Investeringsbeslutning

draugen
PCIB 29.09.2019 kl 13:27 3044

For ca ett år siden investerte jeg mine første kroner i PCIB ene og alene basert på FimaChem plattformen, og horisonten for investeringen per idag er å sitte minimum til interim avlesning i Release.

Jeg vurderer å vekte meg opp, men fortsatt begrunnet kun i FimaChem, da vacc/nac fortsatt for meg er for usikkert.

Mine enkle begrunnelser(personlige synsing): Pro Chem, Neg Vacc/Nac

FimaVacc
- Det er kun kjørt en proof of concept på friske frivillige ennå. Hadde beilere rent ned døra for partnering antar jeg PCIB ikke hadde hatt med i Q2 sist at de vurderer å kjøre eget løp for test i disease setting, noe jeg tror de kommer til å gjøre, ref siste ansettelser.
- Praktisk gjennomførbarhet, "band-aid-like illumination device" er vel kun et patent fortsatt. Skaper usikkerhet om praktisk gjennomføring. Antall timer hos lege for illuminering, samt kost for utvikling/produksjon for denne "band-aid" devicen.
- Samarbeide med Ultimovacs avsluttet

FimaNac
- Veldig spennende område, men vi vet knapt noenting om hva som foregår hos de ulike partnerne.
- Fortsatt ingen kliniske tester meg bekjent. Jeg antar(håper) det blir et klinisk samarbeide med top 10 bp fra 1h 2020, med milestone utbetalinger underveis. Blir sikkert noen millioner, men at det skal regne milliarder upfront her ser jeg som svært usannsynlig. Men det vil ligge svært mye prestisje og pubisitet her om det blir klinisk samarbeid, som kan gi store utslag på aksjekursen.
- Det er et nytt felt, og det forskes mye. Jeg antar partnere vil gå forsiktig fram og ikke låse seg til teknologi ennå. TTT.
- Det mest positive her er at vi vet så lite, så "alt" kan skje. Gull eller gråstein?

FimaChem
------------------
- Fase 3 toget er faktisk i full gang, og ifølge Q2 rap "recruitment progressing according to plan"
- Asia feasability study vil minske risikoen for rekruttering til Release studiet(min største frykt for Release, ref Extension), samt gir oppside for salg senere i Asia(enklere oppstart).
- utvidet indikasjon? extrahepatic CCA [perihilar or distal] ref clinicaltrials.gov

Jeg mener FimaChem på langt nær er priset inn per idag, og spesielt fimaNac kan i tilleg gi full pott på lottokupong hvis det slår inn.

Ellers vil jeg takke for alle de gode innleggene som kommer med særs ujevne mellomrom :-), som dessverre fort blir gjemt/glemt i all støy, men Keep up the good work! (ingen nevnt, ingen glemt :-)
Redigert 20.01.2021 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
draugen
14.11.2019 kl 18:32 1232

Fin liten intro og status til PCIB sin verden: (fra idag)
https://player.fm/series/teknisk-sett-2445990/episode-235-skal-kurere-kreft-med-lys
Redigert 20.01.2021 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
fabian2
10.10.2019 kl 11:04 1569

Apropos investeringsbeslutning , vi er nok mange i menigheten som er ferdig "besluttet"...og glade og fornøyde. En kvart promille av aksjene omsatt hittil i dag... Bare noen streifdyr jamrer. Sånn er biotec :).... Vi er klare over at fimaVacc er klar for utlisensiering.
Redigert 20.01.2021 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
draugen
09.10.2019 kl 19:08 1758

Kjøpte litt mer idag. Kanskje litt tidlig å vekte opp, men vi får se.
Det er to STORE triggere i 1H20, og det er eventuell avtale NAC og Safetyavlesning første 8 pasienter i Release.
Safetyavlesning av første 8 kan ta oss høyt opp. Vil si noe om innrulleringshastighet som er desidert største risikoen som jeg ser det.
Redigert 20.01.2021 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
bravi
07.10.2019 kl 20:50 2057

draugen,
Hvis du kjøpte deg inn for ett år siden har du ikke hatt rare avkastningen på de kronene, det er helt sikkert. Kan bli lenge til interim avlesningen du venter på kommer hvis den noengang kommer da, det gjenstår å se.
Redigert 20.01.2021 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
Computum
07.10.2019 kl 13:17 2238

"En del repetisjon er det, men også mange gode innlegg av meget kompetente skribenter."

Ja, det skal være sikkert. Og mange fine og uforståelige ord for mange som ikke er spesielt fortrolige med sjargongen. Så vanker det "likes" til de som holder motet oppe. Og det påvirker nok hva som skrives. Snøffelen (som betraktes som troverdig og med bransjeerfaring) var en vesentlig inspirator på HO den gang aksjen gikk fra dvaletilstand til å bli en av børsens vinnere. Mange tolket Snøffelen som at PCIB ville kunne begynne å tjene penger relativt raskt. Hva som er raskt i denne sektoren er ikke lett å vite, men så langt har måneder og år passert uten at det har skjedd så mye mer.
Redigert 20.01.2021 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
Computum
07.10.2019 kl 13:06 2270

Tror antallet småinvestorer som kjøper enkeltaksjer generelt er på vei ned. Det er vel tradisjonelt slike som har holdt liv i kursen på risikoaksjer som PCIB.
Topp50 vokser på bekostning av småaksjonærer i flere risikoselskaper. Men ingen store ser ut til å ha det travelt med å kjøpe. Og det er det vel ingen grunn til heller? Foreløpig er trøsten at intet nytt er godt nytt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
29.09.2019 kl 17:19 2789

Det er lite å skrive om før man får første napp. Men når markedet innser at det er fisk i vannet, da kommer interessen og kursstigningen.
Vi vet at selveste stor-gjedda lurer i sivet. Hvis det blir avtale med Topp10 i 2020 vil det bli et paradigmeskifte. For alle aksjonærene som følger Topp10 blir plutselig oppmerksomme på lille PCIB. I dag er vi bare en liten menighet. En topp10 avtale blir som en tsunami på et stille skogsvann.
Vi vet at Fimachem virker. Vi vet at Fimanac virker. Vi vet at Fimavacc virker. Men markedet vet det ikke. Er det mulig å finne et bedre forsprang på markedet ?
Redigert 20.01.2021 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2019 kl 17:09 2818

Takk skal ta en titt,,, Kommer vel tilbake her når det er noe å skrive om. Nå er det som du sier, mye repetisjon.
Redigert 20.01.2021 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
heilo888
29.09.2019 kl 16:31 2881

BiB; Når det gjelder PCIB har de aller fleste kompetente skribentene skiftet fra HO til Tekinvestor pga. all usaklighetene her på forumet. Til forskjell fra Tekinvestor mangler HO en seriøs moderasjon.
På Tekinvestor er PCIB en av de selskapene det skrives aller mest om. En del repetisjon er det, men også mange gode innlegg av meget kompetente skribenter.
Redigert 20.01.2021 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2019 kl 15:38 2943

Har tradet PCIB enn god del opp gjennom. For første gang er jeg long og har tenkt å sitte. Innsidekjøp i det siste. Mulig positiv nyhetsstrøm. De fleste ser ut til å ha gitt opp? Lite skriverier på HO... Ja, jeg vet godt risikoen og tar slike risikocases for en liten del av porteføljen fra tid til annen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:45 Du må logge inn for å svare