NEL - Nikola annonserer hvem storkunden er 3 mai -
Syntes denne fortjener en egen tråd.
Endelig bekreftet at nyheten slippes 3 mai, ref Tweet fra Nikola under
Blir spennende å høre hvilken storkunde dette er.
Det skal kjøpes inn 28 nye hydrogen stasjoner, som skal legges inn langs ruten til kunden.
Nikola Motor Company
@nikolamotor
1h1 hour ago
More
May 3rd. Our CEO is off to New York for the announcement.
7 replies 11 retweets 53 likes
Reply 7 Retweet 11 Like 53 Direct message
Endelig bekreftet at nyheten slippes 3 mai, ref Tweet fra Nikola under
Blir spennende å høre hvilken storkunde dette er.
Det skal kjøpes inn 28 nye hydrogen stasjoner, som skal legges inn langs ruten til kunden.
Nikola Motor Company
@nikolamotor
1h1 hour ago
More
May 3rd. Our CEO is off to New York for the announcement.
7 replies 11 retweets 53 likes
Reply 7 Retweet 11 Like 53 Direct message
Redigert 21.01.2021 kl 09:04
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
oppvigår
29.04.2018 kl 11:06
11663
Når offentliggjørelsen av selskapet kommer den 3. mai, vil dette vekke stor oppsikt over there. Ser ikke bort fra at dette vekker oppsikt ellers i verden også.
Dette vil bli lagt merke til siden dette dreier seg om et stort og kjent selskap, som legger om kursen på sin transport flåte, og gjør den klar for en miljøvennlig fremtid.
Vi snakker om en flåte på flere tusen, og ser ikke bort fra at det også kan være snakk om bortimot 20000. Dette er MEGET stort.
Det at et stort kjent firma våger å satse så offensivt på at hele dets flåte skal gå over til noe så nytt som hydrogen, vil nok bli lagt merke til.
Når de gjør noe så drastisk, så må man lure på hvorfor de har valgt Nikola, og ikke heller et kjent merke. Dette burde vel fortelle noe til den som tviler.
Som vi vet, trenges det et nettverk av stasjoner til å drive disse truckene. Nel spiller en stor rolle, for å få dette på fote. 28 stasjoner er blitt nevnt nå i begynnelsen. Sjansen til å få flere burde være tilstede.
Spørsmålet vi kan stille oss, er om Nel vil kunne levere til alle når ordrene kommer fortløpende?
Det har blitt nevnt at Nel skulle bli oppkjøpt av en eller annen. Men hvorfor skulle ikke Nel kjøpe opp andre, og bli noe ala Statoil?
Med slike store tanker kommer også emisjoner, som er et nødvendig for å nå det målet. For oss aksjeeiere et nødvendig onde. Etter 3.mai, burde ledelsen i Nel komme på banen, og fortelle oss alle om det er det som er målet.
Dette vil bli lagt merke til siden dette dreier seg om et stort og kjent selskap, som legger om kursen på sin transport flåte, og gjør den klar for en miljøvennlig fremtid.
Vi snakker om en flåte på flere tusen, og ser ikke bort fra at det også kan være snakk om bortimot 20000. Dette er MEGET stort.
Det at et stort kjent firma våger å satse så offensivt på at hele dets flåte skal gå over til noe så nytt som hydrogen, vil nok bli lagt merke til.
Når de gjør noe så drastisk, så må man lure på hvorfor de har valgt Nikola, og ikke heller et kjent merke. Dette burde vel fortelle noe til den som tviler.
Som vi vet, trenges det et nettverk av stasjoner til å drive disse truckene. Nel spiller en stor rolle, for å få dette på fote. 28 stasjoner er blitt nevnt nå i begynnelsen. Sjansen til å få flere burde være tilstede.
Spørsmålet vi kan stille oss, er om Nel vil kunne levere til alle når ordrene kommer fortløpende?
Det har blitt nevnt at Nel skulle bli oppkjøpt av en eller annen. Men hvorfor skulle ikke Nel kjøpe opp andre, og bli noe ala Statoil?
Med slike store tanker kommer også emisjoner, som er et nødvendig for å nå det målet. For oss aksjeeiere et nødvendig onde. Etter 3.mai, burde ledelsen i Nel komme på banen, og fortelle oss alle om det er det som er målet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
Ulysses skrevInnlegget er slettet
☺Hele poenget med Aksjer er å tjene penger, det er forskjellen på meg å mange andre innpå hær ? Helt blind på Nel, å skylapper på ??
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
Hvis kunden( Pepsi?) til Nikola eier 20 000 trucks som de bytte ut med Nikola Trucks,kan dette virkelig blir stort. Det vil meget sannsynelig dryppe mye på Nel ASA. Vi venter nå på de første 28 giga stasjonene takk. Det er flott om dette børsmeldes denne uken,for nå håper vi de kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
Analfabet Trader, ta å les deg opp på "OG eller Å" reglene.
Poenget med aksjer er å tjene penger, men de fleste som faktisk eier aksjer gjør IHVERTFALL en smule "research" før de kjøper / selger. Det faktum at du hadde null anelse om at Nikola kommer med en annonsering av ny stor kunde 3.mai, SAMT at du har tatt deg bryet med å rakke ned på en forum tråd beviser at du din tulling; Aldri har tjent en krone på børs uten "FLAKS".
Du er selve definisjonen på en skylapp!
Poenget med aksjer er å tjene penger, men de fleste som faktisk eier aksjer gjør IHVERTFALL en smule "research" før de kjøper / selger. Det faktum at du hadde null anelse om at Nikola kommer med en annonsering av ny stor kunde 3.mai, SAMT at du har tatt deg bryet med å rakke ned på en forum tråd beviser at du din tulling; Aldri har tjent en krone på børs uten "FLAKS".
Du er selve definisjonen på en skylapp!
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
Framtia
29.04.2018 kl 22:26
11174
Er det noen spesiell grunn til at nyheten skal publiseres i NY.. ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
Crom
29.04.2018 kl 23:46
11034
Muligens er det der hovedkontoret til denne bedriften er lokalisert. Men kan jo også være av andre grunner, f.eks. publisitet.
Blir spennende å se på torsdag.
Blir spennende å se på torsdag.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
jonea
30.04.2018 kl 09:29
10663
Ref siste tweetes:
Trevor Milton
@nikolatrevor
Mar 29
Off to Europe to line up delivery of 28 more hydrogen stations for the massive order @nikolamotor just received. We aren't taking about 20 trucks like our competitors, we are selling thousands at a time. #oneclearwinner
Trevor Milton
@nikolatrevor
Mar 29
Multiple new customers. 28 new mega hydrogen stations. Entire fleets converting. #oneclearwinner. One fleet has asked we postpone press release until end of April. That's as much as we can give out until they go public with news.
Det er snakk om flere kunder. Men den største er en ordre på flere tusen trucks.
28 nye Hydrogen stasjoner. Kan denne ordren også komme på tordag ifm med lansering av disse kundene
Trevor Milton
@nikolatrevor
Mar 29
Off to Europe to line up delivery of 28 more hydrogen stations for the massive order @nikolamotor just received. We aren't taking about 20 trucks like our competitors, we are selling thousands at a time. #oneclearwinner
Trevor Milton
@nikolatrevor
Mar 29
Multiple new customers. 28 new mega hydrogen stations. Entire fleets converting. #oneclearwinner. One fleet has asked we postpone press release until end of April. That's as much as we can give out until they go public with news.
Det er snakk om flere kunder. Men den største er en ordre på flere tusen trucks.
28 nye Hydrogen stasjoner. Kan denne ordren også komme på tordag ifm med lansering av disse kundene
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
oppvigår
30.04.2018 kl 09:43
10623
Når vi vet at Trevor Milton m.fl. har vært i Norge, og snakket med ledelsen i Nel, så er sjansen meget stor for at de 28 også blir offentlig gjort på samme tid.
Løkke drar vel til NY for å delta.
Løkke drar vel til NY for å delta.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
Det fundamentale med Nel rent industrimessig synes å være intakt.
De siste måneders fall skyldes ene og alene at det har kommet inn for få ordrer samt "halting" av H2V avtalen. Viktig uansett å merke seg hvem av partene som valgte å sette avtalen til sides.
Imidlertid kan en anta at flere sentrale skikkelser i Nel har jobbet med Nikola kontrakten i disse månedene, dette er snakk om enorme dimensjoner.
I første omgang inntil 28 mega stasjoner!! Det er ganske enormt. Vi snakker om en potensiell verdi på et sted mellom 3 - 6 mrd over de neste 3 årene. Personlig tror jeg ikke Nikola vil bestille alle disse stasjonene i en ordre. Tipper den første som kommer blir på et sted mellom 3-7 stasjoner, altså på mellom 600 mill og 1,2 mrd. Den bestillingen vil jeg anta kommer ikke lenge etter Nikolas offentliggjøring. Milton vil teste demo stasjonene før han bestiller endelig, men ingenting tilsier at demo stasjonene vil bli en fiasko med Nels teknologi og kompetanse. Derfor tror jeg at Milton bestiller de første store stasjonene nå snart for levering på slutten av 2018/Q1 2019. Vi må huske at Nikola bilene skal rulle på veiene fra 2021 og da må infrastrukturen være på plass og selv med Nels produksjonskapasitet lages ikke disse stasjonene på en uke.
Vi går inn i en meget spennende fase nå og for egen del synes dagens kursen som en meget god inngang.
De siste måneders fall skyldes ene og alene at det har kommet inn for få ordrer samt "halting" av H2V avtalen. Viktig uansett å merke seg hvem av partene som valgte å sette avtalen til sides.
Imidlertid kan en anta at flere sentrale skikkelser i Nel har jobbet med Nikola kontrakten i disse månedene, dette er snakk om enorme dimensjoner.
I første omgang inntil 28 mega stasjoner!! Det er ganske enormt. Vi snakker om en potensiell verdi på et sted mellom 3 - 6 mrd over de neste 3 årene. Personlig tror jeg ikke Nikola vil bestille alle disse stasjonene i en ordre. Tipper den første som kommer blir på et sted mellom 3-7 stasjoner, altså på mellom 600 mill og 1,2 mrd. Den bestillingen vil jeg anta kommer ikke lenge etter Nikolas offentliggjøring. Milton vil teste demo stasjonene før han bestiller endelig, men ingenting tilsier at demo stasjonene vil bli en fiasko med Nels teknologi og kompetanse. Derfor tror jeg at Milton bestiller de første store stasjonene nå snart for levering på slutten av 2018/Q1 2019. Vi må huske at Nikola bilene skal rulle på veiene fra 2021 og da må infrastrukturen være på plass og selv med Nels produksjonskapasitet lages ikke disse stasjonene på en uke.
Vi går inn i en meget spennende fase nå og for egen del synes dagens kursen som en meget god inngang.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
oppvigår
30.04.2018 kl 10:26
10506
Har stor tro på at selskapet er Pepsico, siden de er så miljø bevist. Ser man på et av deres mål, som dette:
Lower carbon emissions
http://www.pepsico.com/sustainability/Performance-with-Purpose/Our-Goals
2030 Mål: Til støtte for FNs 2030 dagsorden for bærekraftig utvikling og oppfordring til å bekjempe klimaendringene og dens virkninger, arbeide for å redusere utslippene av absolutt klimagass (GHG) over hele verdikjeden med minst 20% for å gjøre vår del begrenset global temperaturøkning til under 2 ° C
Lower carbon emissions
http://www.pepsico.com/sustainability/Performance-with-Purpose/Our-Goals
2030 Mål: Til støtte for FNs 2030 dagsorden for bærekraftig utvikling og oppfordring til å bekjempe klimaendringene og dens virkninger, arbeide for å redusere utslippene av absolutt klimagass (GHG) over hele verdikjeden med minst 20% for å gjøre vår del begrenset global temperaturøkning til under 2 ° C
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
borsom
30.04.2018 kl 11:28
10419
Ja, eller U.S. Express, siden de hadde logoen sin over hele demoutgaven av Nicola One.
De "skryter" forøvrig også at de er miljøbevisste.
Time will show. :)
De "skryter" forøvrig også at de er miljøbevisste.
Time will show. :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
Rolfbruun
30.04.2018 kl 14:35
10273
Kan vi alle bare være enige om at vi slutter å si "time will show"? Det heter "time will TELL", for svarte svingende!!!
:)
Go hard - go long.
:)
Go hard - go long.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
RolfBruun,
Helt enig.
Dette blir meget spennende.
Helt enig.
Dette blir meget spennende.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
"Time will show" har blitt en klassiker etter Flåklypa Grand Prix hvor skurken Rudolf Blodstrupmoen uttalte på TV: "Time (uttales som Tine med m) vill sjåv". Jeg mener at denne setningen også holder i 2018:-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
jonea
01.05.2018 kl 23:09
9621
Stor spenning på denne annonseringen ute i markedet
I morgen har vi svaret
I morgen har vi svaret
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
borsom
02.05.2018 kl 08:54
9406
Enig med "Ekstra"!
Men burde kanskje skrevet "Time vill sjåv" ;)
Men burde kanskje skrevet "Time vill sjåv" ;)
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
jonea
02.05.2018 kl 12:37
9231
Hydrogen Trucking GO Big or Go home
https://youtu.be/C-5tzwKCBYI
We'll catch up with Trevor on his monumental project to bring Hydrogen power to the big-rig community! The host for this episode is Stan Osserman. The guest is Trevor Milton.
Det er et hint i denne videoen, These guys know shipping better than anybody".
Snakker vi FedEx, UPS, Amazon
Det er snakk om 700 stasjoner på 8 år, 18 stk skal opp iløpet av 2019 - så rundt 100 stk pr år etter det......
Denne ordren får helt klart ringvirkninger for NEL, de er ene leverandør til Nikola.
https://youtu.be/C-5tzwKCBYI
We'll catch up with Trevor on his monumental project to bring Hydrogen power to the big-rig community! The host for this episode is Stan Osserman. The guest is Trevor Milton.
Det er et hint i denne videoen, These guys know shipping better than anybody".
Snakker vi FedEx, UPS, Amazon
Det er snakk om 700 stasjoner på 8 år, 18 stk skal opp iløpet av 2019 - så rundt 100 stk pr år etter det......
Denne ordren får helt klart ringvirkninger for NEL, de er ene leverandør til Nikola.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
bare meg
02.05.2018 kl 13:23
9103
Hva skjer med nel aksjene idag da ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
øk
02.05.2018 kl 13:30
9083
Allerede nevnt i det gamle forumet; Nikola saksøker Tesla for kopiering av design.
http://e24.no/lov-og-rett/tesla-motors/nikola-saksoeker-tesla-for-16-mrd/24324000
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
janinvest
02.05.2018 kl 18:25
8838
Tomorrow will be a day when the NEL share fell again, Expects completely clear that NEL should drop down to 2.0 - 2.5
NEL/Nikola will tell about their ambitions project, but also that it does not go as fast as Expert, therefore they will not sign any contracts in the near future but only intentions.
All big project that NEL has been telling about are still just wishes none of them have been signed or even close to be it
NEL/Nikola will tell about their ambitions project, but also that it does not go as fast as Expert, therefore they will not sign any contracts in the near future but only intentions.
All big project that NEL has been telling about are still just wishes none of them have been signed or even close to be it
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
janinvest,
You are really a smart guy.
Nonsens!!!
You are really a smart guy.
Nonsens!!!
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
janinvest
Skriv norsk i Norge på et norsk forum, eller i det minste lær deg å skrive engelsk riktig både grammatisk og i nåtid-fortid hvis du absolutt må skrive på engelsk..
Skriv norsk i Norge på et norsk forum, eller i det minste lær deg å skrive engelsk riktig både grammatisk og i nåtid-fortid hvis du absolutt må skrive på engelsk..
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
02.05.2018 kl 18:36
8789
NEL er i tet når det gjelder Hydrogen generelt, og spesielt når det gjelder fyllestasjoner.
Om NIKOLA velger NEL , helt eller delvis, i sin stasjonsutbygging i California, er det MER enn bra.
Hvis ikke, viser det at NEL ikke er så innenfor som man skulle tro/ønske.
Men at Hydrogen er det eneste alternativet til det nye nullutslipp-skiftet, er udiskutabelt. Hva er alternativet? 1 tonn batterier, på alt annet enn bybiler?
Ny batteri-teknologi med 15 minutters lading?
Elektriske transport har kommet for å bli. Hydrogen-el er dobbelt så effektivt som fossil brensel, med samme fylle/kjøremønster, og altså forururensningsfritt både lokalt og globalt. (Kun) batteri er mer effektivt. Og skjøteledninger er enda mer effektivt.
Men Hydrogen, og Hydrogen-el er det eneste som kan erstatte dagens frie transport, og med nullutslipp. - Og altså til en rimeligere pris pr. km. enn fossil forbrenning. Og når alle nasjoner kan produsere Hydrogen fra nasjonens sol, vind, hav og bio, kan alle nasjoner frigjøre seg fra oljekartellenes kontroll når det gjelder transport og oppvarming/kjøling. Olje kan brukes til mye annet nyttig og morsomt enn forbrenning.
Om NIKOLA velger NEL , helt eller delvis, i sin stasjonsutbygging i California, er det MER enn bra.
Hvis ikke, viser det at NEL ikke er så innenfor som man skulle tro/ønske.
Men at Hydrogen er det eneste alternativet til det nye nullutslipp-skiftet, er udiskutabelt. Hva er alternativet? 1 tonn batterier, på alt annet enn bybiler?
Ny batteri-teknologi med 15 minutters lading?
Elektriske transport har kommet for å bli. Hydrogen-el er dobbelt så effektivt som fossil brensel, med samme fylle/kjøremønster, og altså forururensningsfritt både lokalt og globalt. (Kun) batteri er mer effektivt. Og skjøteledninger er enda mer effektivt.
Men Hydrogen, og Hydrogen-el er det eneste som kan erstatte dagens frie transport, og med nullutslipp. - Og altså til en rimeligere pris pr. km. enn fossil forbrenning. Og når alle nasjoner kan produsere Hydrogen fra nasjonens sol, vind, hav og bio, kan alle nasjoner frigjøre seg fra oljekartellenes kontroll når det gjelder transport og oppvarming/kjøling. Olje kan brukes til mye annet nyttig og morsomt enn forbrenning.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
May 3rd. Our CEO is off to New York for the announcement.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
Nikko
02.05.2018 kl 18:43
8759
Janinvest er en forsmådd danske som prøver å imponere ved å skrive på engelsk.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
Nikko
02.05.2018 kl 18:52
8706
Slettet brukerskrev May 3rd. Our CEO is off to New York for the announcement.
OZZY,
Hvor har du den meldingen ifra??
Hvor har du den meldingen ifra??
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
Ecotricity
02.05.2018 kl 18:54
8699
Hype-toget er snart så høyt under taket at en ny kunde må nesten være Coca Cola og de må ha forpliktet seg til å fylle H2 på alle flasker i stedet for Cola for at det skal innfri forventningene.
(Ja, jeg har aksjer i NEL)
(Ja, jeg har aksjer i NEL)
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
Nikko skrev OZZY, Hvor har du den meldingen ifra??
Twitter under Nikola Motor Company. Lakt ut for 5 dager siden.
ligger også hos TS
ligger også hos TS
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
Meget forståelig at vi som eier NEL aksjer er forventningsfulle til dagen i morgen og framtiden til Nikola.
700 stasjoner skal de bygge de neste 8 årene, Helt eksepsjonelt spør du meg. Løkke og Milton virker å være gode samarbeidspartnere og de har blitt avhengige av hverandre. Nel fordi de trenger arbeid og inntekter, mens Nikola trenger Nels kompetanse og teknologi. De har rett ut ikke anledning å velge bort Nel nå, da tiden er for knapp til å knytte til seg ny leverandør av fyllestasjoner. De første stasjonene skal produseres og settes opp fra H2 2018 og inn i 2019. Nikola hadde for kort tid siden for 90 mrd i pre-orders. Så antar jeg at den nye storkunden kommer i tillegg til dette med x-antall tusen enheter. For egen del framstår det som helt surrealistisk at Nel kan handles til latterlige 2,82. Det må være et kupp av de sjeldne.
700 stasjoner skal de bygge de neste 8 årene, Helt eksepsjonelt spør du meg. Løkke og Milton virker å være gode samarbeidspartnere og de har blitt avhengige av hverandre. Nel fordi de trenger arbeid og inntekter, mens Nikola trenger Nels kompetanse og teknologi. De har rett ut ikke anledning å velge bort Nel nå, da tiden er for knapp til å knytte til seg ny leverandør av fyllestasjoner. De første stasjonene skal produseres og settes opp fra H2 2018 og inn i 2019. Nikola hadde for kort tid siden for 90 mrd i pre-orders. Så antar jeg at den nye storkunden kommer i tillegg til dette med x-antall tusen enheter. For egen del framstår det som helt surrealistisk at Nel kan handles til latterlige 2,82. Det må være et kupp av de sjeldne.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23
Du må logge inn for å svare
Ecotricity
02.05.2018 kl 20:11
7006
På dagens kurs er firmaet verd 3 tusen millioner. :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:46
Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
02.05.2018 kl 20:55
6889
Hva er det iveien med det nye forumet? Innlegg blir borte.
Redigert 21.01.2021 kl 08:46
Du må logge inn for å svare
kaliber
02.05.2018 kl 21:10
6820
Det må være stor usikkerhet blant aksjonærene som velger å gi bort aksjene sine! Virker som de ikke har så mye tiltro til Nikola og nel, vi får vel svaret i morgen!
Redigert 21.01.2021 kl 08:46
Du må logge inn for å svare
It's a great day tomorrow with a massive fleet announcement! Going live in the morning with the news.!
Redigert 21.01.2021 kl 08:46
Du må logge inn for å svare
Og denne for 10 min siden.
Huge announcement tomorrow. In New York for the announcent. Spent the day with reporters doing interviews. Tomorrow is a huge day for @nikolamotor
Huge announcement tomorrow. In New York for the announcent. Spent the day with reporters doing interviews. Tomorrow is a huge day for @nikolamotor
Redigert 21.01.2021 kl 08:46
Du må logge inn for å svare
rischioso
03.05.2018 kl 07:21
6318
Egentlig helt uinteressant hvem denne potensielle storkunden er når Nikola allerede har potensielle bestillinger for milliarder.
Jeg sier potensielle nettopp fordi hver eneste bestilling kan trekke seg når som helst og uten noen konsekvens for bestilleren da det er Nikola som alene bærer den risikoen gjennom at de ikke vil beholde noen reserveringsfee som tidligere meldt.
Mao, det gjenstår og se hva som vil materialisere seg og for NEL sin del så har det jo en ennå mindre betydning nettopp fordi en storkunde ikke vil trigge flere fyllestasjoner da det allerede er planlagt stasjoner som dekker hele USA selv om det fortsatt kun har materialisert seg smuler på NEL gjennom 2 demostasjoner - 1 med leveranse i slutten av 2018 og en med leveranse i 2019 - det blir jo ikke akkurat penger av betydning av dette og ingen garanti for at det vil bli noe mer enn akkurat det pr i dag...
Jeg sier potensielle nettopp fordi hver eneste bestilling kan trekke seg når som helst og uten noen konsekvens for bestilleren da det er Nikola som alene bærer den risikoen gjennom at de ikke vil beholde noen reserveringsfee som tidligere meldt.
Mao, det gjenstår og se hva som vil materialisere seg og for NEL sin del så har det jo en ennå mindre betydning nettopp fordi en storkunde ikke vil trigge flere fyllestasjoner da det allerede er planlagt stasjoner som dekker hele USA selv om det fortsatt kun har materialisert seg smuler på NEL gjennom 2 demostasjoner - 1 med leveranse i slutten av 2018 og en med leveranse i 2019 - det blir jo ikke akkurat penger av betydning av dette og ingen garanti for at det vil bli noe mer enn akkurat det pr i dag...
Redigert 21.01.2021 kl 08:46
Du må logge inn for å svare
jonea
03.05.2018 kl 08:35
6182
Rich
Et avtalebrudd på en kontrakt på flere hundre millioner/miliarder, tror jeg ikke vil kunne gå uten noen konsekvenser. Ved kontraktsbrudd så slipper dere å betale kontraktsbrudd fee- Tror ikke det står det.
Leveransen til denne stor kunden som blir lansert tidligere i dag, består av over 1000 trucks. For å dekke opp behovet for Hydrogen, har Nikola sagt at de skal installere 28 fylle stasjoner langs ruten til denne kunden, altså mest sansynlig stasjoner over hele nord amerika. Disse 28 stasjonene skal leveres av NEL Det er en gamechanger uten tvil
Et avtalebrudd på en kontrakt på flere hundre millioner/miliarder, tror jeg ikke vil kunne gå uten noen konsekvenser. Ved kontraktsbrudd så slipper dere å betale kontraktsbrudd fee- Tror ikke det står det.
Leveransen til denne stor kunden som blir lansert tidligere i dag, består av over 1000 trucks. For å dekke opp behovet for Hydrogen, har Nikola sagt at de skal installere 28 fylle stasjoner langs ruten til denne kunden, altså mest sansynlig stasjoner over hele nord amerika. Disse 28 stasjonene skal leveres av NEL Det er en gamechanger uten tvil
Redigert 21.01.2021 kl 08:46
Du må logge inn for å svare
protagoras
03.05.2018 kl 08:44
6139
Nikola Motor Company
Vi får melding fra Nikola før børsen stenger idag.
@nikolamotor
6h6 hours ago
More
May 3rd, 9 AM Eastern Time. Announcement hits. Get ready for some live updates tomorrow.
Vi får melding fra Nikola før børsen stenger idag.
@nikolamotor
6h6 hours ago
More
May 3rd, 9 AM Eastern Time. Announcement hits. Get ready for some live updates tomorrow.
Redigert 21.01.2021 kl 08:46
Du må logge inn for å svare
rischioso
03.05.2018 kl 14:33
5892
Jonea,
RE - Rich
Et avtalebrudd på en kontrakt på flere hundre millioner/miliarder, tror jeg ikke vil kunne gå uten noen konsekvenser. Ved kontraktsbrudd så slipper dere å betale kontraktsbrudd fee- Tror ikke det står det.
* Tuller du?
Trodde alle visste det nå at ingen av forhåndsbestillingene/reservasjonene hos NIKOLA er bindende og kan trekkes tilbake når man måtte ønske.
Dette er fordi Nikola skal selge noe som fortsatt ikke finnes og de ikke bindende forhåndsbestillingene/reservasjonene er mer et verktøy for å måle interesse og potensielle salg i fremtiden om de noen gang kommer dit...
RE - Rich
Et avtalebrudd på en kontrakt på flere hundre millioner/miliarder, tror jeg ikke vil kunne gå uten noen konsekvenser. Ved kontraktsbrudd så slipper dere å betale kontraktsbrudd fee- Tror ikke det står det.
* Tuller du?
Trodde alle visste det nå at ingen av forhåndsbestillingene/reservasjonene hos NIKOLA er bindende og kan trekkes tilbake når man måtte ønske.
Dette er fordi Nikola skal selge noe som fortsatt ikke finnes og de ikke bindende forhåndsbestillingene/reservasjonene er mer et verktøy for å måle interesse og potensielle salg i fremtiden om de noen gang kommer dit...
Redigert 21.01.2021 kl 08:46
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »