REACH - Explosiv Aktivitet i Subsea Bransjen NÅ
Har snakket tidligere om økt aktivitet i supply kjeden til olje og subsea bransjen, når går ting helt amok!
Den siste 4 uker har ting forandret seg veldig mye. Det er snakk om over 100% økt aktivitet fra samme period i fjor, og at berifter prøver å få til skift ordninger.
Vi har signert et fartøy nå nylig, veldig heldig siden andre var interessert, og det ble dyrt. Jeg får ikke ting maskinert lokalt i det hele tatt, og til og med utlandet der Nroske aktører bruke de samme bedriftene, sliter jeg. Andre undervanns leverandører har det også veldig travellt, mye mer en det som kan kalles for en sesong messig oppgang ift hvodan det har vært de siste årene.
Jeg kjenner til ihvertfall to rederier som ingen ledig varm skip. INGEN!
Ratene presses oppover for hver dag som går nå. De som har varm skip i spot nå kommer til å tjene penger !!!!!
Jeg har tatt ut gevinst i 20% av PEN og økt beholdning av Reach i dag. Ting begynner å skjer nå i markedet, og det kan ikke ignoreres.
PEN
REACH
MSEIS
TXP
Den siste 4 uker har ting forandret seg veldig mye. Det er snakk om over 100% økt aktivitet fra samme period i fjor, og at berifter prøver å få til skift ordninger.
Vi har signert et fartøy nå nylig, veldig heldig siden andre var interessert, og det ble dyrt. Jeg får ikke ting maskinert lokalt i det hele tatt, og til og med utlandet der Nroske aktører bruke de samme bedriftene, sliter jeg. Andre undervanns leverandører har det også veldig travellt, mye mer en det som kan kalles for en sesong messig oppgang ift hvodan det har vært de siste årene.
Jeg kjenner til ihvertfall to rederier som ingen ledig varm skip. INGEN!
Ratene presses oppover for hver dag som går nå. De som har varm skip i spot nå kommer til å tjene penger !!!!!
Jeg har tatt ut gevinst i 20% av PEN og økt beholdning av Reach i dag. Ting begynner å skjer nå i markedet, og det kan ikke ignoreres.
PEN
REACH
MSEIS
TXP
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
macland
25.04.2018 kl 16:29
9075
Takk PeteroM. Dette var trøstende ord på en usikker børs..
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
25.04.2018 kl 20:13
8990
Var jo liksom planen dette?
Ting snur bestandig fortere enn noen ekspert finner i sine grafer og kalkyler. Topp 50 har nesten 87%
Nå kommer ratene vi har ventet på,og jeg har billett som lukter gull ?
Ting snur bestandig fortere enn noen ekspert finner i sine grafer og kalkyler. Topp 50 har nesten 87%
Nå kommer ratene vi har ventet på,og jeg har billett som lukter gull ?
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Hartepool
25.04.2018 kl 21:50
8946
jeg solgte det meste på 2,60+ for en måned siden .....tanken var å være smart å kjøpe tilbake lavere...ref Arctics relativt lunkne analyse etter Q4.
Men, å få tak i billigere aksjer var nesten umulig med mindre man kjøpte en haug med småposter og en ditto haug med sluttsedler og minstekurtasjer.
Jeg gav opp og har nå kjøpt tilbake ca 150 k på nesten det samme jeg solgte for...og som sagt en haug av sluttseddler.
I dag fikk jeg 60 k på 2,61....
Tviler på det er mye igjen ...man er jo alltid litt forsiktig når markedene brekker....men Reach må man faktisk bare kjøpe uansett, neste gode melding og vi ser 3- tallet.
Men, å få tak i billigere aksjer var nesten umulig med mindre man kjøpte en haug med småposter og en ditto haug med sluttsedler og minstekurtasjer.
Jeg gav opp og har nå kjøpt tilbake ca 150 k på nesten det samme jeg solgte for...og som sagt en haug av sluttseddler.
I dag fikk jeg 60 k på 2,61....
Tviler på det er mye igjen ...man er jo alltid litt forsiktig når markedene brekker....men Reach må man faktisk bare kjøpe uansett, neste gode melding og vi ser 3- tallet.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
25.04.2018 kl 22:30
8917
Liten økt med kulepenn og kalkulator:
Jeg legger til grunn aktivitetsoversikten og gambler på 60 Mill i omsetning med Max 5% margin i Q1.
Hva vil skje om vi endrer forutsetningene til et bedret marked?
Ved 50%høyere rater i 180dager av året vil reach ha ca 300mill i omsetning og gå ca 60mill i + med aktiviteten som ble lagt fram forrige helg. Og 10%økte kostnader.
Om vi legger til viking Neptun og olympic Challenger 4rover vil det bli 1260 tilgjengelig rovdays med litt vedlikehold. Med 2/3utnyttelse og 130k per rovday blir det 108mill per kvartal.
Fra mars ble det rapportert 310 tilgjengelig rovday. Legg til 360 for viking og olympic og gang med 3mnd så. Er vi på 2010 potensielle rovdays.
Om vi holder på 2/3utnyttelse men øker ratene til 150k blir inntektene 200mill per kvartal.
Hva er realistisk?
Jeg tror vi kan få en situasjon der reach omsetter for 200-250 mill i sommerhalvåret,med en inntjening på 30-40%.
Vinteren som siste 6mnd,bread and butter.
Overskudd på 80mil. 30øre utbytte.
Sånn er altså fasiten ?
Jeg legger til grunn aktivitetsoversikten og gambler på 60 Mill i omsetning med Max 5% margin i Q1.
Hva vil skje om vi endrer forutsetningene til et bedret marked?
Ved 50%høyere rater i 180dager av året vil reach ha ca 300mill i omsetning og gå ca 60mill i + med aktiviteten som ble lagt fram forrige helg. Og 10%økte kostnader.
Om vi legger til viking Neptun og olympic Challenger 4rover vil det bli 1260 tilgjengelig rovdays med litt vedlikehold. Med 2/3utnyttelse og 130k per rovday blir det 108mill per kvartal.
Fra mars ble det rapportert 310 tilgjengelig rovday. Legg til 360 for viking og olympic og gang med 3mnd så. Er vi på 2010 potensielle rovdays.
Om vi holder på 2/3utnyttelse men øker ratene til 150k blir inntektene 200mill per kvartal.
Hva er realistisk?
Jeg tror vi kan få en situasjon der reach omsetter for 200-250 mill i sommerhalvåret,med en inntjening på 30-40%.
Vinteren som siste 6mnd,bread and butter.
Overskudd på 80mil. 30øre utbytte.
Sånn er altså fasiten ?
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
macland
27.04.2018 kl 16:02
8793
https://danversrecord.com/2018/04/26/reach-subsea-asa-obreach-mf-rank-touches-11533-quant-update/
Reach Subsea ASA (OB:REACH) MF Rank Touches 11533: Quant Update.
Reach Subsea ASA (OB:REACH) MF Rank Touches 11533: Quant Update.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Gaote
27.04.2018 kl 22:29
8719
hartepool - anbefaler Nordea, de har ingen minimumkurtasje
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
macland
28.04.2018 kl 00:07
9389
Har oppretta der og,men var en elendig webløsning ift nerfonds trader når det gjelder oversikt synes jeg. Handler skjelden,så greit for meg.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
28.04.2018 kl 21:03
9241
CEO Jostein Alendal i Årsrapporten:
It’s a time for sober optimism in the offshore industry
as investments in both Oil and Gas and Offshore Wind
are expected to increase over the coming years.
In the near future, we must relate to a spot market with very
short horizons and even shorter project durations. First of
all, it’s necessary to pay a great deal of honour to operating
personnel both internally and together with our partners who
have maintained spotless operations throughout the year.
We have managed to stay focused on operations
and delivery of our services which is increasingly
appreciated by both existing and new customers.
Creating growth in a market with short horizons, numerous
smaller jobs and new customers requires a lot of us all. We
have strengthened our engineering capacity throughout the
year in line with more and more complicated assignments.
Additionally, offshore manpower and shore-based
employees has increased this year as we expand the
number of WROV systems and ships under our control.
More on the positive side, we note improvements
in margin on several projects despite the
current challenging market conditions.
Havila Subsea was mobilized with two WROVs in spring
2017 and will be in our service for the next 5 years.
The team on board is well run and all systems work
exceptionally well. She has performed jobs in the Black
Sea and for Statoil and Wintershall in the North Sea.
Together with MMT, we have performed some of the
world’s most demanding survey operations. The Stril
Explorer conducted an annual pipeline inspection for
Nordstream in the Baltic which is the world’s longest gas
pipeline from Russia to Germany. The Olympic Delta was
mobilized later in the summer of 2017 for route clearance
in the Black Sea. A working depth of 2200m presents its
challenges however, the project execution was excellent.
Our sales and tendering team have very busy days as we not
only experience an increase in general requests, but also see
the clear results of our good track record as we are invited
to bid on larger and more advanced projects. In addition
we have added Olympic Challenger to our fleet in 2018.
These are exciting times for the Reach team.
It’s a time for sober optimism in the offshore industry
as investments in both Oil and Gas and Offshore Wind
are expected to increase over the coming years.
In the near future, we must relate to a spot market with very
short horizons and even shorter project durations. First of
all, it’s necessary to pay a great deal of honour to operating
personnel both internally and together with our partners who
have maintained spotless operations throughout the year.
We have managed to stay focused on operations
and delivery of our services which is increasingly
appreciated by both existing and new customers.
Creating growth in a market with short horizons, numerous
smaller jobs and new customers requires a lot of us all. We
have strengthened our engineering capacity throughout the
year in line with more and more complicated assignments.
Additionally, offshore manpower and shore-based
employees has increased this year as we expand the
number of WROV systems and ships under our control.
More on the positive side, we note improvements
in margin on several projects despite the
current challenging market conditions.
Havila Subsea was mobilized with two WROVs in spring
2017 and will be in our service for the next 5 years.
The team on board is well run and all systems work
exceptionally well. She has performed jobs in the Black
Sea and for Statoil and Wintershall in the North Sea.
Together with MMT, we have performed some of the
world’s most demanding survey operations. The Stril
Explorer conducted an annual pipeline inspection for
Nordstream in the Baltic which is the world’s longest gas
pipeline from Russia to Germany. The Olympic Delta was
mobilized later in the summer of 2017 for route clearance
in the Black Sea. A working depth of 2200m presents its
challenges however, the project execution was excellent.
Our sales and tendering team have very busy days as we not
only experience an increase in general requests, but also see
the clear results of our good track record as we are invited
to bid on larger and more advanced projects. In addition
we have added Olympic Challenger to our fleet in 2018.
These are exciting times for the Reach team.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
28.04.2018 kl 21:06
9231
Shares owned by the board of directors and others
Shares owned by members of the Board and by the management at year-end, including shares
owned by immediate family members and/or controlled companies are as follows:
2017 2016
Shares Stake Shares Stake
ACCELLO PARTNERS I AS Partly owned by Anders Onarheim (Board
member) & Rachid Bendriss (primary insider)
40,600,000 28.3 % 27,644,254 30.3 %
NORTH ENERGY CAPITAL - - 8,945,319 9.8 %
JOSO INVEST AS Owned by Kåre Johannes Lie (COB) 7,564,589 5.3 % 7,214,589 7.9 %
JT INVEST AS Partly owned by Jostein Alendal (CEO) 5,529,539 3.9 % 5,301,539 5.8 %
A-Å INVEST AS Owned by Åge Nilsen (management) 1,938,725 1.4 % 1,874,975 2.1 %
AB INVESTMENT AS Owned by Anders Onarheim (Board member) 1,705,743 1.2 % 398,347 0.4 %
SMS INVESTERING AS Owned by Svein Magne
Storesund (management) 1,652,366 1.2 % 1,652,366 1.8 %
CONSUS AS Owned by Rune Lande (Board secretary) 960,425 0.7 % 760,925 0.8 %
INVICTA INVEST AS Partly owned by Inge Grutle (management) 909,179 0.6 % 909,179 1.0 %
KOLD INVEST AS Partly owned by Martha K.
Bakkevig (Board member) 867,181 0.6 % 517,175 0.6 %
TYRIHANS MANAGEMENT Owned by Sverre B Mikkelsen
(Board member) 376,250 0.3 % 306,250 0.3 %
CELISA CAPITAL AS Owned by Rachid Bendriss (primary Insider) 817,082 0.6 % 150,000 0.2 %
BIRGITTE W. JOHANSEN Management 139,050 0.1 % 139,050 0.2 %
BÅRD THUEN HØGHEIM Management 270,625 0.2 % 270,625 0.3 %
SVERRE B. MIKKELSEN Board Member 85,925 0.1 % 85,925 0.1 %
ÅGE NILSEN JR Management 63,750 0.1 % 63,750 0.1 %
JOSTEIN ALENDAL CEO 50,000 0.1 % 50,000 0.1 %
Total 63,466,679 44 % 56,284,268 62 %
Shares owned by members of the Board and by the management at year-end, including shares
owned by immediate family members and/or controlled companies are as follows:
2017 2016
Shares Stake Shares Stake
ACCELLO PARTNERS I AS Partly owned by Anders Onarheim (Board
member) & Rachid Bendriss (primary insider)
40,600,000 28.3 % 27,644,254 30.3 %
NORTH ENERGY CAPITAL - - 8,945,319 9.8 %
JOSO INVEST AS Owned by Kåre Johannes Lie (COB) 7,564,589 5.3 % 7,214,589 7.9 %
JT INVEST AS Partly owned by Jostein Alendal (CEO) 5,529,539 3.9 % 5,301,539 5.8 %
A-Å INVEST AS Owned by Åge Nilsen (management) 1,938,725 1.4 % 1,874,975 2.1 %
AB INVESTMENT AS Owned by Anders Onarheim (Board member) 1,705,743 1.2 % 398,347 0.4 %
SMS INVESTERING AS Owned by Svein Magne
Storesund (management) 1,652,366 1.2 % 1,652,366 1.8 %
CONSUS AS Owned by Rune Lande (Board secretary) 960,425 0.7 % 760,925 0.8 %
INVICTA INVEST AS Partly owned by Inge Grutle (management) 909,179 0.6 % 909,179 1.0 %
KOLD INVEST AS Partly owned by Martha K.
Bakkevig (Board member) 867,181 0.6 % 517,175 0.6 %
TYRIHANS MANAGEMENT Owned by Sverre B Mikkelsen
(Board member) 376,250 0.3 % 306,250 0.3 %
CELISA CAPITAL AS Owned by Rachid Bendriss (primary Insider) 817,082 0.6 % 150,000 0.2 %
BIRGITTE W. JOHANSEN Management 139,050 0.1 % 139,050 0.2 %
BÅRD THUEN HØGHEIM Management 270,625 0.2 % 270,625 0.3 %
SVERRE B. MIKKELSEN Board Member 85,925 0.1 % 85,925 0.1 %
ÅGE NILSEN JR Management 63,750 0.1 % 63,750 0.1 %
JOSTEIN ALENDAL CEO 50,000 0.1 % 50,000 0.1 %
Total 63,466,679 44 % 56,284,268 62 %
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
28.04.2018 kl 21:11
9224
News after year end
REACH was in January awarded
a contract by BP for use of the
vessel Normand Reach on the
Mungo field in the North Sea. The
value of the contract is confidential
between the parties. Normand
Reach will be used on the walk-towork
project with expected start-up
early May. The 12-week contract
has options to extend if required.
REACH opened an office in Houston
in January 2018 as part of our organic
growth strategy to penetrate other
markets. The Houston office will focus
on upcoming project opportunities in
the Gulf of Mexico and West-Africa.
Reach Subsea has been in advanced
discussions with several major oil
companies in Houston, and is optimistic
about new contract opportunities for
2018 work. The first project in the region
was conducted in March with use of
the vessel Tidewater Enabler with Shell
as end client. Vessel and equipment
was hired in for the specific project.
REACH entered into an agreement
in March with Olympic Subsea for
use of the subsea vessel Olympic
Challenger for 2 years, with an
option to extend for 1 year.
The commercial terms of the charter
agreement are confidential between
the parties, but the agreement is
structured in a way that enables
Reach to offer a competitive
subsea service to our clients.
The vessel has two ROVs mobilised
onboard, which Reach Subsea will lease
initially. Thus, investments associated
with this expansionary move are limited
at the outset. Reach Subsea mobilised
the vessel in April 2018 and will use the
vessel on own projects within IMR and
light construction within the oil & gas
and renewables sectors. This subsea
spread is well suited for our core focus
markets, and has a good fit with the
tenders we currently have outstanding.
REACH purchased two new WROVs,
already mobilised onboard the vessel
Havila Subsea. The WROVs are financed
with a 5 years bank loan on market
terms. The WROVs were, before the
purchase, hired from Tidewater/ROVOP,
leaving our WROV pool size unchanged.
REACH has further entered into
short- and medium-term contracts
for the vessels for the first half 2018.
See further details under «Vessel
Update» and «Outlook» as well as in
press releases and quarterly reports.
Outlook and expectation for 2018
REACH’s strategy is to be a full-service provider within subsea service. The Group’s
Management and Board have extensive and long experience in the segment.
REACH and MMT Sweden’s successful
co-operation has resulted in a new
frame agreement with Statoil covering
both survey and light construction
for the next three years. The frame
agreement is call-off based, which
means that Statoil can award contracts
for survey and light construction
projects in the North Sea on an as
needed basis. As part of the frame
agreement, MMT has in co-operation
with Reach Subsea been awarded a
call off with Statoil for survey and light
construction work offshore Norway.
The value of the contract is confidential.
The work was performed with the
subsea vessel Havila Subsea from early
February until late March. The frame
agreement and the associated awarded
work is of great strategic importance for
both MMT and Reach Subsea. The two
companies have worked jointly together
since 2013 and have gradually increased
their market share within the segment
of survey and light construction with
the aim of being a key supplier for
the major clients. Furthermore, MMT
and Reach Subsea have in recent
years made large investments in this
segment, developing a professional
and experienced personnel base
and building a modern fleet of
vessels and equipment in order
to be prepared for this project.
REACH was in January awarded
a contract by BP for use of the
vessel Normand Reach on the
Mungo field in the North Sea. The
value of the contract is confidential
between the parties. Normand
Reach will be used on the walk-towork
project with expected start-up
early May. The 12-week contract
has options to extend if required.
REACH opened an office in Houston
in January 2018 as part of our organic
growth strategy to penetrate other
markets. The Houston office will focus
on upcoming project opportunities in
the Gulf of Mexico and West-Africa.
Reach Subsea has been in advanced
discussions with several major oil
companies in Houston, and is optimistic
about new contract opportunities for
2018 work. The first project in the region
was conducted in March with use of
the vessel Tidewater Enabler with Shell
as end client. Vessel and equipment
was hired in for the specific project.
REACH entered into an agreement
in March with Olympic Subsea for
use of the subsea vessel Olympic
Challenger for 2 years, with an
option to extend for 1 year.
The commercial terms of the charter
agreement are confidential between
the parties, but the agreement is
structured in a way that enables
Reach to offer a competitive
subsea service to our clients.
The vessel has two ROVs mobilised
onboard, which Reach Subsea will lease
initially. Thus, investments associated
with this expansionary move are limited
at the outset. Reach Subsea mobilised
the vessel in April 2018 and will use the
vessel on own projects within IMR and
light construction within the oil & gas
and renewables sectors. This subsea
spread is well suited for our core focus
markets, and has a good fit with the
tenders we currently have outstanding.
REACH purchased two new WROVs,
already mobilised onboard the vessel
Havila Subsea. The WROVs are financed
with a 5 years bank loan on market
terms. The WROVs were, before the
purchase, hired from Tidewater/ROVOP,
leaving our WROV pool size unchanged.
REACH has further entered into
short- and medium-term contracts
for the vessels for the first half 2018.
See further details under «Vessel
Update» and «Outlook» as well as in
press releases and quarterly reports.
Outlook and expectation for 2018
REACH’s strategy is to be a full-service provider within subsea service. The Group’s
Management and Board have extensive and long experience in the segment.
REACH and MMT Sweden’s successful
co-operation has resulted in a new
frame agreement with Statoil covering
both survey and light construction
for the next three years. The frame
agreement is call-off based, which
means that Statoil can award contracts
for survey and light construction
projects in the North Sea on an as
needed basis. As part of the frame
agreement, MMT has in co-operation
with Reach Subsea been awarded a
call off with Statoil for survey and light
construction work offshore Norway.
The value of the contract is confidential.
The work was performed with the
subsea vessel Havila Subsea from early
February until late March. The frame
agreement and the associated awarded
work is of great strategic importance for
both MMT and Reach Subsea. The two
companies have worked jointly together
since 2013 and have gradually increased
their market share within the segment
of survey and light construction with
the aim of being a key supplier for
the major clients. Furthermore, MMT
and Reach Subsea have in recent
years made large investments in this
segment, developing a professional
and experienced personnel base
and building a modern fleet of
vessels and equipment in order
to be prepared for this project.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
28.04.2018 kl 21:12
9221
Outlook
REACH currently markets and operates seven subsea
spreads (vessel, ROVs, and personnel) alone or together
with partners, of which five entails spreads where
Reach Subsea has little or no vessel commitment (cooperation
agreement with shipowner, or “pay as you earn”
charter structures). Normand Reach, has a fixed charter
commitment of 180 days in 2018, of which half is covered
by the BP Mungo contract, and 100 days in 2019, at a rate
level that gives the company a competitive cost base.
The combination of a lean and agile organization, and the
attractive cost structure of our seven subsea spreads,
gives Reach Subsea a flexible and competitive cost base
tailored to cope with continued weak markets. Given
Reach Subsea’s strong operational track record and
high utilisation of vessels and assets compared to our
competitors, we are well positioned for profitable growth.
The subsea industry is still characterised by oversupply
of tonnage and equipment, resulting in a market
with tough competition and pressured rate levels.
There are some signs of improved visibility in terms
of a generally higher tender activity, and the gradual
occurrence of some longer-term tenders.
With a strong balance sheet, coupled with a flexible
business model, the company aim to exploit attractive
growth opportunities we currently see in the market.
REACH currently markets and operates seven subsea
spreads (vessel, ROVs, and personnel) alone or together
with partners, of which five entails spreads where
Reach Subsea has little or no vessel commitment (cooperation
agreement with shipowner, or “pay as you earn”
charter structures). Normand Reach, has a fixed charter
commitment of 180 days in 2018, of which half is covered
by the BP Mungo contract, and 100 days in 2019, at a rate
level that gives the company a competitive cost base.
The combination of a lean and agile organization, and the
attractive cost structure of our seven subsea spreads,
gives Reach Subsea a flexible and competitive cost base
tailored to cope with continued weak markets. Given
Reach Subsea’s strong operational track record and
high utilisation of vessels and assets compared to our
competitors, we are well positioned for profitable growth.
The subsea industry is still characterised by oversupply
of tonnage and equipment, resulting in a market
with tough competition and pressured rate levels.
There are some signs of improved visibility in terms
of a generally higher tender activity, and the gradual
occurrence of some longer-term tenders.
With a strong balance sheet, coupled with a flexible
business model, the company aim to exploit attractive
growth opportunities we currently see in the market.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
keane
30.04.2018 kl 07:25
9043
Lyst i supply
Selv om ankerhåndteringsmarkedet har tatt en liten u-sving, er markedet for forsyningsskip (PSV) på en aldri så liten «roll».
Fredag 20. april, skrev Hegnar.no at Nordsjøen bød på festrater sammenlignet med noen få uker tidligere. Fra å ha ligget på mellom 5.000 og 6.000 pund pr. dag, hadde ratene økt til opp mot 13.000 pund, og i enkelt tilfeller over 20.000 pund, fra starten av april.
Les også: Femdobling i Nordsjøen
Som ventet, har dette markedet fortsatt i samme stil.
Fredag ble «NAO Prosper», tilhørende Nordic American Offshore, sluttet til 13.750 pund, tilsvarende 151.000 kroner. Sterk etterspørsel fra oljeselskapene, kombinert med at det er få ledige fartøy i markedet, gir god grunn til optimisme.
-PSV-markedet i Norge kommer til å være stramt i overskuelig fremtid, fastslår Westshore-sjef Høyrem.
Den siste tiden har det vært et stort oppsving i antall supplybåter som har blitt sluttet på lengre kontrakter, noe som er positivt fordi disse forsvinner ut av spotmarkedet, og dermed gjør tilbudet lavere. Noe som potensielt kan ha negativ effekt er at det også kommer flere båter ut av opplag.
- Det kommer noen båter igjen ut i markedet, men ikke så mye som at det skremmer oss, sier Høyrem.
Han påpeker også at selv om det er noe mer tilgjengelighet på britisk side, så er det ikke så mange av disse fartøyene som kan operere i Norge som følge av krav til norske fartøy og skandinavisk mannskap.
- Det ser lyst ut for PSV-rederne, konkluderer den erfarne skipsmegleren.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Potemkin
30.04.2018 kl 10:43
8974
Må si at potten på 2.61 så fryktelig fristende ut.
Rett timing?
Rett timing?
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Falkland
30.04.2018 kl 11:08
8956
Dersom vi leser ratene riktig, så skal vel REACH oppover i tiden fremover, så synes både REACH og Polarcus prises veldig gunstig. Kanskje greit å bruke oljeprisfallet til å hamstre videre. Selv er jeg tom for likvider - ferdig investert og venter på nye kurshopp :-)
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Gish
30.04.2018 kl 13:37
8885
Ser det er flere som ser på dette med PSV og AHTS-rater som en indikasjon på hvordan Reach gjør det.
Skjønner ikke helt logikken.
Reach er vel et selskap som selger ROV-service på IMR og Survey feltet (da via svenske MMT), og er avhengig av å vinne tendere (anbud) på alt fra korte oppdrag som blir sirkulert av meglere (noe som ikke skjer så altfor ofte, og som ofte er jobber som er "overspill" fra kontrakter oljeselskapene (eller vindfarmselskaper), eller lengre faste kontrakter og rammeavtaler i konkurranse med "the usual suspects" (DeepOcean/SS7/Technip/Bibby/DOF etc etc.)
I IMR-segmentet er man jo også avhengig av å kunne tilby den rette engineering-pakken på land for de aller fleste jobbene, og i survey er man helt avhengig av å kunne tilby de rette surveyorene (evt. geologene) til å tolke data og bilder man henter opp - noe som teller mer enn om du har en ROV-båt klar snarest mulig (de fleste jobber kan skyves på, da de som oftest ikke er av kritisk karakter f.eks pipeline survey),-så å basere informasjonen på hva som skjer i markedet, er ifølge hva jeg kan forstå i overkant optimistisk..?
Det er jo et helt annet og mye mer lukket system et selskap som Reach (eller SS7 etc.) og disse byr gjennom, og om man vinner så er det ikke ensbetydende med at det ligger profitt i kalkulasjonene. Ingen hemmelighet at disse selskapene ligger på fra minus 10% til pluss 10% i markup for tiden, men så har jo nedturen gitt oljeselskapene mulighet til å forlange at man f.eks blir nødt til å ta kanskje 50% eller gjerne 100% av værrisiko selv, og et par dager med værvente for egen regning ....da går man fort i rødt... Eller man må ta jobben på lumpsum (uten å regne inn noe særlig markup fordi markedet er dårlig), og da er veien kort til komme skjevt ut fra hoppkanten, for da har man tatt absolutt all risiko.
