PHO- BLC/Cysview dreper kreft celler

focuss
PHO 27.04.2018 kl 11:55 15218

https://www.jurology.com/article/S0022-5347(18)41014-2/fulltext

RESULTS
Bladder cancer organoid cell viability was significantly reduced by 95% and 97% for HAL+Blue Light treated organoids at drug concentrations of 10uM and 100uM, respectively. HAL treatment alone reduced cell viability by 19% and 21% for concentrations of 10uM and 100uM, respectively. P-value < 0.0001 for all comparison groups (figure). Histologic staining for caspase-3 was sparse and did not show significant difference between saline controls, HAL alone, or HAL+Blue Light treated organoids but was increased in the camptothecin treated group.

CONCLUSIONS
The combination of HAL and Blue Light drastically reduces cell survival in patient-derived bladder cancer organoids. These results suggest that beyond the diagnostic utility of Blue Light Cystoscopy with HAL there is a potential for therapeutic benefit. Further investigation into the apoptotic pathway is warranted based on IHC staining results.

Redigert 21.01.2021 kl 07:58 Du må logge inn for å svare
heilo888
30.04.2018 kl 00:10 7647

Lista ser grei ut den med PHO nederst, men PCIB burde ligge klart på toppen.
Medisinmannen
30.04.2018 kl 08:03 7500

De fire selskapene som er høyest verdsatt har null i salgsinntekter. Sannsynligheten for å få et produkt godkjent er ikke spesielt stor.

Photocure er i en helt annen fase. Hvor stor blir suksessen er spørsmålet vi stiller oss.

Medistim mfl. mangler på listen. Medistim er verdsatt til 1.5 mrd. betaler utbytter og driver godt.

focuss
30.04.2018 kl 08:23 7468

MM
Og styreformann i Medistim har kjøpt seg opp og er på top 20 lista i Photocure.
focuss
30.04.2018 kl 08:40 7453

Må jo si at Photocures raske vekst i USA har vært imponerende da de allerede i fjor hadde like store inntekter fra USA som fra Norden. Den raske veksten har kommet før refusjon, før godkjennelse i oppfølgingsmarkedet, før etablering av salgsorganisasjon og før dokumentasjon på mindre tilbakefall. Så kan vi snart si før dokumentasjon på at Cysview også har en terapeutisk effekt.
Slettet bruker
30.04.2018 kl 09:12 7406

forstår ikke hvorfor folk dropper på, når der er 30k på kjøpersiden, dei vil no inn.
rockpus
30.04.2018 kl 09:22 7383

Dersom ledelsen og styret i Photocure hadde vist et snev av den samme entusiasme og ambisjoner som en del av aksjonærene viser her på forumet, hadde jeg vurdert selskapet som mer interessant!
Medisinmannen
30.04.2018 kl 09:36 7369

Beklageligvis så forstod ikke jeg den effekten tidsnok. Jeg har heller ikke evnen til å selge meg ut og sitter låst i en vernet bedrift.

Har det skjedd før at alle i styret har takket nei til RSU?


"Det foreslås at ordningen med Restricted Stock Units som ble fastsatt av generalforsamlingen den 27.
april 2017 ikke blir fornyet. Ordningen ble vist liten interesse blant styremedlemmene."
rockpus
30.04.2018 kl 09:52 7343

Medisinmannen:

Det er vel mer enn tydelig at ledelse og styret i Photocure er fornøyd med å ha en sikker jobb og lønn. Ambisjoner ut over det synes fraværende.
Hvordan kan vi forvente at markedet skal prise denne aksjen ut fra forventninger som selskapets egen ledelse tydeligvis ikke deler??
Medisinmannen
30.04.2018 kl 10:06 7324

Logisk brist rockpus.

Markedets prising av Photocure viser at de har null (-0-) tillit til fremtidig suksess så det er klart hva markedet tenker. De har ingen tillit til styret, ledelsen og de ansatte i Photocure.
Redigert 30.04.2018 kl 10:30 Du må logge inn for å svare
rgkap
30.04.2018 kl 10:12 7315

rockpus:
Det er noe som MM vet, men han bruker hjertet når han evaluerer Photocure. Det vet jeg fordi jeg har gjort det samme selv.
Det hjelper ikke om vi har tro på Photocure, når ledelsen i selskapet kommuniserer til markedet at de ikke har troen på at det skal bli noe av Photocure. Det er vanvittig å tenke på men sånn er nå verden.
focuss
30.04.2018 kl 10:13 5420

Det bes om fullmakt til kjøp av egne aksjer. Aksjene kan slettes eller brukes i intensivordning til styremedlemmer. De kan kjøpe tilbake inntil 10% av selskapets aksjekapital. Dette gir følgende fordeler:
- Betydelig større etterspørsel etter aksjen i markedet
- Antall aksjer i selskapet kan potensielt reduseres fra 21,5 millioner til under 19,5 millioner( Færre å dele verdien med)
- Aksjer kan benyttes til intensivordninger til styremedlemmer.
Slettet bruker
30.04.2018 kl 10:13 5417

Det er vel aksjonærene som har valgt styret utgår eg ifra så vi har det vi fortjener.. Att någre klager på alt
ende til motsatsen er bevist hør vel til. Men nær selskapet seier att.
CONCLUSIONS
The combination of HAL and Blue Light drastically reduces cell survival in patient-derived bladder cancer organoids.
Så ser eg positivt på fremtiden Og med Medistims styreforman med på laget så blir det ikke sæmre.
rockpus
30.04.2018 kl 10:18 5412

Medisinmannen:

Det er ingen logisk brist i min argumentasjon. Jeg viser jo bare grunnen til dagens lave prising. Hadde styret hatt mer tro og ambisjoner, ville markedet begynt å løfte kursen mer i retning mot bl.a. focuss sine anslag.
rockpus
30.04.2018 kl 10:21 5407

Ville dere kjøpt en vare av en selger som signaliserte at han selv ikke trodde på kvaliteten på varen han selger?
Slettet bruker
30.04.2018 kl 10:22 5404

Noen som skal på gf?, hvem sender vi fullmakten til ? High seas?
Slettet bruker
30.04.2018 kl 10:30 5395

Jeg har mer tru på att det er produktet som skall selges og brukes det hjelper lite med verdens beste CEO og styre
om ikke produktet er godt nok. Så får vi se om det går inn hos sykehus og leger vad cysview kan bidra med.
Det er samme produkt som selges i Norden og Tyskland, men kjøperne er ikke de samme.
focuss
30.04.2018 kl 10:33 5388

MM
Husker du Hestdals presentasjon hvor han uttrykte at vi sto på terskelen til en fantastisk reise de neste 12-24 månedene? Det ble mye prat på forumet om hva 12-24 måneder betydde. Skulle det ikke starte før om 12 måneder? Vel nå er vi der snart.
focuss
30.04.2018 kl 10:37 5382

Key Market Awareness Campaign
For ett år siden

Focused Blue Light Cystoscopy with Cysview (BLCC) awareness campaign in select high volume markets Key Media Focus Markets (MSA’s) •Nashville ‒Physician and Patient media interviews completed •Next planned cities: Los Angeles and Boston
Bladder Cancer Awareness Month
May 2017: Collaborating with BCAN, the Photocure is the national sponsor of the Bladder Cancer walk and the team participated in various Bladder Cancer walks across the US to increase awareness on bladder cancer
bravi
30.04.2018 kl 10:45 5377

Hva er det egentlig som feiler denne aksjen? Hvorfor er det ingen av de største aksjonærene representert i styret?
Jeg kommer uansett til å stemme mot punktet med tilbakekjøp av aksjer og alt annet som har med bonuser og opsjoner å gjøre på fullmaktskjemaet til GF.
Før det kan bli snakk om noe som helst av bonuser o.l må det leveres på aksjekurs, uten det har ikke styre og ledelse levert.
rockpus
30.04.2018 kl 10:47 5375

focuss:

Hvordan tolker du at de som kjenner selskapets fra innsiden ikke viser at de har tro på fremtidens salg?
Hvordan skal man ellers tolke fraværet av innsidekjøp og 0 interesse for et belønningssystem i aksjer?
focuss
30.04.2018 kl 10:48 5374

Disse skal bidra til suksess

STRENGTHENING BOARD AND MANAGEMENT TEAM


CorporateManagement Team
•JeremyBahr Chief Business Officer
Board ofDirectors
•Jan H. Egberts, M.D. Chairman of the Board
•Johanna Holldack, M.D. Member of the Board
•Gwen Mellincoff Member of the Board
•Will lead business development activities and strategic initiatives within marketing and market access
•Former Global Head of Market Analytics and Head of Commercial Operations in North America at UCB. Worked at Pfizer for 7 years and former consultant at McKinsey & Company
•MBA from Harvard Business School and B.A. in Molecular Biology and Political Science from Brigham Young University
•25years’ experience in pharmaceutical and medical devices sector, currently serving as Managing Partner of Veritas Investments. Former strategic consultant at McKinsey & Co., and held various positions at Merck & Co. and Johnson & Johnson. Former CEO of Octoplusand Agendia.
•Medical degree from Erasmus University Medical School in the Netherlands and clinical training at Harvard Medical School. Also holds an MBA from Stanford University.
•International operational experience from pharma companies and has managed several M&As. Spent 20 years in start-up and large pharma companies
•Venture capital experience from AravisVenture and held several management and executive positions at Behringwerke, Chiron, Medigene, BoreanPharma, Telormedixand TretheraCorporation. Current Chairmainof Amal Therapeutics
•Medical Degree from Georg-August-University in Gottingen, Germany and is a Board Certified pediatrician
•25 years’ leadership in biotech and pharmaceutical industries.
•Served as VP of Business Development at BTG International Inc. and at Sr. VP of Business Development at Shire Pharmaceuticals. Led the Strategic Investment Group (SIG) Shire’s $50MM corporate venture fund.
•Holds B.S. in Biology and M.Sc. in Management and has attained the designation of the Certified Licensing Professional (CLP)
Medisinmannen
30.04.2018 kl 10:57 5355

Det er et kjempeproblem at styret og mange i ledelsen ikke viser interesse for aksjen. Hestdal har kjøpt noe og har en del aksjer og det burde vært positivt.

Nå er det mange selskaper som har både styre- og ledelse som sitter med store mengder aksjer uten at det hjelper.

Det er ikke noe fasit på hva som er rett, men jeg skulle gjerne sett at styret viste litt interesse.
rockpus
30.04.2018 kl 11:04 5350

Medisinmannen:

Det er jo dette som har vært selskapets tragedie: Manglende tro og ambisjoner fra egen ledelse! De fantastiske produkter som selskapet har utviklet, hadde fortjent en ledelse som visste hvordan potensialet skulle tas ut. Photocure har jo allerede vist hvordan et slikt potensiale kunne bli ødelagt i det Europeiske marked. Hvorfor skal man da tro på at de klarer det så mye bedre i USA?
rockpus
30.04.2018 kl 11:16 5341

bravi

"Før det kan bli snakk om noe som helst av bonuser o.l må det leveres på aksjekurs, uten det har ikke styre og ledelse levert."

Tror du ikke det kunne vært lurt å innføre et belønningssystem der styre og ledelse fikk se at de hadde mer å tjene på å få opp aksjekursen enn det de har å hente i sin månedlige lønn?
Slettet bruker
30.04.2018 kl 11:30 5325

Eg har vart inne og lest på innkallelse til GF og bonuser er prestasjons realetert. Og finner ikke nåt om
någre opsjonsavtaler., men finnes de så er de alltid mot en fastsatt summe. Men kan ikke se att det er aktuellt
denne GF.
Redigert 30.04.2018 kl 11:31 Du må logge inn for å svare
focuss
30.04.2018 kl 12:29 5290

Rockpus
Slik jeg ser det så synes jeg ikke at styrets manglende aksjekjøp nødvendigvis betyr at de ikke tror på selskapet. Jeg synes at potensialet til PHO er for åpenbart til det. Nå vil selskapet ha fullmakt til å kjøpe egne aksjer som bl.a kan brukes til styreopsjoner som en del av deres insentiv ordning. Basert på en slik ordning vil styret være tjent med lavest mulig innløsningskurs. Når vår nye styreformann er Managing Partner i Veritas Invest som har som formål å kjøpe seg opp til kontrollerende eierandel i nettopp selskap som Photocure så må jeg si jeg undres mer over hvordan og hvorfor han ble vår nye styreformann.
docmartin
30.04.2018 kl 16:16 5209

https://encrypted.google.com/patents/WO2017103283A1?cl=en&hl=no
«Also in patients with MIBC, HAL-guided TUR impacts recurrence free survival: in 268 consecutive patients who had cystectomy, it was retrospectively investigated whether patients prior to the cystectomy had undergone HAL-guided TUR or whether TUR was carried out with white light alone. Kaplan-Meier analysis was used to estimate recurrence-free survival (RFS) and overall survival (OS). The 3-year RFS was 69.8% in patients with HAL-guided TUR and 58.2% in patients with white light TUR alone. The 3-year OS was 65.0% in patients with HAL-guided TUR and 56.6%). These results indicate that HAL-guided TUR is associated with improved RFS after cystectomy in patients with MIBC (see G. Gakis et al, Urology Vol. 82, Issue 3, Supplement, Unmoderated Posters, UP.046). The rate of residual tumor and detection of all tumor lesions in the bladder during TUR performed in patients with MIBC is not an issue, since the bladder is removed in its entirety anyway».

Altså 20 % flere med 3 år RFS hos pasientene som hadde fått standard BLC med Cysview enn de som ikke hadde fått det. Og dette er helt uavhengig av at man ser flere tumorer med BLC fordi disse pasientene uansett fikk fjernet blæren.
Redigert 30.04.2018 kl 16:18 Du må logge inn for å svare
focuss
30.04.2018 kl 16:32 5195

docmartin
Suverent.
Medisinmannen
30.04.2018 kl 17:20 5164

rockpus,det som er merkelig er at Photocure har lykkes bedre enn de selskapene de har utliseniert Hexvix til. GE lykkes bra i Tyskland. Ipsen har ikke lykkes med noe annet enn å melke Tyskland.

Photocure har lykkes med Hexvix i de landene de har hatt ansvar for. Dvs. Danmark, Sverige og Norge. Her har Hexvix vært en ubetinget suksess og spesielt i Danmark der man brukes Hexvix rutinemessig.

Så får vi se hvordan det går i USA: Jeg ville, som deg, vært enda tryggere med en bedre ledelse og aller helst en amerikansk ledelse.

Så får vi håpe Photocure gjenskaper suksessformelen for skandinavia og klarer de det så blir det fantastiske tider fremover.
focuss
30.04.2018 kl 17:25 5156

Det er suverent fordi dette viser klart at BLC har en terapeutisk effekt som ren bonus. Bør bli vanskelig å ikke bli markedsleder for PHO. Da må Hestdal koke opp en veldig rar forklaring.
focuss
30.04.2018 kl 17:34 5149

Spørsmålet er: Hvor lenge finnes det sykehus og urologer som tør gå løs på en pasient uten BLS Cysview?
focuss
30.04.2018 kl 17:43 5136

Docmartin
Og resultatet gjelder den farligste formen for blærekreft hvor kreften har trengt gjennom blæren overflate og inn i muskulaturen. Dette er en effekt markedet normalt betaler 10 tusenvis av dollar for. Til og med mer en 100000 usd.
focuss
30.04.2018 kl 17:46 5131

Begynner å ane hva Hestdal mente når han sa at vi står foran en fantastisk reise.
Redigert 30.04.2018 kl 17:47 Du må logge inn for å svare