Hvordan endrer klimaekstremistene sin egen livsførsel?

convert
25.09.2019 kl 15:23 1600

Man må forutsette at de som er redd for menneskeskapte klimaendringer, selv legger om sin egen livsførsel ganske så radikalt. Vi har noen her på HO som må forventes å gjøre noe som virkelig monner med sitt eget klimaavtrykk. Hva gjør de? Selv har jeg gått over til Euro 6 på vognene mine.
Slettet bruker
25.09.2019 kl 15:44 1137

Veldig godt spørsmål. Jeg er interessert i å vite hvordan de mest engasjerte gjør det. Det som virkelig monner er jo hvis store befolkningsgrupper slutter å konsumere, altså fjerner grunnlaget for veldig forurensende containerskip-frakt. Det har dere vel sluttet med Jeeses, Sotah, A - den nye, nekkejk, Zorin osv?

Hva annet gjør dere?

Hvis alt som klimaforskerne og dommedagspolitikerne sier stemmer så er det jo EKSTREMT UANSVARLIG å forbruke, leve, konsumere og reprodusere seg.
cinet
25.09.2019 kl 17:14 1121

Sorry B-A, de har ingen konstruktive løsninger. INGEN. Kun opptatt av dommdagsprofetier.
ladaen7,30
25.09.2019 kl 18:13 1105

Det som virkelig monner er jo hvis store befolkningsgrupper slutter å konsumere




Pussig nok, de som er mest skråsikker på at jorda holder på og går under i klimadebatten er også de som er mest positiv til stor innvandring, dvs større forbruk og mer forurensning.
Henger dette på greip da?
Resten av klimaidiotene er de som ser sitt snitt til å tjene seg søkkrike på galskapen nå når klimakvoter og opprinnelsesgarantier selges nær sagt over disk.
convert
25.09.2019 kl 19:05 1088

Det er stille fra klimatistene. Hadde vært hyggelig med noen tips. Hvordan skal vi endre oss?
Slettet bruker
25.09.2019 kl 19:12 1083

Nei, det henger ikke på greip. Det er snodig hvordan de klimareligiøse alltid er veldig for innvandring.
Flytter man fattigfolk fra land der hvert individ forurenser lite, til et høykostland der de plutselig skal konsumere, fly og kjøre like mye som en vestlig så blir det jo MER klimautslipp.
De klimareligiøse bør være anti-globalister og være imot innvandring til vesten.
Noni
25.09.2019 kl 19:17 1076

Det viser jo hvor lite kunnskaper de har, så de skulle egentlig vært tiet ihjel.
Slettet bruker
25.09.2019 kl 19:31 1064

Jeg er sikker på at den varslede dommedag er den som er beskrevet i bibelen. Som god kristen trenger jeg derfor ikke bekymre meg. De ti bud nevner ikke co2 tror jeg.
Oskar2
25.09.2019 kl 19:40 1058

Hvis (posisjons) politiker- klimaaktivistene får holde på går vi nok en mørk fremtid i møte, de kommer trolig til å sitte tilbake som en del kjente regimer har utviklet seg til når "kassan er tømt og nøden er et faktum.
Slettet bruker
25.09.2019 kl 19:48 1052

Klimakrisen handler jo om noe helt annet enn klima! (Det har vært MYE varmere i historisk tid enn hvis vi går over 2 graders målet.)

«We (UN-IPCC) redistribute de facto the world’s wealth by climate policy… One has to free oneself from the illusion that international climate policy is environmental policy. This has almost nothing to do with environmental policy anymore…»
- Dr. Ottmar Endenhofer, IPCC co-chair, 2010 interview.

Og de som får redistribuert verdens pengemengde til seg selv, er denne smarte gjengen her:

In searching for a new enemy to unite us, we came up with the idea that … the threat of global warming, water shortages, famine and the like would fit the bill ... all these dangers are caused by human intervention ... the real enemy, then, is humanity itself.
- The Council of the Club of Rome, 1991.

Via tilførsler fra vestlige lands skatteinngang har denne gruppen bankierer og annen superelite satt i gang en rekke globale satsinger som tildeles enorme beløp fra politikerne for diverse grønn satsing med alt fra nye partier, grønn industri og grønn energi - alt sammen med milliardoverskudd - som går rett i de korrupte globalistenes lommer! Vi må snart ha lært dette nå.

Selv er jeg forøvrig klimarealist og gjør likevel alt i min makt for ikke å sette klimaavtrykk - det er i alle tilfeller bra med et rent klima!


Redigert 25.09.2019 kl 19:53 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
25.09.2019 kl 20:13 1041

Slapp av. Vi kommer til å få en rekke klimaflyktninger når temperaturen øker yttligere. Og det er det de såkalte klimarealiostene som skal ha æren for.
Slettet bruker
25.09.2019 kl 20:19 1033

Når det blir sydentilstander i Finnmark vil vi trenge mange for å betjene starnd-hotellene der.
Når den tid kommer må vi sette ned en komite som kan se på saken. Det er litt feil rekefølge du tenker på
Slettet bruker
25.09.2019 kl 20:30 1029

Nei. Det kommer vi ikke til å få.
Sluttet å konsumere enda? Du forbruker vel ikke varer, lever, formerer deg eller reiser rundt omkring og slipper ut klimagasser..?
Slettet bruker
25.09.2019 kl 21:24 1046

Når du fiser slipper du ut metan som er en veldig potent klima gass, men det er veldig vanskelig å la være om man har spist for eksempel kål.
Fluefiskeren
25.09.2019 kl 21:54 1030

Jeg konsumerer mat ja. Man må jo nesten det.

Har veldig god samvittighet. Hadde alle sluppet ut like lite CO2 som meg hadde det ikke vært noe problem.
Slettet bruker
25.09.2019 kl 21:56 1023


Fluefis
Har veldig god samvittighet. Hadde alle sluppet ut like lite CO2 som meg hadde
------------------
Ikke problem?
Da er du ikke ærlig om alle flyreisene dine siste ti år.

Slettet bruker
25.09.2019 kl 22:02 1019

Tviler på at dette er riktig. Gjennomsnittlig utslipp i Norge per capita er ca 8,5 tonn per år. Indias milliard slipper ut i snitt 1,8 tonn per år. Kina 7 tonn, men så produserer de jo mye av de greiene vi forbruker her i Vesten, så det er litt urettferdig å bare skylde på den jevne kinamann.
Slettet bruker
25.09.2019 kl 22:17 1001

Kineserne er storkæller som har nesten alle folkene i verden og fyrer mye med kull se.
Slettet bruker
25.09.2019 kl 22:22 997

Unge som vil reise og se verden som Greta16 gjør mer enn noen kan drømme om
bør skaffe seg en monaco sail yacht venn og divere miljøengasjement og miljøvenlig reiseapparat så de får reise og oppleve det ikke aktivister må slutte med
#Big Deal EAT less
Fotfolk bli hjemme og vent på melding om avgift
#sykletur GretaParat Worldwide Tour
Redigert 25.09.2019 kl 22:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2019 kl 07:06 956

Det ultimate klimaekstremist-offeret til det beste for saken må vel være å la seg bli spist av kannibaler?

Ekstremistene har jo allerede begynt å snakke om å spise mennesker, men det er nok hovedsakelig ikke hverandre de har tenkt å spise, det er nok oss normale de vil ha i gryta.



Slettet bruker
26.09.2019 kl 07:22 945

Etterhvert som hjernevaskingen og radikaliseringen får satt seg skikkelig, så snakker vi altså i ytterste konsekvens om en ekte zombie-apokalypse her.
Slettet bruker
26.09.2019 kl 07:36 940

Jøsses...

En ting er alt vi, hver og en av oss kan gjøre. Det som virkelig betyr noe og som vil ha effekt er politiske vedtak og globalt samarbeid.

Her i Norge kjøper vi smartere biler og kjører generelt mindre bil. Vi tar heller sykkelen eller kollektivt når det er mulig og effektivt.

Vi tenker oss om to ganger før vi planlegger ferien. For barnefamilier er det selvsagt en utfordring. Vi la ferien til Sørlandet i sommer, men om vi griset så mye mindre enn om familien hadde flydd tur retur til Spania, Italia, Hellas eller what not er jeg usikker på. Det ble mye bilkjøring i sommerferien og vi har ikke elbil. Fordi jeg ikke synes vi har råd og fordi jeg tror at det er økonomisk smartere å vente enda litt, til produsentene har utviklet og driftet enda mer effektive og driftssikre elbiler. Har vært mye tull med Tesla.

Vi er kritiske til hva vi kjøper.

Barn og leker er en kjempeutfordring. Berget av plast som ligger igjen etter barn av vår tid er skremmende. Men det er vanskelig å si nei til et barn som så veldig ønsker seg noe blankt og fint i plast. Lego er en stor favoritt her i huset. De jobber nå med materialer som er greiere med klimaet. Fordi foreldre og barn har trykket på og fordi Lego vil fremstå som moderne og som en bedrift som tar ansvar.

Daglige innkjøp - mat, klær osv, har vår familie mye å gå på. Må innrømme det. Mulig vi har flaks og gjør riktige valg innimellom, men vi er ikke bevisste nok. Det er provoserende at grønnsaker MÅ pakkes inn i engangsplast. Når vi er flinke, drar vi til innvandrerbutikkene og kjøper frukt og grønt. Dessverre har de kun plastposer å by på. Med litt planlegging kan de unngås. Men..

Og så synder vi litt når det er kaldt. Det er noe eget ved fyr i peisen. Varmen det gir, lukta og atmosfæren det skaper. Jeg må innrømme at jeg nok fyrer litt for mye med den, selv om det sjelden er så kaldt at ikke panelene tar seg av det. Slik som nå..litt kaldt tidlig på morgenen..opp før noen andre i huset er våkne. Fyre opp, høre det sprake i veden, kjenne varmen spre seg. Sammen med den første koppen med kaffe...slike stunder er gull for en introvert familiefar som nyyyyter å være litt alene og samtidig vite at de andre vil våkne til lun stemning og glad pappa. :) Så jeg fyrer med ved, ja. Hehe.

Slettet bruker
26.09.2019 kl 07:38 937

Er det du som skrev det, eller er det noe du har klipt og limt fra nettet?
Slettet bruker
26.09.2019 kl 07:40 935

Hehe. Forfattet av moi. Takk for komplimentet.
Slettet bruker
26.09.2019 kl 08:08 928

Det er på Dagens Tema Norges intellektuelle elite, store fritenkere og filosofer, møtes for å utveksle sine idéer og teorier, det er altså ikke langt mellom gullkornene her, for å si det sånn.

Sånn sett er det ikke nødvendigvis et kompliment at noe er klippet ut fra nettet og limt inn her, for på nettet er det litt av hvert. Når det er sagt så synes jeg det var et fint innlegg du skrev.
Slettet bruker
26.09.2019 kl 08:13 921

Takker for det :)

convert
07.10.2019 kl 09:23 808

Joda, A, fint at du tok deg bryet med å skrive såpass langt. Men de tingene du nevner er vel strengt tatt bare slikt som vi alle gjør, og har gjort lenge, i større eller mindre grad. Mye av det er tiltak som familier må gjøre pga av begrensede økonomiske ressurser.

Hvis klimaangsten er så omfattende som det sies, skulle man tro de klimaekstreme gikk til omfattende tiltak; Selge bilen, selvsagt. Flytte bort fra landlige strøk og inn i boligblokk. Unngå å få barn. Slutte å reise langt. Slutte å kjøpe klær produsert langt borte. Slutte å bruke plast, fullstendig. Ikke spise rødt kjøtt eller frukt/grønt fra fjerne strøk. Dusje kun en/to ganger per uke. Ikke bruke tørketrommel. Ingen engangsartikler. Ingen netthandel. Senke temperatur i bolig. Redusere det generelle forbruket med minst 30%.

Hvis man er klimaposør, bør man kunne hake av noen av disse.
ladaen7,30
07.10.2019 kl 11:31 782

Og så synder vi litt når det er kaldt.



Ja, du er vel ikke så klimavennlig som du gir inntrykk av da:-))
Skulle tro du hadde kjøpt deg en varmepumpe istedet for å bruke panelovner som suger strøm og pøser på med vedfyring når det blir småkaldt som det er i disse dager. Så da kan jeg tro det blir mye vedfyring utover vinteren når det virkelig blir kaldt.
Du kan sikkert spørre hvem som helst som plages med luftveiene hva som er verst på vinteren og du vil få som svar at det er desidert vedfyring.
Slettet bruker
07.10.2019 kl 11:37 777

Du får lese hva jeg skrev. Og så har vi nok endret på en del ting, alle som en. Men det som vil ha virkelig betydning er politikere med baller nok til å ta de grep som må tas.

Med den sittende regjeringen kan vi bare glemme det. Og det kan vi nok også når vi får en regjering med Ap i om to år også.

Og når vi har slike stupide bremseklosser som Trump i et av verdens viktigste verv, så spiller det jo liten rolle hva vi som enkeltpersoner gjør.

Men hvis du ser deg litt rundt, så har faktisk en hel del skjedd allerede og veldig mange gjør mer bevisste valg. Og det er viktig og bra.

..og så har du sytpeisene som benekter alt og bremser opp utviklingen.
Redigert 07.10.2019 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2019 kl 11:44 767

De som tror på klimabløffen (som ikke er noe annet enn ny måte å skattlegge rike vestlige land) behøver ikke endre på noe som helst - for de skal alle dø om 10 år! Vi andre kommer til å leve videre uten å ha merket noe som helst til annet enn naturlige variasjoner i klima.
Vi begraver våre døde og går videre. Slik vi mennesker alltid har gjort det.

"In searching for a new enemy to unite us, we came up with the idea that … the threat of global warming, water shortages, famine and the like would fit the bill ... all these dangers are caused by human intervention ... the real enemy, then, is humanity itself!"
- The Council of the Club of Rome, 1991.
Redigert 07.10.2019 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
ladaen7,30
07.10.2019 kl 11:50 754

Ja syns du innlegget bærer preg av at jeg ikke har lest innlegget ditt altså:-))

Syns da du selv ser ut som en "bremsekloss" som du kaller det, "jeg vil jeg vil men jeg får det ikke til" er vel et passende uttrykk på de fleste av oss.
Redigert 07.10.2019 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2019 kl 11:58 748

Det handler ikke om å tro på, fnue. Det er et faktum at vi har global oppvarming og at vi mennesker er skyld i det.

Slettet bruker
07.10.2019 kl 11:58 748

På grunn av det plutselige fraværet av tradisjonelle fiender, må "nye fiender identifiseres." "Når vi søkte etter en ny fiende for å forene oss, fant vi ideen om at forurensning, trusselen om global oppvarming, vannmangel, hungersnød og lignende ville passe til regningen. Alle disse farene skyldes menneskelig inngripen, og det er bare gjennom endrede holdninger og atferd at de kan overvinnes. Den virkelige fienden er da menneskeheten selv. "

https://ia800202.us.archive.org/33/items/TheFirstGlobalRevolution/TheFirstGlobalRevolution.pdf

convert
07.10.2019 kl 11:59 742

Mye har skjedd, i vestlige land. Vestlige land har redusert sine utslipp av såkalte klimagasser, og har gjort det i mange år. Klimafanatikerne blir rare i trynene sine når de får vite dette, som selvsagt burde være barnelærdom. Likevel øker klodens utslipp, grunnet den voldsomme økningen i utslipp blant muslimer og negre, og India og Kina.
Slettet bruker
07.10.2019 kl 12:00 741

Dere bremseklosser vil ikke.

Jeg skrev helt først i innlegget mitt (hvorfor dukker denne tråden opp igjen nå, egentlig?) at det som virkelig monner er politikere som tør. Vi har hatt noen som har tatt grep innen visse områder, men som oljenasjon er det feigheten som vinner alt for ofte.

convert
07.10.2019 kl 12:05 729

Jøss da, A. Feighet? Norge er jo avhengig av inntektene fra oljen. Sikkert du også, indirekte eller direkte. Du mener det trygge, det politisk korrekte. Alltid. Når pk-media forteller oss at oljealderen snart er over og at Norge må slutte med olje og gass...hvorfor er det ingen som forteller oss at oljeforbruket globalt fortsatt stiger og vil gjøre det i mange tiår fremover. Sukk, det er så mye fake news i MSM.
convert
07.10.2019 kl 12:08 726

- og at oljeforbruket bare stiger på verdensbasis, kan jo ikke klimatullingene begripe, så mange elbiler som selges her i landet. Grønt skifte og greier.
kokkohill
07.10.2019 kl 12:25 709

Hvor mange av de klimastreikende ungdommene har lagdt om sin livstil ?

Tatt seg frem til skole ,fritidsinteresser selv ?

Kuttet ut ferie med fly til granka etc. ?

Startet å ro , istedet for å henge i opplåsbare dingser etter fedrenes bå ?

Ikke skifte til nye mobiler hvert halve år ?

Kjøpe klær på fretex etc . ?

Dette bør noen medier sjekke opp i ......
Slettet bruker
07.10.2019 kl 12:33 699

De kunne prøvd å spadd opp ei grøft til kloakken sin med håndverktøy i stedet for med en gravemaskin til å begynne med....

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A2mdnn/gamle-roer-kan-koste-280-milliarder-de-neste-20-aarene

Her kan de allerede begynne å grave litt...
Men når de første vannblemmene dukker opp, etter ca. 10 minutter, vil de nok sutre etter en gravemaskin, selv om den nå skulle gå på diesel.


De tilhører vel eliten mener de kanskje, slik at de ikke behøver å gjøre sånt. Men drite vil de.
Redigert 07.10.2019 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
ladaen7,30
07.10.2019 kl 12:38 693

Joda, politikerne kan tvinge skeptikerne til å leve mer klimavennlig men dere i klimaklubben skulle man tro gjorde det for egen overbevisning og ikke trengte noen
tvang.

Men jeg har da alltid hatt en mistanke om at de som predikerer klima her inn slettes ikke lever noe mer klimavennlig enn oss andre her inne.
Men her på et anonymt forum kan jo alle leve ut sin drøm:-))