Demokratene kunngjør at de starter riksrettssak.

polemiker
USA 24.09.2019 kl 22:15 3498

Følg med kl, 23:00

Nancy Pelosi, leder for Representantenes hus i USA, varsler en kunngjøring i 23-tida norsk tid.

Ifølge flere amerikanske medier kommer hun til å kunngjøre at representanthuset formelt innleder en riksrettsprosess mot presidenten.
Redigert 25.09.2019 kl 16:47 Du må logge inn for å svare
polemiker
25.09.2019 kl 23:32 1228

Trump ba ikke om "dirt", men om sannheten. I motsetning til de korrupte demokrat sosialistene er han opptat av justice og likhet for loven. Det at amerikanske politikere fyller opp sine lommer på bekostning av USAs interesser er noe som må stoppes. Beste måte å gjøre dette på er å etterforske og tiltale de som har begått dem. Da vil det trolig få en viss prevantiv effekt for folk som kommer etter dem.

For 3 år siden da Trump vant valget og lovte at han skulle drain the swamp, var det flere av oss som advarte om at det ikke ville gå uten en massiv motstand fra the deep state. Kunne alikevel ikke forestille meg at de skulle bli så hakka gale som de har blitt nå.

Trump holdt en ny presskonferanse i kveld, og der gikk han til frontalangrep på sosialistene og slo kraftig tilbake. Lindsey Graham som du har sitert noen ganger nå, har forlengst snudd rundt og er en Trump supporter også han nå. Hans kommentar om denne samtalen var at han ikke hadde trodd at Trump kunne være så vennlig.

Som vi nevnte i går så har Trumps approval rate gått OPP og både partiet og Trumps kampanje har fått et ras av donasjoner. Samlet sett over 40 mill. NOK i løpet av det siste døgnet.
Slettet bruker
26.09.2019 kl 08:12 1212

"Trump ba ikke om "dirt", men om sannheten."

Hadde Trump vært opptatt av å avsløre korrupsjon hadde han aldri ansatt Manafort og han hadde heller ikke støttet han etter at han ble dømt for grove skatteundragelser. Som lobbyist i Ukraina var Manafort mange klasser over Hunter Biden. At han kun er opptatt av en amerikaner som er korrupt, og det tilfeldigvis er han s største politiske rival, kan ikke engang du tro er en tilfeldighet.
Hadde Trump vært opptatt av korrupsjons bekjempelse så hadde han aldri tilatt at utemlandske diplomater og lobbyister okkuperer hotellene sine i hopetall. Han hadde sagt nei til valgkamparrangement som arrangeres på sine hoteller og han hadde ikke spilt golf i snitt hver tredje dag på en av sine egne golfklubber.
Enten er Trump toast eller så har han på 3 år klart å omgjøre USA til en korrupt, halv diktatorisk banarepublikk. Det er ingen mellomting her.


"Som vi nevnte i går så har Trumps approval rate gått OPP og både partiet og Trumps kampanje har fått et ras av donasjoner. Samlet sett over 40 mill. NOK i løpet av det siste døgnet."

Akkurat som jeg spådde. Jeg ser jo at slike som deg vil forsvare Trump uansett hva han gjør. Herav er den største faren. Om Trump må gå, hva vil han si til sine trofaste supportere? Vil han oppfordre til voldelige opptøyer? Det er aldri lett å kvitte seg med en diktator men det blir heller ikke lettere jo lenger man venter.
Redigert 26.09.2019 kl 08:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2019 kl 08:24 1207

The whistleblower complaint that raised concerns over the July 25 call between President Trump and Ukrainian President Volodymyr Zelensky also outlined concerns about how the White House handled records of the discussion, The New York Times reports. The complaint, which referred to Trump's request to Zelensky to investigate corruption allegations against former Vice President Joe Biden and his son, also dealt with the “unusual manner” in which White House officials handled the internal records about the call.

The whistleblower also reportedly identified multiple White House officials who were allegedly witnesses and could corroborate the complaint's contents. Intelligence Community Inspector General Michael Atkinson reportedly interviewed the witnesses in the complaint. According to a Justice Department memo explaining the administration's stance to initially withhold the complaint from Congress, Atkinson concluded that Trump may have violated the law by soliciting “foreign campaign donations,” a move which created a national security risk.

https://www.thedailybeast.com/whistleblower-expressed-concerns-over-white-houses-handling-of-trump-zelensky-call-records-report?ref=home
Slettet bruker
26.09.2019 kl 08:33 1203

Har tenkt en del på akkurat det siste du skriver. Uansett om han skulle dømmes i en riksrettssak eller tape valget neste år - eller om det skulle gå så galt at han får fire nye år, så vil han til slutt måtte flytte ut av det hvite hus.

Hva vil skje da?

Jeg klarer ikke helt å se for meg at han forlater det hvite hus frivillig. Og det vil uansett bli opptøyer.
Blåveisen
26.09.2019 kl 13:45 1187

https://m.youtube.com/watch?v=cUy_YJ99Wf8

Her er Laura Ingraham med 7 gode argumenter som er partsinnlegg vi
kan lære noe av.Argumenter MSM ikke vil fortelle oss....
.....
https://m.youtube.com/watch?v=UXA--dj2-CY

Dette er klippet hvor Joe Biden skryter av å ha brukt 1 milliard usd som press for å få sparket etterforskeren som
etterforsket Hunter Bidens selskap.....
Jeg ser ikke på Nrk eller TV2,men har de vist dette klippet,tro?
Slettet bruker
26.09.2019 kl 13:53 1180

Hehe. Ingraham, som fra tid til annen gjør nazihilsener, er selvsagt troverdigheten selv....

https://www.youtube.com/watch?v=z8MNb8_9YeQ

Klippet du påstår Ingraham er alene om å vise er vist av MSNBC og CNN, i alle fall.

Og hva er det Biden sier der som liksom skal være så skummelt? Uansett hva du klarer å fantasere deg frem til om det, så spiller det altså ingen som helst rolle for en eventuell riksrettssak mot Trump.

Redigert 26.09.2019 kl 14:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2019 kl 14:15 1172

Trump prøvde seg med en tåpelig forklaring på hvorfor de holdt tilbake hjelp til Ukraina. Han mente andre som EU burde betale mer.

Trump says Europe hasn’t done enough to support Ukraine.

US aid from 2013-17: $1.3 billion plus $600 million in security assistance.

European Union aid since 2014: $16.5 billion.

Per master fact-checker @Lindaqiu

https://nytimes.com/2019/09/24/us/politics/trumps-misleading-defense-for-withholding-assistance-to-ukraine.html
Slettet bruker
26.09.2019 kl 14:17 1169

Her fryser dere nazisme jegerne et bilde av en naturlig håndbevegelse som fine hverdagsmennesker bruker daglig
#som tatt ut av sammenhengen
#rajamaskiner stempler i hytt-å-pine
Redigert 26.09.2019 kl 14:19 Du må logge inn for å svare
Blåveisen
26.09.2019 kl 15:02 1157

Noen av oss har for vane å også lære noe av meningsmotstandere og ikke bare sluke rått det de som deler våre meninger forteller.......

Link til Laura Ingrahams nazilhilsen?

Hun er advokat ,jobbet med politikk for Reagan ,er svært erfaren i Washington og har gode kommentarer.

https://en.wikipedia.org/wiki/Laura_Ingraham
Redigert 26.09.2019 kl 15:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2019 kl 15:03 1155

..og lyver så det renner til sitt publikum.

Glemte å legge ved denne i mitt forrige innlegg: https://www.youtube.com/watch?v=0WTltfYfD5g

2:48

Redigert 26.09.2019 kl 15:10 Du må logge inn for å svare
cinet
26.09.2019 kl 15:06 1152

De aller fleste amerikanere ( snakker ikke om Magnus tv2 / Pål t tv2 eller gjengen i NRK) som har sett utskriften og pressekonferansen har sett at dette er ingen, absolutt ingen sak mot DT. Bare useriøse rykter, og radikale fortolkninger uten rot i virkeligheten. DT har bare påpekt at kampen mot korrupsjon må vektlegges og at Europa bør gjøre noe ko kreft , ikke bare prate . Biden derimot er ferdig . Kanskje derfor demokratene peser på, for å kjøre den ukjente/hjelpeløse winter fram fra mørket ?
Slettet bruker
26.09.2019 kl 15:11 1147

Hehe. Har du snakket med "de fleste amerikanere" eller hvor har du dette fra? Breitbart?
Slettet bruker
26.09.2019 kl 15:24 1141

Kongressen har offentliggjort varselet som startet saken. Dette er fyrverkeri. Veldig mange har vært involvert i denne operasjonen for å ta Biden.

https://intelligence.house.gov/uploadedfiles/20190812_-_whistleblower_complaint_unclass.pdf
Slettet bruker
26.09.2019 kl 15:30 1137

Minner meg om den Nye six-teen A-raja retorikk miljø aktivisten i hytt-å-pine sladremaskinen rajA den ekte B som stadig varsler badmin om ulv ulv ratta ta.
Redigert 26.09.2019 kl 15:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2019 kl 15:38 1134

cirka folk flesk

Redigert 26.09.2019 kl 15:41 Du må logge inn for å svare
cinet
26.09.2019 kl 16:24 1120

Showet endte med en giga boomebrang rett tilbake til demokratene og pressen. 3 gang en fortrolig/konfidensiell prsiedent-samtale blir lekket i kolørt form til pressen . Demokratene sluker agnet, og har dummet seg totalt ut. Se selv hakesleppet, når svarene kom.
cinet
26.09.2019 kl 16:25 1121

En skandale iverksatt av desperate demokrater. Biden er ferdig, og det er trolig flere i et stadig mer desperat "demokratisk" parti.
cinet
26.09.2019 kl 16:29 1117

a-den gamle; heldigvis har det amerikanske folk, flertallet sådann, valgt sin egen president. Hva du måtte mene, fakenews pressen , dårlige tapere/demkratene, er i realiteten helt helt uninteressant. Det som er bekrymringsfult er at det angriper og dels sabotere sine egen president, alt for å berike seg makten/ egne posisjoner.
Blåveisen
26.09.2019 kl 16:45 1107

Hvorfor jeg tidvis gidder å kommentere lavmålet ditt er uvisst,nen akkurat nå gjør jeg det;

Hvor er linker til at Laura Ingraham ‘som fra til annet gjør nazihilsener’?

Ingraham er ikke alene om å vise videoklippet,og det skrev jeg heller ikke,men norsk media
tviler jeg på viser dette.Jeg besøker nå venner i USA og opplever dette herfra.Det er litt mer autentisk enn de nettsidene og CNN
som du åpenbart baserer dine svake argumenter på.
Mine venner er både republikanere og demokrater,og ingen er imponert over det politiske nivået til Dems!

De fleste av oss er ikke bare positive eller bare negative til Trump.Vi lærer av begge sider før vi lander på en prosentfordeling
mellom positive og negative til Trump.
Verden er like lite svart/ hvit mtp. Trump som i andre saker.
Når folk er bare poditive eller bare negstive til Trump blir det for dumt.Jeg ser på både CNN,MSNBC og de andre samt på Fox News.
Partsinnlegg fra begge sider,men noen av oss tilegner oss info fra begge sider og forstår at jo mer vi lærer jo bedre innser vi hvor lite vi vet........
Redigert 26.09.2019 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
cinet
26.09.2019 kl 17:00 1098

Demokratene avslørte sitt sanne jeg i dagens høring. Når svarene ikke passet inn, hang jeipen mer og mer , og de begynte med noen patetiske ledene spørsmål. Flaut. Det som kanskje er verre , er at norsk presse ensidig gjengir demokratenes ekstreme vinkling. Saken er åpenbart parkert der den hører hjemme . En litt frustrert ansatt som har hørt/sett noe som ikke passer inn i demokratenes mer og mer desperate valgkamp. Et gedigent selvmål . Biden blr trekke seg , og kanskje også «plastikk-kirurgi dronningen» hos dronningen. ( som a-den gamle like p sitere til)
Slettet bruker
26.09.2019 kl 17:10 1086

