Abid faker eget trusselbrev

Slettet bruker
21.09.2019 kl 18:48 2526

Ingen må fortelle meg at Abid ikke står bak brevet selv. Nå spiller han offerrollen. Da vinner alltid en muslim her i dette bondelandet.

Venstre-politiker Abid Q. Raja sier han har fått et brev i posten hvor det står «dra deg hjem din svarte pakkis jævel. Du har ingen ting her og gjøre».

– Både svart, pakkis og jævel. Fått skikkelig kinderegg tilsendt i brevform, og det håndskrevet, gitt. Sjeldenhet i våre dager, skriver Raja på Twitter ved siden av et bilde av brevet han hentet i postkassen på sin private adresse lørdag morgen.

Politikeren sier til NTB at han vanligvis ikke publiserer slike hatbrev på sosiale medier, men at han ønsker å gi folk litt innsikt i hverdagen til innvandrere i Norge.

– Slikt som dette kommer gjennom hele året. Det er ikke noe bare jeg må forholde meg til, men noe alle muslimer og innvandrere som opplever å bli mistenkeliggjort i eget land på grunn av konspirasjonsteorier på nettet, må forholde seg til, sier ha

Raja forteller at han ofte opplever hets i kommentarfelt, på epost, sms og i brevs form til Stortinget, men at det er sjelden han får hatbrev i sin egen postkasse. (det er fordi ingen sender slike til han, unntatt han selv)

– Jeg har en oppfordring til dem med «brune holdninger», og da mener jeg ikke nazister: Det hadde vært fint om de hadde hatt litt dannelse, og kunne sende slikt til Stortinget i stedet.

– Dette er like mye mitt land, og jeg har tenkt å bli her. Jeg har ikke tenkt å dra noe sted, sier han videre. (ikke i følge dette utsagnet fra han selv: https://finansavisen.no/forum/thread/49688/view


Onsdag ble Venstres parlamentariske nestleder utsatt for hets og nedsettende karakteristikker i nettstedet Resetts kommentarfelt på Facebook.

«Det er noen som fortjener ei kule midt i panna fra så nært hold at hele den hårløse brystkassa blir dekket av kruttslam», het det blant annet i kommentarfeltet. Kommentaren ble i ettertid slettet, og Venstre oversendte den til PST. (igjen, peanøtter sammenlignet med hva han selv mener om nordmenn: https://finansavisen.no/forum/thread/49688/view

Det har den siste uka blåst friskt rundt Raja, som i en kronikk i Aftenposten skrev at han mener at Frp-topper spredte «brun propaganda» i valgkampen, som han har avvist at refererer til nazismen. Kronikken satte sinnene i kok hos Frp.
Slettet bruker
23.09.2019 kl 07:54 550

Synes jeg ser sikkelet renne på deg når du forestiller deg flyktningene i den kommunen. Du milde...

Hvilken kommune er dette?
Slettet bruker
23.09.2019 kl 10:24 535

Tidlig på "jobb" i dag bekte, men likevel problemer med å orientere deg i samfunnet, triste greier.
MostlyHarmless
23.09.2019 kl 10:33 527

Frimerket mangler iallefall stempel.
Slettet bruker
23.09.2019 kl 10:36 525

Jøss, gjorde han seg bryderiet med å sette på frimerke også? ;-DDD

PS. Når PST har fått tatt de nødvendige fingeravtrykk og DNA prøver av brev og konvolutt, så vet de forhåpentlig at de etter eventuelt å ha utelukket mottaker selv skal lete etter match i en organisasjon med en akronym forkortelse på 3 bokstaver som begynner med A. Alle steiner må snus i jakten på rasister!!!

Redigert 23.09.2019 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
Sotah
23.09.2019 kl 11:30 513

Jeg tror at Mustafa-brev gikk av moten med Carl. Og at forumet er på villspor og driver ønsketenkning. Det er nok av gærninger der ute.
Redigert 23.09.2019 kl 11:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.09.2019 kl 11:38 508

"Det er nok av gærninger der ute."

For ikke å snakke om her inne...
Slettet bruker
23.09.2019 kl 12:04 495

Enten det, eller så er Mustafa-brevet så lenge siden at noen tenkte idéen kunne tas opp igjen til glede for nye generasjoner!

Litt på samme måte som det vel anrettede angrepet på en liten frisørsalong på Bryne. Planleggerne ble observert i Bryne Sentrum i konspiratorisk samtale med den (for anledningen?) nyfrelste hijabdamen før hun entret salongen - men politiet hadde beskjed fra høyeste hold om å få dom på "nazi"-frisøren, så de etterforsket ikke det sporet - som trolig også ville ført dem til en statlig finansiert trebokstavers akronym organisasjon som slutter på S. (Dermed fikk vi satt en pen ramme på det hele.)
Redigert 23.09.2019 kl 12:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.09.2019 kl 12:13 487

Hehe. Ja, offeret på Bryne er selvsagt nazifrisøren. Ikke hun som ble æreskjelt da hun kom inn i salongen hennes :) Slik er det i Bakvendtland.
Slettet bruker
23.09.2019 kl 12:14 485

Noen har sendt et mistenkelig koselig svennebrev også.

https://www.dagbladet.no/nyheter/stotteerklaeringer-etter-hatbrev---uvant/71625330
«For 15 år siden var jeg litt engstelig for islam, og om religionen ville gjøre noe med Norge som jeg ikke likte. 15 år seinere ser jeg at det jeg fryktet ikke stemmer. Du er en av de som har vist meg at jeg tok feil - og hvorfor. Du er en nordmann Abid, og slik er det med den saken. Ferdig snakka»
Slettet bruker
23.09.2019 kl 12:22 479

Hva??? Får vi bare se transkriberte sitater og ikke originalmeldingene fra denne påståtte støtten (anonymous, I presume)?

Hvem støtter egentlig en mann fra et regjeringsparti som kritiserer statsministeren og sier hun ikke tar lederansvar? Det er jo fullstendig schizofrent!

Denne saken blir jo bare rarere og rarere...
Load
23.09.2019 kl 15:45 451

Hvis vi ikke får kalle en pakkis for en pakkis, så får dessverre ikke Abid Qayyum Raja kalle en spade for en spade, her skal det ikke forskjellsbehandles.

Slettet bruker
23.09.2019 kl 16:55 435

Idag heter det pakkis, i fremtiden, drivis.