Boeing begynner betaling. Minst $1,2 millioner pr tilfelle.

EXTrader
26.09.2019 kl 10:03 1121

Ikke tvil om at de trenger Nas i porteføljen sin :-)



Luftfartskjempen IAG leverer fredag morgen et resultat etter skatt på 736 millioner euro, en økning fra 614 millioner euro i samme periode i fjor.

Det justerte driftsresultatet havnet på 960 millioner euro i kvartalet, en økning fra 900 millioner euro året før.

Ifølge Dow Jones Newswires ventet analytikerne på forhånd at selskapet ville rapportere et justert driftsresultat på 903 millioner euro, skriver Infront TDN Direkt.

Selskapet, som blant annet eier British Airways, kan samtidig vise til en omsetningsvekst på 9,5 prosent til 6,77 milliarder euro.

Inntektene stiger blant annet som følge av en økning i passasjerinntektene på 8,7 prosent til 6 milliarder euro. Samtidig stiger posten «andre inntekter» 28,2 prosent til 487 millioner euro. Cargo-inntektene er stabilt på 281 millioner euro.

De siste månedene har det vært en rekke rykter om at IAG skal være interessert i å kjøpe Norwegian. Dette avviste konsernet senest 5. juli da den spanske avisen Okidiaro omtalte ryktene.

Samtidig har flere trukket frem at konsernet av britisk lov er pålagt og ikke komme med informasjon om noe bud innen seks måneder etter man avbrøt forrige gang man var i samtaler om kjøp. Denne fristen gikk ut 24. juli i år. Budryktene på Norwegian er ikke nevnt i fredagens kvartalsrapport.
Redigert 26.09.2019 kl 10:05 Du må logge inn for å svare
solb
26.09.2019 kl 09:54 1164

Se det ja. I vanlig stil fra E24. Krigsoverskrifter om IAG. "British Airways-eier IAG varsler milliardsmell etter streik"
Godt at ikke det er streik i Norwegian da. He,he.
Epona
26.09.2019 kl 09:43 1210

Faktiske utgifter er kanskje greit å beregne, men det essensielle er fremtidig tap og anseelse. Det siste må vel bli basert på skjønn, og da er det spørsmålet om hvem som sitter på de beste kortene - og hvem som spiller de riktig.
Claude
25.09.2019 kl 17:48 1551

Får håpe det blir gitt erstatning for mer enn hva NAS har hatt i faktiske utgifter.
solb
25.09.2019 kl 17:37 1601

Først familier og enkeltindivider, Så følger flyselskapene i større skala. Icelandair var først ute.
Claude
25.09.2019 kl 17:21 1670

Det er vel personer død i ulykkene det er snakk om.
Redigert 25.09.2019 kl 17:21 Du må logge inn for å svare