Besynderlig utvikling i Bertheussen saken.

Slettet bruker
19.09.2019 kl 02:46 1702

https://www.dagbladet.no/nyheter/nettsted-bertheussen-er-straffedomt-tre-ganger/71616138

Hvorfor komme med noe sånt nå ?
Og hva skal ha skjedd 14 september ?
En av det sykeste saker vi har hatt på år og dag.
Slettet bruker
19.09.2019 kl 03:15 1423

6. desember 2018 ble det oppdaget at noen så ut til å ha forsøkt å sette fyr på bensintanken i en bil parkert utenfor huset med en hyssing som lunte, samtidig som ordet «RASISIT» var tusjet på husveggen og et hakekors tegnet på bilen. (Taggingen ble oppfattet som anklager om rasisme).
Klokka 13.52 torsdag 17. januar rykket brannvesenet og politiet ut etter at noen hadde satt fyr på en søppelkasse noen meter fra boligen, inne på eiendommen.
I februar ble et brev med truende innhold sendt til statsråd Ingvil Smines Tybring-Gjedde (Frp) og Christian Tybring-Gjedde (Frp). (Det er ikke kjent om brevet var stilet til en bestemt adressat).
Mandag 11. februar varslet familien om at det var funnet plastflasker med spor etter brennbar væske bundet opp med en tøyremse under familiens bil. (Det var uklart når innretningen ble festet og hvor bilen var da).
Også om ettermiddagen lørdag 2. mars rykket bombegruppen i politiet ut til Waras bolig, etter at det ble funnet et trusselbrev som trolig ble levert direkte av gjerningspersonen. (Ingenting tyder på at innholdet i brevet kunne gitt personskader).
Klokka 01.41 natt til søndag 10. mars oppdaget forbipasserende at det brant i en bil utenfor boligen. Brannen ble raskt slukket, men tilløpet ble umiddelbart regnet som en mulig ildspåsettelse og satt i sammenheng med resten av truslene. Det er i forbindelse med denne hendelsen Bertheussen er siktet for å ha vekket mistanke om at en straffbar handling er begått, uten at den er det.
_______________________________________________________
Dette er temmelig ubetydelige handlinger.
Utrolig at dette har vært gjort til en verdensnyhet.
Sotah
19.09.2019 kl 07:10 1400

Men Grande i åkern var en grei og relevant sak ?
Slettet bruker
19.09.2019 kl 07:46 1385

Vel, det er litt forskjell på hva en statsråd har drevet med enn hva samboeren til en statsråd har gjort. Dessuten, saker på over 30 år er vel litt i eldste laget å trekke fram.
Zorin
19.09.2019 kl 08:07 1373

Saken er jo snart ferdig behandlet hos PST/Kripos/politi og vil bli oversendt påtalemyndigheten. Det er vel det som er i ferd med å skje. Det at hun er dømt tre ganger tidligere i en straffesak vil jo da være momenter som ikke akkurat setter henne i et godt lys.
Sotah
19.09.2019 kl 08:23 1449

Alt som kommer frem i retten vil bli omtalt uansett, det er neppe grunn til lukkede dører i denne saken. Så det var bare spørsmål om tid før det slapp ut. Og dette er det mange som har visst lenge. Som en liten fotnote kan jeg nevne at Grande ikke var statsråd den gangen og at det ikke skjedde noe ulovlig. Skammen ved dyneløftinga er hos resett til evig tid.
Slettet bruker
19.09.2019 kl 08:28 1444

Resetts eneste skup er altså en sjokkerende sak om at en stortingsrepresentant en gang hadde sex.

...og så syter man over at det nå kommer frem at kona til en tidligere justisminister ikke bare ser ut til å ha gjort noen helt absurde lovbrudd nå nylig. Hun har blitt dømt før også...det vil selvsagt ikke frepperne skal komme ut. Lovbrytere er alltid uskyldige hvis de tilhører sekten...

