DOF SKVIS

Slettet bruker
DOF 27.09.2019 kl 13:07 112682

Nå haster det visst å dekke shorten?
Redigert 21.01.2021 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Kontur
07.10.2019 kl 16:04 4440

Din påstand om voksende gjeld blir ikke sann samme hvor mange ganger du gjentar den. Les svarene du har fått ifra mange på dette pkt.

Finansieringsløsning kommer, hvor god den blir bestemmer hvor høyt kursen går promte.
De som shorter denne aksjen i disse dager har et vindu på seg frem til løsning blir børsmeldt. Om det skjer i ettermiddag eller om 1 mnd vet ingen på dette fora.
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Jannern
07.10.2019 kl 16:06 4441

Og har målkurs : 0 kroner hvis du tar en titt på det du sendte!
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
hstray
07.10.2019 kl 16:18 4423

Kjetil i Pareto har 500 000 aksjer som står å venter på deg. Jeg snakket med han før kl. 10. Så du bløffer når du påstår du ikke får tak i aksjer.
NB det er ikke mine aksjer. Kommenterer ikke så mye rundt lønn til CEO og CFO da jeg antar dette kontrakts basert. Men de har tunge aksjebeholdninger i DOF. Mons har ca 2 millioner aksjer og Hilde ca 400 000. Mens Petter Dragsund som har vært svært sentral rundt DOF og finansielle restruktureringer har ca 2.4 millioner aksjer. Det er intensiv til å jobbe for gode løsninger for aksjonærene. Det er ingen som selger på dagens nivåer, og børskurs er basert på innbyderes handel og algoritmer. Det er min analyse

Kommer verken til å skje halvering av gjeld eller ny emisjon på dagens kurser. Men enkelte avdrag hos Subsea vil bli satt ut i lengre tid.
Ring å skaff deg noen short aksjer!
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Kontur
07.10.2019 kl 16:18 4424

Det nærmer seg snart finansieringsløsning, tikk takk tikk takk.
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Jannern
07.10.2019 kl 16:34 4379

hstray skrev Innlegget er slettet
Her er lenken: https://www.swedbank-aktiellt.se/om/dof

Swedbank har målkurs 0 i DOF! De spår mao akkurat der jeg har skrevet.

Jeg skal be min bank om å ringe Pareto om disse aksjene i morgen! Jeg har sjekket flere ganger idag med svar om 0 aksjer.

Å gi deg mitt navn er ikke aktuelt. Ser at du har for vane om å forsøke å henge ut folk slik du gjør med Opticom som du referer til som Herr Sneve. Kan ikke se at Opticom har sagt at han heter det.

Og hvem tror du at du er ? Du skal granske andre forumdeltagere!? Ta deg en bolle og samle tankene dine.
Du drømmer om et utfall som ikke kommer til å skje.
Og alle som ikke er enig med dine fantasier er enten short eller står i ledtog med noen som er short. Sjelden tull.
Inntil DOF er avklart (dvs går i 0) kommer jeg til å være innom forumet for å opplyse andre om sannheten her.
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2019 kl 16:41 4384

Tror nok 0 står i analysen grunnet det som står under "Rekommendation Under granskning". Ser du på nøkkeltallene under i samme analyse skjønner du at kursmålet ikke er 0. Mao. De har ikke noe konkret kursmål før rekommendation er klar.
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
JALLA
07.10.2019 kl 16:54 4389

For ca 8 uker siden stod det kursmål på 12 kroner. Etter q2 så tok de dette bort og det skjermbildet dere ser i dag har vært der siden da.
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Jannern
07.10.2019 kl 17:07 4343

Det står 0. Ferdig snakka
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
danmark1
07.10.2019 kl 17:20 4314

De kan af gode grunde ikke skrive andet, når de ikke har en endelig rekommendation. Ferdig snakka.
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
hstray
07.10.2019 kl 17:23 4313

Var vel du som begynte å legge ut fult navn her på undertegnede. Ser at det innlegget ble slettet av Trygve Hegnar. Tror faktisk ikke at du tørr å shorte på dagens nivåer, og prøver å vri deg unna.
Ingenting som kommer fra meg er løgn.
Og jeg ser at agnet er lagt ut fra flere aktører.

