«Du kan tjene ekstremt mye nå»

Rimdrim
BORR 24.09.2019 kl 21:21 644

Satt med en av mange ufrivillige ryddesjauer i heimen da jeg kom over en finansavis fra 4.feb 2018. Forsiden er dekket med ei flott ung jente og over hele forsiden står det «du kan tjene ekstremt mye nå» - Rigganalytiker Janne Kvernland er best i bransjen. - måtte dra litt på smilebånde og satt meg ned å leste den 3,5 siders lange artikkelen.
‘Interessant’ artikkel som nevner opptil flere ganger at Janne har blitt kåret til landets beste på rigg av Nordea, hvor treffsikker hun alltid er, hvor lite folk flest skjønner om markedet og aksjer generelt og hvor mye penger man kan tjene ved å sette pengene i rigg.. «jeg har vært negativ i mange år, men nå er jeg trygg på at vi står forran en ny oppgang»

Nå nevner hun riktignok at favorittene var Ensco, Transocean og Rowan, mens selskap som kunne komme i spill var Oddfjell, Borr og NODL, mens en burde holde seg unna Seadrill, NAD og FOE..

28september 2017 ga hun ut «the dawn of a new era» En artikkel som spår at bunnen i riggmarkedet var passert...

Litt trist å tenke på alle de som har kastet seg over drill aksjer etter å ha lest denne artikkelen.
Det er vel bare en av mange skivebom fra en av mange ‘Norges beste analytikere’, men heldigvis for analytiker-gjengen er det den eneste yrkesgruppen i Norge som slipper å ta ansvar eller svare for hva de selv anbefaler. Du kan være trygg på at om FA skulle kommentere artikkelen i denne avisa i dag så hadde det stått «Janne Kvernland traff blink igjen da hun frarådet folk å kjøpe aksjer i SDRL og FOE»


Til info så avsluttet artikkelen med -«jeg har dessverre ikke lov å eie aksjer jeg dekker som analytiker, men kanskje er det en bonussjekk på vei» til det er det vel bare å si ‘Uflaks! Og velfortjent!’....

....Kanskje har hun rett, men hun er bare 2år forrut for sin tid..?
Redigert 21.01.2021 kl 03:11 Du må logge inn for å svare