Nei, - Postgang 2,5 ganger i uka er ikke annen hver dag

brahman
26.09.2019 kl 21:41 1799


Noen må lære seg å regne.

Det gjelder både Høyre-politikere og Posten Norge.
Slettet bruker
27.09.2019 kl 10:28 653

De eldre blir nok aldri igjen som de var i gamle dager. De eldre i fremtiden blir yngre og lever lengre enn noensinne.
Redigert 27.09.2019 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2019 kl 10:34 652

Fysiske varer skal distribueres fortsatt, vet du. Tar nok noen år før du kan printe ut et kjøleskap som du har kjøpt på nett. Pakkedistribusjon er i sterk vekst. Og så er det en økende mengde bedrifter som leverer på døra. Noen må gjøre den jobben. Høl i huet, på flere enn en måte, at hver bedrift skal operere med hvert sitt bud. Posten jobber mye med å få til avtaler med leverandører av dagligvarer, for eksempel.
Slettet bruker
27.09.2019 kl 10:43 643

Så lenge den fysiske varen kommer til min dør, i samme forfatning som da den kom ut fra butikk eller fabrikk, så spiller det ingen rolle hvem som leverer. Prisen på tjenesten reguleres av markedet. Om det betyr at 20-30 eller 100 budfirmaer inkl Posten må konkurrere om oppdragene så er det helt greit. Ser ingen grunn til at noen skal ha monopol på tjenesten.

For meg er det naturlig at post, pakker ect behandles som alle andre tjenester. Det trengs ingen særbehandling. Pris og service avgjøres av markedet.

Det er selvsagt enkelte tjenester levert av posten som er personsensitive og representerer en "tillitskontrakt" mellom meg, myndigheter og øvrige aktører som behandler informasjon man ikke vil skal komme på avveie. Disse klarer man fint å håndtere digitalt eller få utført over skranke i nærmeste by eller tettsted. Dette er som regel ting man ikke gjør ofte og dermed overkommelig for de fleste. Jeg tenker på sikt, når postbudet redusert til en gang i uka eller er en saga blott. Ikke at dette skal skje i morgen før løsninger er på plass.

Poenget mitt er at postbudet snart er historie uten at noen vil savne det, på sikt. Pakkdistribusjonen kan skje via hvilket som helst selskap til den pris og service markedet bestemmer. Sikkerheten til konfidensiell informasjon/pakke kan lett ivaretas.
Redigert 27.09.2019 kl 11:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2019 kl 10:44 641

Såpass må du tåle. Du er ikke akkurat debatterings-kongen selv, med 90% sarkastiske spørsmål som eneste innspill. Men det er jo helt greit, ingen trenger å bli støtt av utsagn på nettforum, det er jo bare piksler på en skjerm. Jeg synes alle utsagn er innafor, så lenge det ikke er seriøse trusler. Da har man lov til å rapportere.

Nå: knert, pilsner og lunsj.
brahman
27.09.2019 kl 19:56 612


Hva skjer med det såkalte samfunnsoppdraget ?

Og inkjluderingen av alle i samfunnet ? Også de over 50-60. Foir det er vel en eldrebølge ??

De som enten ikke er bitt av den digitale bassillen, eller ikke ønsker å sitte flere timer daglig foran en dataskjerm, eller simpelthen ikke makter å operere den nye digitale teknologien

Posten trapper ned i Norge, mens de satser på innbringende oppdrag i Øst-Europa.

Detr statlig eide Posten skal nå drive "business" - mens samfunnslimet forvitrer - det limet som skal binde folk sammen.

Hver foran sin dataskjerm og smarttelefon,

Nedtrapping til 2,5 (!) dager vil føre vtil enda færre brevsendinger - så da blir man til slutt kvitt hele dette evinnelige samfunnsopopdraget.

Mange eldre må kan hende om noen år belage seg på noen kilometers tur til nærmeste post i butikk...det være seg med gange, sykkel, el.sparkesykkel, buss eller bil.
Slettet bruker
27.09.2019 kl 20:03 607

Lever posten med droner da. Hvor vanskelig kan det være? Folk klarer å trene opp brevduer. Da må vel en eller annen kvisete drittunge klare å programmere postdroner.
Slettet bruker
27.09.2019 kl 20:29 602

Posten har ikke i samfunnsoppdrag å kjøre rundt med tomme postsekker.
Slettet bruker
01.10.2019 kl 00:36 573

Om Raja får brev på mandag eller tirsdag.
Hallo. Hva er problemet.
Slettet bruker
01.10.2019 kl 07:58 558

Ingen som vet dette?

Tenker de å avslutte dagen halvveis på ruten, eller tenker de å klippe brevene i to og bare levere halvparten?

Jeg tenker det er ganske typisk statlig ansatte byråkrater å lande på 2,5 dager i uka, i det private næringslivet hadde man nok landet på enten 2 eller 3.
Slettet bruker
01.10.2019 kl 10:13 547

777, lørdag var i gamledager såkalt halv dag.
Dette medførte masse stress for postbud som hadde en like lang rute med like mange husstander som tidligere, i den tro at det var mindre post på lørdager. Dette stemte på ingen måte alltid, noe som bla julestria var et eksempel på.
Stephen
01.10.2019 kl 10:22 543

Hvor mange brev får du i mnd? Savner du mere i postkassa kan jerg sende julekort: hele aaret.

Mvh Stephen

PS God Jul
Slettet bruker
01.10.2019 kl 10:24 542

stiven, jeg får masse inkassokrav og betalingsreminders du.
Stephen
01.10.2019 kl 10:31 536

Jupp, Laura 98 og et halvt samt Bertram 89 må få seg pc og ordne slikt.
Fordeler: De får litt å tusle med ,samt kan lese lokale nyheter uten å måtte gå til kassa i dårlig vær med glatt føre. Sparer masse gebyrer og kan bruke mere på olderbarn. Ulemper: ikke alle har bb og naboer i it bransjen, som kan hjelpe dem. Hjemmehjelpen har ikke it folk de sender ut, en så lenge. Dog er montørene til Hjelpemiddel sentralen litt greie. Nytt batteri i røykvarsleren og oppdatering av AdBlock + ,bør gå bra.

Mvh. Stephen

PS La oss alle sende julekort med frimerke i år. God Jul
Redigert 01.10.2019 kl 10:32 Du må logge inn for å svare
Stephen
01.10.2019 kl 10:36 536

Samtlige mellom 89 og 113 trenger hjelp med slikt før eller siden ,enten de tilhører generasjonen som så sort hvit tv eller skal til Mars på ferie om en del år.

Mvh Stephen

PS God Jul
Stephen
01.10.2019 kl 10:38 534

IT hjelpere med sans for sukat i kake, går en lys fremtid i møte.

Mvh Stephen

PS God Jul