Photocure - Salget i 1Q18

Merlin
PHO 23.04.2018 kl 16:57 25652

Jeg kan gjenta listen over positive ting som kan bidra til økt salg i 1Q18;

1) Refusjon Cysview fra og med 1Q18.

2) Oppdemning av operasjoner i 4Q17 i påvente av refusjon fom 2018.

3) Sterkt økt salgsstyrkekapasitet.

4) Etterslep pga. økt skopsalg i 4Q17.

5) Kraftig økt utnyttelse av eksisterende skop utover i 2017.

6) AUA-ANBEFALINGEN. Begynner å slå i gjennom, ikke bare hos sykehusene og urologene, men også hos pasientene.

7) Svært gode resultater for bluelight i forhold til annen behandling slår også gjennom hos pasientene, som i større og større grad vil forlange bluelight.

8) Godkjenning av gjentatt behandling fra og med 2018.

9) Svært lav bruk prosentuelt av Cysview pr. i dag. Selv en liten prosentuell økning kan gi mangedobling av salget. Med andre ord et veldig høyt potensiale.

10) Påviselig svært gode resultater med bluelight i Tyskland og de nordiske land, spesielt i Danmark - i forhold til i USA. Det har amerikanerne merket seg og undret seg på forskjellen i suksessrate. Svaret har de funnet: Mye hyppigere bruk av bluelight.

11) Opphevelse av kravet om at det skal gå 90 dager etter bruk av BCG. Man står altså fritt til å benytte Cysview mye tidligere etter vanlig blærekreftbehandling med BCG. Regelen med 90 dager var for å unngå såkalte falske positiver. Med kyndigere og kyndigere urologer reduseres slike feil. Dermed kan Cysview vise seg fornuftig i bruk mye tidligere enn etter 3 måneders ventetid. Dette er svært positivt for hyppigere bruk av Cysview.

12) NBI degradert. Refusjon fratatt. Cysview mottar i stedet refusjon. Om bruken følger pengene vil det bli dobbelt vinn-vinn for Cysview fra og med 1. januar 2018.
Redigert 20.01.2021 kl 18:40 Du må logge inn for å svare
rgkap
30.04.2018 kl 16:01 7777

Det er nå uansett sånn at, jeg har vært med på en god del Q presentasjoner som PHO aksjonær. Til og med når de er gode nyheten så går denne aksjen ned. Jeg liker casen PHO og om jeg må kjøpe meg inn på 40 kr så er ikke det en big deal. Uansett hvor mye vi håper på at investorer skal se vekk fra hva CEO mener om selskapet og så er det ikke sånn denne verden virker.

En kvartals presentasjon med KH arter seg på samme måte som når folk skal fortelle sine nærmeste at de er døende. 100% uten glede, entusiasme eller energi. Får jo bare lyst til å gå frem og gi han en bamseklem :-) Han er jo et bra menneske og har jo skapt norsk bio-tech historie.

Visst jeg må løpe etter og får et snitt på 40 kr så er det greit, fordi jeg har gjort det rette basert på informasjonen som er tilgjengelig. (og aksjen har begynt å bevege på seg) JIPPI Det å ta 20% fortjeneste på Photocure er jeg fornøyd med.
Merlin
30.04.2018 kl 18:24 7693

Jeg tar risikoen og laster opp under 30.

