TTS oppdater aksjonærliste

Nicosia
TTS 30.04.2018 kl 21:43 15137

DnB inne på topp 6

Skeie Technology AS 22,655,763 26.07%
Rasmussengruppen AS 11,512,506 13.25%
Barrus Capital AS 5,803,500 6.68%
Vinterstua AS 4,840,000 5.57%
Skeie Capital Invest 4,203,361 4.84%
DnB NOR Markets 3,440,907 3.96%
Pima AS 2,120,003 2.44%
GMC Junior Invest AS 1,714,235 1,97%
Tigerstaden AS 1,689,720 1.94%
Itlution AS 1,475,261 1.70%
First Partners Holding 1,461,814 1.68%
Trapesa AS 1,355,909 1.56%
Avanza Bank AB 1,235,948 1.42%
Salt Value AS 1,070,722 1.23%
Danske Bank meglerkonto 1,011,604 1.16%
Avant AS 1,000,000 1.15%
Espedal & Co AS 743,557 0.86%
Pharos Invest I AS 675,000 0.78%
Glastad Capital AS 668,000 0.77%
Sjap AS 565,000 0.65%
TOTAL, 20 largest 69,242,810 79.7%
Last update: 27 April 2018
Redigert 21.01.2021 kl 00:09 Du må logge inn for å svare
Hoff@
21.12.2018 kl 16:00 9400

TTS Group tildelt kontrakt på 35 millioner

TTS Group er tildelt kontrakt for utstyr til et cruiseskip. Kontraktsverdien er totalt på 35 millioner kroner, og levering vil skje i 2019, ifølge en melding fra selskapet fredag.
Redigert 20.01.2021 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
Hoff@
20.12.2018 kl 10:36 9451

Ett av børsens sikreste bet nå.

Oslo (TDN Direkt): TTS Group venter nå at salget av eiendeler til MacGregor vil bli gjennomført i første kvartal 2019.



Det opplyses i en melding torsdag.



TTS ventet tidligere at alle myndighetsgodkjenninger ville være på plass i fjerde kvartal 2018. Selskapet venter imidlertid fortsatt på godkjenning fra kinesiske og sørkoreanske konkurransemyndigheter, og vil gjennomføre transaksjonen når disse godkjennelsene er mottatt.
Redigert 20.01.2021 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
Hoff@
19.12.2018 kl 10:08 9501


Gjennombruddskontrakt for «rest-TTS»

TTS selger ei nyutviklet kran og en avansert gangvei til et fransk storrederi. Det skjer mens mesteparten av TTS’ virksomhet er i ferd med å bli en del av MacGregor.
Rune Øidne Reinertsen
Oppdatert: 19.des.2018 09:31
Publisert: 19.des.2018 09:08
abonnent

KRISTIANSAND: – At både kran, gangvei («walk-to-work») og logistikksystem kan styres fra broa på skipet, gjør operasjonene sikrere, mer effektive og enklere. Dette er ny og banebrytende teknologi, sier Mette R. Harv til Fædrelandsvennen.

Hun sliter litt med norsk tittel; det går mest i den internasjonale «Executive Vice President TTS Energy». Men poenget er at hun er ansvarlig for offshoredivisjonen i børsnoterte TTS, som leverer kraner og skipsutstyr til offshore- og andre skip. Divisjonen inkluderer også en gruppe på 15–20 ansatte med tilhold i Kristiansand Teknologipark på Andøya.

De er blant de få som skal bli igjen i det Bjarne Skeie-dominerte, børsnoterte selskapet TTS Group ASA, etter at mesteparten av øvrig aktivitet og eiendeler ble solgt til Cargotec-eide MacGregor i februar 2018.
Cargotec overtar TTS

Nå har TTS Offshore fått det som må kunne kalles en gjennombruddskontrakt. De skal nemlig levere ei avansert kran og en gangvei til et spesialskip for installasjon og vedlikehold av offshore vindturbiner. Kontraktsverdien er 82 millioner kroner, ifølge en børsmelding fra selskapet.

Skipet bygges ved det tyrkiske verftet Cemre for det svære, franske rederiet Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Krandesignet, hvor den tradisjonelle kranførerbua er eliminert, står TTS og Ulstein bak i fellesskap.
Kom fra NOV

Så hører det med til historien at hovedtyngden av de 15–20 på Andøya gjorde som den erfarne næringslivslederen Mette R. Harv selv for rundt to år siden: De gikk fra NOV til TTS.

– De er spesialister på produktutvikling og software, fastslår hun.

– Håndplukket?

– Det må man vel kunne si.
Mette R. Harv er sjef for blant annet TTS’ gruppe av spesialister på produktutvikling og programvare på Andøya i Kristiansand.
Reidar Kollstad (arkiv)

Noe annet som også hører med til historien, er at TTS-leveransen har en grønnere profil enn tradisjonelt i sektoren for offshore-utstyr, og at det har resultert i utviklingsstøtte fra Innovasjon Norge.

Særlig dreier det seg om elektrisk drift i stedet for hydraulikk, om redusert vekt og økt automasjon, og om at energi som utløses under arbeidsoperasjoner - typisk løft - fanges og lagres i en batteripakke («regenereres»). Den har skipet av Salt-design i utgangspunktet, ettersom fremdriften er basert på både diesel og strøm - altså en hybridløsning.
Wind of Change

Krana TTS leverer, heter Colibri. Den elektrisk drevne gangveien heter Horizon. Både Colibri og Horizon styres av kontrollsystemet Phoenix, utviklet på Andøya. Og skipet, som skal ut i tjeneste i 2020, har fått samme navn som den tyske puddelrockgruppa Scorpions udødelige schläger: Wind of Change.

– Vi er alltid på utkikk etter løsninger for å bevare energi, forbedre logistikkprosesser, øke operasjonell sikkerhet og fremme komfort om bord. Da vil vår flåte ligge i teknologisk front i våre markedssegmenter. Det uttaler Hervé Lapierre, som er sjef for all nybygging hos franske LDA, i en børs- og pressemelding.

Og så skryter han fælt av hvor enkelt og effektivt det skal være å styre kran og gangvei med TTS-teknologien.

– Dersom systemene fungerer så godt som simuleringer og analyser viser, setter det en ny standard i markedet for spesialskip for installasjon og vedlikehold av offshore vindturbiner, fremholder han.
Fakta: TTS Group ASA
Fornøyd MacGregor-sjef

– Detter er bare positivt og viser at de har fått gjennombrudd for sitt «walk to work»-konsept. Vi i MacGregor ser fram mot å jobbe med denne teknologien samt med folkene som har utviklet dette, skriver administrerende direktør Høye Gerhard Høyesen i en sms til Fædrelandsvennen.

TTS’ Mette Harv forklarer sammenhengen:

– Produktene vi har fått kontrakt på, altså krana, gangveien og kontrollsystemet, inngår i avtalen om salg av virksomhet fra TTS til MacGregor. Så det blir MacGregor-produkter. Men de 15–20 menneskene som har utviklet produktene, blir igjen i TTS etter at avtalen er sluttført, understreker hun.
Redigert 20.01.2021 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
Hoff@
19.12.2018 kl 10:02 9495

Stadig nye kontrakter tikker inn, vi går en spennende tid i møte nå med oppkjøp og videreutvikling av selskapet som blir igjen

TTS Group opplyser i en melding at selskapet har blitt tildelt to nye kontrakter for levering av skipsutstyr.

Kontraktene er på tilsammen på omlag 82 millioner kroner, ifølge selskapet.

Den første kontrakten inkluderer en utstyrspakke til et skip ved Cemre-verftet i Tyrkia, hvor levering er innen mars 2020.

Den siste kontrakten er med et europeisk verft for to kraner. Levering er ventet i første og andre kvartal 2020.
Redigert 20.01.2021 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
zxcvbnm
09.11.2018 kl 13:54 10046

Selskapet er "solgt" og Kallestad er/blir uten jobb. Helt naturlig da å selge seg ut.
Sikkert litt bittert å komme fra palfinger, deretter kaprer Macgregor selskapet foran nesen på palfinger.
Hadde jobb et år, i det minste. Kallestad hadde nok sett for seg et nytt palfinger bud.

https://www.tu.no/storylabs/skip/annonse-slik-lofter-de-20-000-tonn-skip-til-land-pa-under-en-time/410931
Redigert 20.01.2021 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
Hoff@
09.11.2018 kl 12:47 10065

Trenger penger til hytte
Redigert 20.01.2021 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
Aleksss
09.11.2018 kl 10:46 10082

Dette var vel ikke akkurat positivt
Redigert 20.01.2021 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
Long
08.11.2018 kl 21:22 10168

TTS Group ASA: Mandatory notification of trade

On 8 November 2018, primary insider Leiv Kallestad, CFO in TTS Group ASA, sold
106 250 shares in TTS Group ASA at an average price of NOK 6.4151 per share.

Following this transaction Leiv Kallestad holds 0 shares in TTS Group ASA.

Bergen, 8 November 2018

TTS Group ASA
http://www.ttsgroup.com

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section
5-12 the Norwegian Securities Trading Act
Redigert 20.01.2021 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
sorte
07.11.2018 kl 10:49 10271

Husker ikke på hvilken side, men står i årsrapporten for 2017 under noter, skatt, utsatt skatt.

Ja, skal bli spennende å se tallene i morgen.

Nå skal jo TTS selv sitte igjen med overskudd fra driften fram til avtalen blir gjennomført, slik at det selvsagt er positivt om de tjener penger på den delen som vil bli solgt. Men i og med at prisen er satt for salget, så betyr det ganske lite hva utviklingen har vært i Q3 i forhold fremtiden.


Det som blir spennende er selvsagt hva TTS tjener på gjenværende virksomhet, Syncrolift.. Inntekter, driftsmargin og ordrebok.

Er jo ikke helt umulig at vi får vite noe mer om planene med Syncrolift og Nekkar fremover.

Tror ikke vi får vite noe i forhold til utbytte før avtalen er gjennomført. Dette blir nok meddelt når alle godkjennelser er på plass, da blir utbytte og dato gitt.

Du har nok rett i at TTS er helt glemt. Tror ikke noen meglerhus følger aksjen. Ser det også er minimal interesse inne på forumet her.

Redigert 20.01.2021 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
riskypick
07.11.2018 kl 10:10 10288

Tts er den enkleste sak av verden å regne på. Det er ingen som er interessert i dette selskapet.
Men hvor finner du utsatt skattefordel? Har du sjekket med ledelsen?

Jeg hadde et Tts estimat liggende her,men finner det ikke i farta. Men konklusjon var helt på linje med deg.

Syncrolift er undervurdert på det groveste,men dette vil ta slutt ettersom resultatene tikker inn i 2019. Jeg vil si 10-15kr innen ett år. Men greit å ta med seg et resultat til siden det kommer imorgen før man sier mer...
Redigert 20.01.2021 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
sorte
07.11.2018 kl 09:58 10300

Godkjennelse fra Tyskland kom i går, nå venter vi bare på Kina og SørKorea. Nå var det vel ingen usikkerhet knyttet til dette, men når Tyskland nå er på plass så kommer dette til å gå knirkefritt. Usikkerheten nå er bare hvor lang tid det vil ta. Men det at Tyskland har gitt klarsignal vi nok påvirke behandlingen hos de to andre. Om ikke på behandling, så iallefall på tid. Tror det er snakk om dager, og at alt er i boks innen utgangen av november.

Kontantutbytte trolig på 5 kr per aksje og man beholder samme antall aksjer i Nekkar ASA.
Oppgjør for TTS er 840 mill, eks. morselskapet TTS group med kontanter og utsatt skattefordel. Samt Syncrolift as som opplever en kjempevekst og tjener gode penger for tiden. Og ordreboken eser ut med gode kontrakter.

TTS blir priset til 560 mill på børs i dag.

Hva er TTS verdt ?
Kontantutbytte 5 kr
Kontant Mor.ca 1,6 kr
Rest Mor ca 1 kr (70 øre i utsatt skattefordel og 30 øre kontant + overskudd 2018)
Syncrolift ca 3,5 - 7 kr Vi kan fort se en verdi her på mellom 10 og 15 kr innen et par år!

Totalt 11,1- 14,6 kr.

Gode gamle TTS vokner til live i nye Nekkar. Et noe kjedelig selskap har plutselig blitt veldig spennende med salg av gammel virksomhet og større fokus på Syncrolift. Og med forventet utbytte så betaler man jo i prinsippet ingenting for å få være med på ferden videre. En kjempemulighet, på tide markedet våkner.

Redigert 20.01.2021 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
ruda
11.08.2018 kl 17:07 11141

Kvartalstall 16,8 vil gi oss en pekepinn om veien videre
Redigert 20.01.2021 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
kjelli84
25.06.2018 kl 22:07 11546

Meget positivt ettersom Syncrolift er nærmest gratis om man får store deler av oppkjøpsprisen for rest TTS utbetalt som utbytte
Redigert 20.01.2021 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
zxcvbnm
25.06.2018 kl 08:46 11630

TTS Group ASA has secured a new contract for design and delivery of a 15.000 ton
Syncrolift® in Algeria. The total order value is approximately MNOK 170.

The contract has been signed with Portuguese civils contractor Texeira Duarte.

Deliveries are expected to take place in first quarter of 2020.



Bergen, 25 June 2018
Redigert 20.01.2021 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
Nicosia
30.05.2018 kl 21:20 11872

..Jeg tror de får godt betalt for syncrolift etter hvert, og at det satses på kjernekompetansen som er i intellilift. Har god tro på selskapet fremmover..
Redigert 20.01.2021 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
riskypick
01.05.2018 kl 19:37 12143

Nicosia
OK,regner med 4-5kr i utbytte og interessante kjøp utenom.
Hva tror du om ferden videre?
Angående Syncrolift får vi vel noen svar kanskje alt i q1 eller q2. Jeg tenker da på Casablanca prosjekt som vel var på 130 mill. Hvis dette er/blir suksess øker sjansen for suksess på den store Pakistan ordren. Jeg tror de vil vise OK/gode marginer og at solid ordrebok og aktivitet i markedet gir klingende mynt i kassa. Dagens kurs regner jeg som lav alt tatt i betraktning. Jeg tar hvertfall høyde for at pengene fra salg som ikke går til utbytte blir fornuftig brukt. Da vil gode marginer på Syncrolift og gode nyinnkjøpte tilskudd samt fremførbart underskudd gi en bunnlinjen i 2019 som gjør at vi handler på helt andre kursnivåer enn dagens(hvis man tar forventet utbytte i betraktning).

DnB er nok Skorstad siden han flagget 5%
Redigert 20.01.2021 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
Nicosia
01.05.2018 kl 15:22 12202

...This report is stated on the basis that the transaction with
Cargotec Oyj will be completed. The Board of Directors will
propose a significant dividend to the shareholders when the
transaction is completed.
Redigert 20.01.2021 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
riskypick
01.05.2018 kl 11:26 12248

Årsrapport kom i går kveld. Utbytte etter transaksjon kan jeg ikke se blir nevnt. Snart q1-rapport,vi får se da om det er endringer i planene.
Fem måneder igjen til transaksjon.
Redigert 20.01.2021 kl 21:42 Du må logge inn for å svare