Kvinne fikk bot for å ha kjørt bilen strømtom

Brande_n
26.09.2019 kl 09:17 1272

Den miljøvennlige men dessverre så rekkevidebegrensede elbilteknologien, viste seg til fulle da en kvinne kjørte bilen strømtom.

Her har kvinnen ikke brukt hodet eller lader og da gikk det galt. Dette kan skje med enhver bil selvsagt, diesel som bensin osv. men det er ikke uvanlig å se elbiler stå parkert langs øde veier som er unaturlige å parkere på. De er strømtomme. Så upraktisk.

https://www.vg.no/nyheter/i/wPXqX5/kvinne-doemt-for-aa-ha-kjoert-elbilen-sin-tom-for-stroem?utm_source=vgfront&utm_content=row-2
Redigert 27.09.2019 kl 19:00 Du må logge inn for å svare

å betale 600 000 for en bil,for så å parkere den til lading.........Nei takk!

;))

Så at dieselbilen hadde 1/4 tank i dag og sjekket igjenværende rekkevidde; i underkant av 30 mil. Og 30 mil er vel ca det man får ut av en normal elbil i dag.

Det slo meg at når jeg har 1/4 tank så begynner jeg å tenke på å fylle diesel, så å kjøre elbil blir omtrent som å kjøre rundt med nesten tom tank hele tiden, ikke akkurat attraktivt.
-Dëë-
28.09.2019 kl 00:06 929

Er man da strømfast?
MERLOT
28.09.2019 kl 00:12 921

12000 i bot?
Noe mer altså enn om hun hadde slått ned en person på gaten uprovosert...

Jada....ubetenksom handling ja, men en klønethet mot SYSTEMET straffes strengere enn legemsfornærmelse mot mennesker.

Det er livsfarlig å kjøre bilen til den stopper på motorvei. Sannsynligvis ingen bremselys å spore heller, ettersom hun ikke kjørte til siden.

Er det ikke frustrerende å se at det ene bilmerket etter det andre kommer med elbiler fremover mens dere klorer dere fast i landbruksmaskiner?
I tillegg betaler dere i dyre dommer inn til staten, en helt unødvendig faktura som kommer fra ditt lokale bomselskap eller forsikringselskap.
Jeg hadde også blitt irritert på andre som benytter seg av de økonomiske tilrettelagte godene hvis jeg var meget prinsippfast på at bilen absolutt skal lage lyd og ha eksosanlegg.

Du parkerer kanskje ikke din egen bil hjemme på gårdsplassen eller i garasjen noen gang...?
Bare alle andre steder hvor det ikke er lademuligheter?

enda bedre,-jeg kjøpte alldri noe "ny" bil etter jeg solgte min siste ;))
Hektar
29.09.2019 kl 09:54 598

Mer opptatt av å komme meg dit jeg skal så raskt som mulig egentlig. Ladepauser på smekkfulle stasjoner hvor du står i kø til det blir din tur til å sitte og kope er ikke så voldsomt effektivt... mot å dra innom stasjonen, tanke opp, farte videre - og det hele tar under 5 min. Ikke trenger du sitte med konstant ladeangst heller.
KentaH
29.09.2019 kl 11:26 537

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
Samme med fattigfolk,,,,,
pasoc
29.09.2019 kl 12:44 490

Lønner seg faktisk med dieseltraktor likevel når jeg leser slikt som dette hehe:)
Skal aldri selge den så lenge den går, kan kjøre på fjellet om jeg ønsker det:)
Men muligens jeg skal gå til det "miljøskritt" å handle meg en ekstra bil (el-bil)på grunn av mine personlige behov.
så da blir det 2 biler fremfor 1.
Redigert 29.09.2019 kl 13:40 Du må logge inn for å svare

Sammenlignet med å bytte bil er drivstoffutgifter en relativt marginal årlig utgift. Kan ikke se at å kjøpe en subsidiert elbil, er mer lønnsom enn å beholde dieselbilen.

Elbil kan en nok kjøpe dersom rekkevidden kommer i nærheten av dieselbilens. Vi er ikke der i dag. Ikke snart heller. Jeg kjører 110-120 mil på èn tank.

Dream on elbilfrelste