Antallet representanter som nå støtter impeachment har økt til 218. Dvs over halvparten av de 435 representantene. Dette går mot riksrettsak i senatet.

https://edition.cnn.com/2019/05/23/politics/democrats-impeachment-whip-list/index.html
Slettet bruker
26.09.2019 kl 17:12 1082

Navnet på varsleren kommer til å bli blåst og hele alternativ media kommer til å grave fram all mulig drit på han eller henne mens msm vil fremholde at vedkommende er en helt og skrive rørende kronikker. Uansett vil all oppmerksomheten føre til at ingen varsler igjen om noe. Ser man at hele karrieren settes i spill og du fotfølges av journalister ute etter klikk uten at det får noe som helst effekt på den du tyster på så holder du kjeft.
cinet
26.09.2019 kl 17:15 1079

Tror ikke varsleren blir jaktet ned , han er nok trygg. Lekkasjene til fake news pressen og demokratene er mye verre . Hvem har varslet fake news om varselet? Det lukte en demokrat fra sikkerhetskomiteen . Den personen bør jaktes ned ..
cinet
26.09.2019 kl 17:18 1074

Jabba, siden du trolig sitter på jente rommet ditt, uten jobb , så kan jeg ikke inngå et økonomisk veddemål med deg, men.. dette blir 1. garantert IKKE en riksrettssak. 2. DT vinner valget 2020 i «ensom majestet» make america Great again !
Slettet bruker
26.09.2019 kl 17:41 1064

Hehe. Flertallet valgte Clinton. Hitler og Nixon ble valgt også. Hvorfor er det relevant nå? Lovbruddene er begått mens han har herjet som president.
Slettet bruker
26.09.2019 kl 17:50 1061

Jeg har nok en langt viktigere jobb enn deg. Jeg ville feks aldri ansatt en med din mentale kapasitet.
1. Jeg er sikker på at det blir riksrettsak.
2. Jeg tror ikke Trump blir dømt, men håper det.
Om han vinner valget eller ikke blir et ganske åpent spørsmål. Han ligger bak på alle målinger men om han kommer seg unna dette også så kan han finne på hva som helst for å vinne.
Slettet bruker
26.09.2019 kl 17:55 1057

Spiller det noen rolle hvem varsleren er? Gjengivelsen av telefonsamtalen var meget nøyaktig så det er ingen grunn til å tvile på resten av informasjonen han bidrar med. Spesielt alarmerende at WH forsøkte å "gjemme" records av samtalen på en server for ekstremt hemmelig materiale. De viste at det var galt det Trump sa og prøvde å skjule det.
Når det er sagt så er jeg sikker på at den kvalmende uetiske delen av pressen, og de største Trump loyalistene, vil gjøre alt de kan for å diskreditere personen. Jeg regner med du er en av de som vil applaudere dette. Du ønsker nemlig at Trump skal slippe unna med sitt maktmisbruk.
Slettet bruker
26.09.2019 kl 17:59 1054

JabbaSulvulv IGJEN

"Spesielt alarmerende "

#kjabbakjempe alvorligg4ever fra day1 siden konspirus i russia konstant men nå ukraina ALVÅR SKIKKELIG igjen. lol

#lol kilder mistenker...
Redigert 26.09.2019 kl 18:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2019 kl 18:20 1046

Vermont Republican Governor Phil Scott has become the first Republican chief executive to support impeachment proceedings against Trump.
polemiker
26.09.2019 kl 18:39 1035

Fikk med meg slutten av denne høringen og den var ikke noe vakkert skue. Later vel til at DNI angret på at han ikke bare kastet dette i søppelkassa med en gang.

Nå er "bekymringene" fra denne wistlebloweren blitt frigitt (med noen sladder) og det viser seg at det ikke er et eneste bevis eller førstehånds kunnskaper. Alt er bare rykter og historier han/hun har blitt fortalt. Ett av hovedanklagene var altså denne samtalen med Zolensky, men for de som har lest den virker det vel åpenbart at denne informanten tok grådig feil.

