Q1 på torsdag 3. mai kl. 08.30 i Høyres hus i Stortingsgaten

Slettet bruker
AXA 30.04.2018 kl 09:50 6593

Ja folkens, har dere registrert dere på email til kjersti.langness@axactor.com nå da? Det må dere gjøre innen 10.00 på onsdag 2. mai hvis dere skal delta der.
Kan jo være en god unnskyldning for en Oslotur og en AkerBryggePils i vårsolen?

Kvartalsrapporten blir presentert av CEO Endre Rangnes og CFO Johnny Tsolis.
Hva tror dere? Hva er det lov å håpe på?
Jeg har prøvd å regne litt på dette, men jeg vet jo bl.a. ikke hvilke avskrivninger de opererer med, så jeg tror jeg avventer de store konklusjonene på egenhånd :-)


Redigert 20.01.2021 kl 14:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2018 kl 09:41 4324

Vel, skal AXA begynne å klatre fra dagens lave utgang, så må det skje gjennom den mer detaljerte guidingen for 2018 nå fra kl. 1000.
Jeg er litt spent på hva selskapet vil si der, siden de allerede har levert optimistiske toner på det allerede.
Slettet bruker
03.05.2018 kl 09:00 4391

Q1: Ser ut til at forhøyet rente oppfattes som en slags "rentesmell" hos noen analytikere.
Ellers er jo topplinjen doblet, og bra basis for videre vekst i 2018,

Edit: Start på 2,67 må være en billig inngang i dag.
Redigert 03.05.2018 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2018 kl 20:02 4579

Vi sitter fortsatt med 3100k aksjer til snitt 2.58, ikke en stk aksje er solgt her;)
Slettet bruker
02.05.2018 kl 17:55 4681

Lykke til Volf.
Det er fort gjort at man kan lykkes, eller ikke lykkes.
Store utslag kan komme, jeg håper naturligvis oppover.

SS
Volf
02.05.2018 kl 17:50 4700

SS nei jeg har ikke satt short enda men er klar.
Satser på en liten oppgang i kursen ved start før resultatet synker inn, da er tiden inne til å sette shorten når alle som trur kursen vil gå fra dem kjøper de første minuttene.
Tiden vil vise om jeg lykkes for det er egentlig røveri å gjøre det på den måten ( 75 % sjanse får å lykkes)
..EMIL..
02.05.2018 kl 17:35 4735

Tror det ligger väldigt mycket psykologi i detta resultatet. Nu måste de börja visa fina siffror på alla köp de gjort.
Tror det blir en stor kursändring imorgon, sedan är frågan åt vilket håll.

Slettet bruker
02.05.2018 kl 17:25 4756

Volf; Ja det er helt åpent alt i morgen, og jeg heller 65% nedgang, og 35% videre kursoppgang i morra.
Har du satt noe short i dag på AXA?

SS
Volf
02.05.2018 kl 17:19 4768

SS
Så langt har det stort sett gått etter forventningene og planen, så får vi se hva morgendagen bringer (jeg er klar )
Ha en fin kveld og en innbringende dag i morgen SS.
Slettet bruker
02.05.2018 kl 16:15 4838

Korsar:

Spanderer du lunch i Oslo på SS i morgen? Etter at vi har hørt på Endre?

SS
xpand
02.05.2018 kl 16:12 4850

Gikk et par store poster i AXA nå blant annet en på 630k aksjer. Håper at Endre tryller, jeg er nesten all-in i Axactor.
Slettet bruker
02.05.2018 kl 16:08 4868

Den er grei Korsar.
Det er ryddig å vite hvem som har solgt i dag, som ikke kan komme i morgen og si at de solgte, eller kjøpte i dag -avhengig av hvor Endre haren hopper.

Jeg sitter med temmelig mye, og økte på fallet. Har ikke kjøpt mer i dag i AXA, men litt mer i Orkla.

SS
Slettet bruker
02.05.2018 kl 16:06 4879

SS,
jeg ikke bare sitter over, jeg har faktisk økt ganske mye siste uken.
Egentlig ikke bare rettet mot Q1 nå, men som del av en mer langsiktig portefølje sammen med aksjer i bl.a. BGBIO, SDSD og BDRILL. Så om AXA ikke leverer så veldig nå er ikke så farlig i det bildet. Jeg har uansett tro på det neste halve året der.

I tillegg driver jeg selvsagt og trader både i disse aksjene og en 3-4 til (løpende cases jeg veksler med fra uke til uke avhengig av hvor hotte med høy volatilitet og volum). Mer klarer jeg ikke å holde løpende kontroll med på en gang.

Slettet bruker
02.05.2018 kl 15:49 4913

....nå Korsar er du inne på noe. Vi har selv deltatt i en slik konstellasjon:)
Slettet bruker
02.05.2018 kl 15:34 4943

Vel, jeg har etter hvert konkludert med at AXA er veldig vanskelig å lese, bl.a. fordi eiersiden styres av rene finansfolk som har vikarierende interesser ifht bl.a. krysseierskap. Derfor får vi bl.a. denne vanskelig analyserbare shortingen som flere ganger har kjørt kursen i motsatt retning av hva man skulle tro. Flere synes å swappe aksjer mellom selskaper iht. hvilken fase man er i.. Så her nytter det ikke å bare basere seg på resultatregnskap, her spilles det med mange baller på flere flater :-)
På sikt bør det imidlertid peke oppover, uansett hvilke småfanterier som bedrives underveis.
Slettet bruker
02.05.2018 kl 13:55 5045

AXA er virkelig rigget for suksess nå fremmover.
Jeg har tradet mye, men nå skal det alltid være en minimumsstamme i AXA, og tradingen skal reduseres.

Man vet aldri hva Endre drar oppav hatten nå fremmover, og man må forvente sterkere kvartaler etterhvert.

SS
bålfreak
02.05.2018 kl 13:45 5064

Axa har levert greie resultater til nå. Markedet har muligens forventet noe mer enn det som har vært levert så langt. Denne gangen kan vi tro på et noe bedre resultat som vil overraske på den positive siden. Det viktigste blir imidlertid guidingen videre. Dersom Herr Rangnes guider meget positivt ,noe som virker ganske så sannsynlig, vil kursen løfte seg etter resultatfremleggelsen.

Axa har nå rikelig med porteføljer som skal bearbeides og høstes. Inntektene vil øke betydelig kvartal for kvartal. Eiendomsporteføljene stiger samtidig i verdi og vil bidra til en forbedring av EBITDA etterhvert som salget går sin gang.

Vi nærmer oss kr 3.- og vil kunne passere 3 tallet allerede i morgen hvis tallenes tale og gudingen blir bra.
Slettet bruker
02.05.2018 kl 11:59 5193

Nå er det vel slik at de som har shortet AXA har en interesse i å holde AXA nede. Dette samtidig med gevinstsikring, ser vi resultatet av i dag. Dette kan snu raskt, meget raskt, og som Skippern sier, mye kan skje i form av meldinger om innsidekjøp, nye investeringer ++. DNB har kursmål 5,- og guider et 0 resultat. Det bør vel kanskje vere et bra bilde på potensialet. Eller?
Slettet bruker
02.05.2018 kl 10:24 5319

Hva er dette tullet nede på 2,8.... Jeg vil se 3,22 før dagen er over.
Slettet bruker
02.05.2018 kl 09:18 5413

Takk for flere bra kommentarer her, både på optimist og pessimistsiden!
Foreløpig er det ganske så rolig rundt aksjen. Så vi venter og ser - jeg sitter i alle fall inne og satser på en viss opptur denne uken.
Slettet bruker
01.05.2018 kl 15:12 5769

Den er god Volf.
Det er ikke enkelt å treffe like godt nå som vi er i overgangen fra AXA har skuffet, til det blir delvis skuff/svakt positivt, til vi kan forvente stadig mer inntjening og overskudd.

Jeg påpeker bare at den strategien du skriver nå, som vi begge har benyttet oss av tidligere, kan være litt risky i denne overgangsperioden vi skal inn i.

En skal heller ikke glemme at AXA fra sommeren til jul har pleid å løfte seg. Man husker vel da axa ble kjørt ned fra 3,20 til 1,98 for 1 år siden. Det snudde sommeren 2017 og gikk rake veien raskt opp i 3,12 igjen. Så her tror jeg at man skal være litt forsiktig, og i allefall se resultatene ann før man setter shorten.

