen Lundkvist har gjennom Middelborg Invest vært oppført på Finanstilsynets shortregister i lang tid. Også han gjorde porteføljeendringer forrige uke.
– Jeg har ligget short i Thin Film Electronics en stund, men nå har jeg dekket inn short­posisjonen. Da selskapet inngikk en låneavtale, orket jeg ikke å beholde posisjonen lenger, sier han.
– Har du tjent noe på shorten?
– Jeg har gjort det, men det er bare snakk om småpenger. Det har ikke vært så vanskelig siden kursen har falt og falt. Selskapet har brent ufattelig mye penger, og det eneste håpet er vel å selge resten av produksjonsutstyret. Aksjebeholdningen min er cirka i null nå, sier han.