Svenskfødt IS-kriger fikk skattebetalt helsehjelp i Sverige før

Slettet bruker
23.09.2019 kl 01:23 263

Svenskfødt IS-kriger fikk skattebetalt helsehjelp i Sverige før han vendte tilbake til Syria

Hvor er USA, Russland eller FN? Her hjelper man terrorister i Sverige, men det samme kan jo sies om svenskene under 2. verdenskrig, drittland.

En IS-terrorist fra Sverige dro hjem for å få helsehjelp, før han på ny sluttet seg til terrororganisasjonen IS.

I et TV-intervju med det kurdiske mediet ReProduction, gjengitt av Expressen, sier den svenskfødte IS-terroristen Khaled Shahadeh (29), som nå sitter i et kurdisk fengsel i Syria, at han fikk helsehjelp av den svenske staten, etter at han ble skadet i strid mot syriske regjeringssoldater i 2014.

– Hele skulderen sprengtes. Jeg hadde vanskeligheter med å bruke armen min, sier Shahadeh i intervjuet. Etter at IS’ eget helseregime mislyktes i å lege Shahadehs skader, fikk IS-terroristen 8000 dollar for å kjøpe privat helsehjelp i Tyrkia. Da også denne helsehjelpen feilet, fikk han tillatelse til å dra til Sverige for å søke hjelp der.

– Da jeg ankom Sverige ventet Säpo (svensk etterretning red. anm) på flyplassen. De var litt urolige for hvorfor jeg vendte tilbake til Sverige, forteller Shahadeh, som også kan opplyse om at sikkerhetspolitiet skysset ham fra flyplassen.

– De begynte umiddelbart å stille spørsmål om hvorfor jeg vendte tilbake og hva jeg skulle gjøre i Sverige. De var tydelige fra begynnelsen, og sa at jeg ikke hadde gjort noe som strider mot loven. De sa at det ikke finnes noen lov som sa at jeg ikke fikk slutte meg til al-Dawla eller gjøre jihad.

Etter å ha fått helsehjelp på svenske skattebetaleres regning dro Shahadeh i 2015 tilbake til Syria og IS.

– Det fikset nervene. Jeg hentet meg inn. Jeg giftet meg og vendte tilbake med min kone hit, forteller han.

Krigsforbrytelser

Shahadeh forteller også om krigsforbrytelser han har vært vitne til.

– Det verste jeg har sett var kanskje krigsfangene som ble ført bort fra Sheikh Suleiman, sier han.

– Noen ble henrettet, andre fikk sine hoder avkuttet. Det verste jeg har sett med mine egne øyne.

Shahadeh ble igjen hos IS frem til den avsluttende striden i Baghouz våren 2019, da han flyktet og havnet i kurdisk fangenskap. Nå håper han at svenske skattebetalere punger ut, og hjelper ham igjen.

– Hele folket, og ikke bare min familie, vil jeg be om tilgivelse. Om Sverige vil hjelpe oss, la dem hjelpe oss. Vi er takknemlige om Sverige hjelper oss ut herfra, sier terroristen.
Noni
23.09.2019 kl 12:43 235

Koranen sier at de har lov å lyve.
Slettet bruker
23.09.2019 kl 12:46 231

Betyr det at verdens største løgner, D. Trump er muslim og leser Koranen??
Load
23.09.2019 kl 15:54 216

Skal du virkelig forsvare dette Jeeses?
Legg Trump til side ett øyeblikk bare og les hva denne tråden handler om en gang til.
Så kan du gi oss din mening på om du syntes at dette bare var rett og rimelig, eller om det kanskje var litt unødvendig bruk av Svenssons skattepenger.