KAHOOT! - PÅ BØRS 10.OKTOBER
KAHOOT! kan bli en IT-gigant på lik linje med Twitter, Uber, Snap, Spotify, Netflix osv. Prisen for aksjen er nå 3-4 milliarder, men det spiller ingen rolle om den er priset til 3, 6 eller 10 milliarder. Fortsetter utviklingen og ambisjonene innfris kan man lett sette en null bak det siste tallet i første omgang.
Kahoot! er en læringsplattform som man kan si har fått et internasjonalt gjennombrudd. Kahoot! har 100 millioner unike brukere hver måned. Halvparten av alle amerikanske elever spiller Kahoot! på skolen. Man kan lett miste fatningen av omfanget her. Betalingstjenesten Vipps f.eks. opererer i et marked på størrelse med Alabama. Kahoot! opererer i USA, Europa, Sør-Amerika og ASIA.
Strategien til selskapet kan minne litt om Netflix. I tillegg til nettverk, Gettys image, millioner av quiz, katalogsystem kommer Poio (hjelp til lesing) og Dragonbox (matte) også under Kahoot! Man kan tenke seg første årene med Netflix og hvor tynt innholdet var i forhold til i dag. Slik vil utviklingen gå i Kahoot! også helt til man ikke kan klare seg uten den. Flere oppkjøp vil komme!
https://kahoot.com/files/2019/09/Kahoot_Company_Presentation18September2019.pdf
Kahoot! er en læringsplattform som man kan si har fått et internasjonalt gjennombrudd. Kahoot! har 100 millioner unike brukere hver måned. Halvparten av alle amerikanske elever spiller Kahoot! på skolen. Man kan lett miste fatningen av omfanget her. Betalingstjenesten Vipps f.eks. opererer i et marked på størrelse med Alabama. Kahoot! opererer i USA, Europa, Sør-Amerika og ASIA.
Strategien til selskapet kan minne litt om Netflix. I tillegg til nettverk, Gettys image, millioner av quiz, katalogsystem kommer Poio (hjelp til lesing) og Dragonbox (matte) også under Kahoot! Man kan tenke seg første årene med Netflix og hvor tynt innholdet var i forhold til i dag. Slik vil utviklingen gå i Kahoot! også helt til man ikke kan klare seg uten den. Flere oppkjøp vil komme!
https://kahoot.com/files/2019/09/Kahoot_Company_Presentation18September2019.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 09:33
Du må logge inn for å svare
Herga
14.01.2020 kl 10:22
10456
Guidet cash-positiv og 150k betalende seter. Dette ble innfridd med god margin. Altså positiv kontantstrøm, 40 mill. dollar på bok og ingen gjeld.
Kahoot! er så spennende at jeg vil tro hele Norge får det med seg til slutt (de siste på Dagsrevyen dagen den noteres på Nasdaq). Det er ikke hast for dere som ikke er inne. Aksjen er billig på 80 og 90 kroner også. Det er amerikanerne som skal dra kursen. Alt ved Kahoot! fremstår amerikansk. Det er også flest amerikanere som spiller Kahoot! Det er der de har et nært forhold til det, ikke her.
Markedet på skolen er veldig spennende, men det satses også på hjemmemarkedet og bedriftsmarkedet. La oss ta hjemmemarkedet.
De første lekene foreldre kjøper når de har fått sitt første barn er puttekasser, kuleramme, puslespill osv. Man ønsker at hjernen skal utvikle seg til det beste for barna. To-tre år senere begynner dragningen mot Ipad eller mammas Iphone. Det er uunngåelig at barna før eller siden ender opp foran noe digitalt, slik er det blitt til frustrasjon for foreldrene. Jeg har selv barn og fikk et tips fra en annen forelder om et spill, Poio, hvor man lærte bokstaver og lesing gjennom spillingen. Det var en suksess og deilig å vite at hun lærte noe fremfor passivt å se på Frost igjen og igjen. Senere kjøpte jeg også Dragonbox. På få timer skjønner barna logikken med Algebra/ligninger gjennom det geniale spillet Algebra 5+, som noen aldri skjønner gjennom hele skolegangen. Når et barn kan lære seg to språk flytende på et par år skjønner man kapasiteten. Man lærer best når man tar styringen selv. Ikke når man blir satt på en pult og får det tredd over ørene.
Det er i dag allerede mødre født i år 2000 som selv har vokst opp med digitale verktøy og ikke kjenner til en tilværelse uten Smartphone. Dette er morgendagens kunder for Kahoot! Veien til hjelpemidler som Poio og Dragonbox vil heller være naturlig enn et stor steg. Man gjør alt for barna.
Så kan man se for seg at halvparten av alle skoler i USA bruker Kahoot! og at gjennom Kahoot! blir Poio og Dragenbox markedsført. Poio var bare lansert i Skandinavia, men fikk likevel 100.000 kunder, uten hjelp fra Kahoot!. Nå er hele USA teppebombet med reklameplakater. Veien ut til foreldrene er kort (We played Kahoot! today. Kahoot?), og mellom foreldrene er den enda kortere.
Dragonbox og Poio er bare starten. Det beste er at Kahoot! eier alt innholdet selv, i motsetning til for eksempel Spotify som ikke eier musikken. Og så er det jo ikke bare i USA markedet ligger heller....
P.S. Dragonbox har en rekke spill. Hele mattespekteret skal dekkes. Her Algebra 5+ som nevnt. Ser det ikke ut som matte? Nettopp det er poenget. Man lærer mattelogikken på en morsom og engasjerende måte.
https://www.youtube.com/watch?v=BLNlCXGx9AQ&t=62s
Kahoot! er så spennende at jeg vil tro hele Norge får det med seg til slutt (de siste på Dagsrevyen dagen den noteres på Nasdaq). Det er ikke hast for dere som ikke er inne. Aksjen er billig på 80 og 90 kroner også. Det er amerikanerne som skal dra kursen. Alt ved Kahoot! fremstår amerikansk. Det er også flest amerikanere som spiller Kahoot! Det er der de har et nært forhold til det, ikke her.
Markedet på skolen er veldig spennende, men det satses også på hjemmemarkedet og bedriftsmarkedet. La oss ta hjemmemarkedet.
De første lekene foreldre kjøper når de har fått sitt første barn er puttekasser, kuleramme, puslespill osv. Man ønsker at hjernen skal utvikle seg til det beste for barna. To-tre år senere begynner dragningen mot Ipad eller mammas Iphone. Det er uunngåelig at barna før eller siden ender opp foran noe digitalt, slik er det blitt til frustrasjon for foreldrene. Jeg har selv barn og fikk et tips fra en annen forelder om et spill, Poio, hvor man lærte bokstaver og lesing gjennom spillingen. Det var en suksess og deilig å vite at hun lærte noe fremfor passivt å se på Frost igjen og igjen. Senere kjøpte jeg også Dragonbox. På få timer skjønner barna logikken med Algebra/ligninger gjennom det geniale spillet Algebra 5+, som noen aldri skjønner gjennom hele skolegangen. Når et barn kan lære seg to språk flytende på et par år skjønner man kapasiteten. Man lærer best når man tar styringen selv. Ikke når man blir satt på en pult og får det tredd over ørene.
Det er i dag allerede mødre født i år 2000 som selv har vokst opp med digitale verktøy og ikke kjenner til en tilværelse uten Smartphone. Dette er morgendagens kunder for Kahoot! Veien til hjelpemidler som Poio og Dragonbox vil heller være naturlig enn et stor steg. Man gjør alt for barna.
Så kan man se for seg at halvparten av alle skoler i USA bruker Kahoot! og at gjennom Kahoot! blir Poio og Dragenbox markedsført. Poio var bare lansert i Skandinavia, men fikk likevel 100.000 kunder, uten hjelp fra Kahoot!. Nå er hele USA teppebombet med reklameplakater. Veien ut til foreldrene er kort (We played Kahoot! today. Kahoot?), og mellom foreldrene er den enda kortere.
Dragonbox og Poio er bare starten. Det beste er at Kahoot! eier alt innholdet selv, i motsetning til for eksempel Spotify som ikke eier musikken. Og så er det jo ikke bare i USA markedet ligger heller....
P.S. Dragonbox har en rekke spill. Hele mattespekteret skal dekkes. Her Algebra 5+ som nevnt. Ser det ikke ut som matte? Nettopp det er poenget. Man lærer mattelogikken på en morsom og engasjerende måte.
https://www.youtube.com/watch?v=BLNlCXGx9AQ&t=62s
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
stockwalker
14.01.2020 kl 08:22
5234
(DNInvestor idag)
Kahoot med organisk vekst på 202 prosent i fjerde kvartal
Quiz- og læringsselskapet Kahoot hadde en organisk vekst på 202 prosent i fjerde kvartal 2019 sammenlignet med fjerde kvartal 2018. Inntektene var på fem millioner dollar i kvartalet.
Organisk vekst forteller hvor mye omsetningen til selskapet har vokst ekskludert for oppkjøp.
Inkludert oppkjøp av Dragonbox og Poio steg inntektene til 5,3 millioner dollar i fjerde kvartal, opp 216 prosent fra fjerde kvartal 2018.
Kahoot har nå 15,8 millioner aktive kontoer. Det er en årsvekst på 26 prosent.
Kontantstrømmen i fjerde kvartal var positiv med 1,1 millioner dollar, sammenlignet med minus 600.000 dollar i det foregående kvartalet.
Kahoot med organisk vekst på 202 prosent i fjerde kvartal
Quiz- og læringsselskapet Kahoot hadde en organisk vekst på 202 prosent i fjerde kvartal 2019 sammenlignet med fjerde kvartal 2018. Inntektene var på fem millioner dollar i kvartalet.
Organisk vekst forteller hvor mye omsetningen til selskapet har vokst ekskludert for oppkjøp.
Inkludert oppkjøp av Dragonbox og Poio steg inntektene til 5,3 millioner dollar i fjerde kvartal, opp 216 prosent fra fjerde kvartal 2018.
Kahoot har nå 15,8 millioner aktive kontoer. Det er en årsvekst på 26 prosent.
Kontantstrømmen i fjerde kvartal var positiv med 1,1 millioner dollar, sammenlignet med minus 600.000 dollar i det foregående kvartalet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
3fotsyken
14.01.2020 kl 08:03
5271
e24: Kahoot omsatte for 47 millioner kroner i fjerde kvartal
en time siden · Eivind Bøe
Kahoot hadde fakturerte inntekter på 5,3 millioner dollar i fjerde kvartal 2019, skriver quizselskapet i et resultatvarsel.
Det tilsvarer 47 millioner kroner.
Veksten var på årlige 216 prosent.
Selskapet nådde 170.000 betalende brukere i kvartalet.
Den fullstendige rapporten for fjerde kvartal legges frem 27. februar.
en time siden · Eivind Bøe
Kahoot hadde fakturerte inntekter på 5,3 millioner dollar i fjerde kvartal 2019, skriver quizselskapet i et resultatvarsel.
Det tilsvarer 47 millioner kroner.
Veksten var på årlige 216 prosent.
Selskapet nådde 170.000 betalende brukere i kvartalet.
Den fullstendige rapporten for fjerde kvartal legges frem 27. februar.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
ruda
12.01.2020 kl 18:47
5471
Dette må jo være en av de beste IKT aksjer å satse på. Sparebank 1 Markets sier kjøp og hever samtidig kursmålet på Kahoot til 100 kroner pr aksje,
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
BALLEPILOT
11.01.2020 kl 20:29
5689
I 2018 er spotify verdsatt til 230 milliarder, kahoot er verdens største læreplatform å kan brukes og utvikles til det uendelige, jeg tenker at hvis ledelsen og teamet i kahoot fortsetter i samme gode retning er ingenting umulig. Kursen kan lett gå til 100 og mye mer. Bare vent å se, denne har såvidt begynt.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
Ocapital
11.01.2020 kl 19:46
5697
Alle er ikke som deg, noen vil faktisk lære :)
Kahoot sitt potensiale er enormt, er nok en grunn til Microsoft og Disney har kjøpt seg opp i denne diamanten!
Kahoot sitt potensiale er enormt, er nok en grunn til Microsoft og Disney har kjøpt seg opp i denne diamanten!
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
Kahoot prises på fredagens kurs 68,30 til 8,8 mrd, med en omsetning i 2019 på ca NOK 140 mill. og et 3. kvartalsresultat før skatt på minus ca NOK 20 mill. SpareBank 1 Markets forutsetter en P/E-multippel på 15, og finner da at selskapet, med et kursmål på 100 kr, må ha NOK 929 millioner i årsresultat. En sammenlikning med vekstfaktorer i Spotify og Netflix er særdeles tvilsom fordi hvis læreren kjører KAHOOT plukker elevene fram mobilen og bruker heller musikk fra Spotify på øret samtidig som de ser en film fra Netflix på sin egen skjerm. Et godt råd: Glem læring på skjerm. Læring er som løping hvis du vil bli god, 2x7x52x10 i løping, i læring legges stein på stein, time etter time, dag etter dag, år etter år, med hardt arbeid og seriøse oppgaver, løst med Einsteins blyanter på grått papir. Mitt råd, sjekk heller multiplene for Hunter og Okeanis.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
Herga
10.01.2020 kl 09:18
5916
Kahoot! er stadig under utvikling. Siste "Open-ended questions". Det kommer til å skje mye spennende i 2020, det er helt garantert!
https://youtu.be/YoKUmsyAE60
https://youtu.be/YoKUmsyAE60
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
3fotsyken
07.01.2020 kl 09:23
6152
KAHOOT: SB1M øker kursmålet kraftig til NOK 100 (60), gjentar kjøp.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
Bruns
24.12.2019 kl 16:30
6938
Struts skrev Takk for informativt innlegg!
Kahoot har vært populært i USA i flere år, og interessen er økende i hele verden.
https://www.fox5ny.com/video/511172
God jul
https://www.fox5ny.com/video/511172
God jul
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
Struts
20.12.2019 kl 12:25
7240
Takk for informativt innlegg!
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
2211
20.12.2019 kl 12:17
7232
Har fulgt daglig med på handel. For meg ser det ut som den synker litt på lavt volum og smeller opp når noen ønsker større kjøp👍 Og det er større investorer som kjøper😉 her er det bare å la sparepengene stå i noen år👍
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
Herga
20.12.2019 kl 12:03
7221
Hadde forventet mer gevinstsikring og en roligere periode for kursen. Meget sterkt at den omsettes på ATH allerede uten noen nyheter. For nyheter vil komme! Det er varslet oppkjøp og utvikling. Etter hvert som flere grener blir presentert vil brikkene falle på plass for privat-investorene også, og da smeller det. Så går den på Nasdaq.
Det er merkenavnet som er hele caset her. Ta for eksempel leseappen Poio. Selv om dette er et meget bra produkt kreves det mye midler i markedsføring for å nå en sluttbruker i USA eller Australia. Det finnes millioner av apps og bare noen få stikker seg frem. Kunne Fanta og Sprite tatt verden uten Coca Cola?
Merkevarebyggingen for Kahoot! som foregår nå er utrolig. Tenk å komme på innsiden av skolen i USA, hele vesten og snart hele verden. Dette må være drømmen for alle de store globale merkevarene, men Kahoot! har fått innpass fordi det er et morsomt, engasjerende og inkluderende produkt for læring.
Det snakkes om hva resultatene blir for 4 kvartal, om de greier å tjene penger i 2020 osv.. Det er altfor kortsiktig! De som kjøper store poster nå ser mot Kahoot! 2030 som et globalt Ed-Tech selskap spekket med innhold. Digitaliseringen kommer big-time og industri-skolen, som har stått nærmest uendret i 150 år, er utdatert og intet unntak for digitaliseringen.
Jeg mener selskapet er billig. Man kan ikke regne på dette med en kalkulator. Det handler om verdien av posisjonen Kahoot! er i og mulighetene som ligger der fremover. Verdensmarkedet er så vanvittig mye større. I Norge bor 0,07% av verdens befolkning, men vi har selskaper som er verdt milliarder som bare opererer i Norge. Kahoot! er allerede etablert som en aktør på verdensmarkedet. En aktør på hele verdens møteplass, smartphonen, eller Ipad man har hjemme og på skolen. På skolen, i arbeid, hjemmemarkedet og sosiale sammenhenger er Kahoot! representert. Verden over.
Det er merkenavnet som er hele caset her. Ta for eksempel leseappen Poio. Selv om dette er et meget bra produkt kreves det mye midler i markedsføring for å nå en sluttbruker i USA eller Australia. Det finnes millioner av apps og bare noen få stikker seg frem. Kunne Fanta og Sprite tatt verden uten Coca Cola?
Merkevarebyggingen for Kahoot! som foregår nå er utrolig. Tenk å komme på innsiden av skolen i USA, hele vesten og snart hele verden. Dette må være drømmen for alle de store globale merkevarene, men Kahoot! har fått innpass fordi det er et morsomt, engasjerende og inkluderende produkt for læring.
Det snakkes om hva resultatene blir for 4 kvartal, om de greier å tjene penger i 2020 osv.. Det er altfor kortsiktig! De som kjøper store poster nå ser mot Kahoot! 2030 som et globalt Ed-Tech selskap spekket med innhold. Digitaliseringen kommer big-time og industri-skolen, som har stått nærmest uendret i 150 år, er utdatert og intet unntak for digitaliseringen.
Jeg mener selskapet er billig. Man kan ikke regne på dette med en kalkulator. Det handler om verdien av posisjonen Kahoot! er i og mulighetene som ligger der fremover. Verdensmarkedet er så vanvittig mye større. I Norge bor 0,07% av verdens befolkning, men vi har selskaper som er verdt milliarder som bare opererer i Norge. Kahoot! er allerede etablert som en aktør på verdensmarkedet. En aktør på hele verdens møteplass, smartphonen, eller Ipad man har hjemme og på skolen. På skolen, i arbeid, hjemmemarkedet og sosiale sammenhenger er Kahoot! representert. Verden over.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
3fotsyken
20.12.2019 kl 09:20
7231
Troll i ord, men på lavt volum. Holder neppe så lenge.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
2211
19.12.2019 kl 18:41
7346
Ja i dag ble det omsat noen poster utenfor børs. Det er ikke lett å få noe volum på kjøp uten å drive kursen opp. Ikke lenge før ny ath👍
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
Bruns
19.12.2019 kl 16:19
7417
Status så langt:
2 milliarder har spilt på Kahoot plattformen siden lansering i 2013
Kahoot spilles i alle verdens land
200 millioner "games played" siste 12 mnd
5 millioner lærere har arrangert Kahoot i undervisningen siste 12 mnd
Halvparten av alle amerikanske lærere og elever har spilt Kahoot de siste 12 mnd
97% av verdens Fortune 500 selskaper bruker Kahoot i opplæring, presentasjoner, events mm
Blir svært spennende å se hvordan selskapet utvikler seg videre i 2020.
2 milliarder har spilt på Kahoot plattformen siden lansering i 2013
Kahoot spilles i alle verdens land
200 millioner "games played" siste 12 mnd
5 millioner lærere har arrangert Kahoot i undervisningen siste 12 mnd
Halvparten av alle amerikanske lærere og elever har spilt Kahoot de siste 12 mnd
97% av verdens Fortune 500 selskaper bruker Kahoot i opplæring, presentasjoner, events mm
Blir svært spennende å se hvordan selskapet utvikler seg videre i 2020.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
Herga
16.12.2019 kl 08:50
7696
Dette er ikke en lotto aksje. Det som har drevet kursen er stort sett proffe investorer og fond. Hvor mange som leser denne tråden er egentlig inne? Jeg ser stort sett de samme som kommenterer her som for ett år siden da den lå på OTC, og så har det riktignok kommet noen til som tar caset.
Kahoot! er ikke en døgnflue som plutselig har blitt populært nå, men som kan klappe sammen. Allerede i 2016 ble det omtalt som et globalt fenomen med 33 millioner månedlige brukere. Dette har vokst til 100 millioner. Nå vokser det også kraftig utenfor vesten. Blant unge amerikanere i skolealder er merkenavnet Kahoot! like kjent som Google og Snapchat.
Utvikling av brukere:
https://youtu.be/RESui-GW8QU
Dette er en video som en klasse selv har laget. Det finnes millioner av Kahoot! fans.
https://youtu.be/9Q2ySNuxwSU
Kahoot! er ikke en døgnflue som plutselig har blitt populært nå, men som kan klappe sammen. Allerede i 2016 ble det omtalt som et globalt fenomen med 33 millioner månedlige brukere. Dette har vokst til 100 millioner. Nå vokser det også kraftig utenfor vesten. Blant unge amerikanere i skolealder er merkenavnet Kahoot! like kjent som Google og Snapchat.
Utvikling av brukere:
https://youtu.be/RESui-GW8QU
Dette er en video som en klasse selv har laget. Det finnes millioner av Kahoot! fans.
https://youtu.be/9Q2ySNuxwSU
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
ruda
14.12.2019 kl 18:26
7873
Denne er som Lotto, og kan dobles på kort tid, men den kan også gå andre veien
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
2211
14.12.2019 kl 09:58
7977
Tipper att større aktører kan være intresert i å øke i kahoot før nyttår. Det er gunstig å eie denne da det gir mindre formuesskatt. (Gjelder selskap på Merkur market) vi får se. Jeg tenker å sitte 1-3 år må selvsagt vurdere underveis. Ser ut som de større aktørene hadde pause på kjøpsknappen denne uka. Ser ut som du må opp betydelig i pris for å få volum på kjøp. Ingen dramatik i att kursen synker litt lavt volum det snur fort når større aktører fortsetter kjøp. Tror flere utenlandske investorer får øynene opp og Med en del kjente internasjonale selskap på eiersiden er det lett å hive seg på😉
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
Piano
13.12.2019 kl 23:38
8040
Noen med info om det skjer noe spennende i Kahoot om dagen? Hva tenker folket, skal kursen videre ned neste uke?
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
Goliat+
05.12.2019 kl 08:50
8441
Volven, du må henge med i timen. Det er slutt på fjær og blekk !!
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
andy10
03.12.2019 kl 12:16
8687
Virker som om du «volven» henger litt etter, og ikke klarer å se utviklingen i verden. Går selv på høyskole, og etter en forelesning bruker noen av lektorene nettopp kahoot for å oppsummere forelesningen. Fantastisk måte, både for refleksjon og tenking, samtidig som det er morsomt. Vet at det kan være vanskelig å forstå for de som er litt opp i årene, men dette toget vil nok bare kjøre på og blir spennende å se hvor stort dette kan bli :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
Muggost
03.12.2019 kl 09:41
8746
Tja... Jeg har gamet i snart 35 år og kan skrive under på at spill-mediet er særdeles velegnet til læring så der tar du rett og slett feil. Når det er sagt, så er det ikke alt materiale som egner seg til å lære gjennom spill. Problemorientert dybdelæring er også viktig, men man kan fint huke ut enkelt-emner innenfor et komplekst fag og "gamifisere" det. Det gjør undervisningen mer variert og litt morsom, også kan man lage konkurranser blant elevene på litt høyere nivåer. Jeg har stor tro på dette (men har ikke aksjer her fordet)
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
drgnaz
03.12.2019 kl 09:34
8759
Hei Volven, kan jeg spørre hvor gammel du er?
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
Ingen seriøse lærere bruker Kahoot i undervisningen. Jeg tror jeg ville tatt barna mine ut av en skole som drev med den slags tøys og tull i skolen. I dag er det problemorientert dybdelæring som er på vei inn, ikke tullete surfing i overflaten.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
focuss
02.12.2019 kl 22:12
8856
"Jeg står ved kursmålet vi har publisert, men jeg tror fortsatt aksjen kan ha mer å gå på, sier Trondsen."
Hva er kursmålet da?
Hva er kursmålet da?
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
Utdrag fra Finansavisen i kveld:
Analytiker Henriette Trondsen i Arctic Securities har kjøpsanbefaling på Kahoot! og mener det er mer å hente for investorene i en fersk oppdatering.
– Kursen har gått nærmere 50 prosent siden jeg tok opp dekning dagen før børsnoteringen. Jeg tror fortsatt aksjen har mer å gå på, sier hun til Finansavisen.
Analytikeren begrunner en videre oppgang i aksjen med tro på at selskapet fortsetter veksten med flere betalende abonnenter.
– Alt avhenger av om Kahoot! får konvertert flere brukere over på «premium»-abonnement. Klarer de det tror jeg aksjen går forbi vårt kursmål, sier analytikeren.
– Så dere høyner kursmålet snart?
ANNONSE
– Jeg står ved kursmålet vi har publisert, men jeg tror fortsatt aksjen kan ha mer å gå på, sier Trondsen.
Kahoot!s Poio tok gull
Trondsen trekker frem i en kommentar på Kahoot!-aksjen en tittel som leseappen Poio nylig vant.
– Kahoot's Poio vant gullprisen for beste læringsspill i 2019 på Learning Technologies Awards i London i slutten av forrige uke. Det bør være støttende for merkevaregjenkjenning etter vårt syn selv om det ikke har direkte påvirkning på aksjen, sier analytikeren.
I tillegg til Kahoot!s quizspill, har selskapet premium-læringsappene Dragonbox (matematikk) og Poio (lesing).
– Vi forventer at Kahoot! over tid vil bevege seg mot en «Netflix for pedagogiske spill»-abonnementsbasert modell ved å samle flere premium-apper under Kahoot-merkevaren. Vi tror Kahoot! utvider hjemmemarked segmentet med potensielt et «lære språk»-spill.
Jakter kontantstrøm
Transaksjonene av matteappen DragonBox og leseappen Poio ble sluttført i august til en samlet prislapp på 23,7 millioner dollar. Analytikeren øyner nå en mulighet for at teknologiselskapet kan bli kontantstrøm-positiv i inneværende år.
– Kahoot! er i rute for å oppnå positiv kontantstrøm fra driften i fjerde kvartal, sier hun.
Modellen krever begrenset investeringer i markedsføring eller kapitalkostnader, og med flere brukere over på premiumabonnement er det muligheter, ifølge Trondsen.
Hun mener Kahoot!s tredjekvartalsrapport bekrefte at selskapet er i rute med å konvertere brukerbasen til premiumpakker. I tredje kvartal økte betalte abonnementer til 120.000 brukere, fra 95.000 i kvartalet før.
– Det er viktig for investerings-caset at dette fortsetter, sier hun.
Over tid venter likevel Trondsen at en utvidelse av porteføljen vil påvirke kapitalbeholdningen, før inntektene øker igjen.
Analytiker Henriette Trondsen i Arctic Securities har kjøpsanbefaling på Kahoot! og mener det er mer å hente for investorene i en fersk oppdatering.
– Kursen har gått nærmere 50 prosent siden jeg tok opp dekning dagen før børsnoteringen. Jeg tror fortsatt aksjen har mer å gå på, sier hun til Finansavisen.
Analytikeren begrunner en videre oppgang i aksjen med tro på at selskapet fortsetter veksten med flere betalende abonnenter.
– Alt avhenger av om Kahoot! får konvertert flere brukere over på «premium»-abonnement. Klarer de det tror jeg aksjen går forbi vårt kursmål, sier analytikeren.
– Så dere høyner kursmålet snart?
ANNONSE
– Jeg står ved kursmålet vi har publisert, men jeg tror fortsatt aksjen kan ha mer å gå på, sier Trondsen.
Kahoot!s Poio tok gull
Trondsen trekker frem i en kommentar på Kahoot!-aksjen en tittel som leseappen Poio nylig vant.
– Kahoot's Poio vant gullprisen for beste læringsspill i 2019 på Learning Technologies Awards i London i slutten av forrige uke. Det bør være støttende for merkevaregjenkjenning etter vårt syn selv om det ikke har direkte påvirkning på aksjen, sier analytikeren.
I tillegg til Kahoot!s quizspill, har selskapet premium-læringsappene Dragonbox (matematikk) og Poio (lesing).
– Vi forventer at Kahoot! over tid vil bevege seg mot en «Netflix for pedagogiske spill»-abonnementsbasert modell ved å samle flere premium-apper under Kahoot-merkevaren. Vi tror Kahoot! utvider hjemmemarked segmentet med potensielt et «lære språk»-spill.
Jakter kontantstrøm
Transaksjonene av matteappen DragonBox og leseappen Poio ble sluttført i august til en samlet prislapp på 23,7 millioner dollar. Analytikeren øyner nå en mulighet for at teknologiselskapet kan bli kontantstrøm-positiv i inneværende år.
– Kahoot! er i rute for å oppnå positiv kontantstrøm fra driften i fjerde kvartal, sier hun.
Modellen krever begrenset investeringer i markedsføring eller kapitalkostnader, og med flere brukere over på premiumabonnement er det muligheter, ifølge Trondsen.
Hun mener Kahoot!s tredjekvartalsrapport bekrefte at selskapet er i rute med å konvertere brukerbasen til premiumpakker. I tredje kvartal økte betalte abonnementer til 120.000 brukere, fra 95.000 i kvartalet før.
– Det er viktig for investerings-caset at dette fortsetter, sier hun.
Over tid venter likevel Trondsen at en utvidelse av porteføljen vil påvirke kapitalbeholdningen, før inntektene øker igjen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
Haudemann kommer til å tjene så jævlig fett på denne..
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
2211
02.12.2019 kl 20:04
8863
Over 50 000. Lærere betaler nå for kahoot
https://www.nettavisen.no/%C3%B8konomi/superinvestor-passerer-milliarden-i-kahoot/3423888222.html
https://www.nettavisen.no/%C3%B8konomi/superinvestor-passerer-milliarden-i-kahoot/3423888222.html
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
BALLEPILOT
02.12.2019 kl 16:59
8965
75 før uka er slutt
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
Computum
02.12.2019 kl 16:51
8966
Stiger pent uten at den får så mye oppmerksomhet. 40% på en måned.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
2211 skrev Att vi stadig får ny all time high😉
Vi fortsetter å dytte :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
2211
29.11.2019 kl 21:58
9225
drammensjente skrev Hva mener du med dytte ath?
Att vi stadig får ny all time high😉
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
drammensjente
29.11.2019 kl 21:10
9231
Hva mener du med dytte ath?
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
Herga
29.11.2019 kl 16:00
9340
Kahoot! hører hjemme på Nasdaq. Det er den veien det går. Kahoot! fremstår amerikansk på alle måter bortsett fra at det er et norsk selskap. Det er en grunn til at de fleste brukerne er amerikanske. Gjør man det "Big in the US" er mye gjort. Det er verdens største økonomi og de fleste trender springer ut fra USA.
Kahoot! vil være godt kjent når det noteres på Nasdaq i USA. At Microsoft og Disney er blant de største eierne gjør det ikke noe mindre trygt som investering der.
Kahoot! vil være godt kjent når det noteres på Nasdaq i USA. At Microsoft og Disney er blant de største eierne gjør det ikke noe mindre trygt som investering der.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
2211
29.11.2019 kl 13:40
9401
Dette er en aksje som kommer til å dytte ath. I flere år. Selskapet er forøpig priset til under 10 milliarder. Det tror jeg ikke varer så lenge. Store investorer vil inn og må stadig opp i pris for å få volum på kjøpene. 👍 er det egentlig ett tak på hva et sånt selskap som kahoot kan bli verdt🤔 det handler om hva de nå gjør med sitt merkenavn. Og med så mange kjente selskap som er med som eiere og strategisk samarbeid. Mener jeg de vil gjøre det veldig bra 😎
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare