KAHOOT! - PÅ BØRS 10.OKTOBER

KAHOOT! kan bli en IT-gigant på lik linje med Twitter, Uber, Snap, Spotify, Netflix osv. Prisen for aksjen er nå 3-4 milliarder, men det spiller ingen rolle om den er priset til 3, 6 eller 10 milliarder. Fortsetter utviklingen og ambisjonene innfris kan man lett sette en null bak det siste tallet i første omgang.

Kahoot! er en læringsplattform som man kan si har fått et internasjonalt gjennombrudd. Kahoot! har 100 millioner unike brukere hver måned. Halvparten av alle amerikanske elever spiller Kahoot! på skolen. Man kan lett miste fatningen av omfanget her. Betalingstjenesten Vipps f.eks. opererer i et marked på størrelse med Alabama. Kahoot! opererer i USA, Europa, Sør-Amerika og ASIA.

Strategien til selskapet kan minne litt om Netflix. I tillegg til nettverk, Gettys image, millioner av quiz, katalogsystem kommer Poio (hjelp til lesing) og Dragonbox (matte) også under Kahoot! Man kan tenke seg første årene med Netflix og hvor tynt innholdet var i forhold til i dag. Slik vil utviklingen gå i Kahoot! også helt til man ikke kan klare seg uten den. Flere oppkjøp vil komme!

https://kahoot.com/files/2019/09/Kahoot_Company_Presentation18September2019.pdf

På grunnlag av hva? Hvorfor slenge inn sånn dritt kommentar? Prøver du å få kjøpt litt billigere?
2211
29.11.2019 kl 13:40 1701

Dette er en aksje som kommer til å dytte ath. I flere år. Selskapet er forøpig priset til under 10 milliarder. Det tror jeg ikke varer så lenge. Store investorer vil inn og må stadig opp i pris for å få volum på kjøpene. 👍 er det egentlig ett tak på hva et sånt selskap som kahoot kan bli verdt🤔 det handler om hva de nå gjør med sitt merkenavn. Og med så mange kjente selskap som er med som eiere og strategisk samarbeid. Mener jeg de vil gjøre det veldig bra 😎
Redigert 29.11.2019 kl 13:41 Du må logge inn for å svare
Herga
29.11.2019 kl 16:00 1626

Kahoot! hører hjemme på Nasdaq. Det er den veien det går. Kahoot! fremstår amerikansk på alle måter bortsett fra at det er et norsk selskap. Det er en grunn til at de fleste brukerne er amerikanske. Gjør man det "Big in the US" er mye gjort. Det er verdens største økonomi og de fleste trender springer ut fra USA.

Kahoot! vil være godt kjent når det noteres på Nasdaq i USA. At Microsoft og Disney er blant de største eierne gjør det ikke noe mindre trygt som investering der.
2211
29.11.2019 kl 21:58 1469

Att vi stadig får ny all time high😉
Nomaden
02.12.2019 kl 14:44 1265

Vi fortsetter å dytte :)
Computum
02.12.2019 kl 16:51 1164

Stiger pent uten at den får så mye oppmerksomhet. 40% på en måned.

75 før uka er slutt
Nomaden
02.12.2019 kl 20:30 990

Haudemann kommer til å tjene så jævlig fett på denne..
zorro
02.12.2019 kl 21:35 940

Utdrag fra Finansavisen i kveld:
Analytiker Henriette Trondsen i Arctic Securities har kjøpsanbefaling på Kahoot! og mener det er mer å hente for investorene i en fersk oppdatering.

– Kursen har gått nærmere 50 prosent siden jeg tok opp dekning dagen før børsnoteringen. Jeg tror fortsatt aksjen har mer å gå på, sier hun til Finansavisen.

Analytikeren begrunner en videre oppgang i aksjen med tro på at selskapet fortsetter veksten med flere betalende abonnenter.

– Alt avhenger av om Kahoot! får konvertert flere brukere over på «premium»-abonnement. Klarer de det tror jeg aksjen går forbi vårt kursmål, sier analytikeren.

– Så dere høyner kursmålet snart?

ANNONSE
– Jeg står ved kursmålet vi har publisert, men jeg tror fortsatt aksjen kan ha mer å gå på, sier Trondsen.

Kahoot!s Poio tok gull

Trondsen trekker frem i en kommentar på Kahoot!-aksjen en tittel som leseappen Poio nylig vant.

– Kahoot's Poio vant gullprisen for beste læringsspill i 2019 på Learning Technologies Awards i London i slutten av forrige uke. Det bør være støttende for merkevaregjenkjenning etter vårt syn selv om det ikke har direkte påvirkning på aksjen, sier analytikeren.

I tillegg til Kahoot!s quizspill, har selskapet premium-læringsappene Dragonbox (matematikk) og Poio (lesing).

– Vi forventer at Kahoot! over tid vil bevege seg mot en «Netflix for pedagogiske spill»-abonnementsbasert modell ved å samle flere premium-apper under Kahoot-merkevaren. Vi tror Kahoot! utvider hjemmemarked segmentet med potensielt et «lære språk»-spill.

Jakter kontantstrøm

Transaksjonene av matteappen DragonBox og leseappen Poio ble sluttført i august til en samlet prislapp på 23,7 millioner dollar. Analytikeren øyner nå en mulighet for at teknologiselskapet kan bli kontantstrøm-positiv i inneværende år.

– Kahoot! er i rute for å oppnå positiv kontantstrøm fra driften i fjerde kvartal, sier hun.

Modellen krever begrenset investeringer i markedsføring eller kapitalkostnader, og med flere brukere over på premiumabonnement er det muligheter, ifølge Trondsen.

Hun mener Kahoot!s tredjekvartalsrapport bekrefte at selskapet er i rute med å konvertere brukerbasen til premiumpakker. I tredje kvartal økte betalte abonnementer til 120.000 brukere, fra 95.000 i kvartalet før.

– Det er viktig for investerings-caset at dette fortsetter, sier hun.

Over tid venter likevel Trondsen at en utvidelse av porteføljen vil påvirke kapitalbeholdningen, før inntektene øker igjen.
focuss
02.12.2019 kl 22:12 902

"Jeg står ved kursmålet vi har publisert, men jeg tror fortsatt aksjen kan ha mer å gå på, sier Trondsen."

Hva er kursmålet da?
Volven
03.12.2019 kl 09:28 752

Ingen seriøse lærere bruker Kahoot i undervisningen. Jeg tror jeg ville tatt barna mine ut av en skole som drev med den slags tøys og tull i skolen. I dag er det problemorientert dybdelæring som er på vei inn, ikke tullete surfing i overflaten.
drgnaz
03.12.2019 kl 09:34 739

Hei Volven, kan jeg spørre hvor gammel du er?
Muggost
03.12.2019 kl 09:41 722

Tja... Jeg har gamet i snart 35 år og kan skrive under på at spill-mediet er særdeles velegnet til læring så der tar du rett og slett feil. Når det er sagt, så er det ikke alt materiale som egner seg til å lære gjennom spill. Problemorientert dybdelæring er også viktig, men man kan fint huke ut enkelt-emner innenfor et komplekst fag og "gamifisere" det. Det gjør undervisningen mer variert og litt morsom, også kan man lage konkurranser blant elevene på litt høyere nivåer. Jeg har stor tro på dette (men har ikke aksjer her fordet)
andy10
03.12.2019 kl 12:16 654

Virker som om du «volven» henger litt etter, og ikke klarer å se utviklingen i verden. Går selv på høyskole, og etter en forelesning bruker noen av lektorene nettopp kahoot for å oppsummere forelesningen. Fantastisk måte, både for refleksjon og tenking, samtidig som det er morsomt. Vet at det kan være vanskelig å forstå for de som er litt opp i årene, men dette toget vil nok bare kjøre på og blir spennende å se hvor stort dette kan bli :)