Nel blir kjøpt opp?
Det er typisk at norske fremoverlente industriselskap som leverer grønn ledende teknologi blir dessverre solgt føre de kan eskalere opp. Kinamannen, Nikola og Bosch vet mest om den gigantiske etterspørselen etter Nel sine verdensledende produkter. Bud kommer først på Clearsteam Banking 31% posten, som igjen utløser en budplikt. Det skjer garantert mere akkurat nå i kulissene - enn det vi vet. Nel blir garantert slukt. Det er kun spørsmål om tid og når budkrigen er etablert. Det blir uansett en vill reise for oss aksjonærer. Hadde vært litt tak i den norske stat, så kunne de kjøpt Clearsteam Banking sin 31% post, og beholdt Nel i Norge. Nel klatrer høyt på OSE. Kommer Kina fondet Yield Capital inn på eiersiden etter børsslutt idag? Ja jeg tror det..
Norne Securites med analysesjef Karl Johans Molnes har uttalt til Hegnar.no i sommer at Nel blir kjøpt opp av Bosch. Ta plass og ta din posisjon, og nyd denne ville Nel reisen. Jeg håper Løkke leverer noen fete børsmeldinger føre bud fra Bosch kommer. Da fly Nel opp.
Norne Securites med analysesjef Karl Johans Molnes har uttalt til Hegnar.no i sommer at Nel blir kjøpt opp av Bosch. Ta plass og ta din posisjon, og nyd denne ville Nel reisen. Jeg håper Løkke leverer noen fete børsmeldinger føre bud fra Bosch kommer. Da fly Nel opp.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Utdrag fra Finansavisen
Som dieselmotorprodusenten Cummins som på fredag la inn bud på 2/3 av Hydrogenics. Tyske selskaper med leveranser til bilindustrien, sier Norne-analytikeren til Hegnar.no.- Nel blir kjøpt oppI Nornes oppdatering om Nel mandag forsvarer meglerhuset kursmålet på aksjen med at tyske industrielle aktører som ønsker kjøpe opp selskapet sannsynligvis må ut med 10-12 kroner per aksje. Molnes mener alt ligger til rette for et oppkjøp av den norske hydrogenyndlingen.- Vi tror at det er stor sannsynlighet for at NEL blir kjøpt opp av et stort tysk industrikonsern. Tidspunktet vil falle sammen med omstilling av arbeidskraft fra produksjon av fossile kjøretøy til nullutslippskjøretøy. Først for lastebiler i USA. Så for smelteverk. Så for alt annet. Når det nå viser seg at det å drive hydrogenstasjoner er mer sammenlignbart med å vedlikeholde helikoptre enn sykler tror vi at det kan komme bud på NEL når som helst, sier energiske Molnes før han fortsetter.- Det private selskapet Robert Bosch har 460 000 ansatte. Det er det dobbelte av alle 230.000 norske industriarbeidsplasser. Bosch tror at 20 prosent av alle kjøretøy vil gå på hydrogen. De har investert 200 000 arbeidstimer i samarbeidet med Nikola. De har tvunget svenske Powercell til å selge brenselsceller til Nikola gjennom seg. Nå er det sannsynligvis NELs tur til å vise hvordan de kan skaffe den nødvendige arbeidsstyrken til å bygge og bemanne 700 super stasjoner i USA de neste 10 årene i et marked hvor det er vanskelig å få tak i arbeidskraft. Her kan Robert Bosch være svært behjelpelig. De har også fordelen av at de har så mye penger at de ikke vet hva det er. Det er mange måter Bosch kan sikre seg større innflytelse over NELs utbygging i USA. De kan tegne en samarbeidsavtale om å drifte stasjonene eller de kan kjøpe hele selskapet om det er det som må til, sier den Bergensbaserte analytikeren til Hegnar.no.Nel møter konkurranse både fra kinesiske og nord-amerikanske aktører. På spørsmål om hvordan Nels teknologi måler seg med konkurrentene er sjefanalytikeren tydelig.- NEL er det eneste selskapet som kan levere både fyllestasjoner og elektrolyse i store volumer. Alle andre selskaper ligger foreløpig langt bak både i teknologi og kapasitet, sier Molnes overbevist. Molnes til småaksjonærer: - Markedet vil svinge og NEL vil svinge merI juni var NEL den mest populære aksjen hos Nordnet, og nettmeglerens kunder nettokjøpte aksjer i hydrogenselskapet for 146 millioner kroner. Molnes mener småaksjonærene må være i stand til å tåle svingninger i tiden fremover.
-----------------
Utdrag fra E24.no Venter kraftig hopp i Nel-aksjen
Nel-aksjen skal nær doble seg fra dagens nivå til 11,95 kroner. Det sier Norne Securities-analytiker Karl-Johan Molnes etter å ha vært på Nikola-show i Arizona.
---------------
Utdrag fra Finansavisen. Sjefanalytiker Karl-Johan Molnes i Norne Securities er positiv til Nel, er ingen hemmelighet.Helt siden februar i fjor har han hatt en kjøpsanbefaling på aksjen. Molnes ser ingen grunn til å endre på dette etter gårsdagens kvartalstall , som stort sett var på linje med Nornes forventninger.
Storkontrakt er nær?
Presentasjonen i kjølvannet av tallene bød ikke på noen store nyheter vedrørende nye kontrakter.- Men Nel indikerte at den første H2Station ble installert i California, med mer på vei for Shell og SunLine. Det viktigste for Nel nå er Nikola, og etter å ha utvidet kontrakten for de første to stasjonene til ni millioner dollar, og ytterligere 28 stasjoner fra 2019-21 er kontraktsfestet . Det er verdt å merke seg at tweets fra Nikola selv indikerer et enda større potensial de neste årene, skriver Molnes og analytiker Tomas Skeivys i en oppdatert analyse Hegnar.no har fått tilgang til.- Nel har en eksklusiv kontakt med den amerikanske hydrogen lastebilprodusenten Nikola Motors som kan være på ca kr 8,4 milliarder i første omgang på de 28 stasjonene.
Som dieselmotorprodusenten Cummins som på fredag la inn bud på 2/3 av Hydrogenics. Tyske selskaper med leveranser til bilindustrien, sier Norne-analytikeren til Hegnar.no.- Nel blir kjøpt oppI Nornes oppdatering om Nel mandag forsvarer meglerhuset kursmålet på aksjen med at tyske industrielle aktører som ønsker kjøpe opp selskapet sannsynligvis må ut med 10-12 kroner per aksje. Molnes mener alt ligger til rette for et oppkjøp av den norske hydrogenyndlingen.- Vi tror at det er stor sannsynlighet for at NEL blir kjøpt opp av et stort tysk industrikonsern. Tidspunktet vil falle sammen med omstilling av arbeidskraft fra produksjon av fossile kjøretøy til nullutslippskjøretøy. Først for lastebiler i USA. Så for smelteverk. Så for alt annet. Når det nå viser seg at det å drive hydrogenstasjoner er mer sammenlignbart med å vedlikeholde helikoptre enn sykler tror vi at det kan komme bud på NEL når som helst, sier energiske Molnes før han fortsetter.- Det private selskapet Robert Bosch har 460 000 ansatte. Det er det dobbelte av alle 230.000 norske industriarbeidsplasser. Bosch tror at 20 prosent av alle kjøretøy vil gå på hydrogen. De har investert 200 000 arbeidstimer i samarbeidet med Nikola. De har tvunget svenske Powercell til å selge brenselsceller til Nikola gjennom seg. Nå er det sannsynligvis NELs tur til å vise hvordan de kan skaffe den nødvendige arbeidsstyrken til å bygge og bemanne 700 super stasjoner i USA de neste 10 årene i et marked hvor det er vanskelig å få tak i arbeidskraft. Her kan Robert Bosch være svært behjelpelig. De har også fordelen av at de har så mye penger at de ikke vet hva det er. Det er mange måter Bosch kan sikre seg større innflytelse over NELs utbygging i USA. De kan tegne en samarbeidsavtale om å drifte stasjonene eller de kan kjøpe hele selskapet om det er det som må til, sier den Bergensbaserte analytikeren til Hegnar.no.Nel møter konkurranse både fra kinesiske og nord-amerikanske aktører. På spørsmål om hvordan Nels teknologi måler seg med konkurrentene er sjefanalytikeren tydelig.- NEL er det eneste selskapet som kan levere både fyllestasjoner og elektrolyse i store volumer. Alle andre selskaper ligger foreløpig langt bak både i teknologi og kapasitet, sier Molnes overbevist. Molnes til småaksjonærer: - Markedet vil svinge og NEL vil svinge merI juni var NEL den mest populære aksjen hos Nordnet, og nettmeglerens kunder nettokjøpte aksjer i hydrogenselskapet for 146 millioner kroner. Molnes mener småaksjonærene må være i stand til å tåle svingninger i tiden fremover.
-----------------
Utdrag fra E24.no Venter kraftig hopp i Nel-aksjen
Nel-aksjen skal nær doble seg fra dagens nivå til 11,95 kroner. Det sier Norne Securities-analytiker Karl-Johan Molnes etter å ha vært på Nikola-show i Arizona.
---------------
Utdrag fra Finansavisen. Sjefanalytiker Karl-Johan Molnes i Norne Securities er positiv til Nel, er ingen hemmelighet.Helt siden februar i fjor har han hatt en kjøpsanbefaling på aksjen. Molnes ser ingen grunn til å endre på dette etter gårsdagens kvartalstall , som stort sett var på linje med Nornes forventninger.
Storkontrakt er nær?
Presentasjonen i kjølvannet av tallene bød ikke på noen store nyheter vedrørende nye kontrakter.- Men Nel indikerte at den første H2Station ble installert i California, med mer på vei for Shell og SunLine. Det viktigste for Nel nå er Nikola, og etter å ha utvidet kontrakten for de første to stasjonene til ni millioner dollar, og ytterligere 28 stasjoner fra 2019-21 er kontraktsfestet . Det er verdt å merke seg at tweets fra Nikola selv indikerer et enda større potensial de neste årene, skriver Molnes og analytiker Tomas Skeivys i en oppdatert analyse Hegnar.no har fått tilgang til.- Nel har en eksklusiv kontakt med den amerikanske hydrogen lastebilprodusenten Nikola Motors som kan være på ca kr 8,4 milliarder i første omgang på de 28 stasjonene.
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
Han kan ikke bekrefte ett oppkjøp som ikke finnes, så vennligst slutt med disse løgnene dine. Sammen med at du har snakket med Clearstream, bare vås fra hele tiden.
En mer desperat hausser en deg tror jeg ikke har vært her inne på dette forumet, at du ikke er blitt fjernet er for meg en gåte..
En mer desperat hausser en deg tror jeg ikke har vært her inne på dette forumet, at du ikke er blitt fjernet er for meg en gåte..
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
Det ble en fin dag å svi av kr 1.750 mill i nye Nel aksjer. Noen er de beste kjøpsdager, som idag. Jeg tør å gi full gass. Meldinger skal jo ankomme nå?? Bunnfiske i Nel kan gi gull. Nikola kommer snart??
--------
Denne likte jeg foresten: Bosch og Hanwha har investert over 2.1 milliarder i Nikola Motors.
Publisert 5. september 2019
--------
Denne likte jeg foresten: Bosch og Hanwha har investert over 2.1 milliarder i Nikola Motors.
Publisert 5. september 2019
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
alph
07.10.2019 kl 09:31
5359
Sannsynligvis diagnose/personlighetsforstyrrelse.
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
spaggio
07.10.2019 kl 09:25
5367
Jeg begriper ikke at du ikke blir kastet ut av dette forumet atter en gang med «fantasiene» dine. Du har altså snakket med en aktør som formidler aksjer til noen hundre aksjonærer og som kan tilbakekalle disse aksjene uten forbehold ?
Jeg trodde at når du snakket med finansdirektøren i NAS uka før emisjonen og fikk bekreftet at emisjonskursen skulle bli min. 140.- at dette var toppen, men nei du fortsetter å skrive leserbrev med fri fantasi.
Snakket med Elvestuen det siste ? Han kommuniserer du jo jevnlig med !
Jeg trodde at når du snakket med finansdirektøren i NAS uka før emisjonen og fikk bekreftet at emisjonskursen skulle bli min. 140.- at dette var toppen, men nei du fortsetter å skrive leserbrev med fri fantasi.
Snakket med Elvestuen det siste ? Han kommuniserer du jo jevnlig med !
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
Ja jeg har snakket med Clearsteam Banking. De sier at de kan selge sin 31,28% høye eierandel i Nel til høyestbydende, hvis de vil. Flere verdensledende aktører kan bli budgivere. Analysesjef Karl Johan Molnes i Norne Securites som kjenner Nel best av alle analytikere, har tidligere bekreftet og uttalt til Hegnar.no at Bosch kommer til å kjøpe opp Nel.
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
hillclimber
05.10.2019 kl 11:56
5924
Du må slutte med dette tullet, Clearstream banking kan ikke selge sin post men investorene bak kan. For min del håper jeg NEL kan bestå som selskap lenge ennå, for de som er opptatt av kursen så viser den en sterk trend oppover. Hydrogen er kommet for å bli og vil bli kjempestort fremover uansett farge.
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
hillclimber
05.10.2019 kl 11:52
5876
Forstår ikke hvorfor du er så sykelig opptatt av NEL. Du følger stort sett en aksje og er ekstremt negativ. På meg virker det som om du har behov for å hevne deg, har du søkt jobb og fått avslag, eventuelt vært tidligere ansatt i NEL?
Du bør lære av sofafilosof som også er negativ men er ihvertfall saklig og stiller kritiske spørsmål.
Du bør lære av sofafilosof som også er negativ men er ihvertfall saklig og stiller kritiske spørsmål.
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
Sørøya
05.10.2019 kl 11:00
5905
Linde og ITM Power går sammen (50/50) om å levere hydrogen til store industriprosjekter. Samtidig går Linde inn med en 20% andel i ITM Power. Samtidig går ITM Power ut og henter inn minst 52 millioner Pund i ny kapital hvorav Linde garanterer 38 mill Pund. (Ref. "der Aktionär")
Ser vi ytterligere oppkjøp/sammenslåinger fremover? Kan det tenkes at NEL går med oppkjøpsplaner istedenfor å bli kjøpt opp. Hittil har NEL ikke hatt noen vanskeligheter med å skaffe ny kapital og det er vel duket for konsolidering og nye samarbeidspartnere fremover. Ved inngåelse av noen litt større kontrakter vil ikke NEL ha store problemer med å hente inn ytterligere 1 mrd i første omgang. Det vil gi dem et brukbart finansielt spillerom.
Ser vi ytterligere oppkjøp/sammenslåinger fremover? Kan det tenkes at NEL går med oppkjøpsplaner istedenfor å bli kjøpt opp. Hittil har NEL ikke hatt noen vanskeligheter med å skaffe ny kapital og det er vel duket for konsolidering og nye samarbeidspartnere fremover. Ved inngåelse av noen litt større kontrakter vil ikke NEL ha store problemer med å hente inn ytterligere 1 mrd i første omgang. Det vil gi dem et brukbart finansielt spillerom.
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
Nikko
05.10.2019 kl 09:13
6017
Forumklovn 🤡
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
Vi kan nog konstatera att bosch köpte powrcells teknologi for den hade en verdi. Ingen verkar köpa nel. Fordi tekniken funkar ikke. Og det er risiko i firma og teknologi der de ikke kan skru ting sammen.
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
Oppgangen synes å ha fortsatt fredag kveld på tradegate. Ser virkelig frem til mandag.
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
Domus skrev Marshall har dekket inn ca 1 mill av sin short
Marshall tapte noen titalls mill i NAS. Nå rømmer shorty ut av Nel, da oppgangen neste uke kan bli gigantisk. Tigeren er tungt lastet i beste startspor. All in.
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
Domus
04.10.2019 kl 16:09
6458
Marshall har dekket inn ca 1 mill av sin short
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
Det er jo ikke minst et enormt arbeid som skal til, bare for planlegging/tilrettelegging av. f.eks. 100 stasjoner. Selv oppfatter jeg det som noe snodig at dette arbeidet fortsatt ikke er offisielt meldt.
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
Clearsteam Banking sin 31,28% eierandel i Nel kan bli solgt til Bosch i helgen?? Hva vil kursen være på mandag? Kr 11?
Nel på Tradegate/Frankfurt Børsen og Nel på Oslo Børs stiger nå opp fra dagens bunn rt 7,62. Budkrig om Nel kan brått komme. Nå er rt 7,72
Nel på Tradegate/Frankfurt Børsen og Nel på Oslo Børs stiger nå opp fra dagens bunn rt 7,62. Budkrig om Nel kan brått komme. Nå er rt 7,72
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
Nice video from @BoschGlobal. Explains the functionality of a #fuelcell in an easy to understand and beautiful way.
https://t.co/TTCIfXQovI
https://t.co/TTCIfXQovI
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
Nel utmerker seg også positivt blant de mest omsatte, og daytrader-favoritten hos Nordnet-kundene stiger 3,7 prosent til 7,91 kroner på nest høyest volum.
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
Tyske multimilliardgiganten Bosch kjøper opp hele Nel, sier analysesjef Karl Johans Molnes i Norne Securites som uttalt til Hegnar.no
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
Keirax
01.10.2019 kl 15:46
7061
Det må i det minste komme en utrullingsplan for stasjonsnettverket snart hvis utrullingen skal starte i 2020. Det vil jo samtidig innebære noen penger regner vi med 😊. Da er vi skikkelig i gang i forhold til Nikola.
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
Nel jobber vel målrettet og hardt på kammerset for å lande Kinamannen og Nikola Motors med Nikola Europa kontrakt for HDV fyllestasjoner? Nikola først, takk, så budkrig. Nikola skal servere big news nå i oktober. Fredag 4.okt er meldingsdagen, tror jeg.. Vi kan etter Nikola, Yara, Everfuel Europe kontrakter og bud være på kr 16. 🤑 Det en double innen 1 mnd.
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
Opp +1,62% rt 8,46. Nel klatrer videre opp føre raketten tar fullstendig av på neste nærliggende børsmelding 🤑 Nel viser igjen en helt rå styrke på svak omsetning. Det er svært gledelig.
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
Kina har vel et kjempeproblem med dårlig luftkvalitet i storbyene så dem har hastverk med å gå over til H2 kraftstoff.
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
Det kinesiske fondet Yield Capital har en brenselcelleprodusent i deres portefølje - Sinohytec, som allerede har gjort mange strategiske grep med samarbeid med Hyundai og Toyota. En produsent av elektrolysører og HRS mangler fremdeles i deres portefølje. Derfor er Nel (med verdens største elektrolysører) meget hot for Yield Capital fra Kina. Aksjonærer og investorer bør sitte godt inne i Nel ved børsåpning. Tradere kan gå glipp av en gedigen gevinst. Da de kommer for sent inn.
Redigert 20.01.2021 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
Jommen bra at du holder oss orientert. Fortsett med det Tiggy.
Redigert 20.01.2021 kl 19:19
Du må logge inn for å svare
agnostis
30.09.2019 kl 16:03
10248
HEX leverer tanker for transport og lagring av trykksatt H2. Slike tanker benyttes også i hydrogendrevne kjøretøy, tog og mindre fartøy (hurtigbåter, ferger m.m.) som ikke skal benytte flytende hydrogen. Pr i dag er det ikke transportmuligheter for flytende hydrogen i Norge, slik at HEX har en god posisjon med sine komposittanker for H2. Disse tankene fra HEX er nettopp blitt godkjent i California, en stat som er langt fremme i bruk av hydrogen. Pr. i dag er det dette lagrings- og transportsystemet som gjelder for H2 produsert av NEL.
Redigert 20.01.2021 kl 19:19
Du må logge inn for å svare
Innlegget er slettet
Bæng.🤑 Opp +3,21% og rt 8,35 på OSE🤑 Bull Nel DNM er opp +6.15% idag
1 time igjen. Vær oppmerksom på at posisjon ved børsåpning kan gi gull🤑🤑
1 time igjen. Vær oppmerksom på at posisjon ved børsåpning kan gi gull🤑🤑
Redigert 20.01.2021 kl 19:19
Du må logge inn for å svare
Nel klatrer videre opp 2.47%. Fin flyt nå. 8.20 røyk lett. Nå 8,28
Redigert 20.01.2021 kl 19:19
Du må logge inn for å svare
Nel klatrer videre opp 2.47%. Fin flyt nå. 8.20 røyk lett. Nå 8,28
Redigert 20.01.2021 kl 19:19
Du må logge inn for å svare
Blir Nel slukt og nye eiere kommer fra Kina? Eller Borsch og Nikola, Ballard, Air Liquide er vel nødt til å bli med på en evt budkrig?
Redigert 20.01.2021 kl 19:19
Du må logge inn for å svare
agnostis
25.09.2019 kl 23:13
11243
Hovedproblemet er neppe hvilken hydrogenproduksjon myndighetene prioriterer, men lagring og transport av denne gassen. Store mengder hydrogen (til industri og skipstrafikk) kan bl.a. produseres ved reformering av naturgass . Større mengder hydrogen bør av kostnadsmessige årsaker primært transporteres flytende i tank. Norge har pr i dag ikke anlegg for frytendegjøring av gass. Det er heller ikke skip som kan trasportere flytende hydrogen (hydrogenet må transporteres kraftig nedkjølt (til godt under minus 200ºC). Det gjenstår da transport i gassform gjennom rørledninger, eller trykksatt i tank uten behov for nedkjøling. Mengden av trykksatt hydrogen som kan transporteres i tank begrenses av tekniske årsaker. Hydrogenproduksjon ved elektrolyse (NEL) er modulær, og kan fremstilles og trykksettes med lagring i tank i større eller mindre enheter (fyllestasjoner) der det er behov. Og der det for eksempel er tilgang på såkalt ren energi (sol/vind). Modulariteten vil være gunstig innen transportsektoren (tungtransport på vei, tog, ferger). Og gir også gode muligheter for hydrogendrevne privatbiler som har behov for lang rekkevidde.
Redigert 20.01.2021 kl 19:19
Du må logge inn for å svare
Framtia
25.09.2019 kl 21:37
11494
Du bør kanskje vurdere å dokumentere dine påstander, mht vridning mot Japan-nivå standard, hva enn det måtte være...?
https://www.maritime-executive.com/article/japan-e-u-and-u-s-to-cooperate-on-hydrogen-and-fuel-cells
https://www.maritime-executive.com/article/japan-e-u-and-u-s-to-cooperate-on-hydrogen-and-fuel-cells
Redigert 20.01.2021 kl 19:19
Du må logge inn for å svare