Man skal og være klar over at innsidekjøpene kommer etter Q-fremlegg som også kan bidra til at kortsiktig fall plutselig snur seg dramatisk, samt nyheter.
Det har vert litt nyhetstørke nå, så guiding og nyheter kan og oppveie for "skuffende" fremlegg som gjør at short svir.

SS
Redigert 01.05.2018 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
Volf
01.05.2018 kl 15:07 5778

SS
Jeg er ikke negativ til AXA på lang sikt, men fra i går og frem til Q1 er fremlagt og jeg ser resultatet er jeg negativ stoler så mye på meg selv at jeg tar de rette avgjørelsene.Logikken bak det hele er at en må være i forkant av hendelsen for å utnytte den, Blir resultatet bra vell da har jeg tapt en god del blir det dårlig eller skuffende må en sette shorten fortest og høyest mulig og da vinner jeg enkelt og greit er håpet
Blir ihvertfall spennende å se SS og lykke til med din strategi.
Slettet bruker
01.05.2018 kl 14:22 5847

Volf;

Voldsomt så negativ du er blitt :-)
Det er synd å se at du stadig snakker AXA ned, mens realiteten er at AXA siste ukene har gått fra 2,4x til 2,84 i går.
Det kan lett fortsette onsdag, da vi har hele den børsdagen til rådighet før tallene legges frem neste dag.

Altså, kurs fra 2,4x til la oss si 2,90 som vi kanskje ser i morra (pluss/minus) er jo en hyggelig reise skulle man tro. Dette her skjer jo hver gang før axa legger frem tal.

Videre har vi begge vert enig om at AXA helst skulle selges på siste dag før Q-res fremlegg, men jeg er ikke nødvendigvis der lengre nå.
For nå har Endre og AXA gjort mye bra, ting begynner å setle seg, ting begynner å gå seg til. Om dette Q skuffer, eller kommer inn som null resultat, så må vi vel forvente at de kommende Q resultater vil vise stadig forbedring, og tross alt stadig hyggeligere tall - hvor vi ser overskudd og topplinjevekst.

Så å sette short i morra, eller torsdag, jaja - det må man bare gjøre, men lett for å brenne fingrene nå. Det er nok mange som vil anta at 2 tallet snart er tilbakelagt, og da kan en short fort bli av det dyre slaget for den som tørr det.

Vel, det var det jeg hadde på hjerte i dag. Det blir spennende å følge AXA i fortsettelsen, jeg har ikke fått mindre troen for å si det sånn.
AXA, ORK, GJF og dels GOGL blir mine case fremmover. Årets inntjening er i mål for min del kronasjemessig. Alt nå er bare en bonus !

SS
lisleby
01.05.2018 kl 13:59 5882

Tenker det kommer en nyhet om satsing i et nytt land i morgen eller torsdag. Ville ikke forundret meg!
lisleby
01.05.2018 kl 13:18 5937

Lykke til !
Volf
01.05.2018 kl 12:49 5983

Har prøvd å regne på resultatet ,men dessverre så var det lite oppløftende og solgte ut alt i går ,kanskje feil men det vil nå tiden vise.
Satser på en god short etter fremlegelese og skuffende resultater.
Kos dere i dag og gå i tog med rød banjer for på onsdag kommer tårene.
lisleby
01.05.2018 kl 12:23 6025

Ser at DNB forventer et 0 resultat i 1q. Noen som har regnet på det eller har andre analyser?
Slettet bruker
30.04.2018 kl 16:13 6245

Yo, mama,
vi er snublende nær 2,85. AXA går altså atypisk; stiger på slutten av dagen. Onsdagen må jo da bli himmeltur :-)
Slettet bruker
30.04.2018 kl 12:49 6404

Vel, med 2,82 er vi på vei, da :-)
Så får vi se om også dette bare er typisk AXA-mønster: opp på formiddag, ned på ettermiddag.
Men så tett før Q1 kan det vel være håp om at denne automatikken ikke inntrer i dag...
Redigert 30.04.2018 kl 12:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2018 kl 12:17 6466

Neste rykk tar oss opp til rundt 2,85-2,87 :) har ingen muligheter for Oslotur dessverre....