Min tanke er at vi må skille følelse og virkelighet. Og da ser jeg etter argumentovervekt. Jeg er enig i det du skriver, men tror dine argumenter likevel kan avspore i forhold til de argumentene jeg har listet opp i starten av denne tråden . Vi får se hvem som får rett. Jeg blir skuffet om Photocure ikke klarer Cysviewvekst på 50% fra 1q17. Men grunnen tror jeg da vil være at brukerne venter på fleksiskop i stedet for å kjøpe faste skop.Når det gjelder omsetning tror jeg refusjon vil slå inn ganske omgående og sørge for at den svært lave utnyttelsesgraden vil øke en god del.
Slettet bruker
30.04.2018 kl 18:57 7673

rgkap:
"Til og med når de er gode nyheten så går denne aksjen ned"
Jeg synes ofte du har gode argumenter, men her tror jeg du bommer hvis du induktivt slutter at slik vil det også være i fremtiden.
For hver gang kursen faller etter gode nyheter blir det mindre, ikke mer, sannsynlig at det samme skjer neste gangen også, fordi det da vil være en god nyhet mer som ikke er priset inn. Litt på samme måten som når en og en dråpe vann ikke får glasset til å renne over, selv om det er helt fullt - de som da slutter at vanndråper får ikke dette glasset til å renne over, vil før eller siden ta feil.
Dette er "regression to the mean" i praksis.

Lykke til med din prioritering, jeg har kommet til motsatt konklusjon og har kjøpt mer den siste tiden.
Redigert 30.04.2018 kl 19:54 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
30.04.2018 kl 18:58 7626

Det står respekt av en slik beslutning. Håper for egen del at du bommer, men også jeg tror du får rett.
Medisinmannen
30.04.2018 kl 19:00 7623

Merlin, klinikkene må ha både rigid og fleksiskope. Det er to helt ulike apparat som brukes i to helt ulike settinger.

De må også ha flere fleksiskope en rigide skope pga hyppig bruk.
Redigert 30.04.2018 kl 19:00 Du må logge inn for å svare
focuss
30.04.2018 kl 19:17 7606

Å selge nå er en tanke så fjern som den kan bli. Pho kan levere en immunisering effekt som ville fått ett rent immun onkologisk selskap til å gå bananas.
Merlin
30.04.2018 kl 19:57 7574

>klinikkene må ha både rigid og fleksiskope.

Det jeg ser for meg er at den polikliniske løsningen med flexiskop og laser som ble diskutert her på Ho for noen dager siden vil kunne gjøre rigid scope mindre nødvendig. Men det er riktig at pt trengs i høyeste grad begge. Se: https://ing.dk/artikel/nye-lasere-fjerner-kraefttumorer-uden-indlaeggelse-narkose-211735

vil kunne begrense utviklingen av blærekreft på sikt.

Her er litt av artikkelen:

»Vi har i samarbejde med en række ingeniører og fysikere identificeret en bestemt laser og nogle settings, som gør, at vi kan identificere og fjerne overfladiske blæretumorer med det samme under lokalbedøvelse, og så kan patienten tage hjem bagefter uden de store gener,« siger han om metoden, som skal yderligere efterprøves i et treårigt projekt.

Løsningen ser ud til at ligge i en diodelaser, som i dette tilfælde er en hyldevare fra tyske Biolitec, men som har fået justeret indstillingerne, så den bidrager med præcis den mængde energi, der skal til for at ophobe dræbende varme i blodkar og tumorceller. Metoden bevirker en opvarmning af tumorens blodkar, hvilket reducerer ilttilførslen til tumoren, som derfor visner.

Diodelaseren kan give korte pulse og intervaller på 1 ms, og det betyder, at smertenervefibrene nærmest slet ikke når at registrere energien fra den enkelte laserpuls. Dette gør, at behandlingen stort set er smertefri, hvilket de 71 patienter, som foreløbig har gennemgået processen, har været yderst tilfredse med, fortæller Gregers G. Hermann.

»Det handler om, at vi har justeret på bølgelængden. Ligger den på 980 nm, kan vi se, at effekten bliver passende overfladisk, ikke gør ondt, og at laseren er nem at kontrollere,« siger han og fortsætter:

»Blæretumorsygdomme er noget rigtigt møg, fordi de har tendens til at komme igen og igen. Derfor skal der jævnligt kikkertundersøgelser og operationer til. Men nu kan vi altså identificere tumoren, mens den er lille, og fjerne den med det samme,« siger han.

For at opdage tumoren, mens den netop stadig er lille, anvendes rød fluorescens, kaldet Hexvix, på en måde, som urologisk afdeling har udviklet i samarbejde med det norske firma Photocure ASA. Derudover har afdelingen sammen med det tyske medico-selskab Karl Storz udviklet små kikkerter, som kan anvende fluorescensmetoden, så man derved kan undersøge blæren uden bedøvelse.
Redigert 01.05.2018 kl 02:25 Du må logge inn for å svare
Jadaok
30.04.2018 kl 21:42 7508

Risiko og usikkerhetsmomenter med cysview: patenttid, prisen per dose (prispress fra myndigheter), fremtidig konkurranse og hvorfor i svarte granskauen kjøper ikke ledelsen aksjer, hvis pho er like før enorm suksess. Ting kan umulig være så plankekjøring som focus m fl tror.
Merlin
30.04.2018 kl 22:46 7478

Det blir altfor lettvint Jadaok og i grunnen helt feil.
Hestdal eier nå 133.873 aksjer og 92.500 opsjoner i Photocure http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/04/Photocure-sjefen-kjoepte-aksjer - Photocure-sjefen kjøpte aksjer Kjetil Hestdal øker eksponeringen.
Mange tror Photocure ikke vil beholde eneretten etter 2019, men der kan det beroliges kraftig. Ikke bare beholdes rettigheter, men husk på at ny kombinasjon, (Cysview har enerett sammen med Carl Storz nå) vil kreve ny godkjennelse av device. Det tar mange år å få godkjent.


Vi kan aller mest også regne med at Photocure får forlengelser for Cysview i USA:

Patenttid: Kombinasjonsgodkjennelse med skop. Kan gi opp til 7 års enerett. https://www.fda.gov/CombinationProducts/AboutCombinationProducts/ucm118332.htm

Forlengelse av patentrettigheter pga sen godkjennelse:

Patent Term Extension extends patent term to
compensate for commercialization delays due to
regulatory review

https://www.foley.com/files/Event/a24c2745-d70f-4488-9d11-47aa1974acac/Presentation/EventAttachment/395ac96d-d042-463e-a851-099333c5a0d2/Combined%20slides_Boston%20Seminar%20July%2010.pdf
Redigert 01.05.2018 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Jadaok
01.05.2018 kl 08:32 7357

Hestdal er eneste i styret og adm m aksjer. Elendig. Enerett kan muligens vare noen år ekstra pga device. Tar litt tid m en godkjennelse av nytt device for en konkurrent. Blir cysview en suksess, vil det komme konkurranse
Medisinmannen
01.05.2018 kl 09:01 7332

Jadaok, ang. konkurransesituasjonen så er ikke det noe Photocure trenger å frykte. Det er ingenting på trappene som kan konkurrere med Photocure sin teknologi på mange år. Markører er lansert som en konkurrent av Merlin for noen måneder siden, men faktum var at dette anbefales ikke å bruke.

Den største trusselen er ikke konkurrenter, men ledelsen og styret. Svak og usikker ledelse og et styre som kun er interessert i kontanter og lunsj på styremøtene er ikke noe vi trenger. Nå er der styremedlemmer som absolutt ikke er interessert i å eie aksjer og som er mest interessert i urologi og de vil aldri kjøpt en aksje i noen selskap.
focuss
01.05.2018 kl 09:42 7300

MM
Jeg mener vi skal ta oss tid til å bli kjent med Jeremy Bahr og den amerikanske organisasjonen før vi dømmer deres evne til suksess. Hestdals rolle i dette er trolig bare å godkjenne aktivitetsnivå og budsjetter som amerikanerne mener er nødvendig. Budsjett restriksjoner er bestemmende for hvor mye de kan gjøre. Strategien om å starte med 400 sykehus synes jeg virker både klokt og passe ambisiøst. Disse sykehusene representerer alene et marked for Cysview på over 6 milliarder. Vi ser jo at Photocure også trenger penger til egen finansierte salgsfremmende prosjekter. Eksempler på dette kan jo være å vise terapeutisk effekt og slikt som potensialet ved laserbehandling. For meg ser du ut som at det nå settes inn fullt trøkk på mange områder for å gjøre Cysview til den suksessen i USA som vi har sett i Norden og Tyskland. Og vel så det.
Redigert 01.05.2018 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
rgkap
01.05.2018 kl 22:31 7386

Dersom de skal bruke penger på å bevise terapeutisk effekt vil selskapet gå konkurs, og da er det ikke penger til salgsfremmende tiltak..
Kjetil kommer heldigvis ikke til å sette i gang med noe slikt. De vet hvor dyrt det er. Det har ingen verdi med tanke på salg av cysview eller verdien på Photocure. Det er seff stilig, men det er hard data som genererer en PO fra sykehusene. Data som Photocure allerede har.
De har heller ingen konkurrenter som gjør at de må forbedre sitt produkt. Alt ser bra ut. Eneste som mangler er salg.
focuss
02.05.2018 kl 03:08 7317

rgkap
De harde data foreligger allerede. BLC Cysview pasienter har mindre tilbakefall. Dette er et faktum. Spørsmålet er hvordan kan PHO nyttiggjøre seg det kommersielt annet enn som salgsfremmende argument. Har det noen verdi å vise at mindre tilbakefall skyldes terapeutisk effekt? Kan dette enkelt dokumenteres med pasienter som allerede er behandlet eller kan det enkelt vises med nye pasienter som uansett skal behandles ? Vi er i en spesiell situasjon hvor effekt er dokumentert med massevis av pasienter og prekliniske studier viser at hypotesen om terapeutisk effekt sannsynligvis er riktig. Pre kliniske forsøk viser at resultatene rettferdiggjør videre studier. Det PHO må spørre seg er om det har noen kommersiell verdi. Betyr det noe for patent er ett av mange spørsmål som må stilles. Betydelige ekstra kostnader vil vi ikke ha nå. Nå vil vi ha penger på bunnlinjen.
Redigert 02.05.2018 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
jon-
02.05.2018 kl 12:07 7224

På AUA konferansen i USA 18-21 mai 2018 så står det noe interesant på dagsorden:
5/20/2018 7:00AM-9;00AM
MP54-13 - Blue light in combination with Heaminolevulinate (Cysview&[reg]) Leads to Bladder Cancer Cell Death in an in vitro Model
Location: MCC WEST, 2005
Favorite


Back to Top
Conclusions: The combination of HAL and Blue Light drastically reduces cell survival in patient-derived bladder cancer organoids. These results suggest that beyond the diagnostic utility of Blue Light Cystoscopy with HAL there is a potential for therapeutic benefit. Further investigation into the apoptotic pathway is warranted based on IHC staining results.

Konklusjoner: Kombinasjonen av HAL og Blue Light reduserer celleoverlevelsen drastisk i pasient-avledede organer av blærekreft. Disse resultatene tyder på at utover det diagnostiske verktøyet til Blue Light Cystoscopy med HAL er det potensial for terapeutisk nytte. Videre undersøkelse av den apoptotiske vei er berettiget basert på IHC-fargingsresultater.

https://eventscribe.com/2018/AUA2018/search.asp

Klikk på teksten i ruten for utfyllende informasjon.

Det er tydelig att egenskapene til HAL (HAL, Cysview®) blir viktig fremover.
Redigert 02.05.2018 kl 12:08 Du må logge inn for å svare
jon-
02.05.2018 kl 12:13 7218

Regner med att det er i sammenheng med denne konferansen Flexiscope blir lanset
focuss
02.05.2018 kl 12:32 7202

Jon
Det blir i hvert fall et flott oppspill til lanseringen.
Medisinmannen
18.05.2018 kl 13:47 6830

Onsdag i neste uke så får vi se om Hestdal klarer å bryte trenden med å skuffer markedet når han viser seg.

Han har i løpet av 13 år og mer enn 50 presentasjone enda tilgode å levere bedre enn markedets forventning. Jeg kan ikke huske en kvartalspresentasjon der kursen har gått opp. Hestdal ser ut til å styre etter å guide lavt og samtidig underprestere, en unik prestasjon.....og da spesielt å holde på jobben.....


Onsdag så er det nye tall og jeg tror det blir et nytt svakt kvartal, men heldigvis har aksjonærer flest elendig hukommelse....
Legoland
18.05.2018 kl 15:00 6691

MM,
kan forstaa at du er bitter, men ikke innesluttet hvis du har värt medeier i Pho de siste 50 kvartalene.
Det förste fleksible scopet ble solgt for et par dager siden, saa tallene for Q1 blir basert paa de rigide.
Har ved en annen anledning spurt deg paa hvilken kurs du skal "tilgi" Hestdal, men uten aa faa svar. Skal gjöre et nytt forsök paa 60.

Medisinmannen
18.05.2018 kl 16:25 6622

Legoland, lese nå vennen. Jeg har ikke skrevet at jeg har eid Photocure de siste 50 kvartalene.

Hestdal har gjort en elendig jobb og evt. all fremtidig suksess kommer til tross for Hestdal og ikke på grunn av Hestdal. Du kan spare deg for slike tåpelige spørsmål i fremtiden.

Slettet bruker
18.05.2018 kl 16:38 6601

Oversatt: alt som går dårlig i Photocure skjer på grunn av Hestdal, mens alt som går godt skjer på tross av Hestdal...
Medisinmannen
18.05.2018 kl 16:54 6584

Godt formulert og jeg er helt enig! :D
Slettet bruker
18.05.2018 kl 16:56 6581

Slutter på Hod 32, som og er årets høyeste. Det et på tide vi no starter oppturen.
clanz
18.05.2018 kl 17:06 6559

Litt overraskende at den steg såmye idag. Er det hovedsakelig pga. NAT?
Og evt. at vi nærmer oss q1 på onsdag selvsagt.
Slettet bruker
18.05.2018 kl 17:06 6556

Presis oversettelse, Godtfred. Det ser ut til at vi fortsatt må drasses med en arrogant og hevngjerrig kverulant som på bakgrunn av egne dårlige disposisjoner har lagt PHO-lederen for hat. Det vil ta et normalt oppegående menneske en knapp dag å sette seg godt inn i PHO. MM svever i den villfarelsen at dette gjør ham til en en særlig interessant person med rett til å opptre nedlatende mot andre.
Medisinmannen
18.05.2018 kl 17:37 6522

Det dukker opp stadig nye nick som ikke er opptatt av å diskutere selskap, men som skal "ta" meg.

Jeg hater ikke noen. Tvert i mot så tror jeg Hestdal er en svært sympatisk mann, tvers igjennom ærlig og kunnskapsrik på mange måter. Derimot som CEO i Photocure så har han mislykkes med absolutt alt og gjennom 13 år så har kan klart å ødelegge alle muligheter utenom Cysview. Dette er fakta. Cysview/Hexvix var derimot markedsklart når Hestdal tok over og æren for teknologien og produktene tilfaller VIdar Hansson.
Legoland
18.05.2018 kl 17:56 6504

MM,
kan ikke se at det er noen paa HO som vil "ta" deg. Det overlater vi din familie og venner. Saa likevel gjerne at du kverulerte i den kretsen, eller lar de deg bare styre paa slik at du mangler feed back?
Redigert 18.05.2018 kl 17:58 Du må logge inn for å svare
focuss
18.05.2018 kl 21:23 6383

Clanz
Ikke så godt å si hvorfor det gikk såpass bra i dag. Jeg håper det ikke er grunnet forventninger til Q1 som kanskje blir bra, men det blir bare gjetting. Det jeg håper er årsaken er at stadig flere begynner å innse hva Photocure faktisk er for et investerings case i dag. Photocure er et selskap med 100 millioner i banken og null gjeld. 150 millioner i inntekter sist år og 170 millioner i kostnader. Ingen emisjonsrisk. Med den posisjonen Photocure er i nå så kan de 150 millionene i inntekter relativt raskt øke til en milliard bare i USA mens kostnadene øker til ca 200 millioner. Det betyr at Photocure sitter igjen med 800 mill og P/E 10 gir Market Cap 8000 mill som gir 400 kroner per aksje. Og det representerer absolutt ikke det fulle potensialet. Dersom markedet begynner å se slik på caset så kan vi gå langt fort. Uansett vil vi trenge gjødsling med ok resultater fremover. Markedets syn på caset bestemmer kursen fremover. Selvfølgelig. Dette er for øvrig ca caset Photocure tegner når de viser alternative scenarier for markedsandel i de 25 mest bebygde områdene i USA.
Medisinmannen
19.05.2018 kl 08:10 6243

Merlin,det er ikke uvanlig at aksjer hausses opp før en kvartalsrapport og forventningene stiger. Jeg tror mange blir skuffet når kvartalstallene kommer.Effektene av refusjon vet vi ikke enda, vi kan bare anta. Vi vet at selskapet fortsatt øker kostnadsbasen og sannsynligvis så vil Q1 bli veldig svakt resultatmessig. Det er ikke noe poeng i å dra frem de store vyene hvis man ikke har som mål å selge før kvartalspresentasjonen. Får vi et signal om at refusjonen har en bra effekt på salget så kan det bli hyggelig på onsdag, hvis ikke så blir det veldig vanskelig fremover.

Legoland, jeg er ikke her for å krangle med nettroll som deg. Mitt fokus er aksjer og du burde finne deg et annet forum for å tilfredsstille dine behov.

focuss
19.05.2018 kl 08:41 6223

MM
Det er viktig at markedet får ett lengre perspektiv en første kvartalsresultat på sine investeringer for å få den reprisingen Photocure fortjener. Alle andre biotech aksjer på OB prises kun på forventninger og det burde i aller høyeste grad være grunnlag for og også prise Photocure på forventninger og ikke på 1Q-18 alene. Bare på forventninger så mener jeg det er grunnlag for å prise Photocure i dag på rundt 100 kr. Dette fordi at selv på 100 kr vil det være et solid grunnlag til å se en svært betydelig upside. Nå er jo situasjonen i Photocure slik at selskapets egen guiding er et hinder for å prise Photocure på forventninger. Derfor er hva selskapet selv sier på Q1 kanskje vel så viktig som selve 1Q resultatet. Ville vært bra om Hestdal leser dette.
Redigert 19.05.2018 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
focuss
19.05.2018 kl 09:03 6196

MM
Nå er det jo også slik at andre Biotech aksjer på OB ikke har andre ting enn forventninger å legge til grunn for sin prising. Derfor er det viktig for dem at markedet har forventninger til dem for ellers så får de ikke hentet mer penger når de får behov for det. Photocure har ikke behov for emisjoner så det er ikke like viktig for dem slik sett. Uansett så må det være en del Hestdals ansvar å sørge for en så "riktig" prising av aksjen som mulig. Så langt har han lagt seg på en svært konservativ linje og har så langt ikke vært interessert i å skape forventninger. Slik jeg ser det så ville en riktig prising av Photocure kunne baseres på en p50 verdi av en normalfordelt markedsandel i USA. Selvfølgelig ikke så lett. Min egen normalfordelte P50 verdi for markedsandel i USA ligger på 20%, i første omgang av markedsstørrelsen i de 25 største områdene i USA, med senere oppgradering til P50 av hele USA og til slutt økning til 40 % i hele USA. Resultatet for hele 2018 vil gi et godt grunnlag for å beskrive forventninger fremover. Slik PHO prises nå er det jo ikke lagt inn forventninger i det hele tatt, mens i andre selskap er det kun forventning som gjelder.
Medisinmannen
19.05.2018 kl 09:07 6180

Det er alt for tidlig å forvente et kanonsalg ved Q1, men der skal være en sterkere økning i salget enn tidligere. Jeg har sett litt på presentasjoner av ulike KOL i USA og innstillingen der er annerledes enn i Europa. I USA er man klar på at Cysview (enhanced cystoscopy) gjør en bedre jobb og man skal bruke det. Bevisene er gode, det står i guidelines.

Det har vært positive signaler tidligere også og en tidligere skribent på forumet, Snøffelen, og jeg har flere ganger trodd at gjennombruddet var sikret. Det var feil, hver eneste gang. Snøffelen er en med god innsikt og forståelse for både bransjen og Photocure.

Jeg er egentlig overbevist om at salget vil bli fantastisk bra og ser få problemer. Narrow band sliter med dokumentasjon og har ikke like bra effekt som Cysview. De har heller ikke TURBT teknologien klar.


Det er ekstremt viktig for Photocure å være raskere enn Olympus å etablere seg som det foretrukne innen enhanced cystoscopy. Da trenger man tempo.

Jeg mener man også bør kjøpe på med samme teknologi innen andre indikasjoner slik som endetarmskreft etc.
focuss
19.05.2018 kl 09:17 6169

MM
Enig i det med endetarmkreft og antar det kommer når grepet er festet i blærekreft markedet. De får jo en utfordring med selskapets navn igjen da, men det er vel ikke verre enn at det lar seg løse:-)
focuss
19.05.2018 kl 09:21 6167

MM
Ja, den faglige dokumentasjonen som foreligger i dag må jo være mye bedre, grundigere og mer omfattende enn hva den var når det ble bygget markedsandel fra 0 til 40 % i Tyskland.
focuss
19.05.2018 kl 09:30 6157

Ellers så er det jo slik at tyskere er kjent og respektert for sin grundighet og kvalitetsbevissthet. Når Cysview skal markedsføres i USA så bør Tyskland med 40% markedsandel være en svært god referanse.
Medisinmannen
19.05.2018 kl 09:40 6153

Amerikanerne hører på amerikanere. The worlds greatest country....... Jeg tror ikke de har hørt om tysk grundighet der borte.

KOL er klokkeklar og der etterlates ingen tvil mtp at Cysview hjelper. Hører man på KOL i Europa så er bruker de frasen "kan redusere tilbakefall". I USA så er de klokkeklar. Reduserer tilbakefallsprosenten....end of discussion.

Hvis salget først tar av og refusjonen får ønsket effekt så blir det en vanvittig opptur, men jeg har dessverre litt for ofte erfart at ledelsen ikke klarer å utnytte momentet og er alt for treg og lite effektiv.
Einstain_jr
19.05.2018 kl 09:48 6144

På twitter fra AUA:
Zhoobin H. Bateni, MD
‏@ZhoobinGill
14 hours ago
BLC improves detection rates of #malignant lesions in all topographic locations in bladder. @PearceMD @siadaneshmand @Cysview @USC_Urology #BladderCancer #AUA18 #USC18

Alex Small
@alexcsmall
14 hours ago
Blue Light cystoscopy is a big topic in the NIMBC session: @USC_Urology shows that BL improved detection rates, but @ColumbiaUrology shows that BL did not decrease recurrence compared to white light #bladdercancer @Cysview
Medisinmannen
19.05.2018 kl 09:51 6139

Strålende Einstein, jeg likte denne: "Blue Light cystoscopy is a big topic in the NIMBC session".