VG: "Jonas frykter snik-privatisering"

Slettet bruker
PFøY 21.09.2019 kl 23:42 293

SER PRIVATE SKYER: En flokk med trekkfugler på himmelen fikk oppmerksomheten til Ap-leder Jonas Gahr Støre
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vXJa9/stoere-frykter-snik-privatisering-av-skolen
20. august 2019
Støre frykter snik-privatisering av skolen
..
Snik-privatisering
– Det er snik-privatisering
– Hva mener du med snik-privatisering, tror du det er en bevisst tanke bak?

– Ja, jeg tror at Høyre og Frp i regjering ønsker å gi fellesskolen og de offentlige sykehusene privat konkurranse.
Prelle
22.09.2019 kl 15:21 255

Her hvor jeg bor er det private som har renholdet og vedlikeholdet på kommunale skoler.Private entreprenørerbygger ut infrastrukturen,asfalterer og måker snøen på veiene.Det er private busselskaper som får oppdrag av fylkeskommunen OG kjører turbusser når kommunens og Aps egne folk skal på kurs og seminarer på private hoteller ( selv om det er god kapasitet på møterom og kantiner i kommunen!)

Blir også dette snik-privatisering i Støres verden?
Hvorfor kan ikke kommunens folk selv måke all snøen,asfaltere,drive renhold ,eie bussene og bygge infrastrukturen?
Hvorfor denne angstbiterske holdningen til også private løsninger?Det offentlige må fokusere på gode kontrakter inkl. krav om tariffavtale
til de ansatte i de firmaene som har oppdrag for det offentlige.
Så lenge jobbene blir utført og tilbudet er godt for oss er det totalt uviktig for meg om tilbudene ytes av ansatte i private firmaer eller i det
offentlige.
Slettet bruker
22.09.2019 kl 15:29 251

Det beste er om staten eier og drifter alt, sånn som i gode gamle Sovjet.
Prelle
23.09.2019 kl 14:54 226

Hvorfor blinker venstresiden ut enkelte bransjer og later som at de er suspekte aktører bare fordi de er private?
Nok av andre bransjer som venstresiden tilsynelatende aksepterer at kan tjene godt,og sikkert også betale utbytte,på de tjener
på å tilby varer og tjenester til det offentlige?