Thomas Cook er konkurs

egilas
NAS 23.09.2019 kl 05:48 14018

Thomas Cook er konkurs meldes det i pressen nå. Hvordan vil det virke inn på NAS virksomhet i kort persperktiv?
I utgangspunktet ser det ut som en positiv ..noen negative sider?
Redigert 21.01.2021 kl 09:21 Du må logge inn for å svare
-Dëë-
23.09.2019 kl 05:53 5897

Ja... Kjerringa kommer ikke hjem.


Vent... Det er igrunn positivt. 👏👏
Redigert 21.01.2021 kl 04:59 Du må logge inn for å svare

8.685 personer er nå på tradisjonell charterferie med selskapets egne fly. Det er klart at dette gagner Norwegian da disse må hentes hjem! Mulig det kommer flere bestillinger også før Ving på en eller annen måte starter opp igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:59 Du må logge inn for å svare
Marianne
23.09.2019 kl 05:59 5857

Positivt? Hvor mye tror dere norwegian charter taper på dette?Norwegian har masse flyvninger for Wing
Redigert 21.01.2021 kl 04:59 Du må logge inn for å svare
egilas
23.09.2019 kl 06:03 5826

I følge sky news.. In total, Thomas Cook has more than 600,000 customers currently overseas, more than 160,000 of whom are from the UK.. Voldsomme mengder mennesker som skal fraktes innen kort tid
Redigert 21.01.2021 kl 04:59 Du må logge inn for å svare
Marianne
23.09.2019 kl 06:06 5800

Thomas Cook har 4 fly. Hvem er det som flyr for de? Det er bla norwegian charter. Dette blir en ny smell for norwegian
Redigert 21.01.2021 kl 04:59 Du må logge inn for å svare
-Dëë-
23.09.2019 kl 06:17 5751

Bryr meg null om NAS. 😂 Null, niks, nada.
Redigert 21.01.2021 kl 04:59 Du må logge inn for å svare
GPACTOR
23.09.2019 kl 06:18 5730

Thomas Cook har 117 fly. Stort sett Airbus, men også noen 757 og 767.
Redigert 21.01.2021 kl 04:59 Du må logge inn for å svare
GPACTOR
23.09.2019 kl 06:22 5698

På kort sikt vil dette gi fulle fly hos NAS fra feriedestinasjoner i den grad de har ledig kapasitet.

NAS har heller ikke kapital til å utnytte denne situasjonen gjennom kjøp av fly eller datterselskaper (TC Airlines Group er organisert som mange flyselskaper (døtre)) og disse kommer nå i markedet til konkurspriser.
Redigert 21.01.2021 kl 04:59 Du må logge inn for å svare
Marianne
23.09.2019 kl 06:30 5645

https://www.dn.no/utenriks/thomas-cook/storbritannia/reiseselskapet-thomas-cook-slatt-konkurs/2-1-676098 Står 4 her.

Norwegian for massivt tap av dette på kansellerte charterflyvninger og tap på utførte flyvninger de ikke får betalt for
Redigert 21.01.2021 kl 04:59 Du må logge inn for å svare
23.09.2019 kl 06:32 5612

han Marianne og CO er virkelig bekymret på NAS sine vegne.
Vel, den enes død...
Redigert 21.01.2021 kl 04:59 Du må logge inn for å svare
Marianne
23.09.2019 kl 06:34 5592

Han Marianne er det ja
Redigert 21.01.2021 kl 04:59 Du må logge inn for å svare
egilas
23.09.2019 kl 06:38 5561

Finn deg noen pålitelige kilder . https://www.airfleets.net/ageflotte/Thomas%20Cook%20UK.htm
Du kan jo finne fram tall på hvor omfattende kansellerte charterflyvninger og tap på utførte flyvninger er for NAS?
Kom igjen!
Redigert 21.01.2021 kl 04:59 Du må logge inn for å svare

Det sier mye om hvordan det står til med fly selskapene fortiden. Lite lønnsomhet og prispress. Jeg tenker meg at dette på sikt ikke er positivt for NAS og flere vil være skeptiske med å feriere. I forhold til miljøperspektiv vil flere og feler velge andre transportmidler og ferie reisemål uten fly. Det går en miljøbølge over hele kloden nå fortiden. Selvsagt vil folk ta fly, men færre vil reise og det vil bli dyrere flybilletter. Mye av ferien er betalt med kreditt så jeg tenker "verder" vil oppleve stagnasjon og måtehold en gang i nær fremtid. Dette vil både påvirke NAS med flere flyselskaper.
Redigert 21.01.2021 kl 04:59 Du må logge inn for å svare
23.09.2019 kl 06:42 5532



Vings eier Thomas Cook Group konkurs - flytrafikk i Norden berørt
Vings eier Thomas Cook Group søkte konkurs tidlig i dag morges. Da flyselskapet som flyr flertallet av Vinggruppens gjester i Norden eies av Thomas Cook Group, vil reisende på mandag bli berørt av kansellerte flyreiser som et resultat av konkursen.