Jeg ser short aktører jobber iherdig om dagen for styre kursen ned. Og mulig dere klarer det en kort periode. Da kan jeg laste opp flere aksjer. Og denne perioden kan plutselig være slutt.

Og hvorfor hadde ikke Dof ASA satt emisjon rett før Q1 visst de var innstilt på
å hente penger? Eller senest i sommer.
Ser også at Q3 presentasjon er utsatt. De vil ha dette i boks.

Beskylder du meg løgn iht aktører som har netto økt beholdningen sin med postadresse på Alfabygget så kan du sende meg en mail.

Det intressante er at du og Opticom2000 dukket opp her på samme tidspunkt.
Vi kjenner identiteten til Opticom2000.
Du er jo ekkokammer, og bruker vel ikke tid her av edle grunner?
Du er ikke aksjonær, ikke short. Hva er din agenda til å bruke så mye tid her?
Hvem har jeg hengt ut?


Jeg gjenntar short posisjon her på dagens nivåer er forbundet med ekstrem risiko.

Et viktig nøkkeltall for deg hentet fra en Nordea rapport Opticom2000 la ved link til.
NIBD/EBITDA will come
down from 10x in 2017 to 5x
in 2020E
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Kontur
07.10.2019 kl 17:25 4308

Der er svært få hus som har dekning på DOF nå av åpenbare grunner. Når finansieringsbrikken faller tilbake på plass tas dekning ehlt sikkert opp igjen.
Siste anbefalinger fra CP var 19, Nordea 15 og Dnb 12
At du ikke klarer å se noe annet enn tallet 0 har vi forstått
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Jannern
07.10.2019 kl 17:43 4263

Dette er ikke sant. Din påstand om at NIBD / Ebitda vil falle fra 10x i 2017 til 5x i 2020. Helt vilt å skrive noe slik! For det første er vi i 2019 nå og ikke i 2017. NIBD/ EBITDA er ca 10.5 idag. Og den vil ikke under noen scenario gå ned til 5 neste år bortsett fra i et scenario. Og det er hvis DOF gjør en emisjon på 10 mrd kroner.

NIBD er voksende mens EBITDA ikke har vekst. Neste år vil NIBD/ EBITDA øke!!

Flere meglerhus i Oslo snakker til din info om at DOF er på vei til gå i 0. Ring feks Carnegie. En jeg kjenner har snakket med de! De har et meget negativt syn på DOF. Meglerhusene skriver ikke lenger nye analyser fordi de anser aksjen som fortapt, men de snakker fortsatt om selskapet hvis man snakker med de. Swedbank har satt målkurs 0.

Dettw er ikke en konspirasjon mellom Opticom2000 og meg. Jeg aner ikke hvem Opticom2000 er, og det gjør ikke du heller!

Å eie DOF er kanskje ikke risikabelt for de som har tapt 80-90%. Men det er fortsatt 90-99% nedside fra 1.4 til 0.01-0.01 krone per aksje, og dermed skyhøy risiko. Og å spyle penger ned i dass!
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
07.10.2019 kl 17:57 4129

haha for en tulling. Også komme med Carnegie som eksempel er det beste jeg har hørt. Makan til tamt meglerhus, har vel gått en 3-årig på BI hele bunten. Der lærer man ikke å regne, det ser man helt tydelig. Kursmål 0 er jo så useriøst at det er helt bak mål. I element og thin film ja, men i DOF, nei. Sikker på at de ikke ment 10 kroner? Det skjer nok fort før jul
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Jannern
07.10.2019 kl 18:00 4126

Hvem er tullingen ? Siden du tydeligvis eier DOF, en spektakulært katastrofal aksje, så er du utpekt som den store tullingen!
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Opticom2000
07.10.2019 kl 18:09 4100

For å gjenta meg selv atter en gang. Jeg har fortsatt til gode å se noen av dere bulls fremlegge noe rasjonale som kan underbygge en restrukturering uten betydelig utvanning for dagens aksjonærer. Det er svært mye synsing og føling, kan noen som eier en kalkulator legge frem noe fornuftig her?
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
hstray
07.10.2019 kl 18:41 4067

Ønsker ikke trekke inn fult navn på Opticom2000, da jeg antar du leser innlegg fra begge parter. Klare du å feiltolke dette er det synd for deg.
Opticom2000 er ihvertfall klar på at han er short aksjen. Du sitter her inne av edle årsaker, og påstår du ikke får tak i Short aksjer når Pareto har 500 000 aksjer som venter på deg.
Aggresiviteten dere fremviser er ett tydelig signal for meg med flere. Informasjon jeg har kommet med idag må være urovekkende.

EBITDEA er økende visst du leser regnskapene samt guiding fra ledelse til Q3.Nøkkeltall under er hentet fra profesjonelle analytikere i Nordea. Som tidligere kommunisert over så har Dof en ekstrem avdragsprofil på flere av båtene levert til Brasil. Her betales skipene ned over 4-6 år. Gjeld blir nedbetalt og Ebitdea fortsetter..
Antar dette analytikere i Nordea har tatt hensyn til.

NIBD/EBITDA will come
down from 10x in 2017 to 5x
in 2020E

Jeg har også snakket med de flere meglerhus innen offshore og shipping siste 14 dager. De sier det motsatte av hva du referer til. Skal ta en prat med Carnegie. Jeg liker å ringe direkte fremfor å ta det via via. Hvem skal jeg snakke med?

Analytiker i Fearnley Securities var overrasket over den skarpe situasjonen som oppstod etter Q1 og at Dof subsea hadde visst til flere fasiliteter tidligere de kunne trekke på. De så også store verdier i Dofcon Brasil som enkelt kunne selges ut for å realisere verdier.

Det er ingen tvil om at offshore markedet har vært ekstremt tøft siden 2014, og at Offshore selskaper har vært finansiert med for lite EK. Her er jeg enig med dere. Men at banker skal slå store offshore rederier konkurs pga av rullering av gjeld viser null kompetanse og kunnskap fra deg. Og fra forrige restrukteringsrunde er setimentet fullstendig endret iht til løsninger. Det kommer ingen ny EK uten gjeldssanering. Det vil vi snart se i Solstad. Dof med. DOFSUBSEA er ett fullstendig annet case iht det finansielle og operasjonelle iht alle skip i arbeid og god inntjening på lange kontrakter.

Drive å vise til finansielle tyngdelover, og og prioriteringsrekkefølger fungerer ikke i ett marked bankene vil få milliard tap uansett hvike disposisjoner de utfører.(tenker da på Solstad)
Kunne bankene få tilbakebetalt utestående lån på skip i Solstad systemet hadde de tiltredd pant for lenge siden.

At store Dof aksjonær tett på hovedeier Helge Møgster øker beholdningen må være ekstremt urovekkende når man sitter Short. Nedsiden å være short kan være mange 100% ved en melding fra selskapet.

Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
hstray
07.10.2019 kl 19:19 4003

For å gjenta meg selv for ente gang. Bankene løser ikke denne situasjon med Excelark, kalkulator og de økonomisk tyngdelover. Da det ikke finnes noen alternativer.

Visst du leser trådene så får du mange rasjonelle forslag.Disse skal du få lov til å finne på egenhånd. Jeg ser helst at din posisjon blir opprettholdt.

Men vi kan jo stille oss følgende spørsmål.
Hvor rasjonelt er det for bankene å tiltre pant, kreve Dof ASA konkurs eller kreve mer EK fra hovedeier visst vedkommende sier nei eller krever gjeldssanering på Solstad nivåer før ny EK.
Visst bankene ønsker å maksimere tap er det rasjonelt. Men slik jeg kjenner til store banker til offshore næringen, DnB og Nordea så er de svært rasjonelle og de kjenner markedet godt og de ulike selskapers posisjon. Ingen står i kø for å tilføre denne næringen kapital.

DOF har en ekstrem høy standing hos banker da de aldri har tapt en krone på Dof gjennom 30 år.

Er det da mer rasjonelt å refinansiere/ rullere gjeld som var Dof finansieringsplan når skip ble bestilt og gi 2-4 års lengre nedbetalingstid og få nedbetalt hele stol+renter.

Ellers har Dof mange andre strategisk muligheter før ev krise emisjon som er deres take.

Kan vi ikke konkludere med at vi er uenige, og la diskusjon ligge. Ber også at dere legger vekk helt usannsynlig scenarioer iht konkurs og annen skremselspropaganda.
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
hstray
07.10.2019 kl 20:16 3925

Her har du rapporten fra ett 22.6.18
Dasslektyre

DOF
Rek: Köp (Ingen rekommendation)
Riktkurs: 15,00 NOK
Pris: 8,20 NOK
Analytiker: Stig Erik Kyrkjeeide
Aktieanalytiker
Analysen producerad av Kepler Cheuvreux 2018-06-22 kl. 05:17, och översatt samt distribuerad via Aktiellt 2018-06-25 kl. 16:14.
NY BEVAKNING
Stark orderläge och utnyttjande, nu också med begränsat investeringsprogram
DOF kontrollerar en global OSV-flotta och har en stark positionering i subsea-segmentet genom DOF-subsea. Gruppen innehar en unik position i Brasilien med en stor high-end-flotta inom AHTS och subsea som bär den Brasilianska flaggan och är en priviligerad part för nya kontrakt och säkrar högt utnyttjande genom cykeln. Med en industriledande orderanhopning och omfinansiering på plats, är bolaget positionerat för att dra fördel av förbättrade marknader. Det nya byggprogrammet lider mot sitt slut med endast ett fartyg kvar. Vi inleder bevakningen med rekommendationen Köp och riktkursen 15 NOK.

En verkligt global aktör
DOF-flottan med 67 fartyg är bland de största inom OSV och finns representerade i alla nyckelregioner inom offshore. Den historiska hemmamarknaden i Nordsjön är fortsatt viktigt för bolaget, men nu är Brasilien, AsiaPac, USGOM och Västafrika också nyckelregioner.

En stark position i subsea-segmentet
Genom det till 65% ägda dotterbolaget DOF Subsea, kontrollerar DOF en av de största Subsea-flottorna globalt. I december 2017 omfinansierade DOF Subsea under en 500 MNOK aktieemission och med en stabil orderbok både under 2018p och 2019p, bör de kunna fortsätta minska hävstången.

90% av flottans värde är kopplat till den starka positionen i Subsea/AHTS
DOFs exponering är unik då subsea-flottan, som backas av en stark orderanhopning, och AHTS-flottan som är unikt positionerad i Brasilien, står för ca 90% av vår värdering, där de resterande 10% är för PSV-segmentet. Vi inleder vår bevakning med rekommendationen Köp och en SOP-baserad riktkurs på 15 NOK.
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
AlanS
07.10.2019 kl 20:46 3880

Det virker at shorterne begynner å bli desperate. Løsningen nærmer seg, mens omsetningen er tynn og det er nesten ingen aksjer til salg. Den økte omsetningen etter kl 15.00 er trolig flytting av aksjer mellom kontoene for å skape illusjon og lure til seg noen aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2019 kl 21:09 3845

Stray:
Jeg har oppfattet såpass at selskapet har en enorm gjeld og at minst en bank ikke vil akseptere flere avdragsutsettelser.

Kursen har falt betydelig, noe som har rammet mange av oss. Jeg solgte meg ut for en god stund siden.

Har det ikke slått deg ar selskapets manglende vilje og evne til å orientere markedet i seg selv er en meget god og selvstendig grunn til å unngå selskapet?

Enhver med litt erfaring på børsen har forstått at å holde tett overfor børsen i en slik situasjon i nesten en måned er helt ekstraordinært og viser en ledelse som ikke burde hatt anledning til å ha selskapet børsnotert. Det sier meg også at børsen i Oslo er svak som ikke krever en grundig, offentlig uttalelse fra ledelsen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Kontur
07.10.2019 kl 21:20 3840

Ja, frustrerende for oss aksjonærer som så gjerne vil vite hva som skjer.
Samtidig har Dof ledelsen ganske sikkert sitt på det tørre. De jobber intenst med en finansieringsløsning og mener selv de ikke har noe å melde før den foreligger. Alternativt kan de gå ut å si noe slikt som at de fortsatt jobber og fortsatt er positive, men hva hjelper en slik melding?
Satser på at der kommer løsning snart
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Kontur
07.10.2019 kl 21:23 3828

Det er det, flytting mellom konti.
Om noen lurer kan de rapportere til OSE og be de se på det.
Dilemmaet til shorterne nå er exit dersom ingen dårlig melding da her er for lav omsetning på en vanlig dag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2019 kl 21:26 3815

For det første må ledelsen redegjøre for hva som har skjedd og i hvilken situasjon selskapet er i p.t.

Deretter må ledelsen forklare for markedet hva man akter å gjøre og hvilke konsekvenser de forskjellige alternative tiltakene vil føre til.

Dette er ABC, og unnlatelse av å kommunisere med markedet viser alle at ledelsen ikke er i nærheten av å lede et rederi av dette formatet. Gründere er svært ofte ikke de rette til å lede det operative ansvaret for et selskap,
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2019 kl 21:31 3808

Hvorfor skulle shorterne være desperate LOL
Vi har jo tjent millioner på nedturen her , i Borr . i SDRL og andre offshore og rigg selskap
Jeg bruker nå disse pengene til å kjøpe tank
Har vont av enkelte DOF aksjonærer som er oppriktige og har et håp om at selskapet kan reddes
Men slike patetiske innlegg som du poster sammen med klovnen him self , dere har jeg ikke vont av . Dere må pinadø bare tape alt med klovnestrekene deres
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Kontur
07.10.2019 kl 21:37 3789

Forhåpentligvis vil vi snart få forklaring på hvorfor ledelsen nettopp ikke kan holde markedet løpende oppdatert om hva som skjer i forhandlingene så lenge de pågår. Akkurat det er det jo ingen selskap som gjør, altså gir innsyn i pågående forhandlinger.
Med tanke på hvor lenge og inntrykksvis intense forhandlingene er så tror jeg det nærmer seg en løsning
Så her er det bare å innta ønsket posisjon.
Selv selger jeg ikke en aksje punktum
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Jannern
07.10.2019 kl 22:32 3711

En analyse fra 2018 er helt uinteressant. Hva med å ta frem en fra 2012? Der er sikkert målkurs 100!
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
hstray
07.10.2019 kl 22:41 3709

Selskap har høy gjeld som i all kapitalintensive oljeservice når man eier enhetene selv og ikke leier inn skip. Gjelden er veldig håndtterbar spesielt i subsea med lange, lønnsomme kontrakter såfremt man kan rullere/refinansiere enkelte fasiliteter knyttet mot enkelte skip.
Som var finansieringsplan når skip ble bestilt.

Jeg har analysert Dof ASA, Dofsubsea og alle dets datter og JV datterselskap siste 3 uker. Jeg ser hvor shortere bommer, spesielt knyttet opp mot JV selskapene Dof har 50/50 sammen med TechnipFMC.
Her kommer det etterhvert enorme bidrag i $. Her ligger også noe av svaret på hvorfor gjelden er blitt høy mot nok da mye gjeld i subsea er i $.

Jeg sitter med ett stort analyse materiale. Og har diskutert med analytikere, stakeholders og aktører rundt Dof siste uker. Jeg er ikke i tvil om at Dof finner en god løsning, da det er det eneste rasjonale oppi dagens situasjon.
Emisjonen hadde vi sett for lenge siden visst de jobbet mot dette

At de ikke har kommunisert godt nok etter at F. Mohn trakk seg er jeg helt enig i. Og her skiller nok Dof seg fra eks Borr drilling som melder i øst og vest intensjonsavtaler etc. Dof melder avtaler og nyheter når de har noe konkret å melde. Her er det nok kulturforskjeller mellom enkelte større børsnoterte selskaper med egne PR, og IR ansvarlige.


Jeg bryr meg ikke om tabloide innlegg fra Matmons hvor han skal latterliggjør folk, eller shortaktører som Opticom2000 eller Janeren. Jeg har ett lengre perspektiv.
Og siste tids handler i aksjen viser mye bytting av aksjer frem og tilbake for å senke kurs uten volum. Det vil gjør oppturen brattere.
Hadde jeg i ett 6 mnd perspektiv ment oppsiden var å være short, så hadde jeg vært short

Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Kontur
07.10.2019 kl 23:34 3643

Finansieringsløsning nærmer seg
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
hstray
07.10.2019 kl 23:39 3649

Jannern skrev 😂
Tydelig at noen syntes innlegg under var ubehagelig, da admin slettet pga varsel og en lang rekke andre innlegg.

F2 Funds med 2.9 aksjer short (ca. 1 % av utestående aksjer i selskapet) og ingen agenda… Selvsagt har du en agenda, du vil ha kurskollaps for å tjene penger på din short. Og du har bommet med timing. De fleste her inne har vel en agenda?
Jeg har vært investor i mange år, og når en «storaktør» som deg trekker inn på Hegnar forum for skremme småaksjonærer ut av sine posisjoner er det pga. du ser at du har gjort ett svakt forarbeid til denne shorten og begynner å bli desperat. Kaste ut påstander om at DOF ASA skal gå konkurs og i null viser at du mangler bakgrunnskunnskap om hovedeier H.Møgster, og deres forhold til banker, kreditorer og lokalsamfunnet Austevoll hvor DOF ASA er en ekstremt viktig arbeidsgiver. DOF har en ekstrem høy standing hos norske og internasjonale banker.
Slik jeg kjenner DOF, så kan det godt tenkes at dette har vært ett planlagt trekk for å komme i posisjon for å diskutere avdragsutsettelser med bankene til bedre betingelser.
Du har satt selskap/gruppe i samme posisjon som Solstad ASA hvor jeg er enig i din short som verken betjener renter eller avdrag. Betjener man ikke renter og kontantbeholdning synker så er noe galt.
Jeg kjenner til mange store DOF aksjonærer på Topp 10-20 listen, og de bruker ikke tid på Hegnar forum. Her er det kun småfisker og spesielt interesserte.

Du ikke gjort hjemmeleksen din iht inntjening fra Dof Subsea sin satsning i Brasil sammen med JV partner Technip fmc. Her er det 6 rørleggingsfartøy med dagrater på ca. 300 000$ i 8+8(opsjon) Gjelden har økt fra kontraheringstidspunkt da gjeld er i $. Men ratene er også i $ og var helt eventyrlige når de ble inngått da $ kurs var rundt 6, og i dag er den over 9

Verdiene på skipene har også økt da denne er i $ mot NOK.
På mange av nybyggene Dof Subsea har mot Brasil er det en ekstrem avdragsprofil med nedbetaling på 4-6 år. Her ønsker Dof Subsea å flytte på avdrag lengre ut i tid.
Det bygges opp enorme kontantbeholder i disse JV selskapene. Basert  på regnskapene ser jeg at JV partner Technip fmc er som amerikanske selskaper flest opptatt av å bygge opp soliditet før de store utbyttene kommer. Men de kommer snart, og dette legger mest sannsynlig DOF frem for bankene de forhandler med.

Jeg ser det som kun via en emisjon du kan dekke deg inn, eller du må gå på konvertible obligasjonseiere for å undersøke muligheten for å kjøpe aksjer når du skal dekke inn 2,9 millioner aksjer. Det er svak likviditet i aksjen, og de nervøse aktørene som satt i aksjen er for lengst ute. Mye av omsetning i dag er definitivt styrt med små handels volum og flytting av kurs

Det er ingen tvil om at alt innen offshore service har segmentet har vært tøft siden 2016. Men situasjonen ratemessig var mye tøffere for ett år siden tiltros for høyere oljepris.
Sist resultatpresentasjon viser at DOF  betydelig økning i EBITDA
EBITDA - before hedge 712 millioner Q2 19
EBITDA - before hedge 594 millioner Q2 18

Til Janeren ; Jeg har snakket med Kjetil i Pareto. Det står 500 000 aksjer du kan shorte å venter på deg. Så du bløffer visst du sier dette ikke stemmer. Jeg har snakket med han før kl 10 i dag. At virksomheter med postadresse Alfabygget (Dof HQ) har økt aksjebeholdning sist uke hadde bekymret meg visst jeg var short
Konklusjon. Børskurs 5 innen utgangen av året.
Janeren du er ett ekkokammer. Står du på lønningslisten til F2 Founds?

Legger med ett avsnitt fra DOF årsrapport om Brasil satsning
DOFCON Brasil Group consists of DOFCON Brasil AS, TechDOF Brasil AS and DOFCON Navegacao Ltda. DOFCON Brasil AS is a holding company located in Bergen and jointly owned by DOF Subsea AS and Technip Coflexip Norge AS with 50% each. DOFCON Brasil AS owns TechDOF Brasil AS and DOFCON Navegacao Ltda. DOFCON Brasil Group owns five vessels and has one vessel under construction. DOFCON Navegacao Ltda owns and operates Skandi Niteroi, Skandi Vitoria and Skandi Recife, and has one PLSV under contruction in Brazil. TechDOF Brasil AS owns and operate Skandi Acu and Skandi Buzios.
Ønsker alle Short eller Long en god natt
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2019 kl 23:53 3634

Gjelden er IKKE veldig håndterbar, som du skriver Stray.

Hadde gjelden vært håndterbar, ville samtlige kreditorer ha rullert lånet, men det gjorde altså ikke samtlige!

Derfor er DOF kommet I den mistroen man er kommet i nå. Du må skille mellom ønskedrømmer og realiteter.

Og til dere som oppriktig mener at selskapet ikke kan orientere om pågående forhandlinger: selvfølgelig kan man det.
Man kommuniserer med markedet om den situasjonen man er havnet i, uten å gå i detaljer om selve forhandlingene.

Men i DOFs tilfelle vet vi ikke en gang sikkert om ledelsen ER i forhandlinger eller om alt har stoppet opp!!

Nå må man ta seg sammen i selskapet og gi en grundig orientering for å hindre at alt går til Bloksberg. For historien har vist at manglende krisehåndtering av en situasjon som den DOF er i nå, lett kan føre veldig galt av sted. Et kursras kan bare være begynnelsen. Innenfor Crisis Management har det alt å si at man tar styringen. Venter man i fire uker som med DOF, er man nesten dømt til å mislykkes. Og selskapet kan i stedet bli et eksempel på hvordan man ikke skal håndtere en krisesituasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
hstray
08.10.2019 kl 00:21 3616

Gjelden er veldig håndtterbar ved å rullere, eller utsette noen gjeldsballonger noen år. Det skyldes mye gode Brasil kontrakter i $. Dette var også planen når skip ble bygget. Hele den kapitalintensive offshore service klyngen har vel egentlig ett problem iht til finansiering om dagen , og aktører med svak ordrereserver og kontantstrøm kan forsvinne. Her skiller Dof seg ut.

Og ja jeg hadde foretrukket og sett at ledelsen kommuniserte med markedet når Mohn trakk seg.
Ledelsen og styret er i forhandlinger. Det er bare å lese kvartalsrapportene. Har også fått dette verifisert idag. Ser også at Q3 er utsatt til slutten av nov.

Ting går ikke til bloksberg pga markedet og hovedsaklig norsk finans presse ikke blir informert om hvorfor styremedlemMohn trakk seg. Han har ikke gitt noen kommentarer selv
Ledelse skal ikke kommunisere hvorfor styremedlemmer trekker seg, det skal gjøres av styreleder. Og Møgstern visste lite... Selvsagt vet han noe mer.
Ser ut som at jeg blir kastet ut av Hegnar forum pga mine tilsvar til enkelte. Da blir dette siste innlegg
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
joneug
08.10.2019 kl 00:36 3601

RIP
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Opticom2000
08.10.2019 kl 09:31 3418

hstray gjentar det samme meningsløse tullet til det uendelige. Veldig mye ord, svært lite innhold - imponerende. Du plukker biter av gammel irrelevant informasjon ut av kontekst for å underbygge ett eller annet syn du selv ikke forstår. Du har fortsatt ikke lagt frem ett eneste argument som kan støtte en restrukturering av balansen som ikke er utvannende for eksisterende aksjonærer. Du gjentar at det er gamle kontrakter med gode rater i Brasil etc. Dette er kjent for alle og enhver, og det er åpenbart ikke nok for å forsvare en refinansiering uten utvanning, ellers hadde man ikke vært i denne situasjonen.

Det er noen logiske brister i ditt "resonnement" som virker helt åpenbare for meg. Jeg har forsøkt etter beste evne å forklare deg dette, men det virker umulig å nå gjennom. Senest i dag er Carnegie i Finansavisen med en uoffisiell salgsanbefaling på DOF, hvor de fremhever at det går mot full restrukturering av balansen denne høsten som vil medføre vesentlig utvanning for eksisterende aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Kontur
08.10.2019 kl 09:56 3356

Har du mulighet til å legge ut artikkelen?
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
AlanS
08.10.2019 kl 09:58 3348

Da er vi enige i at det går mot full restruktering. Det gjenstår å se hvordan dette blir gjennomført. Kunkurstullet kan dermed forkastes.
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare