Potensialet for grønt hydrogen er enestående.


Nel leverer ren grønn Hydrogen fra verdens største elektrolyserør. Null Co2 utslipp fra Nel.
Ny IRENA-rapport undersøker potensialet for grønt hydrogen
Av Joanna Sampson 26. september
Hydrogen har vist seg som en viktig del av den rene energimiksen som er nødvendig for å sikre en bærekraftig fremtid.
Fallende kostnader for hydrogen produsert med fornybar energi, kombinert med at det haster med å kutte klimagassutslipp, har gitt rent hydrogen enestående politisk og forretningsmessig fart.
Les den grønne H2rapporten her:
https://www.h2-view.com/story/new-irena-report-explores-potential-of-green-hydrogen/
Redigert 27.09.2019 kl 07:52 Du må logge inn for å svare
KKJ
27.09.2019 kl 07:54 2672

Har du 3700 innlegg her inne? Jobber du her?
Tigeren
27.09.2019 kl 08:26 2548

Velkommen til forumet KS. Du har 41 innlegg. Det har jeg også hatt, da jeg var yngre 😂 Men det var før jeg tjente kr 3,25 millioner på Nel aksjer. Hard trading i Nel har gitt meg en eventyrlig gevinst i denne grønne fornybare børsvinner. Velkommen til bords.
Redigert 27.09.2019 kl 08:26 Du må logge inn for å svare

SATS prises til nesten 6 milliarder ved børsnotering. Uten sammenlikning forøvrig, men sett på potensialet til NEL i forhold til SATS, så burde NEL nå vært priset til 50 milliarder ++ bare med det vi kjenner til i dag. Verdien på NEL kan som nevnt av en viss norsk investor for et par år tilbake bli «uendelig» høyt...
Furuen
27.09.2019 kl 11:48 2159

Plan for 80 hydrogen fuel stations for Ireland by 2030

Plans for the introduction of a hydrogen fuelling infrastructure for Ireland are accelerating, and a group representing those interested in using hydrogen as a fuel source is projecting that there will be 80 hydrogen filling stations by 2030.

https://www.irishtimes.com/business/innovation/plan-for-80-hydrogen-fuel-stations-for-ireland-by-2030-1.4026492#.XY0tQGYmpS0.twitter
Furuen
27.09.2019 kl 11:50 2147

Fra Twitter:
Fuel cell bus
@Fuelcellbus
14t
"Since 2017, we started to see a switch from demonstration to commercial. 12 bus manufacturers are now producing #fuelcell buses for the European market." says Ben Madden, Element Energy #ZEBconference

...og:

cH2ange
@cH2ange
18t
🇩🇪 Latest news: Germany moving closer to its target of 100 #hydrogen stations by the end of 2019.
Redigert 27.09.2019 kl 11:52 Du må logge inn for å svare
Salbei
27.09.2019 kl 13:17 1989

Heihei alle Nellere...ville bare si at oljen dominerer de neste 200 år....god helg :)
Tigeren
27.09.2019 kl 14:07 1845

Håper vi unngår et brudd ned under kr 8. Aksjen ser dessverre svak idag vår kjære Nel, hvis ikke Løkke trekker opp en avtale med Kinamannen idag, da. Meldinger kommer ofte i bolker, så jeg hååååper jo det tikker inn noe føre børslutt...Men ærlig talt, etter 44% opp på 4 uker, så kommer det alltid små justeringer. Da er det viktig å ha litt cash til å hive ut trålen på bunnfiske idag. Jeg handlet mere av Nel i dag. Nel på tilbud.
Redigert 27.09.2019 kl 14:08 Du må logge inn for å svare
Furuen
27.09.2019 kl 15:07 1666

Samme her, Tigeren.
Det meget positive er at oppgangene kommer på enormt volum, mens nedgangene kommer på betydelig lavere omsetning.
IFA
27.09.2019 kl 15:15 1624

Har tolket "Kwitringen" til Løkke som at han først besøkte Japan for å be dem utfordre NEL på kostnader - før han reiste videre til Kina hvor jeg antar han holder seg i det minste til denne kongressen er over:

The International #Hydrogen Fuel Cell Vehicle Congress (FCVC) is taking place in Rugao, China, 26-28 September. Nel CEO
@jonandrelokke
will be giving a keynote address you won’t want to miss! See you there? fcvc.org.cn/en/

Så ser vi at omsetningen viser markedet er villig til å ta imot ganske mye aksjer på den siste dagen i uka.
Børsmeldinger "times" best på tidligere ukedager - også i kommende uker.
Redigert 27.09.2019 kl 15:16 Du må logge inn for å svare
IFA
27.09.2019 kl 15:58 1493

En forpliktende uttalelse fra statsminister Solberg under FNs hovedforsamling i New York i dag om å øke presset for at næringsliv og privatpersoner i Norge skal investere kjappere i mer miljøvennlige klimaløsninger - noe som vil innarbeides i kommende statsbudsjett.
En økonomisk belastning for Norges innbyggere på kortere sikt, men er nok ment som et incentiv - sannsynligvis også for NEL.
Så bør økte miljøavgifter investeres i miljøtiltak - burde en ha lov til å forvente.
Tigeren
30.09.2019 kl 09:13 1051

Politikere her hjemme forstår nå hvor viktig det er å rulle ut vår nasjonale helhetlige hydrogenstrategi inkl en rekke incentiver og nye klimatiltak for å redusere klimagasser og redusere CO2 utslippet. H2 blir vinner gassen.
Redigert 30.09.2019 kl 10:21 Du må logge inn for å svare
Nikko
30.09.2019 kl 09:21 988

God morgen Tigeren!
Det er vel rett rundt hjørnet med gjenåpning av hydrogenstasjonene nå?
En melding om dette kan komme når som helst. Da tenker jeg vi får et bra løft av aksjekursen.
Kommer denne i dag? Føler det på gikta :-)
Sann
30.09.2019 kl 09:52 847

Nikola twitrer om store nyheter nå i oktober og restfinansiering og nye kontrakter er nok øverst på agendaen. På overtid nå og som artikkelen under nå bekrefter:

https://www.freightwaves.com/news/fuel/hydrogen-station-installations-to-start-by-2021

Tigeren
30.09.2019 kl 10:29 666

God morgen Nikko. Det ligger vel fortsatt 18 positive triggere i luften og hver og en trigger vil skyte Nel opp. Jeg har tatt tunge posisjoner. Om ikke meldinger kommer idag, så tikker det inn fete news fra Nikola Motors i oktober og det er i morgen 🤑🤑🤑 Kinamannen, Bosch, Ballard, Air Liquide budgivere?, Alstom H2 tog kontrakten, Yara, Hybrit, Nikola Europa, Nikola Canada, Nikola Australia, Nikola Asia, Fredericia, HYON, Atomkraftverk, Sør Korea, H2 bus, Tyskland, Island, Japan, SunLine, H2-Consortium, og Everfuel. Nel har sendt tilbud for over kr 11 milliarder. 🤑🥂🤑
Tigeren
30.09.2019 kl 13:35 458

Spennende... Nå...
Redigert 30.09.2019 kl 13:36 Du må logge inn for å svare
Nikko
30.09.2019 kl 13:55 428

😱

All in nå...

Potensialer er nok der, men i Norge blir det vanskelig grunnet mangel på fyllestasjoner. Litt som høna og egget.

Her er det en som desidert ikke er fornøyd:

Betaler 14.000 kr måneden for to biler de ikke får kjørt

Vi sitter med to hydrogenbiler som er død kapital, sier Margrethe Wam Solvang. Hun og familien har ikke mottatt konkret informasjon om når det igjen blir mulig å fylle hydrogen på biler i Norge og føler seg lurt.

Ikke god reklame akkurat.

https://www.motor.no/artikler/elbil-hydrogenbileiere-fortviler-over-stengte-fyllestasjoner/