Blir mer og mer patetisk hele greia og det er vel mye som tyder på at dette (også) er en nøye regissert affære og at denne wistleblower personen enten er en nyttig idiot eller en som snart kan pensjonere seg med en fet bankkonto. De hadde forventet at denne saken straks skulle blitt oversendt til the House Interl komiteen, men de glemte å lese loven og glemte at presidenten ikke tilhører etterretningen. Da denne "rapporten" ble holdt tilbake, kom lekkasjene raskt.
Slettet bruker
26.09.2019 kl 18:48 1027

Hva får du ut av å skrive slikt vissvass her på fff? :) Alle som kan ørlite grann engelsk og som skjønner litt om lov og rett, ser jo at dette i normale fall er døden for en president.

Så hva får deg til å skrive noe slikt tøv? For å omvende jabba og undertegnede?
Blåveisen
26.09.2019 kl 18:56 1022

Adam Schiffs opening statemen i dag:
https://m.youtube.com/watch?v=GN4CJ8MYLTY

Hør hvordan løgneren Schiff bløffer om ordlyden i samtalen og sammenlign med den offisielle utskriften av hva som faktisk ble sagt:

https://www.cnn.com/2019/09/25/politics/donald-trump-ukraine-transcript-call/index.html

Hvordan kan noen ha tillit til denne farsen som blir en kopi av lavmålet vi så i saken mot Kavanaugh i fjor og selvsagt rapporten til Mueller på alvor?

polemiker
26.09.2019 kl 18:57 1020

Nei, dere to er håpløse kasus, så dere får bare holde på i deres egen fantasiverden og drømme videre.

Dersom de resterende andrehånds bekymringene denne fyren er blitt foret med holder samme standard, så blir det bare ennå mer komisk. Tipper denne wistlebloweren egentlig føler seg en smule lurt nå. Ingen sammenheng med støtte, Biden ble ikke nevnt 8 ganger, men 1.
Slettet bruker
26.09.2019 kl 19:16 1014

Trump: "You know what we used to do in the old days when we were smart? Right? The spies and treason, we used to handle it a little differently than we do now."

Diktator Trump tenker høyt om hva som burde vært gjort med varsleren. Hans gode venn og kollega MBS kan sikkert gi noen tips.

https://www.nytimes.com/2019/09/26/us/politics/trump-whistle-blower-spy.html?smid=nytcore-ios-share
Redigert 26.09.2019 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
cinet
26.09.2019 kl 19:20 1010

Hele saken havner snart i en skuff. Opp som en... ned som en kjempelort. Demokratene prøvde så godt de evnet å manipulere svarene, med en rekke gjentatte ledende spørsmål. De hang mer og mer med jeipen. En pinlig seanse. Demokratene har ingen reell motkandidat til DT ( Beiden har de selv parkert) - de er deperate. Når de i tillegg planter en sak , som ikke er en sak, ja da beviser de jo for hele verden at fake news er noe man skal være oppmerksom på. Det mest tragiske , sett fra Vest-Europa, er den enside pressedkning også her på berget. NRK , og speislet TV2 må skjerpe seg en del hakk. Var det 33.000 email som ble slettet dagen før utlevering? Var det airforce2 Biden jr landet med? Hvor mye stakk han av med ?
Blåveisen
26.09.2019 kl 19:28 1005

https://thegreggjarrett.com/trump-wrong-pelosi-colleagues-undo-2016/

Du har gode kunnskaper og forståelse om og for denne saken.
Kanskje vil dette interessere deg?
Takk for informative og velskrevne innlegg!
polemiker
26.09.2019 kl 20:50 974

Takk Blåveisen. Skal lese det etterhvert.

Nå har jeg lest rapporten til denne whistlebloweren (WB). Han har gjort et imponerende stykke arbeid i forbindelse med dette, da det har en rekke henvisninger fra aviser, TV reportasjer og en mengde nettsteder fra inn og utland. Han/hun er også rimelig godt juridisk kyndig og har kjennskap til interne rutiner i the WH. Skulle nesten tro at det har vært en hel gjeng innvolvert her, over lang tid...

Han begynner med å påstå at president Trump presset Zolensky til å hjelpe ham i 2020 valget.
Ingenting av dette skjedde som vi vet. Han hverken presset eller ba om hjelp i forbindelse med valget. Derimot ba han om at Ukraina kunne se nærmere på de korrupsjonsanklagene som Biden og hans sønn var mistenkt for.

Paradoksalt nok har han også oversatt en setning fra den Ukrainske presidentens hjemmeside etter denne samtalen hvor det står at Donald Trump uttrykte støtte og var overbevist om at Ukraina ville fullføre korrupsjonsetterforskning og forbedre sitt image, noe som har ligget som en demper på samarbeidet mellom Ukrina og USA. Han påstår og tolker dette slik at det kun dreide seg om Biden.


Man merker tydelig at denne personen åpenbart er svært politisk partisk i favør av demokratene. I mangel av noen håndfaste bevis kommer han med rene spekulasjoner og antagelser på formen "I do not know if ..." . Han sier ikke hva han vet, men hva han ikke vet.

Ut over det er det oppramsing av Gullianis reisevirksomhet og møter han har hatt med folk fra Ukraina. Fremstilt som at det skulle være noe suspekt. Han er Trumps personlige advokat og prøver fremdeles å finne opphavet til dette berømte dossieret og folk fra Ukraina sin innblanding i 2016 valget.

Denne WB'eren likte heller ikke at USAs ambassadør i Ukraina fikk sparken og prøver å få det til å være suspekt også, selv om hun likte best den korrupte forgjengeren til nåværende president. Det samme gjaldt Ukrainas ambassadør til USA som Zelesky kvittet seg med.

Kort sagt, syltynn suppe pakket pent i fine ord basert på politisk bias. Denne fyren er nok ikke så interessert i landets beste, bekjempe korrupsjon eller fair valg, men vil ha sosialistene til makten.
Slettet bruker
26.09.2019 kl 21:03 967

Fantasiverden, ja :) ..for det er slik du ser på det?
polemiker
26.09.2019 kl 21:44 955

Vel, så lenge du ikke klarer å forholde deg til virkeligheten, så betyr det vel at du beveger deg i en annen verden. Nå handler ikke denne saken om deg, så skal la det ligge. Observerer bare at det er tynt med argumenter som er relatert til saken, så derfor tyr du i god sosialistisk ånd til personangrep og spinnville påstander,

Hva får du ut av å skrive slikt vissvass her på fff? :) Alle som kan ørlite grann engelsk og som skjønner litt om lov og rett, ser jo at dette i normale fall er døden for en president.

Denne WB personen skal etter sigende jobbe i etterretningen eller høyt på strå innen administrasjonen. De skal i utgangspunktet være og agere helt politisk uavhengig. Det er vel åpenbart ikke tilfelle her. Han virker til å hate Trump minst like mye som denne FBI toppen Strzuk.

Skjønner heller ikke dette argumentet både denne WB'eren og formann Schiff påstår at det vil gavne Trump om Joe Biden blir avslørt. Han hadde vel vært en drømmemotstander for Trump om han hadde blitt valgt som demokratenes kandidat. Sleepy Joe er om mulig ennå slappere og mer desorientert enn det Hillary var. Det ville blitt en walk in park for ham. I debatter babler og stotrer han og vet knapt hvor han er, ikke har han fått med seg at han ikke er Vice President lengere heller. Bør vel ikke engang nevne tafsing og "omsorgen" han for unge jenter og barn.

Adam Schiff klarte vel også på en overbevisende måte avslørt hvilke uærlig og sleip fyr han egentlig er. Han prøvde gjentatte ganger å legge ord i munnen på etterretningssjefen. Etter en over 3 timers lang seanse og som siste taler, hugg han til å påstod med et sleskt smil at han var glad for at DNI støttet en etterforskning av denne saken. Det hadde han naturligvis ikke, så måtte selv vente til han fikk ordet før han klart og tydelig sa at han ikke støttet noen etterforskning.
AdFontes
26.09.2019 kl 21:46 951

Genialt å nedgradere og offentliggjøre telefonsamtale-utskriften FØR offentliggjøringen av whistleblower-anklagen, som da faller platt til jorden fordi alle har nå lest originalkilden - mens anklageren ikke har lest den!