Del 1- mulig pengemaskin


Ifølge Barber er det to ting:

1) cnect plattform
2) lisensiering og salg av teknologi

1)cnect plattform* :

https://thinfilmnfc.com/solutions-cnect-platform

https://play.google.com/store/apps/details?id=no.thinfilm.cnect

F.eks til kunder som ønsker å følge produktene sine:

https://www.barrons.com/press-release/PR-CO-20181001-912392?tesla=y

https://www.scottishfield.co.uk/food-and-drink-2/whisky/three-new-stories-launched-by-the-balvenie/

https://thinfilmnfc.com/

2)lisensiering og salg av teknologi **

F.eks til:

https://www.bericap.com/en/Company/News/Press_releases_2019/Partner_to_Implement_Advanced_Closure_Technology.php

https://www.tapigroup.com/-/chiusure-nfc-una-nuova-esperienza-per-produttori-e-consumatori?redirect=%2Fnews

Opprinnelig strategi:

1) De får en Egenkapital partner/finansiering UTFØRT
2) De får på plass totalt 6 produsenter på emballasjedesign innen de 3 sektorene som de nevner i sin nye strategi 2 ER UTFØRT - 4 IGJEN

2 produsenter av emballasje er på plass innen sprit og plast, så det høres svært svært lovende ut.

Det ser derfor ut som de har gått fra å jobbe direkte mot produkteier til å jobbe indirekte mot produkteier via de som lager emballasje. Thins produkter integreres da i alle eller i deler av disses eksiterende portefølje som ligger på svært mange millioner leveranser pr år. Disse leveransene vil for alltid leveres år etter år, noe som vil gi stabile inntekter for Thinflm. Jeg tror derfor på Kevin Barber om at de vil gå BE i 2021 og at de skal skaffe seg flere partnere ila 2020 (totalt 6).
-----------

-Vår go-to-market strategi er å skalere opp sammen med strategiske partnere innenfor pakking av alkoholenheter, helse- og skjønnhetsprodukter og farmasi. Disse markedene har vist interesse og appetitt for våre produkter og har mulighet til å gi oss store volumer, sier han.

ThinFilm Electronics mener markedet innen disse produktene kan gi selskapet et salgsvolum på 6-9 milliarder enheter i året, hvor 3-4 milliarder er innen alkohol, 2-3 milliarder er innen helse- og skjønnhet og 1-2 innen farmasi. Foreløpig har selskapet inngått to strategiske avtaler for pakking, med Tapi for pakking av alkohol og Bericap innen farmasi.

https://www.tapigroup.com/-/chiusure-nfc-una-nuova-esperienza-per-produttori-e-consumatori?redirect=%2Fnews

https://www.bericap.com/en/Company/News/Press_releases_2019/Partner_to_Implement_Advanced_Closure_Technology.php

-Våre partnere inkluderer våre tags i deres pakking og inkluderes i deres salgsprosess ut mot kunder. Vi planlegger flere avtaler innenfor de gjenværende områdene og sektorene vi ønsker å være, og planlegger å melde flere lignende samarbeid i løpet av året, sier han.

Videre ser selskapet på andre måter å maksimere deres teknologi og er i flere prosesser.

-Innen Printed Elextronics Business ønsker vi å bruke teknologien til annet enn kun NFC. Vi er tidlig i prosessen, men vi er i samtaler med flere parter for å se på muligheter for å maksimere teknologien. Som følge av dette vil vi ikke investere ytterligere i PDPS-fabrikken i San Jose, som igjen vil gi oss en marginforbedring som hjelper mot vårt 2021-mål, sier han.

SE HER:
https://www.lopec.com/general/information/printed-electronics/index.html

---------
I tillegg har de Burak som viser bare at fiksing av lånet er starten på en større plan, sjekk CV ‘n hennes:

Prior to joining the Thinfilm team, she served as CFO at Alta Devices, a GaAs thin-film solar technology start-up, where she secured over $56 million in funding to facilitate the build out of its pilot manufacturing line. Prior to Alta Devices Ms. Burak served as CFO at FriendFinder Networks, Rainmaker Systems, FoodLink, and Southwall Technologies. She has a proven track record of creating a high-performance culture with a strong focus on operational excellence and MAXIMASING SHAREHOLDER VALUE, as evidenced by the successful acquisition of Southwall Technologies, after having repositioned, restructured, and grown the company.

-------------

*
Ny versjon CNECT-plattformen

Vi har i tidligere analyser vært inne på at man ikke skal undervurdere verdien av selskapet sin skyplattform. For det første bidrar plattform til å gjøre det enklere for (potensielle) kunder å ta i bruk forholdsvis ny og ukjent teknologi. For det andre gir plattformen svært gode muligheter for skape et varig komparativt fortrinn, noe som vil bli viktigere og viktigere fremover.

Selskapet lanserte i Q1 en videreutviklet versjon av CNECT. Plattformen skal nå både være mer brukervennlig, gi større analysemuligheter, og gi bedre visualiseringen av informasjonen enn den gamle. Mulighetene som plattformen gir, øker verdien til etikettene, noe som åpenbart også bør øke kundenes betalingsvillighet.

https://investing24h.com/2018/05/06/thinfilm-q1-2018-i-rute/
————-
**
TAPI

De nye selskapene har signert en intensjonsavtale for å samle deres kollektive kunnskap for å "bedre betjene vin- og brennevinsindustriens behov".

Basert i Massanzago, Italia, tror Tapì sitt samarbeid med Californias ThinFilm vil skape "pålitelige, kostnadseffektive lukkingsløsninger for merkevarebeskyttelse og forbrukerengasjement."

Konsernsjef i Tapì, Roberto Casini, sa: “Dette er en ytterligere bekreftelse på at vi her på Tapì er i stand til å innovere og forutse trender i sektoren vår. Vi er glade for å tilby avansert IoT-teknologi i drikkevaresektoren, som vil beskytte og forbedre våre kunders produkter på flere fronter. Forfalskede produkter forårsaker ikke bare verdensomspennende tap i sektoren, men de er et stort helseproblem.

“I tillegg leter nå merkevarer også etter nye måter å samhandle med sine forbrukere på. Disse smart integrerte smarte stengingene kan hjelpe kundene våre med å spore og beskytte produktene sine, samtidig som de får et godt omdømme på markedet ved å øke engasjementet med forbrukerne. ”

Kevin Barber, administrerende direktør i Thinfilm, sa: “Vi er glade for å være sammen med Tapì for å håndtere det voldsomme verdensomspennende forfalskningsproblemet som plager spritkundene, i tillegg til å gi merkevarer bemyndiget forbrukere unike og engasjerende opplevelser.

"Mange merker leter etter ny innsikt for å gå fra indirekte, transaksjonelle engasjement til direkte, langsiktige forhold til sine forbrukere, samt forbedringer av emballasjen som vil gjøre produktene mer attraktive og tryggere."

Tapì og Thinfilm har allerede begynt å utvikle NFC-aktiverte OpenSense-nedleggelser for at merkevarer skal beskytte produktene sine mot forfalskere. Teknologien kan oppdage når en tetning er ødelagt, og varsle forbrukeren om at flasken kan ha blitt tuklet med. En annen nedleggelse, basert på Thinfilm Speedtap-taggen, er også i utvikling.
-----------
BERICAP

Det Budenheim-baserte selskapet sa 24. april at det hadde inngått et strategisk partnerskap med nær feltkommunikasjon (NFC) spesialist Thin Film Electronics ASA (Thinfilm) for å utvikle løsningene.

Samarbeidet skal søke å legge inn avanserte brikker i stengingene for å skape "pålitelige og kostnadseffektive løsninger" for merkevarebeskyttelse og autentiseringsformål.

De to selskapene har begynt å integrere NFC i sprøytestøpte plastlukker, slik at forbrukerne kan samhandle med produkter og som et middel for å sikre autentisitet.


Som en del av samarbeidet vil de to partene også samarbeide med merkevarer for å integrere og skalere NFC-integrerte nedleggelser på produkter med høy verdi "på en effektiv og økonomisk måte".

"Dette samarbeidet med Thinfilm gjør det mulig for oss å tilby et annet viktig sikkerhets- og markedsføringsverktøy for våre kunder i en rekke markeder," sa Jörg Thiels, administrerende direktør i Bericap Industrial Products.

Thinfilms teknologi og programvareplattform, la Thiels til, vil hjelpe Bericap å fremme sin posisjon innen de raskt voksende smarte og forfalskningsløs emballasjeløsningene.

"Vi ser frem til å slå oss sammen om å utvikle løsninger for å lukke produkter som vil hjelpe til å hindre det globale problemet med forfalskning, påfyll av svindel, manipulering og avsporing," sier Kevin Barber, administrerende direktør i Thinfilm.

Disse løsningene, fortsatte han med, vil legge til "differensiering, interaktivitet og relevans" til Bericaps nåværende tilbud.

Bericap har 24 produksjonsanlegg og produserer mer enn 84 milliarder plaststengninger og dispensere i året.

-----
FRAMTIDSUTSIKTER:
Foreløpige diskusjoner er igangsatt med potensielle partnere. Dette gjør det mulig for ledelsen å fokusere på å etablere en ny VEI for selskapet, og utnytte sine mange år med investeringer i sine R2R-produksjon.
----------------

En som er enig med meg om at Thin kan gå høyt på bakgrunn av ovennevnte er rekylplukker Håkon Sæter som nå har snitt på 0,10 og foreløpig 10 mill aksjer fra forrige torsdag:

Han velger aksjer på bakgrunn i hovedsak av:

Dyktig ledelse og fremtidig inntjening og/eller mulig rekyleffekt.(Ref seadrill og RCL)...,og gjør ofte det motsatte av hva alle andre «eksperter» mener.....

https://blogg.nordnet.no/pengepodden-aksjetips-mangemillionaer-haakon-saeter/

https://aksjelive.e24.no/article/EVK0G

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2019/09/19/6961193/satser-pa-bunnfiske-i-thin-film-electronics

https://www.f-b.no/nyheter/ari-behn-blant-gjestene-da-hakon-sater-hadde-innflytningsfest-pa-begby/s/2-2.952-1.1785916

https://blogg.nordnet.no/pengepodden-aksjetips-mangemillionaer-haakon-saeter/

https://www.proff.no/rolle/haakon-morten-s%C3%A6ter/gamle-fredrikstad/157326/


Oi, her var det en til som var enig med meg jo:

Tom Thorsen:

https://www.dn.no/bors/thin-film-electronics/tom-thorsen/john-fredriksen/tom-thorsen-solgte-nylig-kreftselskap-med-john-fredriksen-na-bruker-han-deler-av-gevinsten-pa-bunnfiske-i-kriseaksje/2-1-674084

Redigert 07.10.2019 kl 13:06 Du må logge inn for å svare

Ser at Admin har slettet to av innleggene dine fra i natt. Det du driver med er spam og fullstendig talentløst.

Når det gjelder Silvercoin og Haakon Sæter så har han tapt betydelige beløp. Negativ kontantstrøm fra investeringer på 15 mill. og store underskudd både i 2017 og 2018. Ikke akkurat et godt hausseargument.

Så hva er greia egentlig? Er du desperat?

THIN har ingen fremtid.

https://www.proff.no/nokkeltall/silvercoin-industries-as/gamle-fredrikstad/kl%C3%A6r/IGBZI6608XE/

https://www.proff.no/regnskap/silvercoin-industries-as/gamle-fredrikstad/kl%C3%A6r/IGBZI6608XE/
Redigert 20.09.2019 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
rosgun
20.09.2019 kl 08:25 3123

De slettet jeg selv så det ikke skulle se så voldsomt ut. La derfor innlegget om økonomisjefen og investorene under det jeg opprinnelig i det innlegget som du så høflig har svart på.

Kommentar:
Ser da ut som han har en bra portefølje i dag, aksjer går jo opp og ned vet du:)

Ser han har over 7% i NAPA, så regner med at året i år blir bra, tror ikke du også... Han er fortsatt blant de 400 rikeste i Norge så regner med han har gjort det bra i de årene han har på baken. Ser forøvrig at 2016 var et veldig bra år da:)

Atom Invest AS
Org nr 988 544 388
Ordinære aksjer 475 50%

Annex AS
Org nr 992 338 229
Ordinære aksjer 1350000 45%

Propr AS
Org nr 916 810 296
933799 11,676%

Napatech A/S
Org nr 260 000 683
2369481 7,422%

5th Planet Games
Org nr 260 001 280
3145770 7,228%

Cyviz AS
Org nr 965 451 129
357812 6,854%

Destination Holding AS
Org nr 915 971 229
Ordinære aksjer 833333 6,763%

Vsjn AS
Org nr 917 994 293
883333 5,521%

Aquafence AS
Org nr 981 342 399
75000 5,002%

Mielno Holding AS
Org nr 990 690 391
5428675 4,217%
Redigert 20.09.2019 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
rosgun
21.09.2019 kl 05:11 2572

Denne er til reserven og med baissere som må lese seg opp litt....
rosgun
21.09.2019 kl 16:14 2446

Har du lest reserven?
Er du inne?

En annen ting som er meget positivt nå er at investorer nå kommer inn på stadig høyere kursnivåer. De som kjøpte på lavere kursnivåer får valget melllom å ta gevinst eller være med videre mens nye kommer inn i aksjen og det skjer til på stadig økt kurs.
Adamek
24.09.2019 kl 19:26 1887

Og de som sikrer gevinst, risikerer å komme etter. Det går ofte fort opp når mange skal ha store antall.
Men det som viser sterkest, og best signal om at det skal både fort og langt opp (i forhold til dagens kurs), er at omsetningshastighet og kurs-stigning henger godt sammen. En pause i utviklingen, som i dag, er helt etter boka, når det har steget så formidabelt som siste uke.

Mitt første mål, har hele tiden vært 35 - 40 øre. Jeg tror neste blir nærmere krona, og det kan gå fort når dette oppfattes som mer enn reelt !

Her hauses det som vanlig. Kursen må mest mulig opp før luften slippes ut av ballongen. Nå må vi drive kursen mest mulig opp, før vi kan kaste oss av vogna. Kjør på gutter.
rosgun
25.09.2019 kl 19:37 1678

Denne er til Tynnidioten-les øverste del av innlegget
rosgun
26.09.2019 kl 10:16 1427

Neste melding blir???
Salbei
26.09.2019 kl 10:20 1393

16.30..Styret har allerede brukt opp pengene på aksjer i oljerelaterte selskaper

Da får nye investorer mulighet til igjen å kjøpre rundt 0.23. Det er jo samme nivå som THIN var på i forrige uke. Siden den gangen har omsetningen vært høy og flere nye har lastet opp i aksjen. Jeg kjøpte også mer på dippen i dag. Tror ikke det er lenge til THIn igjen er over 0.30 (var intrade på 0.29 i går). Sunt med en liten korreksjon men trenden er oppover og THIN kan fortsatt gi en god avkastning fremover nå når driften er sikret og ny strategi meisles ut.
HP17
03.10.2019 kl 09:00 828

Nå går jeg inn i THIN jeg også i dag. En overkorreksjon som gjør st THIN raskt spretter tilbake til 0.26. Regner med å tjene raske 40%-50% på THIN på en uke.
rosgun
08.10.2019 kl 06:37 417

I dag er det nok flere som vil inn før nyheten om samarbeidsavtale kommer......