BIOTEC - Er det SAN som er companymakeren?

Salt Active Nucleaces ble stillferdig lansert i 2017. Man må nesten ha lest samtlige rapporter med mikroskop for å skjønne hvordan SAN kan snu opp-ned på inntjeningen i selskapet. De er der, de små hintene om at dette kan bli stort. For eksempel ble det ved lansering opplyst om en lang rekke legemiddelselskaper som meldte sin interesse for å implementere det i sine produkter. Ikke bare det, enkelte har også tatt turen nordover for å sjekke forholdene.

Gradvis har også denne produktfamilien også gjort seg mer og mer gjeldende i omsetningsmiksen. Dessverre også dette noe man må lese den lille skriften for å få med seg.

Litt uventet på meg fant jeg denne i dag.

https://arcticzymes.com/news/article-hl-san-used-in-metagenomic-diagnosis-to-battle-multi-resistant-bacteria/

Abstractet kan leses her:

https://www.nature.com/articles/s41587-019-0156-5

Arctic Zymes er det børsnoterte selskapet du aldri har hørt om, men som i en årrekke nå har levert positivt bidrag til BIOTEC.

Selvfølgelig er dette eksperimentelt og har en lang vei før det blir skikkelig volum. Men de er en rekke selskaper som har tatt i bruk SAN.

For å illustrere hvor nøkternt SAN omtales i selskapets kommunikasjon, har jeg hentet ut denne lille tekstsnutten fra siste kvartalsrapport:

>Interest in ArcticZymes enzymes for use in therapeutic applicationshas evolved beyondthe originalSalt Active Nuclease (SAN), with new customer development projects in virus-based gene therapy and gene editing technologies. New formulations of the existing enzyme portfolio are underway and will be a key contributor to sales growth in 2019.

Å kvantifisere hvor mye og hvor fort er en umulig oppgave. Men dette kan være større enn summen av den resterende portefølgen tror jeg. Jeg kunne ønsket en mer detaljert kommunikasjon rundt de forskjellige produktområdene.

Jeg har vært med dette selskapet, etter tips, i mer enn 10år. Har vært med helt opp til mer enn kr. 50.-, men herregud, det må jo være evigheter siden. Si meg, du som vet noe, er det noen endelig redning for dette selskapet?

Heldigvis ble vi berget av en meget aktiv og framsynt aksjon via FB.

Aksjonsgruppa mot oppkjøp under 50.

Den jobben gjorde de virkelig grundig.
Gjern
23.09.2019 kl 19:53 309

I q2 forleden skrev de at SAN-produkterne er ved at være top salgsprodukter for AC, så du må selv gætte på hvor stor en del af AC- omsætning det så udgør...
Men fint du gør opmærksom på at der er nyheder for vi kan bruge alt det positive der viser at selskabet fortsat er på vej i en ny positiv retning.