Hvorfor leverer ikke Nel ASA?

Slettet bruker
NEL 25.04.2018 kl 16:16 13636

Det vil komme endel investorer til Nel sin officielle samling den 8.mai. Da skal CEO og CFO i Nel servere Q1-18 tallene.
Nå registrerer vi at det er over 4 mnd med tørke fra ledelsen i NEL. Det er ikke bra. Null nye kursdrivende kontrakter som er tallfestet er kun tragisk.

Kursutviklingen er følgende: -48% fra toppkurs. Kursen har samtidig falt -20% sålangt i år.
Dette kan ledelsen i Nel neppe være tilfreds med. Aksjonærer og investorer er også lite tilfreds. Det kommer til å bli stilt en rekke spørsmål til CEO/CFO den 8.mai. Dette handler kun om den manglende kontraktsinngangen og manglende nye børsmeldinger fra Nel noe som kan drive kursen oppover. Vi kommer spesifikk til å stille spørsmål rundt H2V Product avtalen som ble børsmeldt, for så senere si til markedet at den er stoppet. Dette likte markedet svært dårlig. Rett og slett en usedvanlig tynn avtale idag som er verdt kroner null, som ble børsmeldt som en meget stor avtale med en verdi på opp til kr 3.3 milliarder.
Mange tunge finansielle investorer gikk inn og kjøpte aksjer fra innsiden ca midten av desember 2017, på kurs kr 3.45, og sum innkjøp aksjer var ca kr 140 millioner kroner. Kursen var oppe i kr 3.70 den 13.desember 2017 . I dag er kursen på utrolig lave kr 2,70. Det er få investorer og aksjonærer som er tilfreds med den fallende aksjekursen.

Vi sitter på sidelinjen og ser at konkurrenenter til Nel får nye kontrakter,og det er stille fra Nel. Vi ser også at Nel ber om fullmakt til en emisjon. Vi tolker det som at Nel ønsker å rette en kommende emisjon mot Nikola Motors, slik at vi forventer nå at Nikola kommer inn på eiersiden. Vi og markedet forventer forøvrig også at Nikola kontrakten blir signert, slik at denne store og meget viktige avtale kan børsmeldes. Utfra den negative kursutviklingen til Nel, forventer vi at ledelsen leverer varene, slik at aksjonærer blir tilfredse. Ledelsen i Nel har også betydelige aksjeopsjoner som pr i dag, ikke ser spesiellt lukerative ut.
Vi håper Nel nå leverer varene og at selskapet får den fortjente reise opp. Først da vil vi oppleve en økt omsetning i aksjen. I dag ligger vel dagomsetningen i Nel på skarve kr 6 millioner. Det er altfor svakt. Kursen vil dessverre meget sannsynlig falle mer - hvis intet av konkrete tallfastede nyheter kommer.
Redigert 20.01.2021 kl 18:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2018 kl 08:53 7156

Larsson jr ...Ja flere i markedet er meget spent på Q1-18 tallene fra Nel.
Slettet bruker
26.04.2018 kl 09:20 7062

Investorene/risky

Sverte, -og baissekampanjen din hadde passet mye bedre etter Q1 rapporten, hvis det da blir noen grunn til å baisse etter 8. mai..
Det er god grunn til å tro på en høy omsetning i Q1 2018, opp mot 200 mill, eller kanskje noe over.
Jeg er mye mer spent på hva som skjer i f b med kunngjøringen av samarbeidspartneren til NIKOLA, enten i forkant, eller i etterkant.
Vi er mange her som begynner å bli temmelig lei sytingen din som til forveksling er lik alle dine forrige hele tiden.
Vi som er langsiktige aksjonærer begynner også å bli mektig lei av de som skaffer seg et nytt nick kun for å sverte/baisse selskapet.
Dette skjer gang på gang, og ser aldri ut til å ta slutt.

I stedet for å komme med flere blåkopier av dine forrige innlegg på HO forumet, foreslår jeg at du tar opp dette med ledelsen og IR ansvarlig i NEL.
Vi klarer oss godt uten innleggene dine på NEL-trådene.
Slettet bruker
26.04.2018 kl 09:31 7018

Oppgang Kommer...Den store kunde til Nikola påvirker overhodet ikke kursutviklingen i Nel. Det er knekkende likegylding for Nel og flott for Nikola at de selger over 1000 lastebiler til en stor kunde.
Det er den store lastebilkunden Nikola skal presentere for hele verden.
Nikola har sålangt ikke holdt en eneste tidsavtale, så er det sagt. Twittringen til Nikola er så langt stort bare USA fremskynding av det meste. Nikola har heller ikke sagt et ord om når kontrakten på 28 fyllestasjoner skal kunngjøres. Så dette kan ta tid - som vanlig.

Omsetning i Nel etter 18 minutters handel er en tragedie, rødt og: kr 854.911,- og 39 handler.
86% selgere og 14% kjøpere

OSE er grønt opp +1.36%


Redigert 26.04.2018 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2018 kl 09:46 6940

Investorene

Du vet overhodet ingenting om fremtiden til NEL og -eller NIKOLA, og det er snakk om mange 1000 lastebiler som trenger 28 spesial-fyllestasjoner langs trafikklinjene deres.
Hvis du er aksjonær som du påstår, så er det svært lite du kan gjøre uten å irritere andre aksjonærer med drittpratet ditt eller selge deg ut før videre nedgang som du forkynner hele tiden.
Jeg ber deg vente med videre skittkasting fram til Q1 rapporten foreligger, for som sagt, det finnes ikke noe du kan gjøre for å endre utviklingen uansett.
Legg inn årene til tallene er på bordet, -og eller en stor-kontrakt foreligger i forbindelse med kunngjøringen neste uke.
oppvigår
26.04.2018 kl 09:55 6897

La oss slutte med denne skittkastingen. Vi kan ikke oppføre oss som skittunger, fordi at andre ikke har samme tro på Nel. Bare bra at vi får et annet syn enn den ensidige optimisme.
Slettet bruker
26.04.2018 kl 10:47 6793

Takk oppvigår. Det er viktig å være faktafokusert. Alle håper på en oppgang. Jeg belyser rikets tilstand i Nel akkurat nå. Men det alt for mye prat om ingenting her inne, har jeg observert fra sidelinjen. Det faktisk intet nytt å spore de siste 4 måneder her inne som driver kursen opp.
Mye tomprat på forumet,mange drømmer uten substanser,og linker til hva som skjer her og der ute i hydrogenverden. Det betyr dessverre ingen ting for kursutvikling til Nel om det skjer mye hos konkurrentene.
Det er hos Nel det burde ha skjedd. Markedet har lenge forventet at Nel skal slå i bordet med store kontrakter. Faktum er at Nel kun har stoppet en stor kontrakt og det var H2V Product,som løftet Nel opp 30% samme dag som selskapet flagget kontrakten. Siden har det bare gått nedover...dessverre. Det er sannheten i dag.
Redigert 26.04.2018 kl 10:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2018 kl 10:52 6777

Det stemmer og det er et faktum, så dere som har hjertet i halsen selg dere ut :)

:) :) :) :) :)
Redigert 26.04.2018 kl 10:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2018 kl 10:56 6759

De kloke som oss kjøper flere aksjer idag,med et håp om bedre tider. Vi selger ikke.
Nikko
26.04.2018 kl 11:14 6694

Herregud mann! Anbefaler du nå folk til å kjøpe aksjen? Etter å ha snakket ned selskapet i flere dager?
Slettet bruker
26.04.2018 kl 11:30 4182

Ser ut som det ikke bare er meg som syns innleggene er helt tåpelige :D
Slettet bruker
26.04.2018 kl 11:49 4161

Nikko...og Novice.. Jeg snakker ikke aksjen ned. Jeg og andre store investorer bringer kun frem i lyset manglende nyheter og meldingstørke fra toppledelsen i Nel. Dette er ikke bra for noen. Det bør kunne leses i innleggene.
Redigert 26.04.2018 kl 11:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2018 kl 13:20 4104

Jeg håper ikke toppene i NEL leser HO forum altså.
Da selger jeg meg ut!
Ærlig talt!
Om du tror ledelsen i NEL leser Hegnar forum så burde du finne noe annet å drive med.

Og hva mener du ledelsen skal levere?
De leverer anbud og de kan nesten ikke levere kjøpene selv.
Det kommer når det kommer.

Kursen må gjerne gå til 30 kroner for min del.
Da har jeg solid gevinst.
Men jeg bryr meg lite om hva som leveres på daglig basis.
Må ha is i magen i selskap som dette.
Og la nå perspektivet være noen år og ikke uker og mnd.
Avtaler av litt størrelse tar tid. Bare se på Frankrike...
Så krysser vi av for Nikola snart (om de kommer med noe håndfast og ikke twittermeldinger om nye utsettelser av hvem som har bestilt alle disse truckene....)

Trade heller litt i NAS.
Der svinger det godt om dagen.
Slettet bruker
26.04.2018 kl 15:33 4017

De fleste ledere leser her på forumsidene. Her kan de lese om hva aksjonærer føler.
Ledelsen i alle børsnoterte bedrifter skal signere og levere kontrakter. Det har uteblitt hos Nel. Det holder ikke med å gi tilbud. Ingen bedrifter kan leve av å gi ut tilbud.
Det handler om å close avtaler. Det handler om å være best. Derfor er kursen så lav at mange oss kjøpte flere aksjer i dag.
Redigert 26.04.2018 kl 15:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.05.2018 kl 11:17 3731

Jeg registrerer at det er en fortsatt konstant tørke av meldinger fra toppledelsen i NEL ASA. Alle kan lese den tragiske kursutviklingen dette året. Fallet fra kurs 3.70 den 13.desember 2017 til bunnkurs kr 2.75 i dag er et faktum. Toppledelsen i Nel ASA har ikke levert tallfestede meldinger som kan drive kursen opp. Mange tunge investorerer gikk inn den 15.des 2017 til kurs kr 3.45 og kjøpte en stor NEL post fra innsidere til ca kr 140 millioner. Skuffelsen i dag er derfor stor. Selv om vi registrerer at det er en rekke triggere i luften,så hjelper det lite når alle triggere uteblir.
Hva skjer når konkurrentene vinner kontrakter og tørken i Nel ASA er et faktum? Kursen faller, og den vil sannsynligvis fortsatt falle pga meldingstørken.
Det tilbudet Nel ASA har levert til California kan bli en meget god kontrakt til Nel,hvis de vinner. Det er mulig at melding fra California kommer føre Nikola. Det sammer gjelder Frederica i DK en 100 millioners kontrakt som det også er en utsatt beslutning på. Nikola burde vært landet? Hvorfor er den ikke landet? Hvorfor skal dette ta vinter og vår? Alt med Nikola er alltid forskøvet frem? Det er for mye tørrprat. For Nikola kan fortsatt ta tid,muligens helt ut i 2.halvår dete året føre det kommer en bestilling på de 28 stasjonene til en verdi av kr 3-6 milliarder. Nikola sier at de to teststasjonene som skal installeres i 2 halvår 2018,må være oppe og går føre de bestiller de 28 stasjonene som det kun prates om her inne på forumet. Den type diskusjoner her inne om luft og hva som kan komme holder jeg meg unna. Det er kun meldinger som driver kursen opp.
Når det gjelder Nikola så har jeg sagt det før. Nel stiger ikke på en nyhet om hvilket selskap som har bestillt 800 nye hydrogentrucks fra Nikola.
Nel stiger utelukkende på en børsmelding,og uten meldinger fra ledelsen kan kursen komme under press. Noen velger muligens å selge aksjer i Nel i dag mandag 7.mai,føre Q1-18 tallene som legges frem i morgen. Nå er det nok prat. CEO Løkke får stå til rett i morgen.
Toppledelsen i NEL ASA må levere varene nå. Denne starten på dette året har vært elendig med tanke på kursutviklingen. Ingen er tilfredse med dagens negative røde kurs. Nel stiger sannsynligvis ikke nevneverdig på Q1 tall i morgen. Den kan faktisk fortsatt falle...og akkurat nå er det 71 % selgere og 29% kjøpere i NEL på OSE. Fakta er Nel ned - 2% og Nel er i rødt med en svak omsetning. OSE er grønn og opp +1.1%.
Redigert 07.05.2018 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.05.2018 kl 12:01 3575

Nå har Løkke ved tidligere anledning fortalt at de setter lista høyre for hva som børsmeldes en tidligere. Selv om jeg personlig ikke er ekstremt optimistisk hadde det vært fint å bli positivt overrasket for en gangs skyld.