Hun er litt....spesiell...denne dama...er det lov å si det? Litt rar... Men hva visste Vara?
Sotah
19.09.2019 kl 08:31 1439

Spørsmålet må stilles; -Er´akke litt rar´a, Wara ? Blir jeg morsommere nå så ramler jeg ut av sofaen.
kokkohill
19.09.2019 kl 08:34 1435

Ulovlig Soten ? Om det er ulovlig å kalle en samfunnsdebattant kakerlakk , så må det være mye verre å kalle en guttunge som hun har harvet over i en åker « enkel « som Åkersnipa gjorde overfor Statsministeren.
Den enkle guttungen er godt utdannet og dito jobb stod det i pressen...
Slettet bruker
19.09.2019 kl 08:37 1433

Hun håndterte den saken elendig. Det skal hun ha. Men det var intet ulovlig som skjedde den gangen.

Sotah
19.09.2019 kl 08:45 1426

Hva ministerne sier seg imellom aner jeg ikke. Hvis du sitter på bevis for at Grande gjorde noe ulovlig er det bare å ta på joggeskoa og finne nærmeste politistasjon. Jeg liker hverken Grande eller partiet noe særlig, så det er helt greit for meg. Men skammen sitter som klister på resett uansett.
Slettet bruker
19.09.2019 kl 09:15 1410

Vel, i et brev Erna Solberg fikk fra en kvinnelig gjest i bryllupet så hadde stortingsrepresentanten og første nestleder i Venstre gjort " tilnærmelser" til og befølt kjønnsorganene til 5 til 10 menn som var tilstede på festen. Hadde du vært mann og gjort det samme med 5 til 10 damer hadde du blitt buret inn.
Sotah
19.09.2019 kl 09:31 1405

Anonyme brev fra noen som skal ha vært tilstede og sette noe som skal ha skjedd holder ikke i ti sekunder en gang. Og lenger kommer vi ikke, så lenge det ikke har skjedd noe ulovlig. De som fråtset i Grandesaken bør sitte musestille i samboersaken. Det var bare det jeg ville ha frem.
Redigert 19.09.2019 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2019 kl 09:48 1386

Nei, det er forskjell på en stortingsrepresentant og daværende nestleder i Venstre som stod klar til å få en ministerpost når saken ble kjent og en privatperson.

Dessuten vet Sotah godt hvilket helvete det hadde blitt hvis en mann som attpåtil skulle bli statsråd hadde klådd på musa til kvinnelige gjester i et bryllup. Jeg ser for meg skrikende journalistkjerringer med mord i blikket og fråde rundt munnen.
Redigert 19.09.2019 kl 09:58 Du må logge inn for å svare
Sotah
19.09.2019 kl 09:58 1379

Det er åpenbart forskjell på politikere du støtter og de du ikke støtter, flour. Omskriving av det kan du bare glemme.
Slettet bruker
19.09.2019 kl 10:12 1375

Meg bekjent så omhandler denne tråden om en privatperson og ikke en påtroppende statsråd. Dessuten var det du som trakk Grande inn i tråden.
Slettet bruker
19.09.2019 kl 10:25 1364

Meningsløst å trekke åkersex inn i dette her.
Var det kanskje PST som tente på ? Slik de tenner på biler rundt omkring ?
Det er temmelig bagatellmessige episoder som skjedde på gårdsplassen til Wara.
Og det pussige var at dette kom på NRK Dagsrevyen omtrent hver gang det
skjedde noe der.
Og dette teateret Black Box hadde gjort utspekulerte video-opptak av huset fra vinkler
som krevde "kravling" og sniking på naboeiendommer. Hvem sto bak dette ?
Har det skjedd noen skader her, og har evt. skadelidte anmeldt saken ?
Redigert 19.09.2019 kl 11:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2019 kl 10:45 1350

Hehe. Ja de er selvsagt "bagatellmessige" nå, når det viser seg at det høyst sannsynlig er justisministerens kone som har gjort det. :)

Slettet bruker
19.09.2019 kl 10:53 1341

Saken dreier seg egentlig om mobbing av motstandere av sharia i Norge.
Påfallende at Bertheussen saken tas frem midt under debatten om Raja, Venstre og
påstand om brun propaganda fra Frp.
Det hviler et globalist/NWO preg over saken. Og Agenda21 preg.
Redigert 19.09.2019 kl 10:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2019 kl 10:54 1334

Hæ? Mobbing av....?
Slettet bruker
19.09.2019 kl 10:57 1326

Det er utrolig gode grunner til at Grande-saken kom opp i pressen. En statsråd som vil få tilgang til statshemmeligheter kan ikke ha slik ikke-offentlig skandaleballast; hun ville bli et lett offer for utenlandske etterretningsagenter hvis hun ble satt under press, og saken er såpass "delikat" at det er grunn til å tro hun ville gjort svært meget for å unngå offentlig skittentøyvask. Det gjorde hun da også, da saken ble kjent, og hun brøt i VG det taushetspålegg hun og gutten var blitt enige om etter at Resett slapp nyheten, i tillegg til at hun løy både om 1) at det var han som hadde "hoppet på henne" og 2) at han som i dag har jobb som prosjektleder skulle være enkel i hodet!

Den saken er så ufin ved Grandes løgner - hun skulle ha lagt seg fullstendig flat og beklaget sine handlinger offentlig - både overfor et sjokkert folk, overfor brudeparet hun skandaliserte bryllupet til, og overfor den unge mannen som ved sin lokale tilknytning har fått skandalen hengende ved seg. Den unge mannen er nemlig ingen hvem-som-helst, noe jeg har nevnt før her på forumet, men lar ligge i denne omgang.

At Erna likevel tok ufyset inn i regjering, har ødelagt en til da regjering som hadde folkets tillit. En stor feil som både regjering og alle deltakende partier nå straffes hardt for. Det er ikke bare bompenger det handler om når NBP får mange stemmer. Erna bør trekke seg i 2021 og hun må ALDRI få noen posisjon i FNs sikkerhetsråd, for hun har vist at hun ikke forstår sikkerhetspolitikk! Kred til Helge Lurås for å ha vist folket akkurat det!

Politistaten Norge turer frem under Ernas lederskap. Gamle dommer som er ferdig sonet og betalt for har ingenting i en etterforskning eller i rettsapparatet å gjøre. Hvis PST mener Bertheussen er et psykiatrisk nutcase, så får de fremlegge psykiatrisk diagnose for det og ikke komme slengende med 30 år gamle dommer som er ferdigsonet og oppgjort overfor samfunnet! "Ingen kan eller skal dømmes på sin fortid i Norge, men jeg ser at politiet av og til prøver seg på dette hvis de mangler bevis", sier Bertheussens advokat Jon Chr. Elden.

Fra et samfunnsperspektiv må man stille seg spørsmålet om hva som har endret seg i politiet som nå oftere og oftere forlater tusen år gamle rettsprinsipper; kan det være tilførsel av fremmedkultur som har helt andre og mangel på slike rettsprinsipper? Jeg bare spør...

Norge trenger sterkere styring, der folk kan velge stødige og sindige tillitspersoner direkte - og ikke må ta til takke med broilerelitene i politiske partier som konserveres av et kongehus som ikke lenger veit hvilket folk og land de er symbolske overhoder for! Et folk og et land kan ikke være globalt samtidig som det skal være et folk og et land!
Slettet bruker
19.09.2019 kl 10:59 1318

Hva handler denne tråden om, fnue?
Slettet bruker
19.09.2019 kl 11:04 1309

Spør Sotah som trakk inn Grande - mitt svar var til han - før jeg i samme innlegg kom med et viktig, vektig og riktig argument i Bertheussen saken! Begge disse elementene handler om en statsminister som viste gode takter, men som etter hvert viser at hun i sine globalistiske aspirasjoner ikke klarer å styre landet, verken med hensyn til sikkerhetspolitikk eller rettsstatens grunnleggende prinsipper! Dessverre!
Redigert 19.09.2019 kl 11:08 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
19.09.2019 kl 11:06 1301

Nye spørsmål fra bekte, ingen vits å svare da dette blir etterfulgt av enda flere idiotiske spørsmål.
Slettet bruker
19.09.2019 kl 11:09 1290

Satt inn i denne sammenhengen er det unektelig pussig å beskue frepp og freppere bagatellisere åpenbare lovbrudd samtidig som de blåser opp en sak om at en stortingsrepresentant hadde sex en gang til helt absurde proporsjoner. Fint at noen med forankring i den virkelige verden påpeker det absurde i dette.

Men du nevner ikke noen ting saklig. Ikke noe nytt, altså :)
Slettet bruker
19.09.2019 kl 11:09 1288

Frues raljering var totalt usaklig. Lev med at man påpeker slikt.
Slettet bruker
19.09.2019 kl 11:12 1281

https://www.fredrikstadkino.no/incoming/article1401261.ece

Denne saken er ikke hva den utgir seg for å være.
Slettet bruker
19.09.2019 kl 11:12 1280

Av og til setter jeg faktisk pris på å få formulere mine argumenter enda TYDELIGERE - forøvrig overser jeg bare Bekte-skvalderet!

Herregud med BULLS-EYE! Kanskje har kulturminister Grande en finger med i spillet her for å ramme folkets tillit til FRP og Resett?


Redigert 19.09.2019 kl 11:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2019 kl 11:28 1265

Folkets tillit til Frp er liten. Resett vet de aller fleste ikke hva er.
Fjordgubben
19.09.2019 kl 11:36 1258

Interessant at bekte mener seksuell trakkasering ikke er alvorlig, Grande befølte «flere menn» på kjønnsorganene på denne festen.

Greit vi vet at slikt er «kjempealvorlig» når gjerningen blir utført av en mann, men når en kvinne gjør det er det kun morosamt, en god historie.

Grab them by the pussy er ikke det samme som grab them by the cock.
Redigert 19.09.2019 kl 11:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2019 kl 11:38 1253

Start en egen tråd om det. Legg frem bevisene for det du påstår i den.

Takk.
Slettet bruker
19.09.2019 kl 12:35 1227

Det der argumentet om utpressingsrisiko og grande er bare overdrevent tull. Det forstår alle. Men enda verre er det med de som kritiserer resett for å ha skrevet om grande saken, men som ikke ser at media for øvrige er fulle av lignende saker om andre politikere og kjendiser. Hallo? Mediene har drevet dyneløfting i alle tider. Giske saken er et ypperlig eksempel. Resetts grande-sak bør sees som en mediekommentar mer enn noe annet. Hvorfor skulle grande gå fri for å ha pult en full 17-åring i en åker med vitner når mediene for øvrig hadde null betenkeligheter med å gnage på giskes dårlige sjekkehistorikk i ukesvis? Nå har kanskje Giske i ettertid fått den oppreisningen han egentlig ikke fortjener, sånn egentlig, men vg har vel fortsatt ikke kastet de ansvarlige redaktørene? Og hvorfor skulle de det? De har jo generert klikk og reklameinntekter, akkurat slik de er satt til å gjøre.
Slettet bruker
19.09.2019 kl 12:46 1221

Virker som noen forsøker å spore av her.
Kjernen i Bertheussen saken er jo Black Box teateret, forestillingen Ways of Seeing, den høyst ukurante ideologien sharia,
Frp, Frps syn på fremmedkulturell innvandring, og i det hele tatt mobbing av de som er kritiske til innmarsjen av sharia i Norge.
Her er Agenda21 og snikislamisering sentrale ingredienser.

Dette absurdes ut i påtenning av bittelitt bensin på en gårdsplass som fort slokkes, litt skriblerier med tusj,
litt hysing o.lign., en minibrann i en søppelkasse, angivelig inntrekking av en uvedkommende dom fra 1982 osv.

Mens vi nå til daglig har norsk medvirkning i menneskesmugling over Middelhavet. Vi har hatt Agenda21 møte
i Marokko, og en mulig FFO i Marokko med bl.a. en ung norsk kvinne.
Hele konglomeratet av hendelser har jo det felles mål å påføre Europa fjernkulturelle lykkejegere. I storkapitalens
interesse.
Redigert 19.09.2019 kl 12:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2019 kl 12:57 1211

Mener du virkelig at kulturminister Grande, som sitter på pengesekken til kultur og media, virkelig er en avsporing???

Bertheussens motstander Black Box "Ways of Seeing" - går videre til andre scener - garantert med tilskudd fra Kulturdepartementet!
Samtidig tildeles FRP-vennlige Resett og innvandringskritiske Rights ikke midler fra den samme ukulturministeren!

Det er så åpenlyst og det er så gjennomskuelig. FRP og Resett hateren Trine Skei Grande projiserer sine selvforskyldte private synder og holdninger på andre, og hun rammer dem økonomisk med skattebetalerpengesekken hun sitter på som minister! DET ER UHØRT!

Du nevner selv VIKTIGE SAKER som kulturminister Grande forsøker stoppe munnen på ved å nekte dem midler fra KD!

Redigert 19.09.2019 kl 13:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2019 kl 14:10 1182

Akkurat dette med kulturdep. og pengesekk må jeg medgi at jeg ikke så i farten.
Men å fronte med åkersex ?
Kulturdep har utvist andre forkastelige arroganser også. Bl.a. med bibliotek, klima og miljø.
Hadde Norge hørt om det, hadde hun fått ris på blanke messingen. Vikingtidsmuseum - ny skandale underveis.
Det burde vært Vikingskipsmuseum og gjøres ordentlig. Nasjonalt Kunstmuseum = en katastrofe.

Hele stortingsgjengen er NWO disipler. Hele !
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/naXMWL/kallmyr-nekter-aa-svare-paa-spoersmaal-om-frps-islam-retorikk?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Dette her er også bare nytt ledd i teateret som pågår rundt disse tingene. Ocean Viking er også et element. Den bør vi fjerne nå.
Sotah
19.09.2019 kl 17:02 1146

Hvis man fråtsa i Grandesaken skal man sitte musestille i båten når media omtaler samboersaken. Det var altså bare det jeg ville ha frem. Litt konsekvens må det være hvis man vil bli tatt seriøst, selv her på forumet.
Slettet bruker
19.09.2019 kl 17:07 1136

sotAP:"Er´akke litt rar´a, Wara ? Blir jeg morsommere nå så"
Dere har fråtset lenge sa du? Hvorfor ventet media med det dere visste om Bertheusen i 1987?


Sotah
I dag kl 08:31 286
Spørsmålet må stilles; -Er´akke litt rar´a, Wara ? Blir jeg morsommere nå så ramler jeg ut av sofaen.
Redigert 19.09.2019 kl 17:08 Du må logge inn for å svare
Sotah
19.09.2019 kl 17:10 1135

Du må lese det jeg skriver, vannhuet. Det står "hvis du vil bli tatt seriøst". Det gjelder ikke deg.
Slettet bruker
19.09.2019 kl 17:26 1121

Enig. Skulle bare mangle at media skrev om denne saken.
Slettet bruker
19.09.2019 kl 17:32 1117

Enig sotaP
#useriøst ualvorlig

Sotah
I dag kl 08:31 286
Spørsmålet må stilles; -Er´akke litt rar´a, Wara ? Blir jeg morsommere nå så ramler jeg ut av sofaen.
Redigert i dag kl 17:08
Svar
Sotah
I dag kl 17:10 20
Du må lese det jeg skriver, vannhuet. Det står "hvis du vil bli tatt seriøst". Det gjelder ikke deg.
Slettet bruker
19.09.2019 kl 17:34 1116

Hvor lenge har dere ventet med og fråtset med den kunnskaps vissheten dere satt på?

Sotah
I dag kl 08:31 286
Spørsmålet må stilles; -Er´akke litt rar´a, Wara ? Blir jeg morsommere nå så ramler jeg ut av sofaen.
Redigert 19.09.2019 kl 17:34 Du må logge inn for å svare