Hva feiler nanoaksjonæren? Et forsøk på en analyse

Slettet bruker
NANO 24.04.2018 kl 17:35 2439

Nano...

Ceo en har rømt skuta
Haussingen er på topp igjen
Kjøp skrikes det fra alle kanter som sist i desember 2016
Den viktigste studien er forsinket og fortsatt ikke godkjent i det viktigste landet
Andre studier er utsatt
Tilliten er tynnslitt

MEN NANOAKSJONÆREN ER SUPERHAPPY :D


hvordan henger dette sammen?

Psykologien har sett på dette symptomet og kalt det shizofreni, jeg velger å kalle det nanoisme

Hvorfor?

Jo, de fleste nano aksjonærene er veldige unge (se for eksempel tekinvestor der det til stadighet postes noen memes og gifs for å skjule usikkerheten som begynner å spre seg) Disse ungguttene hører på så å si alle læremester som forteller dem at de gjør ting riktig (Londonmannen, som for lengst har rømt skute men nektet å oppgi det må nanotrådene (med rømt mener jeg at han har tatt posisjon i mange flere selskaper enn kunn NANO) Spåttån, som forleden slettet alle innleggene sine, Stockman som hele tider oppgir at han kjøpte til 12 (hjelper ikke når aksjen skal tilbake dit og han fortsatt ikke har solgt) osv. Disse sikkelsene med Merlin i spissen har hausset aksjen helt hinsides i nesten 2 år nå mens utviklingen både fundamentalt og teknisk stort sett gått en retning, ved at Ceo en sviktet selskapet er det også oppstått et betydelig tillitsbrudd som kun det beste produktet i verden ville klart å rette opp når dere spør meg, som jeg synes Betalutin helt klart IKKE er.

Korsar har i lang tid advart mot denne utvklingen men kun motatt hat og fornærmelser, om de som jeg nevnte i denne tråden er mann nok oppfordrer jeg dem å sende sine unnskyldninger både til meg og Korsar, men det tror jeg jeg kan se langt etter....

En annen ting er også at de fleste nano investorer sitter veldig tungt investert, et salg på nivået nå ville nesten ført dem i økonomisk ruin så det er derfor det gambles på at pølseboden vil løfte seg opp igjen, det er ALDRI en bra strategi



Jeg tror det er bare et tidsspørsmål før vi for vite om ytterligere forsinkelser

Kursmål: 14 kroner
Redigert 19.01.2021 kl 02:09 Du må logge inn for å svare
Panis
24.04.2018 kl 20:28 2277

Enig med de over her, om at du må bevise hvilke konkurrenter NANO har med tanke på Betalutin?
NANO viste frem på CMD (Capital Markets Day) at ingen av konkurrentene nådde opp til nivået deres. Og med det reglementet som finnes i FDA og EMA så må fremtidige selskaper igjennom samme løp som NANO.
Dermed har de ingen konkurrenter på nåværende tidspunkt.

Her er et forsøk på analyse (låner et innlegg fra det gamle forumet):

Innlegg av: aborum (23.04.18 13:52 ), lest 2571 ganger
Ticker: NANO
Endret: 23.04.18 13:53
NANO - Analytikere: Potentiale til at stige 60-130 pct
Den danske avis Børsen bringer dd. en artikel om NANO @ http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/11/196762/artikel.html

..

De værste problemer er passeret for Nordic Nanovector, og biotekaktien har potentiale til at stige mellem ca. 60-130 pct., vurderer analytikerne

Biotek handler om fremtiden og risiko, så kan du ikke stole på selskabet og dets evne til at udvikle produkter, kan du lige så godt købe lodsedler.

Sådan lyder det fra Morten Larsen, analytiker i ABG Sundal Collier, hvis tillid til det norske biotekselskab Nordic Nanovector har været under pres det seneste år, men han er stadig optimistisk med pænt høje forventninger til dets kræftmiddel.

"Det ser ud til, at selskabet er kommet gennem mange af de halvdårlige nyheder, og at vi nu har katten næsten ude af sækken," siger Morten Larsen med henvisning til, hvordan Nordic Nanovector har en perlerække af dårlige nyheder bag sig - senest en adm. direktør Luigi Costa, der er trådt tilbage, et pipelineprojekt sat på standby, en tidsplan for juvelen i pipelinen Betalutin i skred, og med usikkerhed om hvordan selskabet vil finansiere sig om et par år.

Men analytikerne, der dækker selskabet, er optimister enige i et større potentiale.

"Nordic Nanovector har et produkt, der ser meget lovende ud, og som har vist rigtig gode resultater," siger Morten Larsen, hvis kursmål på 85 norske kr. er det laveste af analytikernes.

I Jefferies vurderer analytiker Peter Welford, at aktien skal op i 125, en gevinst på ca. 130 pct., mens DNB Markets sigter mod kurs 110, en stigning på ca. 100 pct.

Radioaktive antistoffer:
Nordic Nanovector har en begrænset pipeline med fokus på Betalutin, der kan bruges på forskellige blodkræftsygdomme. Det gives intravenøst en gang, hvor stoffet, som består af et antistof med en tilknyttet radioaktiv isotop, der via et protein binder sig til kræftcellens overflade, minimerer strålingen til de raske celler.

"Betalutin har nogle klare fordele for patientgruppen, det er langt bedre end det, der er på markedet. Når jeg regner på det, burde fair værdi være 85, og kursen ligger langt under fair værdi," siger Morten Larsen.

Hvad angår kurs-triggere, vil de første komme inden for de næste par måneder - formodentlig en fast track-godkendelse fra de amerikanske myndigheder, FDA, og meldingen om at den første patient til pivotal-studiet får sin dose.

Dertil kommer muligheden for et opkøb, og det ser Morten Larsen absolut som et realistisk scenarium.

Man skal ikke mere end et halvt år tilbage, hvor den franske konkurrent Advanced Accelerator Applications blev købt af Novartis for 3,9 mia. dollar (23,4 mia. kr.), ligesom stifterne af Nordic Nanovector tidligere har været med i biotekselskabet Algeta, der i 2014 blev købt af Bayer for 2,9 mia. dollar.

Går man om bord i Nordic Nanovector, skal man dog acceptere et cashburn på ca. 350-400 mio. kr. årligt, og det kan betyde kapitalmangel, før Betalutin rammer markedet, hvis det altså viser effekt og ikke køres over af konkurrenter - to scenarier, som Jefferies ser som absolut største risici.
Redigert 24.04.2018 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.04.2018 kl 20:18 2292

Betalutin må fortsatt bevise hvor bra det her, men det ser ikke ut som om en klarer å rekruttere verken nok pasienter eller overhodet komme i gang med Paradigme (Stand 24.04.2018). Konkurransen er meget sterk.

Det er altså to hovedriski: 1) Regulatorisk 2) Effektmessig jeg vil egentlig også ta med 3) Ledelsesrisiko som har økt betydelig
YNWA250505
24.04.2018 kl 20:10 2305

Forklar oss gjerne hvilke produkter som er bedre en Betalutin. Venter i spenning og tror du vil slite med å finne noe som er bedre i verden i dag.
Slettet bruker
24.04.2018 kl 19:56 2328

Jeg bare observerer at haussegjengen opererer veldig interessant og lumsk, det blir spennende å følge med NANO nedover tenker jeg
diffish
24.04.2018 kl 18:37 2374

Ja, PARADIGME er forsinket. Frustrasjonen i mars er snudd til glede over at selskapet har meldt om endringer i info-policy. Tilliten er slitt, men fornyet etter presntasjonen tidligere i april.
"Spåttån, som forleden slettet alle innleggene sine" skriver du. Jeg blar meg bakover i tråden og ser at det er slettet 2-3 innlegg, og at han har forklart hvorfor de innleggene ble slettet. Du varer altså med unøykatighet/løgn i innlegget ditt.

"Jo, de fleste nano aksjonærene er veldige unge (se for eksempel tekinvestor..." Det ble opprettet en spørreundersøkelse på TI for noen dager siden om hva som er alderen på NANO-investorer. Kopierer inn resultatene her, sånn at brukere på Nye Hegnar selv kan vurdere om investorene på TI er "veldig unge".

180 stemmer:
Under 20: 0%
20-29: 18%
30-39: 42%
40-49: 20%
50-59: 18%
60-69: 5%
70+: <1%

Forøvrig observerer jeg at topp 20 og topp 50 har begynt å øke posisjonen sin.

Du kan se langt etter unnskyldninger fra de som sitter investert i NANO. Du balanserer på ei tynn line av misforståelser, unøyaktigheter og løgner i innleggene dine, og prøver ikke på noe annet enn å produsere kaos på forumsidene til en aksje du ikke eier. På TekInvestor ble du antageligvis kastet ut da du opprettet ny(e) tråd(er) for å snakke ned aksjen, i tillegg til at du ordla seg på en lite produktiv måte i trådene.