Ja, det er vel mer aktivitet for selskapene, men ringer man Westshore, så kan de nok fortelle oss alle at ratene har ikke dermed gått særlig opp. Til det er dette markedet altfor sammensatt og for ulikt PSV/AHTS.
Skulle Reach derimot vinne en kontrakt med f,eks Statoil som ikke bare er en ren rammeavtale med null garanterte dager (kun overspill fra det Statoil ikke får tid til å gjøre på andre båter selskapet har inne på 365 dager/år basis), ja da ville jeg sett litt lysere på at tallene blir bedre.
For øvrig så jeg noen skrive en kommentar om Aibel og all den jobben de har fått og at det er en kobling der (bl.a fordi Reach har kontor i Aibel-bygget). Vel, da har man rimelig god tro og store sko etter hva jeg kan se. Alle jobber går ut på anbud, og man velger den som kan gi best totalpakke, selv om man støter på noen fra Reach når man går ut dørene etter jobb.
Dessuten; det er jo ikke er noe subsea scope (som er det Reach driver med) i arbeidet Aibel har vunnet. Aibel er et først og fremst et verft som bygger plattformer på oppdrag fra andre.
Der vil nok SS7, Allseas og Technip ha større muskler å vise til for den størrelsen prosjekter når det trengs, om noen år når alt skal i sjøen.
En fordel Reach har er deres "pay-as-you-go" avtaler. Men de tror jeg ikke det kommer til å være særlig mange av hvis markedet går opp. Rederne er ikke spesielt happy med dem, da de sitter med all risk, pluss at alle andre ringer dem og skal også ha slike avtaler, men det kan rederne ikke leve av, så de andre får nei. Da er det ikke lenge til rederne (les: bankene) skrur igjen kranen og forlanger høyere rater, eller mer commitment i form av antall dager. Da må man ha penger på bok for å kunne betale regningene i perioden oktober til mars (når omtrent ingenting skjer i dette markedet).
Jeg holder personlig en edruelig knapp på "From the South Sea" sitt syn på Reach som er beskrivende for det meste av ROV-bransjen på dette "havets vaktmester"/IMR-nivået, og Alendal selv sitt utsagn om "cautious optimism".
Skjønner ikke helt logikken.
Reach er vel et selskap som selger ROV-service på IMR og Survey feltet (da via svenske MMT), og er avhengig av å vinne tendere (anbud) på alt fra korte oppdrag som blir sirkulert av meglere (noe som ikke skjer så altfor ofte, og som ofte er jobber som er "overspill" fra kontrakter oljeselskapene (eller vindfarmselskaper), eller lengre faste kontrakter og rammeavtaler i konkurranse med "the usual suspects" (DeepOcean/SS7/Technip/Bibby/DOF etc etc.)
I IMR-segmentet er man jo også avhengig av å kunne tilby den rette engineering-pakken på land for de aller fleste jobbene, og i survey er man helt avhengig av å kunne tilby de rette surveyorene (evt. geologene) til å tolke data og bilder man henter opp - noe som teller mer enn om du har en ROV-båt klar snarest mulig (de fleste jobber kan skyves på, da de som oftest ikke er av kritisk karakter f.eks pipeline survey),-så å basere informasjonen på hva som skjer i markedet, er ifølge hva jeg kan forstå i overkant optimistisk..?
Det er jo et helt annet og mye mer lukket system et selskap som Reach (eller SS7 etc.) og disse byr gjennom, og om man vinner så er det ikke ensbetydende med at det ligger profitt i kalkulasjonene. Ingen hemmelighet at disse selskapene ligger på fra minus 10% til pluss 10% i markup for tiden, men så har jo nedturen gitt oljeselskapene mulighet til å forlange at man f.eks blir nødt til å ta kanskje 50% eller gjerne 100% av værrisiko selv, og et par dager med værvente for egen regning ....da går man fort i rødt... Eller man må ta jobben på lumpsum (uten å regne inn noe særlig markup fordi markedet er dårlig), og da er veien kort til komme skjevt ut fra hoppkanten, for da har man tatt absolutt all risiko.
Ja, det er vel mer aktivitet for selskapene, men ringer man Westshore, så kan de nok fortelle oss alle at ratene har ikke dermed gått særlig opp. Til det er dette markedet altfor sammensatt og for ulikt PSV/AHTS.
Skulle Reach derimot vinne en kontrakt med f,eks Statoil som ikke bare er en ren rammeavtale med null garanterte dager (kun overspill fra det Statoil ikke får tid til å gjøre på andre båter selskapet har inne på 365 dager/år basis), ja da ville jeg sett litt lysere på at tallene blir bedre.
For øvrig så jeg noen skrive en kommentar om Aibel og all den jobben de har fått og at det er en kobling der (bl.a fordi Reach har kontor i Aibel-bygget). Vel, da har man rimelig god tro og store sko etter hva jeg kan se. Alle jobber går ut på anbud, og man velger den som kan gi best totalpakke, selv om man støter på noen fra Reach når man går ut dørene etter jobb.
Dessuten; det er jo ikke er noe subsea scope (som er det Reach driver med) i arbeidet Aibel har vunnet. Aibel er et først og fremst et verft som bygger plattformer på oppdrag fra andre.
Der vil nok SS7, Allseas og Technip ha større muskler å vise til for den størrelsen prosjekter når det trengs, om noen år når alt skal i sjøen.
En fordel Reach har er deres "pay-as-you-go" avtaler. Men de tror jeg ikke det kommer til å være særlig mange av hvis markedet går opp. Rederne er ikke spesielt happy med dem, da de sitter med all risk, pluss at alle andre ringer dem og skal også ha slike avtaler, men det kan rederne ikke leve av, så de andre får nei. Da er det ikke lenge til rederne (les: bankene) skrur igjen kranen og forlanger høyere rater, eller mer commitment i form av antall dager. Da må man ha penger på bok for å kunne betale regningene i perioden oktober til mars (når omtrent ingenting skjer i dette markedet).
Jeg holder personlig en edruelig knapp på "From the South Sea" sitt syn på Reach som er beskrivende for det meste av ROV-bransjen på dette "havets vaktmester"/IMR-nivået, og Alendal selv sitt utsagn om "cautious optimism".
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
macland
30.04.2018 kl 14:35
8855
Reach får flere skip i spot etterhvert. De trenger ikke nødvendigvis ta rov-oppdrag.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Gaote
01.05.2018 kl 09:18
8742
Veldig bra skrevet Gish. Bare synd at som du ser av den elleville responsen på innlegget ditt så er ikke menigheten opptatt av de fundamentale forhold som du påpeker. Her er det de kortsiktige bevegelsene på Marine Traffic som teller, og ratenivå og inntjening i øyeblikket kommer i annen rekke.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
01.05.2018 kl 12:03
8692
Ingen som er uenig i det dere skriver.
Om dere leser TS i denne tråden så er det fra en person med førstehåndskunnskap..
Meglere kommer alltid på etterskudd og om dere ser hvordan reach har skrevet kontrakter nå,så er det ganske tydelig at de går for å melke spotmarkedet fra juni.
Frivillig å ha aksjer i reach. Jeg tror framtida blir bedre enn de forrige 3-4år og hvordan selskapet og aktiviteten arter seg tyder lovende.
Om dere leser TS i denne tråden så er det fra en person med førstehåndskunnskap..
Meglere kommer alltid på etterskudd og om dere ser hvordan reach har skrevet kontrakter nå,så er det ganske tydelig at de går for å melke spotmarkedet fra juni.
Frivillig å ha aksjer i reach. Jeg tror framtida blir bedre enn de forrige 3-4år og hvordan selskapet og aktiviteten arter seg tyder lovende.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Input fra folk som kjenner markedet skal man ikke kimse av. Uavhengig av hvor det kommer fra. Men faktum er vel at REACH indirekte og allerede har meldt om en kraftig omsetningsvekst i Q1-2018 sammenlignet med tilsvarende kvartal i 2017, og at vi kan forvente en omsetning i overkant av MNOK 60. Kapasitetsutnyttelsen har økt med 156%. Det skal i en hver normal situasjon også bety et relativt mye bedre EBITDA. Jeg kjenner ikke markedet godt nok til å påstå dette, men selv om aktivitetsnivået i markedet har endret seg, så må jo REACH også ha tatt en vesentlig større andel av sine segment i markedet ? Alt i alt så er vel det tegn på et selskap som kan huke av for en god del punkter på ethvert score card ? Problemet for min del (og andre aksjonærer) er at markedet enda ikke vil eller kan regne hjem verdier på selskapet. Markedet må åpenbart ha en endelig bekreftelse på fundamentale forhold i form av Q1-resultat, eller at selskapet letter litt på sløret om innhold neste gang det meldes om ny kontrakt. En kjøpsanbefaling er vel heller ikke å forakte. Konsolideringen i markedet er antakelig i sin spede begynnelse, og tar neppe slutt med det første. Om REACH passer inn i dette bildet kan man bare spekulere i, men det er kanskje verdt å nevne at selskapets mann i Houston har bakgrunn fra en aktør som har vært part i oppkjøp i Norge ved en tidligere anledning. Så det er vel slettes ikke umulig at hans mandat/stillingsinstruks beskriver andre knagger enn et rent operasjonelt/markedsmessig ansvar ?
Det hjelper dessverre ikke at NHO og noen andre på topp50 velger å redusere beholdningen sin på 2,60. Mulig at vi skal slite litt før vi bryter gjennom 2,60-2,70.
Det hjelper dessverre ikke at NHO og noen andre på topp50 velger å redusere beholdningen sin på 2,60. Mulig at vi skal slite litt før vi bryter gjennom 2,60-2,70.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Tålmodighet er en dyd?.
Det er to kjøpsanbefalinger, snitt kursmål 3,40 (opp fra 3,35 forrige uke).
At noen selger seg ut (meget små poster), er ikke noe å bry seg om, bare en mulighet for de som vil inn eller kjøpe mer!
Denne går raskt videre når volumet stiger, godt momentum?
Det er to kjøpsanbefalinger, snitt kursmål 3,40 (opp fra 3,35 forrige uke).
At noen selger seg ut (meget små poster), er ikke noe å bry seg om, bare en mulighet for de som vil inn eller kjøpe mer!
Denne går raskt videre når volumet stiger, godt momentum?
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Denne kommer så det griner. Dette året er bare starten.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Har hørt om kjøpsanbefalinger tidligere også, men aldri sett noen. Kan du dele på noe vis ?
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Gaote
01.05.2018 kl 21:32
8488
Om det er førstehåndskunnskap du er ute etter så burde du lese innlegget til Gish en gang til, og spesielt delen om meglere der det helt riktig påpekes at meglere sjelden tildeler subsea kontrakter på vegne av oljeselskaper. Oljeselskapene gjør så godt som alltid dette gjennom sitt eget anskaffelsesapparat ved å bruke rammeavtaler. Det som går gjennom meglere er "overspill" som det blir sagt.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
01.05.2018 kl 21:43
8476
Ja, vi får se.
Jeg har gitt et "bud" på 60 mill i omsetning og max 5% margin i Q1.
Sammenligner vi kurs med aktivitet, børsklima og grep gjort fra selskapet så tror jeg det er mulig med en god tid framover. Til tross for at markedet er presset klarer Reach å ta andeler og ser tegn til bedre rater.
I mitt hue er det gode tegn for utvikling.
NB! Jeg har ikke kjøpt Reach for rask gevinst, men det kan godt hende det blir hyggelige tall på VPSen om selskapet fortsetter å utvikle seg.
Jeg har gitt et "bud" på 60 mill i omsetning og max 5% margin i Q1.
Sammenligner vi kurs med aktivitet, børsklima og grep gjort fra selskapet så tror jeg det er mulig med en god tid framover. Til tross for at markedet er presset klarer Reach å ta andeler og ser tegn til bedre rater.
I mitt hue er det gode tegn for utvikling.
NB! Jeg har ikke kjøpt Reach for rask gevinst, men det kan godt hende det blir hyggelige tall på VPSen om selskapet fortsetter å utvikle seg.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Gaote
02.05.2018 kl 12:57
8304
Jeg ville satset på kortsiktighet Jams, ikke langsiktighet, se interessant artikkel fra Offshore Support Journal :
"As the respected offshore market analyst Jeremy Punnett noted recently, private venture funding plays an important role at several of ROV companies and they have similar business models. That means that they have little ability to differentiate on anything other than price, he feels, entry barriers are low, and buyers have a vast array of choice. Mr Punnett describes it as a textbook example of an industry structure designed to produce poor profitability. "
“Surely, if demand remains at current levels something must give,” said Mr Punnett. “The longer all the ROV companies remain in business and keep capacity high it guarantees that margins will be breakeven-to-low in the best case for everyone.”
http://www.osjonline.com/news/view,without-demand-drivers-underwater-operators-could-be-in-deep-water_51377.htm
"As the respected offshore market analyst Jeremy Punnett noted recently, private venture funding plays an important role at several of ROV companies and they have similar business models. That means that they have little ability to differentiate on anything other than price, he feels, entry barriers are low, and buyers have a vast array of choice. Mr Punnett describes it as a textbook example of an industry structure designed to produce poor profitability. "
“Surely, if demand remains at current levels something must give,” said Mr Punnett. “The longer all the ROV companies remain in business and keep capacity high it guarantees that margins will be breakeven-to-low in the best case for everyone.”
http://www.osjonline.com/news/view,without-demand-drivers-underwater-operators-could-be-in-deep-water_51377.htm
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
02.05.2018 kl 15:32
8256
Det er ikke så vanskelig å se at dem du refererer til har et poeng. Det er jo bare å lese samtlige Q rapporter levert fra offshorebransjen siste 3 år, så ser du at butikken er i beste fall marginal.
Kanskje du også skal se på hva som må til av cash for å bygge nye skuter eller få de gamle lørjene skødyktige igjen?
Ble bestilt en ny subseaskute her omdagen til kabellegging: 1,6mrd.
Det har vært skikkelig ræva i flere år.
De som har klart seg vil få bedre rater, alt som bygges ut av oljefelt er subseainnstallasjoner heretter.
Jeg har aldri sett hverken ditt eller Gish sitt nick før.
I og med at dere bare kommenterer Reach, vil jeg tro du/dere er ganske klar for ROV-sommeren også;)
Kanskje du også skal se på hva som må til av cash for å bygge nye skuter eller få de gamle lørjene skødyktige igjen?
Ble bestilt en ny subseaskute her omdagen til kabellegging: 1,6mrd.
Det har vært skikkelig ræva i flere år.
De som har klart seg vil få bedre rater, alt som bygges ut av oljefelt er subseainnstallasjoner heretter.
Jeg har aldri sett hverken ditt eller Gish sitt nick før.
I og med at dere bare kommenterer Reach, vil jeg tro du/dere er ganske klar for ROV-sommeren også;)
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Gaote
02.05.2018 kl 20:18
8190
James, utrolig nok har jeg kun altruistiske motiv. Jeg har ingen aksjer i DOF, SUBC eller unoterte ROV firma, ei heller har jeg en jobb i ROV bransjen. Det blir bare så ubehjelpelig og stakkarslig når jeg ser dere drømme om alle Aibel jobbene som skal komme (Aibel har aldri utført en enste subsea jobb), hvordan det påstås at det står masse vedlikehold subsea og venter (oljeselskapene har utrolig nok blitt smartere, og gjør ikke lengre masse unyttig vedlikehold), når dere tror at en rammeavtale er det samme som en kontrakt, og når dere tror at Reach har et unikt produkt som ikke kan kopieres. Når jeg vet at ingenting av dette stemmer så kan jeg ikke la være å korrigere og prøve å hjelpe dere som i årevis har tapte drømmer her inne.
Forøvrig ingenting galt med lørjer så lenge de er bra nok til de jobbene der kundene ikke bryr seg (utenom Norsk sokkel altså), er jo en og annen lørje i Reach porteføljen også må du huske.
Prysmian må holde tritt med Nexans og NKT( tidl. ABB) som har nye kabelleggingsskip - ville ikke sammenlignet det med subsea skip som det finnes hundrevis av mens det er kun en håndfull brukbare kabelleggingsskip der ute.
Slik, da lover jeg å aldri mer skrive et eneste innelgg på en Reach tråd !
Lykke til !
Forøvrig ingenting galt med lørjer så lenge de er bra nok til de jobbene der kundene ikke bryr seg (utenom Norsk sokkel altså), er jo en og annen lørje i Reach porteføljen også må du huske.
Prysmian må holde tritt med Nexans og NKT( tidl. ABB) som har nye kabelleggingsskip - ville ikke sammenlignet det med subsea skip som det finnes hundrevis av mens det er kun en håndfull brukbare kabelleggingsskip der ute.
Slik, da lover jeg å aldri mer skrive et eneste innelgg på en Reach tråd !
Lykke til !
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
macland
02.05.2018 kl 21:13
8157
Gaote. Tviler på det var Jæims hensikt å få deg til å fjerne deg fra tråden. Her er da plass for alle?? Vi tåler godt å høre argumenter mot Reach. Klart de kan kopieres og ikke trenger bli vinnere,men aktiviteten og flåten har steget betraktelig siden i fjor. Dårlig marked mht priser ennå, men det har uttalt en liten opptimisme ift pris/arbeid. Nå er ikke dette aksjen for den som trader eller vil ha hurtig gevinst,men en aksje de fleste på tråden har god tid med. De har verdens raskeste arbeidsrover og økende arbeidsmengde. Reach fikk en analyse,mener det var i fjor, kursmål 3,5 . Ikke på fortjeneste men på selskapsvekst. Du har sikkert rett i mye,men en mer behagelig venteaksje finnes ikke :). Uansett så ber jeg deg ta frem chartet og se på det tekniske. Ikke sikkert det blir brudd,men mye taler for det. Så ikke rett tid for å selge for meg iallefall. Vet ikke om du har en generell mening eller om du har satt deg inn i reach. Føler det er et selskap som bygges sten for sten,og har en forretningsmodell som har gjort det mulig å ekspandere i et krevende marked.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
02.05.2018 kl 21:53
8129
Som jeg har skrevet mange ganger Gaote: Jeg er enig i mye av det du skriver.
Det jeg ikke er enig med deg i (iallefall på forumet) er om Reach går en god tid i møte eller ikke.
Du mener markedet nå er dårlig og vil forbli slik.
Jeg mener markedet har vært bedrøvelig i mange år, men er nå i ferd med å se en lysning.
Reach har brukt de dårlige årene, spesielt 2017, til å bygge kompetanse, flåte og rykte.
De viser gjennom aktiviteten at de tar andeler, som vil gi bidrag til kassen om ratene blir litt bedre.
Jeg setter pris på bidrag for OG mot aksjer. Vi er uenige om NOE hva angår Reach, men ikke mye.
Et forum med bare positive ord er ikke verdt en dritt som diskusjonsforum, det kalles menighet...
Det er akkurat like mange aksjer som kjøpes og selges hver dag. Kursen er nå på vei opp og jeg har satset på at det fundamentale vil forbedre seg såpass iløpet av 2018-2019 at en inngang denne vinteren vil være en god investering for en som jobber over 3000timer i året med andre ting enn aksjer...
Jeg har satt meg godt inn i caset og setter pris på gose tilbakemeldinger fra selskapet om det er noe jeg lurer på.
Sålangt i 2018 har jeg blitt positivt overrasket over hva de har levert og hvordan de faktisk lytter litt til tilbakemeldinger på hvordan vi ønsker at de skal framstå med informasjonsflyt. Sånn sett er det enda et argument for å la de bruke tid med meg som aksjonær.
Den dagen jeg føler meg lurt eller blir negativt overrasket over hva de leverer, selger jeg på timen.
Reach øker flåten, leier inn ekstra skip og har markant økning i aktivitet OG utnyttelse av utstyret ifht. 2017.
Det er stadig drypp om at ratene er på vei opp og jeg tror Reach er selskapet framfor noen som kan tjene på litt rateoppgang og gi dette tilbake til aksjonærene før bankene.
At det ukentlig kommer samtaler om oppkjøp og Onarheims utsagn om "tro på større og mer robuste selskaper" gjør at dette er for spennende for meg til å holde meg unna.
Kanskje tar jeg feil, kanskje blir jeg søkkrik.
Det jeg ikke er enig med deg i (iallefall på forumet) er om Reach går en god tid i møte eller ikke.
Du mener markedet nå er dårlig og vil forbli slik.
Jeg mener markedet har vært bedrøvelig i mange år, men er nå i ferd med å se en lysning.
Reach har brukt de dårlige årene, spesielt 2017, til å bygge kompetanse, flåte og rykte.
De viser gjennom aktiviteten at de tar andeler, som vil gi bidrag til kassen om ratene blir litt bedre.
Jeg setter pris på bidrag for OG mot aksjer. Vi er uenige om NOE hva angår Reach, men ikke mye.
Et forum med bare positive ord er ikke verdt en dritt som diskusjonsforum, det kalles menighet...
Det er akkurat like mange aksjer som kjøpes og selges hver dag. Kursen er nå på vei opp og jeg har satset på at det fundamentale vil forbedre seg såpass iløpet av 2018-2019 at en inngang denne vinteren vil være en god investering for en som jobber over 3000timer i året med andre ting enn aksjer...
Jeg har satt meg godt inn i caset og setter pris på gose tilbakemeldinger fra selskapet om det er noe jeg lurer på.
Sålangt i 2018 har jeg blitt positivt overrasket over hva de har levert og hvordan de faktisk lytter litt til tilbakemeldinger på hvordan vi ønsker at de skal framstå med informasjonsflyt. Sånn sett er det enda et argument for å la de bruke tid med meg som aksjonær.
Den dagen jeg føler meg lurt eller blir negativt overrasket over hva de leverer, selger jeg på timen.
Reach øker flåten, leier inn ekstra skip og har markant økning i aktivitet OG utnyttelse av utstyret ifht. 2017.
Det er stadig drypp om at ratene er på vei opp og jeg tror Reach er selskapet framfor noen som kan tjene på litt rateoppgang og gi dette tilbake til aksjonærene før bankene.
At det ukentlig kommer samtaler om oppkjøp og Onarheims utsagn om "tro på større og mer robuste selskaper" gjør at dette er for spennende for meg til å holde meg unna.
Kanskje tar jeg feil, kanskje blir jeg søkkrik.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
03.05.2018 kl 14:52
8043
Perfekt match for Reach/North?
Artikkel av: Are Strandli
3. mai 2018 - 14.20
Lest av
482
annonse
- Vi har klare ambisjoner og tydelige planer for den videre satsingen innen subsea- og fornybar energi, sier styreleder Stig Remøy i Olympic Subsea til Hegnar.no
Olympic Shipping gikk i fjor vinter gjennom en omfattende restrukturering og resultatet ble Olympic Subsea som eier en flåte på 11 subsea-skip som opererer innen segmentene for subsea- og fornybar energi.
«Vi er overbevist om at nøkkelen til videre vekst og suksess ligger i å være et ledende rederi innen fornybar energi og subsea», skriver Remøy i årsrapporten til Olympic Subsea som ble lagt frem tidligere denne uken.
Vil ta grep
Av driftsinntekter på 582 millioner kroner i 2017, satt rederiet igjen med et driftsresultat før av- og nedskrivninger (EBITDA) på 80 millioner kroner. Etter skatt endte resultatet på minus 152 millioner kroner.
Ved utgangen av året var den bokførte egenkapitalen i rederiet på 333 millioner kroner, mens den langsiktige gjelden beløp seg til 3,8 milliarder kroner. Gjennom reduserte avdrag frem til 2020, og alle forfall utsatt til 2021, har rederiet sikret seg handlefrihet selv om markedet ikke skulle ta seg opp umiddelbart.
«Utviklingen i 2017 tyder på at satsingen vår på «Blue Energy» er riktig. Selv i et krevende år, leverte Olympic Subsea positive resultater for subsea- og fornybar-tjenestene isolert sett. I 2018 har trenden blitt tydeligere, og vi har store forventninger når markedet nå viser klare tegn til bedring», skriver Remøy.
Av årsrapporten fremgår det at rederiet vil ta grep for å gjøre profilen som et rendyrket subsea- og fornybarrederi enda tydeligere.
- Vi har holdt på med dette i mer enn ti år og med Olympic Subseas flåte på 11 skip som er dedikert for dette markedet er fokuset å ta vår kvalitet og servicenivå et steg videre, sier Remøy.
- Kan du si noe om hvilke grep dere vil ta for å tydeliggjøre denne profilen?
- Konkret hva dette går ut på, ønsker vi ikke å gå ut med, svarer Remøy.
Konsolidering
Den Fosnavåg-baserte skipsrederen har ved flere anledninger fremhevet behovet for konsolidering. Han har også uttalt at det er noe Olympic Subsea er villig til å være med på.
- Vi tror fortsatt at det vil skje en konsolidering i bransjen, og vi har alltid radaren på for muligheter som kan styrke Olympic Subsea, sier Remøy.
På spørsmål om Olympic Subsea har vært i samtaler med noen eller jobber med konkrete muligheter nå, svarer han følgende:
- Hvis slike muligheter materialiserer seg i konkrete handlinger, vil markedet bli informert om det når tiden er inne.
Vil på børs
Rederiet opplyser i årsrapporten om flere mål det ønsker å oppnå. Blant annet er et mål å være rederiet med den mest erfarne ledelsen og det mest pålitelige mannskapet. Det er også et mål å være attraktivt investeringsobjekt.
I tillegg står følgende som et punkt under rederiets langsiktige målsettinger.
«Vi skal noteres på børs».
- På sikt er det en plan om en børsnotering av selskapet, sier Remøy.
Han påpeker at det er noe som fortsatt ligger et lite stykke frem i tid.
- Vi er overbevist om at Olympic Subsea vil være et interessant investeringsobjekt, men vi mener selskapet må utvikles ytterligere og markedet bedre seg før en børsnotering blir aktuelt.
Betydelig bedring
Etter en dårlig vinter, ser Stig Remøy flere lyspunkter for det kommende året innen subsea- og fornybar energi.
-Det var svak aktivitet i vinterhalvåret, men fra mars og utover har vi opplevd betydelig bedring i markedet og forventer at 2018 blir bedre enn fjoråret. Ratenivået er også bedre enn sesongen i fjor, sier han.
- Vi ser en økt andel av skipene som er sysselsatt innen fornybar energi. I løpet av mai vil trolig alle 11 subseaskipene være i arbeid innen subsea- og fornybar.
Når det gjelder lengre kontrakter, merker rederiet at det kommer flere henvendelser, men velger likevel å vente med disse til markedet tar seg ytterligere opp.
Artikkel av: Are Strandli
3. mai 2018 - 14.20
Lest av
482
annonse
- Vi har klare ambisjoner og tydelige planer for den videre satsingen innen subsea- og fornybar energi, sier styreleder Stig Remøy i Olympic Subsea til Hegnar.no
Olympic Shipping gikk i fjor vinter gjennom en omfattende restrukturering og resultatet ble Olympic Subsea som eier en flåte på 11 subsea-skip som opererer innen segmentene for subsea- og fornybar energi.
«Vi er overbevist om at nøkkelen til videre vekst og suksess ligger i å være et ledende rederi innen fornybar energi og subsea», skriver Remøy i årsrapporten til Olympic Subsea som ble lagt frem tidligere denne uken.
Vil ta grep
Av driftsinntekter på 582 millioner kroner i 2017, satt rederiet igjen med et driftsresultat før av- og nedskrivninger (EBITDA) på 80 millioner kroner. Etter skatt endte resultatet på minus 152 millioner kroner.
Ved utgangen av året var den bokførte egenkapitalen i rederiet på 333 millioner kroner, mens den langsiktige gjelden beløp seg til 3,8 milliarder kroner. Gjennom reduserte avdrag frem til 2020, og alle forfall utsatt til 2021, har rederiet sikret seg handlefrihet selv om markedet ikke skulle ta seg opp umiddelbart.
«Utviklingen i 2017 tyder på at satsingen vår på «Blue Energy» er riktig. Selv i et krevende år, leverte Olympic Subsea positive resultater for subsea- og fornybar-tjenestene isolert sett. I 2018 har trenden blitt tydeligere, og vi har store forventninger når markedet nå viser klare tegn til bedring», skriver Remøy.
Av årsrapporten fremgår det at rederiet vil ta grep for å gjøre profilen som et rendyrket subsea- og fornybarrederi enda tydeligere.
- Vi har holdt på med dette i mer enn ti år og med Olympic Subseas flåte på 11 skip som er dedikert for dette markedet er fokuset å ta vår kvalitet og servicenivå et steg videre, sier Remøy.
- Kan du si noe om hvilke grep dere vil ta for å tydeliggjøre denne profilen?
- Konkret hva dette går ut på, ønsker vi ikke å gå ut med, svarer Remøy.
Konsolidering
Den Fosnavåg-baserte skipsrederen har ved flere anledninger fremhevet behovet for konsolidering. Han har også uttalt at det er noe Olympic Subsea er villig til å være med på.
- Vi tror fortsatt at det vil skje en konsolidering i bransjen, og vi har alltid radaren på for muligheter som kan styrke Olympic Subsea, sier Remøy.
På spørsmål om Olympic Subsea har vært i samtaler med noen eller jobber med konkrete muligheter nå, svarer han følgende:
- Hvis slike muligheter materialiserer seg i konkrete handlinger, vil markedet bli informert om det når tiden er inne.
Vil på børs
Rederiet opplyser i årsrapporten om flere mål det ønsker å oppnå. Blant annet er et mål å være rederiet med den mest erfarne ledelsen og det mest pålitelige mannskapet. Det er også et mål å være attraktivt investeringsobjekt.
I tillegg står følgende som et punkt under rederiets langsiktige målsettinger.
«Vi skal noteres på børs».
- På sikt er det en plan om en børsnotering av selskapet, sier Remøy.
Han påpeker at det er noe som fortsatt ligger et lite stykke frem i tid.
- Vi er overbevist om at Olympic Subsea vil være et interessant investeringsobjekt, men vi mener selskapet må utvikles ytterligere og markedet bedre seg før en børsnotering blir aktuelt.
Betydelig bedring
Etter en dårlig vinter, ser Stig Remøy flere lyspunkter for det kommende året innen subsea- og fornybar energi.
-Det var svak aktivitet i vinterhalvåret, men fra mars og utover har vi opplevd betydelig bedring i markedet og forventer at 2018 blir bedre enn fjoråret. Ratenivået er også bedre enn sesongen i fjor, sier han.
- Vi ser en økt andel av skipene som er sysselsatt innen fornybar energi. I løpet av mai vil trolig alle 11 subseaskipene være i arbeid innen subsea- og fornybar.
Når det gjelder lengre kontrakter, merker rederiet at det kommer flere henvendelser, men velger likevel å vente med disse til markedet tar seg ytterligere opp.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
keane
04.05.2018 kl 10:20
7940
Gjøres tung igjen i ordreboka ser det ut til. Interessant!!
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Gish
04.05.2018 kl 12:56
7901
Du har ikke sett mitt nick fordi jeg ikke har sett tråden før i det siste og tenkte at dette er så fullt av kommentarer fra frelste folk i "hallelulja"-stemning at jeg ikke kunne skjønne hvordan dette kunne være riktig.
Er selskapet sin portefølje rigget for fremtiden bør man kanskje spørre seg. Oljeselskapene har de brukt de siste 4 årene på å få kontraktørene ned i knestående og samtidig fått dem til å skyte foten av seg ved å pushe på utviklingen av styring av ROV'er fra land, hvilket betyr at for rene inspeksjonsoppgaver (som mange andre i IMR-segmentet også skal leve av), så trengs ikke båt, eller i hvert fall mye mindre av dem. Selskaper som Odfjell Drilling kjører jo enkelte plattform-operasjoner fra land allerede. Transocean holder også på. Intet hytt.
Det vil si at ROV-crewet i nær fremtid vil sitte på land og gjøre mye av jobben (som sier meg at å gå inn i dette segmentet med langsiktighet basert på hvordan dette ser ut nå, ikke er noe jeg vil bruke pengene mine på), og så vil det kun bli sendt ut skip der det er fysiske jobber (stabbing/clamping etc.) å gjøre etter at rapporten fra inspeksjonen er konkludert. I kostruksjonsmarkedet vil det fortsatt brukes skip selvsagt. Her har for så vidt Reach en slags fordel ved at de vel ikke har særlig langsiktighet i certepartiene sine, og ikke trenger å ta inn båt med mindre de har jobben i boks.
Du nevner "verdens raskeste arbeids-ROV'er"....Reach har noen Kystdesign Supportere pluss et par andre merker, men jeg regner kanskje med du sikter til Kystdesign Surveyor ROV'en?
Dette er ikke en arbeids-ROV for den har ikke manipulatorer; det er en ren survey-ROV. Den (det finnes vel bare to av dem i operasjon nå og den andre tilhører et annet Haugesunds-selskap) er bare brukende til lengre rørinspeksjonsoppdrag. Og ja, den er dobbelt så rask som en vanlig "firkantet" arbeids-ROV, men det er ikke sååå mange som kan tildele deg rørinspeksjon/eier pipelines på havbunnen over lange distanser (les: nesten bare Statoil for Nordsjøen i hvert fall).
Dessuten er det (igjen) MMT som er den viktigste biten her. Uten survey-folkene til MMT er ikke Reach i stand til å tilby ROV'en for det er kun dataene og tolkningen av dem som er verdt noe for oljeselskapet. Og det er her pengene er, ikke i ren strukturinspeksjon som vel må sies å være "low end" kanskje.
Sier ikke at noen skal verken kjøp eller selge noe, -bare prøver å få litt betraktninger på bordet, så man gjerne ikke baserer arven som ungene skal få på kjøp av aksjer i subsea på info om PSV/AHTS-markedet og at Aibel skal bygge plattformer for Johan Sverdrup.
-gish
Er selskapet sin portefølje rigget for fremtiden bør man kanskje spørre seg. Oljeselskapene har de brukt de siste 4 årene på å få kontraktørene ned i knestående og samtidig fått dem til å skyte foten av seg ved å pushe på utviklingen av styring av ROV'er fra land, hvilket betyr at for rene inspeksjonsoppgaver (som mange andre i IMR-segmentet også skal leve av), så trengs ikke båt, eller i hvert fall mye mindre av dem. Selskaper som Odfjell Drilling kjører jo enkelte plattform-operasjoner fra land allerede. Transocean holder også på. Intet hytt.
Det vil si at ROV-crewet i nær fremtid vil sitte på land og gjøre mye av jobben (som sier meg at å gå inn i dette segmentet med langsiktighet basert på hvordan dette ser ut nå, ikke er noe jeg vil bruke pengene mine på), og så vil det kun bli sendt ut skip der det er fysiske jobber (stabbing/clamping etc.) å gjøre etter at rapporten fra inspeksjonen er konkludert. I kostruksjonsmarkedet vil det fortsatt brukes skip selvsagt. Her har for så vidt Reach en slags fordel ved at de vel ikke har særlig langsiktighet i certepartiene sine, og ikke trenger å ta inn båt med mindre de har jobben i boks.
Du nevner "verdens raskeste arbeids-ROV'er"....Reach har noen Kystdesign Supportere pluss et par andre merker, men jeg regner kanskje med du sikter til Kystdesign Surveyor ROV'en?
Dette er ikke en arbeids-ROV for den har ikke manipulatorer; det er en ren survey-ROV. Den (det finnes vel bare to av dem i operasjon nå og den andre tilhører et annet Haugesunds-selskap) er bare brukende til lengre rørinspeksjonsoppdrag. Og ja, den er dobbelt så rask som en vanlig "firkantet" arbeids-ROV, men det er ikke sååå mange som kan tildele deg rørinspeksjon/eier pipelines på havbunnen over lange distanser (les: nesten bare Statoil for Nordsjøen i hvert fall).
Dessuten er det (igjen) MMT som er den viktigste biten her. Uten survey-folkene til MMT er ikke Reach i stand til å tilby ROV'en for det er kun dataene og tolkningen av dem som er verdt noe for oljeselskapet. Og det er her pengene er, ikke i ren strukturinspeksjon som vel må sies å være "low end" kanskje.
Sier ikke at noen skal verken kjøp eller selge noe, -bare prøver å få litt betraktninger på bordet, så man gjerne ikke baserer arven som ungene skal få på kjøp av aksjer i subsea på info om PSV/AHTS-markedet og at Aibel skal bygge plattformer for Johan Sverdrup.
-gish
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
macland
06.05.2018 kl 16:29
7750
Helt greit innspill Gish, men menigheten her har tro på dette. Omsetning og arbeidsmengde øker. Om det blir noe igjen på bunnlinjen utover året gjenstår å se. Vi fleste har vel litt forventninger til q2 for å se hvordan det ligger an. Håpet er vel at en baby skal vokse. Når det gjelder rovene fra kystdesign så er begge reach sine. Om jeg ikke husker feil så har reach klausul på de 5 første som blir produsert. Om det er et tidsaspekt her husker jeg ikke. De har gjort gode jobber med den første. Den andre er klar nå. Vi har tro på dette så lenge selskapet vokser uten emisjon for drifta.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Gish
07.05.2018 kl 10:40
7644
Tro kan menigheten gjøre i kirka, i investeringer ville jeg brukt fakta som grunnlag.
Jeg er ingen ROV-ekspert, men det ble bygget to Survey-ROV'er av Kystdesign som ble levert i 2015/2016 (mener jeg). Reach/MMT har nå bestilt den tredje, som vel i det store og hele er fundert på den første deres. Så nr 1 fikk Reach/MMT og den andre som ble levert er DeepOcean sin. Den er ikke 100% lik Reach/MMT sin første, men har andre fordeler som at den kan gjøre survey av rørledninger, mens Reach/MMT sin vel er bygget mer for site survey.og er dermed en rasktflygende sensorpakke. DeepOcean sin kan gjøre rasktflygende visuell inspeksjon samt ta data på rørledninger som er nedgravd i havbunnen, det kan vel ikke Reach/MMT sin. Den ser ut til å kun ta site survey data, og kan heller ikke ta bilder. Og til de som måtte tro det; det er ikke bare å lime på et GoPro-kamera og peise på :-).
Og ser vi videre på databladene på ROV'ene, så ser man at de to byggene ikke er likt utformet (en ser grovt sett ut som en flyvinge, den andre nesten som en caps). Begge flyr omtrent like raskt, men mens Reach/MMT kan tilby data til oljeselskapet, kan den andre tilby BÅDE data (til og med under havbunnen) OG bilder. Her er vi tilbake til mitt tidligere poeng; det er dette oljeselskapet betaler for og veldig ofte er ute etter.
Men; dette er selvsagt kun en av tjenestene til subseaselskapene, så det er heldigvis andre inntekstkilder i selskapene å "ha tro" på.
-gish
Jeg er ingen ROV-ekspert, men det ble bygget to Survey-ROV'er av Kystdesign som ble levert i 2015/2016 (mener jeg). Reach/MMT har nå bestilt den tredje, som vel i det store og hele er fundert på den første deres. Så nr 1 fikk Reach/MMT og den andre som ble levert er DeepOcean sin. Den er ikke 100% lik Reach/MMT sin første, men har andre fordeler som at den kan gjøre survey av rørledninger, mens Reach/MMT sin vel er bygget mer for site survey.og er dermed en rasktflygende sensorpakke. DeepOcean sin kan gjøre rasktflygende visuell inspeksjon samt ta data på rørledninger som er nedgravd i havbunnen, det kan vel ikke Reach/MMT sin. Den ser ut til å kun ta site survey data, og kan heller ikke ta bilder. Og til de som måtte tro det; det er ikke bare å lime på et GoPro-kamera og peise på :-).
Og ser vi videre på databladene på ROV'ene, så ser man at de to byggene ikke er likt utformet (en ser grovt sett ut som en flyvinge, den andre nesten som en caps). Begge flyr omtrent like raskt, men mens Reach/MMT kan tilby data til oljeselskapet, kan den andre tilby BÅDE data (til og med under havbunnen) OG bilder. Her er vi tilbake til mitt tidligere poeng; det er dette oljeselskapet betaler for og veldig ofte er ute etter.
Men; dette er selvsagt kun en av tjenestene til subseaselskapene, så det er heldigvis andre inntekstkilder i selskapene å "ha tro" på.
-gish
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
macland
07.05.2018 kl 13:12
7588
Du har lest Gish? http://reachsubsea.no/assets/surveyor/
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
macland
07.05.2018 kl 22:59
7486
Virker som du bare kaster ut påstander gish?? Du bør kanskje lese
Advantages with Surveyor:
High quality positioning in high speed surveys
– Competes with AUV and ROTV in quality and efficiency
– High vehicle speed
– USBL, Inertial Navigation assisted by Doppler
Real Time QC and data acquisition
– Fiber optical interfaces
Two inspection modes
– Combines ”High Fly” high speed acoustic pipeline survey with full three camera ”Low Fly” inspection in known problem areas
High Stability and Low Noise
– “Free view” for all acoustic sensors with low pump and thruster noise
High Camera and Sensor Capacity
– Improved lightening (video quality)
– No batteries, “unlimited” power
– Prepared for future sensors
Standard ROV LARS for safe Launch and Recovery
– Wide operational window
– Easily interfaced with existing survey vessels / spreads
– Freeswimming or with TMS
http://reachsubsea.no/unique-antique-shipwrecks-detected-black-sea/
https://www.google.com/search?q=black+sea+map+project&client=safari&rls=en&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiMt7zFvfTaAhVICSwKHaYXBU8Q7AkIOw&biw=1336&bih=788"
At du ikke synes reach har en sjanse er greit,men uansett har de alt i arbeid , så da gjør de vel noe bra?? Vi får se gish. Du får holde på det du har tro på,og så gjør jeg det samme. Q2 her ser ut til å bli knall mht utnyttelse,og tviler på at de nå tar oppdrag for å holde hodet over vannet. Det ble også vedtatt 50 % av overskudd nettopp i utbytte,så regner med de har litt bedre forventninger nå enn i fjor.
Advantages with Surveyor:
High quality positioning in high speed surveys
– Competes with AUV and ROTV in quality and efficiency
– High vehicle speed
– USBL, Inertial Navigation assisted by Doppler
Real Time QC and data acquisition
– Fiber optical interfaces
Two inspection modes
– Combines ”High Fly” high speed acoustic pipeline survey with full three camera ”Low Fly” inspection in known problem areas
High Stability and Low Noise
– “Free view” for all acoustic sensors with low pump and thruster noise
High Camera and Sensor Capacity
– Improved lightening (video quality)
– No batteries, “unlimited” power
– Prepared for future sensors
Standard ROV LARS for safe Launch and Recovery
– Wide operational window
– Easily interfaced with existing survey vessels / spreads
– Freeswimming or with TMS
http://reachsubsea.no/unique-antique-shipwrecks-detected-black-sea/
https://www.google.com/search?q=black+sea+map+project&client=safari&rls=en&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiMt7zFvfTaAhVICSwKHaYXBU8Q7AkIOw&biw=1336&bih=788"
At du ikke synes reach har en sjanse er greit,men uansett har de alt i arbeid , så da gjør de vel noe bra?? Vi får se gish. Du får holde på det du har tro på,og så gjør jeg det samme. Q2 her ser ut til å bli knall mht utnyttelse,og tviler på at de nå tar oppdrag for å holde hodet over vannet. Det ble også vedtatt 50 % av overskudd nettopp i utbytte,så regner med de har litt bedre forventninger nå enn i fjor.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
09.05.2018 kl 10:43
7354
DOF Subsea tjener penger
DOF Subsea løfter bunnlinjen fra minus til pluss i 1. kvartal.
Artikkel av: Marianne L. Skarsgård
9. mai 2018 - 08.22
Lest av
2019
annonse
DOF Subsea melder om et resultat etter skatt på 180 millioner kroner i 1. kvartal 2018, mot minus 124 millioner kroner i tilsvarende kvartal i 2017.
Driftsresultatet endte på 6 millioner kroner, mot minus 29 millioner kroner i samme periode i fjor.
Inntektene beløp seg til 840 millioner kroner, mot 861 millioner kroner.
DOF Subsea løfter bunnlinjen fra minus til pluss i 1. kvartal.
Artikkel av: Marianne L. Skarsgård
9. mai 2018 - 08.22
Lest av
2019
annonse
DOF Subsea melder om et resultat etter skatt på 180 millioner kroner i 1. kvartal 2018, mot minus 124 millioner kroner i tilsvarende kvartal i 2017.
Driftsresultatet endte på 6 millioner kroner, mot minus 29 millioner kroner i samme periode i fjor.
Inntektene beløp seg til 840 millioner kroner, mot 861 millioner kroner.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
macland
09.05.2018 kl 13:14
7313
Er innom på mobil. Er det bare nerfonds som har en helt feil kjøp/salg ratio med 86% på kjøp og 14 på salg. Denne viser vel ikke skjulte ordre?
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
09.05.2018 kl 15:12
7277
Les hva Aase i dof sier om Subsea..
Subc7 med milliardkontrakt på IMR idag.
Subc7 med milliardkontrakt på IMR idag.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »