NANO: Den tunge nedturen fortsetter

Slettet bruker
NANO 25.04.2018 kl 08:51 32297

Tross enkeltes ufaglige forsøk på å blåse opp betydningen av en og annen liten kortvarig/ikke-substansiell opptur i en ellers 15 mnd lang fallende hovedtrend, så nytter det ikke å lukke øynene for de fakta som seriøse aksjeaktører holder seg til (eller begynne med den gamle NANO-hausserleksa å utstede sinnslidingserklæringer til dem som forholder seg til fakta, jfr. bl.a. Panis' innlegg i går).

Her er nemlig fakta:
- Siden desember 2016 har NANO falt fra 129 til dagens kurs på 53-tallet
- I perioden for siste 3 mnd glidende gjennomsnitt har aksjen falt fra ca. 80 til dagens kurs på 53-tallet
- Siste ti dager har aksjen falt fra 57-tallet til dagens kurs på 53-tallet

Samtidig sitter likevel en liten gjeng her på forumet og hevder:
- "markedet tar feil", "markedet forstår ikke caset", osv.
- og samtidig fortsetter de å benekte at selskapet har noen form for problemer, osv.

Jeg spør igjen:
- Når skal vi slippe å bli servert dette benektertøvet igjen og igjen?
- Når skal vi som forholder oss til fakta rundt aksjen slippe å bli erklært sinnslidende en gang til?
Redigert 21.01.2021 kl 09:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2018 kl 22:59 10408

Gjerrigknarken,
du avslører selv hovedproblemet med NANO-hausserne: Profesjonelle aksjeeiere sitter ikke med "trua på" en aksje andre tider enn når den er noe å tro på. Jeg har fremdeles tjent mer på NANO enn på BGBIO, men I ULIKE FASER: jeg hoppa selvsagt av NANO da den begynte å vise alle tegn til å havne i langvarig nedtrend. Før det hadde den gitt meg flere hundre prosent avkastning. Nå vokter jeg aksjen for å se om den kan levere flere ganger. Klarer du/dere ikke å se det? Tilsvarende hoppa jeg på BGBIO med alt jeg hadde (og det ble en del siden jeg da satt ute av NANO og så etter nye satsingsobjekter) da den viste tegn til å begynne et rally. Men foreløpig har BGBIO "bare" levert drøyt 100% på long for meg. I tillegg har jeg tradet den parallellt, siden den toppa ut på 52 og har hatt en del volatilitet deretter. Men det har ikke vært så veldig intens trading i BGBIO fra min side. Den har ikke invitert til det, bl.a. pga. av perioder med lavt volum (en traders verste fiende).
Ellers har jeg kommentert en del på andre aksjer jeg har gjort det bra i siste året; AXA, BDRILL; SDSD, DNO, osv.

Så Gjerrigknarken,
jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med kritikken din av meg? Har det vært galt av meg å levere svært korrekte kursprognoser for NANO i 16 mnd? Er det "galt" bare fordi jeg har spådd nedtrenden korrekt hele veien? Er du så enkel i hodet?

PS: AS kan sikkert svare for seg. Jeg spekulerer aldri i andres motiver for å engasjere seg i aksjer, så lenge de kan oppføre seg og ikke begynner med personangrep på meg fordi jeg stadig har så irriterende rett - og det har jeg ikke sett AS gjort mot meg ennå :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Kongen
01.05.2018 kl 23:10 10375

Korsar du har IKKE vært spot on med aksjetipsene dine i 16 måneder eller hva du skryter av. Så det kan du bare legge fra deg. Du har baiset og hatt flaks.
Du klarte ikke se rekylen fra 30 tallet nå nylig fordi du feil leste børsmeldingen kvelden før til de grader.
Jeg prøvde å advare deg men jeg tok feil mente du.
Du har også spådd nedgang der det har vært oppgang og oppgang der dey har vært nedgang og du som trader kan ikke ta feil på disse punktene hvis du skal tjene penger på dagsbasis. At du ofte redigerer innlegg utover dagen er det ikke alle som får med seg men det får være dems egen skyld hvis de velger å tro på deg.

Alle kan lese trender i nano og ser at den er ned.
De fleste velger å sitte rolig da en evt opptur vil gi mer i fortjeneste en den traden du kan gjøre men da også risikere å sitte på utsiden hvis det kommer en uforutsett melding.
Og som vi alle vet er det uforutsette meldinger eller gode data som gir oppturer i biotek.

Du gikk glipp av den tydeligste rekylen på oslo børs dette året, derfor vet vi nå at du er en trygda googler. Stråmennene dine kan du ha for deg selv.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2018 kl 09:03 10255

Kongen,
man må bare glippe med øynene her og spørre hvilken stor rekyl jeg har gått glipp av i NANO i år?
Her er den statistiske sannhet om aksjens utvikling:
I går: 49,64 -0,08%
1 uke: 53,60 -7,46%
1 måned: 49,52 0,16%
3 måneder: 78,10 -36,49%
6 måneder: 80,30 -38,23%
1 år: 93,50 -46,95%

Noen som ser hva jeg har gått glipp av? Hehe.

Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
02.05.2018 kl 10:05 10194

Kan jo godt tenkes du kommer til å gå glipp av mer hvis vi ser fremover heller enn bakover. Uansett bør alle og enhver tenke som så at det er begrenset hvor mye billigere inngangskurs kan man kan få ved å vente, mens hva man kan gå glipp ava nærmest er ubegrenset.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
rockpus
02.05.2018 kl 10:39 10138

dr.Stockman

Bør kanskje minne potensielle kjøpere at din strategi går ut på alt eller intet? Du har jo bestemt deg for å sitte rolig i båten helt til målet er nådd. Da blir du enten rikere, eller mister alt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
02.05.2018 kl 10:45 9743

Egentlig enda mer "dramatisk" enn som så ettersom jeg lenge ikke hadde andre børsnoterte aksjer enn NANO, og slik sett var "all in". Men så har jeg jo en langt større investering i et ikke-notert selskap som nærmer seg et gigantisk gjennombrudd.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2018 kl 11:13 9698

Når man kommenterer den faktiske situasjonen i NANO utsettes man, som alle har sett i minst ett år nå, notorisk for stråmenn fra de som sitter fastbundet og ytterst bitre. Jeg vil derfor påpeke hva jeg faktisk har sagt om aksjens tekniske tilstand lenger oppe i tråden:
- at aksjen p.t. ligger sideveis i trendkanalen 49-55, og at bestått test av støttegulvet kan gi intradager på 2-3 kroner opp (se for eksempel min kommentar den 26. april ovenfor). Det er det vi f.eks ser i dag.
- Den 27. april skriver jeg at "første motstand oppover er på ca. 55. Aksjen kan med dagens bilde derfor vake mellom 49-55 (presisering: 49-54 er trolig mer korrekt) uten at noe teknisk nytt har skjedd".

Som er akkurat det vi fremdeles ser. Det er ikke verre enn det. At noen velger å kalle alt som ikke er "5-gangen" for baissing er ikke mitt problem, men kanskje forumets.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
directorx
02.05.2018 kl 12:31 9622

95 % av de som skriver her inne har en agenda, det forstår de aller fleste. Mange har flere brukere eller samarbeider. Det er jo ingen som handler ut i fra tips her inne. Hva som får enkelte til å tilbringe store deler av dagen på ett slikt forum er merkelig. Tenk selv og ikke hør på tips fra verken den ene eller den andre når det gjelder en så volatil aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Kongen
02.05.2018 kl 13:20 9564

Korsar ikke prøv å lat som at det ikke var en rekyl fra 38 ish til nesten 60. Og den gikk du glatt glipp av.

Og litt av en fin spådom du hadde om kursen i dag. Ser ut som du bommet totalt igjen. 16 måneders riktig tipping er brutt igjen. Som uttallige ganger før. Og du sier du har sagt at trenden er ned i 16 måneder? Du som driver å trader på dagsbasis bryr deg vell ikke om noen langsiktig trend?
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2018 kl 13:32 9545

Kongen,
dine stråmenn har ingen grenser:
- hvor har du lest at jeg gikk glipp av rekylinntekter i NANO nylig? Jeg har aldri hevdet jeg nådde tak i hver krone av den oppgangen, men ganske mye :-)
- men viktigst: jeg solgte straks den begynte å falle fra 61 (som den var oppe i) - gjorde du også det? :-)
- hvor er "en fin spådom du hadde om kursen i dag"? Som "bommet totalt igjen"?
- hvor har du lest at jeg bare trader?

Osv. Get a life.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
directorx
02.05.2018 kl 13:56 8850

Korsar:
Hva vil du oppnå med å påpeke at du har tippet riktig kurs i 16 måneder ?
Hvorfor skriver du her inne? Det foregår ingen diskusjon men dere slenger bare til hverandre. Hva er din agenda med å skrive så mye om denne aksjen?
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2018 kl 14:51 8816

directorx,
jeg følger og analyserer en del aksjer fortløpende.
Jeg bruker ofte hegnar til å notere ned resultater og konklusjoner fra oppdateringer jeg gjør på aksjer, siden jeg da likevel sitter og blafrer mellom ulike datakilder og nettsteder. Sånn sett er det ikke noe ekstraarbeid å skrive litt her. Ellers skader det sikkert ikke at noen skriver mer realistisk og børsteknisk korrekt om en aksje (NANO) som må være en av de mest haussede aksjer noensinne på hegnar, foretatt av noen av de mest inkompetente på området. NANO er jo som kjent den eneste aksjen på hegnar der det ikke har vært mulig å få faglige svar i retur om man innbyr til diskusjon. Men det skal man ikke la hindre å legge ut noen tanker om aksjen :-)
For: Det er jo meningsløst med et "debattforum" hvis sånt tøv får stå uimotsagt. Selv om man får psykiatridiagnoser for bare å høflig berøre virkeligheten.

PS: Hvorfor kommenterer du stadig mine kommentarer uten å komme med annet enn personkommentarer? Har du ingen faglige tanker rundt NANO?


Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
directorx
02.05.2018 kl 15:39 8783

Fordi jeg forstår at stort sett alle her inne har en agenda og det lyser så lett gjennom. Ditt svaret viser det bare enda mer. Dine analyser er for meg synsing som holder seg på trygg grunn fordi det er ganske opplagt hva som skjer med aksjen. Det som er viktig å få frem her inne er at du og flere her med en agenda, som vil ha aksjen opp og eller ned. Flere av dere har flere brukere og det er lett å lese hvem det gjelder( Sier ikke at du har det).
At du gidder å bruke så mye tid på dette er merkelig som sagt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2018 kl 16:10 8747

directorx,
jeg har tjent mange millioner på NANO hittil. Syns du det er rart at jeg da bruker tid på aksjen? Jeg kjenner aksjen så inn til beinet både faglig og teknisk nå at jeg skal prøve å dra ut noen mill'er til før jeg glemmer den. Tror ikke mange diskuterer NANO her i 2019, men i andre halvår 2018 kan det bli mange suckers rallies...
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
directorx
02.05.2018 kl 16:12 8719

Det har du helt sikkert :) At en som er mangemillionær på akjser driver å røler og krangler med amatører inne på ett useriøst forum er enda mer underlig :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Kongen
02.05.2018 kl 16:50 8681

Haha, du var ute på den oppgangen så ikke lat som om du var inne en gang. Kjenner at jeg ikke gidder å lete gjennom din andre tråd der du skrev gjennom begge dagene med oppgang, for så mye bryr jeg meg ikke. Men jeg vet og du vet, det holder for meg.
Du vet jeg har gjennomskuet deg og det må vel være kjipt?
Blir bare fler og fler av oss.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2018 kl 13:57 8475

Håper ikke noen atter en gang fikk griller om takeoff på NANos intradagoppgang i går. Vi snakker som nevnt bare om sideveis justeringer i trendkanalen 49-54/55, så dagens tilbakesteg er helt etter boken.
BGBIO har en parallell ventefase i trendkanalen 39-45 og er i dag på smørsiden :-)
Vi får bare avvente videre grep i begge til det gis nye og klarer signaler. BGBIO ser ut til å være den første som skal ut av dagens trendkanal, i betydningen opp.
NANO skal iht. det tekniske etter hvert ned i trendkanal 45-49. Men det er også rundt 20-30% sannsynlighet for at det kan bære oppover i stedet. Så her nytter det ikke å være skråsikker.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2018 kl 12:41 8315

Selv om NANO er ned også i dag, er det for så vidt ikke noe teknisk nytt i det: Vi ser at aksjen igjen bare tester nedre del av trendkanal 49-55. Nå testes igjen 49,82 som dagens foreløpige lav. Neste støtte er ca. 44-45.
At de faste ignorantene på gamleforumet trodde at 2-3 kroner opp forleden (som bare var en vanlig tilfeldig intradags korreksjon i trendkanalen) var begynnelsen på en 10-ganger får vi bare overse.
Det langt mer interessante for oss som fortløpende vurderer aksjens EGENTLIGE atferd, er selvsagt om den vil følge hovedtrenden videre nedover (som er de tekniske signalene), eller om noen klarer å lage en midlertidig optimisme som kan gi noen kroner løft en periode.
Utfallsrommene er foreløpig så usikre at erfarne tradere neppe vil prøve et billig klipp akkurat nå. Det er rundt 70% fare for at det går andre veien.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2018 kl 12:52 8263

Korsar, det er HELT VANVITTIG hvordan aksjen nå hausses igjen på gamle forumet. Det er så sinnsykt at det er vanskelig å sette ord på det, har ser vi hva det å sette alt for mye penger på en aksje gjør med folk!

Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2018 kl 13:01 8250

Det som er vanvittig er det at du Aksjespesialisten lager en egen tråd på det nye forumet om de hausserne på det gamle forumet. Som du også har låst for kommentarer.

Du avslutter tråden med " Det er lite som tyder på at det er reell fremgang i selskapet etter min oppfattning, Luigi har nok gjort det eneste riktige".

Så du mener Luigi kjøpte 10.000 aksjer etter hans avgang til snittkurs 43,56 kroner, bare for å tape pengene? Du min venn, er langt fra en "Aksje spesialist" og alle her på forumet driter i din oppfatning.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2018 kl 13:06 8239

10k aksjer til 40 er ingenting for Costa hvis du har fulgt med på oppførselen til mannen ville du skjønt at han er en veldig kalkurende fyr. Men en kan ikke forvente så mye annet av en haussedisipel enn å snakke etter andre. Etter min mening har han sviktet lojale aksjonærer grovt og jeg har advart mot han hele tiden, forgjeves da dere haussere hele tiden mente han var gud.

Luigi har etter min mening kjøpt for at det skal se ut som om han fortsatt har troen på selskapet og ikke mener han har gjort noe galt som CEO, det skal etter min mening gjøre det enklere for han å få jobb hos et annet selskap, da kan han si: men sa da jeg har jo kjøpt aksjerrrr jeg gjorde jo ingenting feil. Det ser vi som forstår hvordan børsen fungerer selffølgelig litt annerledes... men du har rett til å mene hva du vil, bare synd dere haussere har lov å yte dere så ukritisk i flere år på rad nå mens de fleste som hørte på dere har tapt grovt, dere burde saksøkes etter min mening sammen med hele nano ledelsen.


Jeg spør igjen, er 10 000 aksjer altså 430 000 kr,- mye for en som tjener 7 500 000 i et lavtskatteland som Sveits (igjen et tegn på at han vet hvor det er mest gunstig for han)?

Hadde han vært en CEO som virkelig mener det han sier ville han brukt en betydelig større del av inntekten hans, det er nå i hvert fall min ærbødige oppfatning.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2018 kl 13:08 8224

Så så Pjolter,
jeg vil helst unngå at man drar personangrep inn på denne tråden. Den er opprettet for å følge aksjens utvikling saklig og nøytralt.

Ellers, så må man ikke adressere faglig saklige - og ikke minst utviklingsmessig korrekte - kommentarer rundt en fallende hovedtrend aksje til at det er det samme som "baissing". Det er rett og slett bare sannheten rundt aksjen.
Det som derimot er riktig ille, er folk som ikke vil stoppe med helt uansvarlig og inkompetent haussing etter å hatt feil i halvannet år. Og som i bitterhet etterpå personangriper dem som faktisk har hatt rett.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2018 kl 15:57 8139

NANO annonserer i dag at de vil innføre såkalte "quiet periods" ifm. års- og kvartalsrapportering:

Nordic Nanovector Financial Calendar Update - Quiet Periods
Oslo, Norway, 4 May 2018

Nordic Nanovector ASA (OSE: NANO) announces that in accordance with its new corporate disclosure policies, the company will introduce a two-week quiet period ahead of its full year and quarterly results announcements. During the quiet periods, the company will not participate in meetings, seminars or engage with external individuals or groups (including analysts, investors, media).
The quiet periods for the remainder of 2018 are as follows and end on the date of the company's results.
Q1 results: 16-30 May
Q2 results: 8-22 August
Q3 results: 7-21 November

Jaja, det blir vel ikke verre enn det var under Costa :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
directorx
04.05.2018 kl 16:36 8090

Det er viktig å huske på at de aller fleste her inne har en agenda og dukker ofte opp når det er aksjene går ned eller opp for å markere seg der de ønsker å påvirke kursen. De holder seg ofte unna når kursen ikke går den veien de ønsker. De har flere brukere på ulike forum der de aktivt jobber for å påvirke kursen. De har ofte god kunnskap om aksjer men bruker denne kunnskapen bevist for å påvirke kurser. Kjøper du og selger aksjer ut i fra hva de skriver her inne driver du stor risikosport. Du ser at noen er så desperate at de lager tråder der de diskuterer stort sett med seg selv og mater ut innlegg.
De bruker enormt mye tid her inne og ingen gjør det uten at de har klare agenda.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2018 kl 17:13 8059

directorx,
hvem er det du tenker på når du her IGJEN legger ut beskyldninger om folk med flere nick osv. uten å ha konkrete henvisninger til hvem du snakker om?
Det pinlige er at du selv snakker aldri om børsfaglige forhold, men driver kun med personangrep.
Siden du nå gjentatte ganger har lagt disse ulne påstandene på mine tråder, og jeg har tidligere bedt deg la være, så er det dessverre ingen annen utvei enn å gå til admin og få slutt på dette. Din aksjonsmåte på forumet er bare destruktiv.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Andersiverden
04.05.2018 kl 18:08 8090

Hvorfor tar selskapet denne pausen?
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2018 kl 20:08 8037

Det er artig at sånne tulleinnlegg kommer til stadighet som motsvar på våre kritiske innlegg. Det er aldri noen som skriver: ¨alle har sine agendær¨ når hausserne lirer av seg den ene drømmehistorien etter den andre
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2018 kl 22:16 7988

Andersiverden,
godt spørsmål hvorfor de trenger å gjøre dette. Jeg antar de med dette prøver å signalisere at de vil legge seg i spissen for "proper corporate conduct", muligens som en motvekt mot kritikken for å ha vært så slumsete i tidligere kommunikasjon. Men det betyr ingen ting i praksis, siden man uansett har børsreglene for dette fra før.


Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Kongen
04.05.2018 kl 23:45 7929

Quiet periods ble annonsert sist gang de snakket på podiet. Hadde du sett på den presentasjonen ville du visst dette allerede korsar.
Men du visste vell? Bare fant en ny unnskyldning til å baise nano da du vet at de fleste her inne ikke så på den presentasjonen, så de tror dette er noe nytt?

Dette er helt vanlig praksis.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2018 kl 10:43 7817

Kongen,
du når stadig nye bunnivå for stråmenn og personangrep:
- er det "baising" (det staves for øvrig baissing*) å legge ut en ordrett melding selskapet selv la ut igår? Jeg trodde det var saklig info, jeg?
- men du hevder at å legge ut slike "quiet period"-meldinger er så "vanlig praksis" at det blir "baising" av meg å legge den ut?
Å ja?! Kan du vennligst vise med dokumentasjon hvilke andre farmaselskaper på OSE som har lagt ut egne "quiet period"-meldinger i år?

Som sagt, eksisterende børslovverk dekker alt som kreves av diskresjon mht. de nevnte års- og kvartalsrapporter. Når man I TILLEGG her sender ut egen melding om slik diskresjon, så har det selvsagt kun et markedspolitisk poeng, slik jeg kort kommenterer ovenfor.

