Trist når folk velger å avslutte livet

Slettet bruker
21.09.2019 kl 21:46 725

Livet kan jo være vanskelig men det kan da ikke være lettere å ta valget om å avslutte det?

Du ser tilsynelatende vellykkede mennesker og poff, plutselig er det slutt. Kjente en jente som satte hagla i magen og trykket av. Hun led i flere døgn før hun slapp. En annen person gikk i garasjen og brukte våpenet på seg selv. Ganske nylig.

Hvordan og hvorfor kan alt bil så svart?

Slettet bruker
21.09.2019 kl 21:53 719

Jeg kan ikke gi deg klokt svar. Bare slår fast at det i mange å har vært "forbudt" å spøke med slikt.
Det er ikke morsomt hvis jeg sier at big data tyder på at de fleste har overlevd forsøkene men snart går hjorden under så slapp av. ref great Death A bølgen som skremmer.
unnkyld.
Slettet bruker
21.09.2019 kl 21:56 714

Noen hevder det er en lettvint løsning, men jeg kan ikke tenke meg til noe som krever så mye mot.
Slettet bruker
21.09.2019 kl 21:59 707

Mulig det, men at det skal løftes til å bli et bevis for mot blir også rart.
Jeg skifter tema og sporer av,
Vitsen med livet er å overleve dårlige vitser.
Slettet bruker
21.09.2019 kl 22:02 707

Alt må være svart. Penger? Kjærringa/gubben tar unga og stikker? Vi har nok en del stolthet å slite med. Muslimene har en tendens til å drepe de andre mens nordmenn tar sitt eget liv.
kokkohill
21.09.2019 kl 22:05 706

Her kunne jeg sagt mye , men velger å holde kjeft...
Slettet bruker
21.09.2019 kl 22:09 702

Tja, det er vel det som er vanlig rundt dette temaet. Hold kjeft....
polemiker
21.09.2019 kl 22:10 699

Opplevd det samme ganske nylig. Et menneske jeg snakket med og tilbrakte en hel helg sammen med for under et år siden valgte å ta selvmord. Politisk sett var vi dypt uening, men heldigvis dreide vår siste diskusjon seg IKKE om politikk.

Det er faktisk ting jeg tenker på, og noe som ligger i bakgrunnen når jeg kommenterer her på tråden. Jeg vil ikke at folk skal sette hagla i kjeften og trekke av på grunn av mine kommentarer. Det kan renne over for noen og enhver, så vi skal ikke godta all verdens dritt.
Redigert 21.09.2019 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.09.2019 kl 22:13 693

Enig, jeg er litt bekymret for disse som bor her inne på heltid, det er noe sykt over det.
polemiker
21.09.2019 kl 22:31 674

Er vel ikke så stor hemmelighet at det finnes en del psykotiske kasus er inne. Så vidt jeg kan se, er det ingen av dem som er sucidale. Vi hadde en muslimsk konvertitt her som tapte alle diskusjoner han var innvolvert i. Han tok konsekvensen av det og har forlatt forumet. Da snakker vi om en virkelig muslimsk berikelse :-)
Slettet bruker
21.09.2019 kl 22:33 671

Jeg har ikke noe å bidra med annet enn å lese mellom linjene i det siste, og også tall som overrasker..men hva skal man si.
Det må bli lov å si en vits da. Men holder kjeft.
Du spolet inn på HO. Jeg fikk en teori.
En teori går ut på å tenke respektfult at andre har vett som deg selv, til å skille spøk fra halvor og ikke tro alle innlegg som fornærmer er skrevet i Einstein og gjennomtenkt? Det blir kanskje feil, og vi overvurderer publikummet.. Vi bør kanskje behandle hverandre som idioter.
Nei nå ødela jeg en seriøs tråd. Jeg fatter ikke vitsen med det.
kokkohill
21.09.2019 kl 22:48 663

en liten kommentar vil jeg likevel komme med.

Det er typisk selvmordnorsk å forlate verden alene , noen trekker det så langt som å misbruke en trailersjåførs vogntog i ugjerningen. Uten å bry seg med feigheten i å misbruke sine medmennesker , selv i en slik stund.

Men noen unorske ideologier har dette med å påføre mest mulig tilfeldige offer samme skjebne som de har planlagd overfor seg selv.

Dette er æreløst og det mest nedrige en kan gjøre i mine øyne
Slettet bruker
21.09.2019 kl 22:54 656

Vel, vi hadde også en som ikke likte muslimske drosjesjåfører fra Somalia, det resulterte i suite på galehuset.
Slettet bruker
21.09.2019 kl 22:56 657

Du må jo forstå hvorfor, de kommer ikke inn der oppe hvis ikke de tar med seg en haug med andre. Tenk på alle jomfruene som venter.
Slettet bruker
21.09.2019 kl 23:17 643

https://www.youtube.com/watch?v=JfyxUO4ZsDo

On July 29, 2010, Mechele Causse chose to End her life on her 74th Birthday with the help of Dignitas before a Live Film Crew, which was subsequently broadcast on Swiss TV. This filming was her Protest against her native France for not Legally allowing Euthanasia. Although not terminally Ill, Ms. Causse was suffering from many illnesses, and decided to put a period to her existence before her conditions significantly worsened.


Interessant film uten noen groteske deler....

Livet til ethvert menneske er det mest private en har og om noen velger å avslutte det skal de få lov til det.
De bør også få hjelp til det slik at det unngås at andre mennesker blir utsatt for sterke og traumatiserende scener.

I Sveits er det tillatt med assistert dødshjelp og mennesker kan ta avskjed på en verdig måte.
De må selv drikke først bedøvelsen som begynner å virke etter fem minutter og så selve giften som begynner å virke etter 20-30 minutter. Da er bedøvelsen full virksom.
Også norske statsborgere kan få hjelp i Sveits har jeg forstått og lest. Kostnadene er vel rundt 100 000 kroner nå.

Om jeg skulle f.eks bli rammet av en fæl sykdom eller om andre grunner skulle oppstå vil jeg kunne vurdere et slikt tilbud i Sveits kjenner jeg.
Og det skal jeg kunne gjøre uten at noen andre skal legge seg opp i det.
Burde vært slik ordning i Norge også.
Slettet bruker
21.09.2019 kl 23:20 642

"Burde vært slik ordning i Norge også."

Det har vi, ta deg en tur til ghettoen i Oslo, piss på Koranen og vips, du har fått ønsket oppfylt.
Slettet bruker
21.09.2019 kl 23:27 637

" på en verdig måte" skrev jeg, ditt kjøtthue av ei oschloklyse med iq som ei ufør flue!
Slettet bruker
22.09.2019 kl 00:22 609

" ditt kjøtthue av ei oschloklyse med iq som ei ufør flue!". Hvorfor svarer du slik når papa faktisk har et godt poeng? Det finnes ikke noe som heter verdig død, død er død. Verdig for dem som ser på kanskje og som er enige i at man skal tvinge noen til å bli morder, men du snakker om deg selv i en situasjon hvor du ville brukt avliving som en løsning. Det er feigt, det er umoralsk, så hvis du vil dø, dø for egen hånd, hvis ikke, la Gud gjøre jobben.
Slettet bruker
22.09.2019 kl 09:23 540

En selvmorder velger en ende i gru, istedenfor en gru uten ende slik vi alle andre gjør!
Slettet bruker
22.09.2019 kl 11:16 509

"Det finnes ikke noe som heter verdig død, død er død."
Det er om dødsprosessen og at den er smertefri, uten angst og uten at andre mennesker som uforvarende bevitner det blir utsatt for traumer.
Og det forstår du utmerket godt franz.

At noen foreslår for meg å reise til oschlo og pisse på ei jævla bok og så blir avlivet på en bestialsk måte av noen krakilske tilhengere av denne boken kvalifiserer ikke bare til skjenn, men også til to tette i trynet sitt om jeg hadde fått tak i denne personen i natura.