Havvind-oppdrag til offshore rederier !

Janic
DOF 20.09.2019 kl 20:44 5869

Starten av havvind industrien er i høyt tempo på fremmarsj. Equinors nye gigantprosjekt er et godt eksempel.
Klart at havvind industrien vil ha stort behov for offshore fartøyer, et behov som vil øke i høyt tempo fremover.
Dette vil jo ikke (på mange år) være istedenfor, men i tillegg til oljeindustrien. Stramt marked og høye rater da ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Janic
22.09.2019 kl 00:06 5706

I 50 år har eneste næring uti havet vært petrolium-industrien. En gammel vane som man er "låst" fast i.
Nå har vi kommet til nye tider hvor det etterhvert kommer flere nye næringer, i tillegg til petrolium, både i Nordsjøen og mange andre steder i verden.

Både Havvind, Bølgekraft, og Fiskeoppdrett til havs. Alle disse trenger offshore skip for å få gjort jobben sin.

DOF kommer ikke til å mangle en eneste krone til noe som helst. Så la dere ikke skremme og manipuleres.
Ingenting å være nervøs for. Positiv innstilling og optimisme vil nok betale seg til det mangedoble her :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.09.2019 kl 09:54 5566

Norsk havvind næring bør bruke norske skip selvfølgelig. Men ta det litt med ro folkens. Det kan også være økt
behov for overvåking av farvann. Og økt redningsberedskap. Ettersyn, målinger, vedlikehold osv. Bl.a. i nord.
Støttefunksjoner som påser at all virksomhet i norske farvann går riktig og trygt for seg. Nordøstpassasjen kommer.
Turistnæring med cruise har kommet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
danmark1
22.09.2019 kl 10:07 5542

Og så må vi ikke glemme oprydning, der i Nordsøen er estimeret til 66 mia. N.kr. Renovering, som vi ser med Thyra feltet giver også arbejde. Renoveringen på Thyra feltet varer 3 år og løber op i 28 mia. N.kr.
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Kontur
22.09.2019 kl 11:06 5477

Største trusselen nå er gribber som forsøker å ta DOF
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Janic
22.09.2019 kl 11:23 5450

Det er akkurat det vi småaksjonærer ikke må la de få lov til. Ikke la oss skremme til å gi bort aksjene våre til de store.
Bare ha is i magen og vent tålmodig, så går det nok veldig bra, ganske snart.
La oss gå sammen om å ikke selge (gi bort) en eneste aksje til. Benytt heller anledningen til kjøp på billigsalg.
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
danmark1
22.09.2019 kl 17:41 5265

Jeg fortsætter med at købe, fordi jeg er overbevist om, at Q3 giver overskud og der er en løsning lige på trapperne på finansiering.
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Kontur
22.09.2019 kl 20:02 5133

Jeg tror der er flere gode nyheter i vente. Finansieringen selvsagt, men også den generelle markedssituasjonen som det har vært merkelig stille rundt til tross for at markedet ikke har vært bedre på 5 år. I tillegg kommer der flere og flere prosjekter som krever tonnasje i et marked der det snart går opp for de fleste at mye er papirtonnasje som er halvveis på vei på skraphaugen. Selskap med kvalitetstonnasje blir vinnerne.
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
22.09.2019 kl 21:18 5002

Selv om DOF har vært litt i vind, har de langt igjen til hvor flinke olympic har vært. De har masse båter som jobber i offshore vind. Det kunne vært en ide å bygge om et par av skutene til vind service båter.
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Kontur
22.09.2019 kl 22:36 4904

Kanskje, men like viktig er at båter får seg oppdrag, uansett rederi, noe som igjen reduserer antall ledige båter. Dette vil til slutt føre til ytterligere økning av ratene.
Positivt
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Janic
23.09.2019 kl 13:23 4539

Ser det fortsatt er noen som gir bort sine aksjer (nesten gratis).
Det kan snart ikke være flere overnervøse med panikk igjen her nå vel ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Kontur
23.09.2019 kl 13:32 4515

Vanskelig å gjøre noe med. Kan se ut som det er et pensjonsfond som selger seg ut. Og så er det selvsagt de av oss små som er usikre og redde for hva som kanskje kan komme. Selv er jeg fortsatt optimistisk til løsningen som jeg tror ikke er så langt unna.
Når det gjelder Havvind spesielt som denne tråden omhandler så er det hevet over enhver tvil at det er positivt for offshoreflåten da de sikrer mer arbeid.
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
danmark1
23.09.2019 kl 13:34 4506

Det er ikke de større spillere, der sælger. Det er nok mest shotere, der smider lidt ud ind imellem.
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2019 kl 12:00 4142

Dette kan bli et gigantisk marked fremover :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2019 kl 12:05 4125

Doffen skal til 3kr iløpet av neste uke , her er det bare å bøtte inn🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
danmark1
26.09.2019 kl 13:20 4054

Vi må ikke glemme oprydning, der også giver arbejde: https://shippingwatch.dk/secure/Offshore/article11589601.ece
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Kontur
26.09.2019 kl 16:57 3906

Alltid bra å ha flere ben å stå på.
Havvind kommer til trekke ganske mye båt fremover.
Vil hjelpe godt på fremtidige rater.
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
danmark1
26.09.2019 kl 17:20 3880

Jeg synes det er mere interessant at se på størrelsen af de udbygninger i Brasilien og Mellemøsten. De 5 første på listen er enorme.
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
hstray
26.09.2019 kl 18:21 3817

Har du snakket med Helge?? Da er det bare å laste inn
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Kontur
26.09.2019 kl 20:21 3720

Ettpar positive signaler til så starter jeg neste oppkjøpsrunde.
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Fuhrmeister
29.09.2019 kl 14:15 3464

Dette kan bli bra! Men det er i konkurranse
med andre selskaper som er kapable til å ta
oppdrag på infrastruktur feks å rulle ut kabel mm.
på vindpark-feltene. Lest at britene er i god
posisjon her. Noen med oversikt norske selskap?
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Kontur
03.10.2019 kl 20:28 3014

Flott, få bort båt etter båt, kommer ingen nye på flere år
La oljeselskapene betale levelige rater
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
danmark1
22.10.2019 kl 11:06 2505

Der tales meget om udbygning af havvind, men faktisk er tiden nu inde til, at de første der blev etableret, nu skal skrottes. Danmark forventer skrotning af 1000 møller i de kommende år. Esbjerg har etableret et område på havnen til opbevaring og skrotning af gamle havvindmøller. Hvor meget arbejde dette vil give til offshore skibe ved jeg ikke, men det tæller dog godt i billedet, at man nu begynder at erstatte gamle med nye.
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Kontur
31.10.2019 kl 22:05 2152

Megabra, Dof skaffe seg en god posisjon også innen Havvind segmentet. Ligger helt i tetsjiktet også innen den viktige Havvind sektoren
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Kontur
31.10.2019 kl 22:12 2134

Egentlig imponerende, selv med alle de ressurser finansieringsarbeidet sikkert må kreve så vinner Dof mannskapet på flere arenaer. Rå Backlog, knallsterke i Sør-Amerika og nå dette innen Havvind
Redigert 20.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare