Kraft Bank (KRAB) - veien videre

Tillater meg å starte en ny KRAB-tråd (Kraft Bank) da den gamle begynte å bli vel lang.

I dag falt kursen under 10kr for første gang siden februar 2019. Kursen eksploderte i begynnelsen av 2019 fra 8 kr til 16kr på kort tid, men siden da har trenden peket gradvis nedover. I dag ble det omsatt akser for over 1 million på 9,75kr. Hvem er det som selger og hvem er det som kjøper aksjen nå? Noen vil ut og andre handler så det monner.

Hva tenker du om caset fremover? Selv sitter jeg long med mine aksjer og tror at Maaseide og co vil levere en fin reise in the end - men konkurransesituasjonen i bransjen vil nok kreve sitt av KRAB, samtidig tenker jeg at markedet for refinansiering og hjelpepakker rekker til flere aktører.

Ellers et lite tips; skaff deg konto hos Pareto Securities om du vil følge kursutvikling og full ordredybde real time for unoterte aksjer.

Det er jo fantastisk. Økning på EPS fra 7 øre til 14 øre siste kvaratal og 0-7 øre før det.
Fortsetter det slik blir det 21 ør Q1, 28 øre Q2, 35øre Q3 og 42 øre Q4. Det er EPS på 1,25KR EPS for 2020. det burde jo gi en aksje pris på ca 12,5kr.
Ser ut som de bygger stein for stein. Og i raporten stod det ingen TAP i 2019 og 95+ % er sikkerhet i bolig.
Bare og sitte stille i båten her.
Imponert og ekstremt lave kostnadder og (Q4 var listt spesielt) men de har virkelig fått en bank opp og gå veldig raskt.
I-oil
12.03.2020 kl 23:32 403

Kraft Bank leverer solide resultater. Men, drukner selvfølgelig i alt som skjer på børsen nå om dagen med handelskrig i olje og korona virus.... 8,00 i sluttkurs idag gjør at jeg legger inn ordre om ytterligere oppkjøp i KRAB :)

Men, skal du være med videre tror jeg du må satse på lengre investering (sannsynlig mot notering på hovedlisten i 2024/2025) for å nå gode avkastninger

Registrerer at kursen faller. Hva tenker vi om effekten corona-viruset vil få på Kraft Bank?

Vil smellen i norsk økonomi føre til færre eller flere kunder for Kraft Bank?
Vil smellen i norsk økonomi føre til boligprisfall, noe som jo er sikkerheten til lånene Kraft Bank utgir?

Jeg tror at smellen i første omgang vil føre til økt etterspørsel etter økonomisk førstehjelp, som jo er det Kraft Bank tilbyr, men at det i andre omgang kan føre til boligprisfall, som gjør at kredittkvaliteten på kundene faller. I verste fall vil det føre til økt tap på utlån.

Ønsker flest mulig tilbakemeldinger på hva dere andre tror.

NB. Jeg sitter i ro, og tenker heller på å kjøpe mer på lavere kurs. Har snitt på ca. 8,5,-

Vil folk ta ut sparepengene sine? Hva skjer med betalingsevnen til folk med lån i slike banker?
I-oil
26.03.2020 kl 14:22 201

Selvfølgelig svært volatile tider på børsen og mye frykt. Slikt blir det etter all sannsynlighet i svært lang tid fremover. Til dine spørsmål og kommentarer:

1) Vil smellen i norsk økonomi føre til færre eller flere kunder for Kraft Bank? : tror det blir flere kunder i markedet Kraft Bank opererer i. Vi vil se en arbeidsledighet uten sidestykke noen gang i norsk økonomi. Dette vil igjen medføre at mange mennesker får betalingsproblemer etter hvert...

2) Vil smellen i norsk økonomi føre til boligprisfall, noe som jo er sikkerheten til lånene Kraft Bank utgir? : helt utvilsomt vil dette skje mener jeg. Men, i motsetning til mange banker har Kraft Bank ganske god sikkerhet på sine fordringer, men større mislighet-hold må man regne med....

KraftBank aksjen er har nå falt en god del som de fleste andre norske aksjer nå i disse ''Korona tider''. Mange eiere velger å sikre kapital og enkelte kunder vil frigjøre kapital for investeringer i markedet ettersom mange aksjer er historisk lave (og med høyt potensial dersom man kommer seg helskinnet igjennom pandemien). KraftBank har levert og fortsetter å levere god styring, kontroll og resultater og bør på sikt fremdeles være en svært, svært god investering mener jeg

Finanstipset opplever iallefall stor vekst.

Dette er en av kanalene Kraft Bank benytter. Ser de står oppført på hjemmesiden til Finanstipset. Blir dog ikke nevnt i artikkelen. Bank2 og Nordax er jo større og er hovedkonkurrentene til Kraft Bank.

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/03/24/7510824/ma-ansette-for-a-handtere-luksusfelle-vekst