NAS - Er der kommet et dementi?


Er der kommet et klart dementi fra enten NAS eller IAG?

Der har været skrevet så meget om den spanske nyhedsartikel at jeg forventer at Investor Relation i både NAS og IAG må være opmærksom på artikkelen. Jeg vil forvente at særlig IAG havde behov for at komme med et dementi. Da en ligende historie fra samme spanske medie kom i sommer kom der et dementi via en talsperson hos IAG men dengang var IAG også i karantene perioden for at vise interesse for NAS. Men det er IAG ikke længere.

Hvis nogen kan henviser til nyheter med et dementi fra enten NAS eller IAG så er jeg interessert i at se dem eller høre om dem.

Ytterligere er det interessant at Goldman Sachs ikke har været rådgiver på nogen af de seneste transaktioner. Og solgte Goldman Sachs ikke også ud aktier i Norwegian tidligere i år? Er det fordi de et NAS’s Investment Bank rådgiver på opkøbstranaktionen?
Hammers
19.09.2019 kl 23:20 2091

Det er vel ingen som trenger å dementere oppkjøpsrykter fra en høyreradikal avis. En som er kjent for å spre FAKE NEWS!

Hilsen Hammers......som nok tror at de som beit på rundt toppen i går - NÅ sitter i saksa!
undrende
19.09.2019 kl 23:29 2062

Det er vel tredje gangen de bringer denne "nyheten" frem. IAG har dementert før, grenser for hvor mange ganger de kommer på banen for å gjøre dette. For øvrig, oppkjøpet av NAS falt IAG for kostbart. Forutsetningene nå er definitivt ikke blitt bedre, men IAG har tid til å vente om de ,fortsatt, ønsker et oppkjøp.

Hva i all verden vet du om prosessene som foregikk rundt IAG budet på NAS? Du skriver at "oppkjøpet av NAS falt IAG for kostbart". Tror at du skal holde deg til å undre...og ikke late som du vet noe som helst

Undrende har helt rett i det han skriver:

LES - IAG: - Norwegian har til gode å bevise finansiell levedyktighet
Dette mener toppsjefen i IAG om Norwegian.

Annonse

John Inge Seljehaug

Publisert: 14:35 - 20. 06 2019 | Oppdatert: 14:37 - 20. 06 2019
- IAG vil forfølge alle konsolideringsmuligheter som gir økte verdier til businessen.Det sier konsernsjef Willie Walsh på selskapets generalforsamling i Madrid, som ifølge Bloomberg har uttalt seg på ny om Norwegian. - Norwegian har til gode å bevise sin finansielle levedyktighet på lang sikt, sier Walsh. Ifølge sjefen har IAG bestemt seg for å ikke forfølge Norwegian-interessen, og vil i stedet fokusere på organisk vekst.

https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2019/06/iag-norwegian-har-til-gode-aa-bevise-finansiell-levedyktighet

----------------------------

Det skulle ikke være så vanskelig å kunne innrømme at akkurat det var og fortsatt er noe som gjenstår for selskapet å bevise ...
EliotS
20.09.2019 kl 06:25 1823

EliotS skrev A
Igår aftes besluttet jeg at teste en hypotese her på Hegnar.no. Jeg ville se om nogen arbeider aktivt med at fremme en bestemt dagsorden snarer ende at egentlige have en ordentlig debatt. Igår aftes kunne jeg se at Frodon gamle debattråd lå med sidste indlæg. Jeg ville så se hvor hurtigt efter at denne tråd lå øverest i NAS debat herakiet at Fordons gamle tråd lå øverst igen. Jeg skrev indlæg med følgende tekst «A». Der gik ikke mange minutter før end så lå Frodon tråden øverst med følgende indlæg «Flink gutt», som i mine øjne er lige så intet sigende indlæg som mit «A». Det er interessant at nogen føler de har behov for at jobbe med denne type styring.
Redigert 20.09.2019 kl 06:28 Du må logge inn for å svare

Norwegian viser tegn til bedring i kvartalsrapporter. En god slump penger kommer fra RR og Boeing. Max er i lufta på nyåret... og nå er aksjen billig i forhold til hva den kan være om 6mnd/1 år. IAG vurderer nok når det er riktig å slå til! I sivet kan også Qatar og Lufthansa ligge på lur.
Spennende tider!
EliotS
20.09.2019 kl 07:04 1754

Jeg syntes det er værd at husk at Qatar Airways ejer 20 % av IAG. Det er også værd at huske at Norwegian Air’s gamle CFO Frode Foss sidder hos Qatar.

I Januar opgave IAG at købe Norwegian og solgte sine aktier i feb. Men husk at IAG er underlagt både engelsk (City code) og EU regler om opkøb. De skulle derfor «put up or shut uo».

Læse artikel om Qatar’s syn på Norwegian i det lys og bemærk disse udtalelser kom samtidig med at IAG trak sig, hvilket de altså også var tvunget til.

https://e24.no/naeringsliv/i/ddAglj/qatar-airways-sjefen-vil-ikke-kjoepe-sas-men-norwegian-er-veldig-interessant-for-iag

Gode kommentarer. Det skjer nok ting bak teppet nå som vil gi store utslag på aksjen når nyhetene blir presentert, og det kan skje i dag såvel som om en måned.
Hektar
20.09.2019 kl 08:28 1536

Sitter de med flere brukere og skriver poengløse innlegg for å forsøke å styre agenda. Kjedelige greier, trist at admin tillater dette. Hadde ikke gjort noe om forumet ble en smule mer seriøst.
solb
20.09.2019 kl 09:32 1422

Leser man mellom lnjene her, skjønner man at 737- Max planlegges å være på vingene tidlig i 4. kvartal. Antakelig som et meget trygt og energisparsomt fly.
https://finance.yahoo.com/news/faa-waiting-more-software-details-040736254.html
"Nasjonens øverste luftfartsregulator har testet ny programvare for Boeing 737 Max i en flygesimulator og gir foreløpig en gunstig gjennomgang av oppdateringene"
Redigert 20.09.2019 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
SR99
20.09.2019 kl 10:10 1314

Dette er for enkelt analysert undrende og rischioso.
Denne uttalelsen kom lenge etter budet på NAS som ble avvist av styret i Norwegian.
Dette er ikke grunnen til at enighet om budet ikke ble realisert. Et oppkjøp av NAS vil innebære synergier direkte for kjøperen og hvilke verdi som ligger i det er et komplisert regnestykke. Det er helt klart at ved et oppkjøp vil det skje en del endringer i både rutealternativer og driftsmessig strategi. Samtidig er flybransjen under press og trenger større og mer effektive selskaper. Det kan være en rimeligere måte å kjøpe et selskap til 10- 15 mrd enn å ta veksten og fornye flyflåten selv. Det vil i hvert fall ta lengre tid, og andre flyselskaper kan vokse forbi ved oppkjøp. NAS vil ikke bli solgt med utgangspunkt i å fortsette som eget selskap på dagens grunnlag.
minsin
20.09.2019 kl 10:14 1298

Tror nok nøkkelen ligger i Qatar airways / IAG ..

ved JV - vet vi at qatar er på tur utav alliansen "One world " og alt tyder på de vil starte egen allianse.
Qatar har posisjonert seg i forhold til dette i den senere tid - bla med oppkjøp av aksjer i 2 kinesiske flyselskap , og ett amerikansk flyselskap selskap.
Klart når Qatar har en eierandel på 22-23 pst av IAG vil også deres flåte innlemmes i dette samarbeidet..

Ved oppkjøp- IAG meldte frafall av aksjekjøp hos NAS - grunnen er nok ikke som beskrevet i masemedia som at NAS må vise kraftig forbedring på økonomi siden før de evt kommer tilbake. Tror heller det handler om MAX problematikken. Første ulykken skjedde jo i okt -18... nesten ett halvt år før IAG meldte pass..
I den senere tid har IAG skrevet intensjonsavtale på bestilling av ca 200 MAX fly med levering fra -23 -24...
BA/IAG trenger akutt nye fly, tidligere - deres flypark er 15 år - og de vil tape mye terreng i konkurranse markedet. BA har bla 63 pst høyere drivstoff utgifter på transatlantiske ruter. BA har rett og slett en milliard utgift i forhold til NAS - forskjellen vil øke med IMO 2020
Vi ser at A380 flyet ikke klarer å konkurrere med eks Max på drivstoff utgifter og Air France vil pensjonere flyet - med begrunnelse i bla drivstoff økonomi i tillegg til at flyet er for stort. Flere flyselskap vil komme til å pensjonere dette flyet .



lektor79
20.09.2019 kl 10:25 1254

Tålmodige aksjonærer får snart godt betalt for utholdenheten. Kursmål 100. Lykke til!
Styleh
20.09.2019 kl 12:19 1119

Snart? Hvor mange ganger har du bommet nå?
Noni
20.09.2019 kl 12:26 1088

Ikke så jeg vet om. Men kan jo ikke si det sikkert.
tesch
20.09.2019 kl 12:34 1049


IAG er ikke aktuelle som kjøpe read av NAS . Den spanske avisen får info fra folk som kun gir ut falske rykter for egen gevinst.

Derimot er det mer sannsynlig at Danske Bank har rett i sine opplysninger om et JV med kinesere . Følg med neste uke.Da tror jeg det kommer melding

God helg
ksandal
20.09.2019 kl 13:47 962

Kursmål er vel kanskje 50 om vi er ekstremt heldige, men faren for at vi ender på 10kr er mer sansynlig. jeg er forøvrig LONG nå for andre gang på veldig lenge :-) Med en bra melding ang muligheter fremover, vil vi nok kunne komme opp på 40 tallet igjen rask.

Ref max fly. de står nok på bakken ut året og trolig enda lengre.

Svar fra e24 i dag ...

Hei. Ingen dementi fra noen etter oppslag om mulig beiler til Norwegian ... er det gjedder i sivet, eller bør man bare overse slike nyheter som noen hevder?
--
Hei. Når det gjelder spanske medier så kan man vel si at de har solgt Norwegian flere ganger allerede. Helt på jordet er de imidlertid sjelden, men ting blir dratt for langt. Også av de mediene som siterer de spanske mediene.

Når det gjelder Norwegian er det fortsatt slik at europeisk luftfart er i endring. Og da kan alt skje. Det finnes nok noen gjedder i sivet. Spørsmålet er hvor sultne de er og hvor skarpe tenner de har.

Med vennlig hilsen Johann D. Sundberg
Redigert 20.09.2019 kl 13:58 Du må logge inn for å svare

Det blir oppkjøp. I nær fremtid. Kursmål 100.

"I nær fremtid" ja. Hva nå det betyr tidsmessig. Egentlig intetsigende så lenge det ikke finnes i hvert fall sannsynlighetsberegninger.
Vel, er og blir aksjonær og er med evt "To The bitter end".

Bra Ypsi du har skjønt det. Mee too!! :))))) Go helg!

Før jeg selger en eneste aksje til gribbene skal jeg spise aksjene mine en for en...