https://www.ving.no/aktuell-informasjon
Redigert 21.01.2021 kl 04:59 Du må logge inn for å svare
23.09.2019 kl 06:48 5502

muligt Thomas Cook har 4 fly,men dei eier jo condor så totalt har dei 117 fly
Redigert 21.01.2021 kl 04:59 Du må logge inn for å svare
Marianne
23.09.2019 kl 06:50 5478

Jeg viser til DN som skriver dette og har linked til dette. Norwegian blir hardt rammet https://www.ving.no/fly/flyselskapene/norwegian-charter
Her ser vi Ving reklamerer for norwegian
Redigert 21.01.2021 kl 04:59 Du må logge inn for å svare
23.09.2019 kl 06:56 5449

det vesentlige er at du kommer med løgner,så bare skulder du på DN,herre gud for ein pappskalle
Redigert 21.01.2021 kl 04:59 Du må logge inn for å svare
EliotS
23.09.2019 kl 07:06 5363

Marianne - Kan du henvise til avtale eller presseomtale omkring samarbejde mellem Wing og Norwegian Air? Jeg kan ikke huske at have set dette.
Redigert 21.01.2021 kl 04:59 Du må logge inn for å svare
Marianne
23.09.2019 kl 07:07 5347

For du Marve tror vel at norwegian kommer til å stige på dette ? At det er positivt?
Dette sier at bransjen er råtten.Dette vil påvirke folks flyvaner og i denne konkursen sitter norwegian i og blir hardt rammet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:59 Du må logge inn for å svare
23.09.2019 kl 07:14 5568

Håper du ikke er short i dag Marianne ?
Som du vet går verdens reneste flyselskap så det suser for tiden.
At nå Ving sin eier Thomas Cook slår inn vingene er trist for de som reiser på "gamle måten" (som snart ingen gjør)
Nei fremtiden for de reisende er rene kostnads effektive moderne Norwegian Air fly og ikke Charter grisefester....
Redigert 23.09.2019 kl 07:14 Du må logge inn for å svare
EliotS
23.09.2019 kl 07:15 5551

Jeg kan se en aftale fra 2016 men jeg kan ikke se den blev fornyet senere.
Marianne
23.09.2019 kl 07:18 5501

Jo de flyr for Wing reiser og henviser også i teksten bla til reiser til Madera
egilas
23.09.2019 kl 07:19 5498

Ja, Fleet age på 11.5 years er vel ikke direkte i 1 div innen flybransjen idag. Profitten ligger i nye fly som bruker 20-30% mindre drivstoff.
egilas
23.09.2019 kl 07:23 5451

Vil nok tro at NAS har bruk for alle sine fly i disse innlede tider.. Men at Madeira faller ut..påvirker sikkert NAS massivt negativt? Tror du virkelig på det du skriver F?
Zorin
23.09.2019 kl 07:25 5403

En av grunnene til jeg ikke ønsker å investere i et flyselskap; de lever ofte fra hånd til munn.
Marianne
23.09.2019 kl 07:27 5382

Noen må ha det med teskje. Jeg nevnte et men norwegian flyr mange destinasjoner for ving
https://www.ving.no/fly/flyselskapene/Norwegian. Dette er Norwegians beste kvartal som de kanskje ikke få betalt for gjennom ving. Hvor mye blir stående som utestående dette kvartalet?
De er presset økonomisk og kan i tillegg gjort dårlige avtaler de ikke får betalt for.

Redigert 23.09.2019 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
23.09.2019 kl 07:38 5284

Du er søt, oppe om morgenen og forsvarer ditt.
Marianne
23.09.2019 kl 07:54 5111

De strandede passasjerene skal hjem og noen av disse vil fly med norwegian. Det som er alvorlig er alle kansellerte flyvninger fremover og allerede utførte flyvninger

snakker du om deg selv? hehe

hvorfor er nasere så desperate? om et par år er det NAS sin tur, men de kan jo bare nekte å betale ikke sant? LOL
Ulrik1
23.09.2019 kl 07:56 5081

Da kryper vel NAS over 40 igjen i løpet av morgentimene :)
Hektar
23.09.2019 kl 08:31 4809

Skaper vel litt frykt i åpningen skulle man tro.
bj111
23.09.2019 kl 08:42 4671

Positivt for NAS og andre lavprisalternativ at charteraktører forsvinner. NAS og de øvrige lavprisaktørene har vært den nye form for charter i mange år og det måtte bare skje at en antikvarisk reiseform som charter er, blir redusert. Dette kan på litt sikt medføre en nyetablering av prisnivået på flyvninger da de slipper å konkurrere så hardt med charter på pris. Reisegarantifondet sørger for at de reisende blir hentet hjem og det med blant annet NAS sine fly så NAS får betalt.
Dette er kjedelig for de eldre utdøende som ikke er så komfortable med å sette sammen sin egen reise men for NAS er dette positivt og kanskje hva de trenger nå før en vintersesong som normalt er ganske dårlig. Markedet sender trolig aksjen ned i dag men det er til de får tenkt seg om.
solb
23.09.2019 kl 08:54 4556

At Norwegian har kommet igang med snuoperasjon, fra vekst til lønnsomhet, var nok ikke et sekund for tidlig. Nå skal det konsolidering til fremover. Setene skal fylles av fornøyde kunder på lønnsomme ruter.