*Baisse, prisfall på børsnoterte varer eller kursfall på børsnoterte eller alminnelig omsatte verdipapirer, brukes særlig om sterkt pris- eller kursfall. Motsatt: hausse. Å baisse eller spekulere à la baisse vil si å gjøre forretninger med tanke på gevinst ved prisfall (kilde: Store norske)
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
directorx
05.05.2018 kl 11:02 7777

Korsar.
Ikke destruktivt. Det er viktig at brukere er klar over at dette skjer i stort omfang når de leser her inne og går inn i diskusjoner. Dette gjelder de som vil ha aksjene opp og ned. At en som hevder å være mangemillinær på aksjer gidder å krangle om dette er enda mer underlig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
05.05.2018 kl 11:03 7777

"Den lange nedturen fortsetter"
Vi kan konstatere at vi har lagt bak oss en uke med oppgang for NANO (om enn mikroskopisk), men når utgangspunktet er at det gjelder å holde skansen inntil nyheter om ny CEO og første pasient behandlet i paradigme så får man være fornøyd med smuler. Hadde regnet med at kursen ville vandre mellom øverst på 40-tallet og 60 kr frem til det kommer nyheter, og aksjen har fortsatt å holde seg innenfor det intervallet. Utviklingen på børsen for øvrig vil nok sterkt kunne påvirke hvor lett det blir å holde seg innenfor dette intervallet i resten av ventetiden. Det er selvsagt også viktig å ha i bakhodet at rent teknisk er det ikke uten betydning å forsvare dette nivået. Selve tidsfaktoren gjør at vi nå kan si at den langsiktig fallende trenden er brutt (i særdelehet gjeldelr dette nedgangen som ble innledet i slutten av februar), og at vi nå befinner oss i nøytralt farvann.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2018 kl 11:21 7763

dr. Stockman,
du skriver: "Selve tidsfaktoren gjør at vi nå kan si at den langsiktig fallende trenden er brutt, og at vi nå befinner oss i nøytralt farvann".

Dette er dundrende feil iht. etablert teknisk/statistisk teori:
"den langsiktig fallende trenden" er nettopp ikke brutt, den er ekstremt signifikant opprettholdt: Siste 120 dg. glidende gjennomsnitt er gjeldende lange hovedtrend, og den utgjør pr. dato et fall fra 90 til 50 kroner. Et fall som startet nokså nøyaktig ved årsskiftet.

NB: Man snakker ikke om "trend" for faser under 30 dg., da snakker man kun om intradags- og ukesvariasjoner, jfr. at aksjen hadde et kortsiktig (2 dg.) brudd opp til ca. 60 den 4-6. april - som medførte at fallet siden nyttår dermed ble redusert fra over 50% til "bare" 35%. Men slike dagsvariasjoner er ikke statistisk signifikante mht. trender; de inngår som statistiske "utliggere" der aksjen fortsetter overordnet falltrend videre, til vi nå er på ca. 50. En 2 dagers oppgang hvorpå aksjen inntar samme falltrend som før er altså IKKE brudd på "den langsiktig fallende trend", slik du hevder. Den korte oppgangen med påfølgende raskt fall tilbake i hovedtrendsmønster BEKREFTER tvert imot altså hovedtrenden.
Og vi er derfor heller ikke i "nøytralt farvann", som du også hevder etter en nokså flat uke inn i dette nå. I teknisk analyse kan man ikke plukke de mest nerveberoligende konklusjoner/perioder man liker best å se, man må holde seg til de teknisk-statistiske reglene.
Siste 120 dg glidende gjennomsnitt tilsier altså FREMDELES et videre fall nedover 40-tallet.

Men det er visst ikke lett å forstå dette, når lysten til å tro noe annet er så sterk?

For ordens skyld, her er de tørre trendtall:
3 måneder: 76,10 -33,64%
6 måneder: 80,10 -36,95%
1 år: 88,50 -42,94%

Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
focuss
05.05.2018 kl 11:41 7735

Har verken tro på at ny melding om CEO eller at en pasient har fått en sprøyte er nok til å snu trenden. Tror det er nødvendig med melding om noe med substans.
Ny CEO vil gi usikkerhet rundt om han finner lik i skapet han/hun vil kaste ut før hans/huns innsats skal måles. Behandling av 1 pasient monner lite når vi ikke har grunnlag for å vite noe om hvor lang tid det tar å behandle 130.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2018 kl 11:55 7717

Ja, selskapet har som kjent lovet bot og bedring på den tidligere håpløse informasjonspolicyen, men vi har fremdeles ikke mottatt ny/avklarende info om de forsinkede rekrutteringsprosessene. Ei heller fra selskapets pågående nye godkjenningsforsøk mot REK, etter at de fikk tidligere forslag i retur. Signaturen "rockpus" har imidlertid spurt selskapet om hvordan det går i saken (det skal han ha kred for!), og meldte i går dette:

Innlegg av: rockpus (04.05.18 12:16 ), lest 1497 ganger
Ticker: NANO
Nano: Møte i REK
Etter at jeg i går bestemte meg for en ny inngang i Nano, fant jeg ut at jeg ville forsøke å avklare spekulasjoner rundt møtet i REK som ble avholdt 26/4. Dette fordi enkelte har forsøkt å spre usikkerhet av utfallet fordi vi enda ikke har hørt noe resultat fra møtet.
Jeg kan nå bekrefte, etter kontakt med Nano, at de fortsatt venter på resultat fra møtet og at de er blitt opplyst at det kan ta noen uker før de faktisk får dette resultatet!
Dermed ingen grunn til spekulasjoner på sviktende grunnlag.
Tipper vi får vite utfallet senest ved Q1 den 30/5.
_________________________________________

Det ble som kjent lovet en bedring i infopraksisen, men jeg syns - alt under ett - at vi dessverre er tilbake i samme mørkerommet igjen, jeg? Uavhengig av om man også melder "quiet periods" eller ikke. Man får bare håpe at selskapet får ryddet opp i såpass at de tør å begynne å melde noe konkret etter hvert. Den fortsatte tausheten er pr. dato igjen skadelig for markedets tiltro til selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
05.05.2018 kl 12:19 7694

Å herregud. Hvorfor plage NANO med disse mailene? Tror du de hadde svart deg at ja nå er alt i orden, vi gidder bare ikke å børsmelde dette. I følge Foccus så betyr ikke REK godkjenning noe som helst. Ikke er det viktig at første pasient er meldt behandlet heller. Det betyr ingenting for kursen så jeg anbefaler NANO å ikke melde noe som helst for det har Foccus sagt ikke har noen betydning. Men i PHO er alt i orden. Der loves det kr 1000 i kurs i løpet av 2018. Tenkte å gå inn i PHO, men skjønner jo selv at når Q1 meldes med elendige resultater vil kursen dette under kr 25 og da begynner inngangen å bli litt mer fristende. Men det tar vi evt da. God helg. YNWA:-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2018 kl 12:56 7673

Ynaw, er jo bare 3 kr ned i PHO det fra dagens 28.

No kan eg skrive mye om nano, men eg skal holde meg for god til det. Lykke til .

Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2018 kl 13:20 7661

YNWA250505,
hvem er det du adresserer her, og hva gjelder det i så fall?
Klarer ikke å lese annet enn bitter frustrasjon i det du skriver? Noen som har gjort deg noe?
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2018 kl 14:54 7636

Kongen,
du angriper meg med at det er helt unødvendig å legge ut selskapets melding om "quiet periods".
Fordi du hevder at å melde "quiet periods" er "helt vanlig praksis".
Javel, jeg har bedt deg om å dokumentere den påstanden. Men vi hører ikke noe mer fra deg om dette?
Men siden det er så "vanlig praksis", kan det da ikke være vanskelig for deg å finne fram til andre bedrifter som har meldt det samme?
Eller står du som vanlig med buksa rundt anklene, etter enda et mislykket forsøk på avsporing av en NANO-tråd?
Hehe.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Kongen
05.05.2018 kl 17:40 7569

De sender vel ut fordi dere har bitchet om lite info i 1 år? De har vel lært at de små nano aksjonærene har har typ museballer og tåler ikke 2 uker uten å få svar på mail uten å spekulere i at selskapet er konkurs og medisinen har gått i grøfta?

Prøv å sende mail til noen selskaper 1 uke før de skal ha presentasjon og se om du får svar. Har ikke du drevet med dette i 40 år korsar?
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare