BWLPG og LPG-markedet
Q3-rapporten - og Q4 - nærmer seg, Ratene er fortsatt gode, omkring 50.000 USD/dag, og som den administrerende direktøren i BWLPG, M. Ackermann, sa i telekonferansen i august: Vi mener markedet vil være sterkt i de neste 18 månedene!!!
Dessuten sa han den gangen i august at selskapet med ratenivået da ( mellom 45.000 og 50.000 USD/d) genererte ca. 1 mill. USD i cash pr. dag = ca. 90 mill. USD /ca. 800 mill. NOK pr. kvartal. Dette betyr faktisk at selskapet med disse ratene kan tjene inn hele sin markedsverdi på ca. 6,4 milliarder NOK i løpet av ca. 2 år.
Dette gir en P/E på ca. 2,5. Og selv om ratene skulle falle til 30.000 USD/d, så ligner dette fremdeles en god investering med en P/E langt under 10 ( ca. 6-7).
BWLPG ligner altså fremdeles en attraktiv investering selv om ratene skulle falle med 40%.
Jeg tror at markedet snart vil vise at det er enig i denne påstanden.
PS.:
Ved månedskiftet februar/mars da ratene var 25.000-30.000 USD/d oppgraderte DnB BWLPG fra hold til kjøp, kursmålet oppjustert fra 40 kr til 42 kr
Med dagens rater på nesten det dobbelte bør det snart komme et nytt og mye høyere kursmål enn dagens kursmål på 51 kr fra juni hvis DnB skal ha litt troverdighet i behold her.
Jeg tror ikke det skjer fordi jeg tror at banken og dets store kunder i fred og ro ønsker å akkumulere flere aksjer her til en meget attraktiv kurs. Så hvis de skulle komme ut med en ny gratis "analyse" og kursmål i de norske finansmedier, så blir det nok en negativ gratis-utgave vi får servert.
PPS:
Shipping Weekly fra Cleaves Sec. kom nettopp ut med ny uke 40 oppdatering, de har et kursmål på 89 kr for BWLPG. og på 67 kr. for Avance. Og har positive forventninger til spotratene i de neste 3 årene.
https://www.cleaves.no/single-post/2019/09/30/Shipping-Weekly-402019
Dessuten sa han den gangen i august at selskapet med ratenivået da ( mellom 45.000 og 50.000 USD/d) genererte ca. 1 mill. USD i cash pr. dag = ca. 90 mill. USD /ca. 800 mill. NOK pr. kvartal. Dette betyr faktisk at selskapet med disse ratene kan tjene inn hele sin markedsverdi på ca. 6,4 milliarder NOK i løpet av ca. 2 år.
Dette gir en P/E på ca. 2,5. Og selv om ratene skulle falle til 30.000 USD/d, så ligner dette fremdeles en god investering med en P/E langt under 10 ( ca. 6-7).
BWLPG ligner altså fremdeles en attraktiv investering selv om ratene skulle falle med 40%.
Jeg tror at markedet snart vil vise at det er enig i denne påstanden.
PS.:
Ved månedskiftet februar/mars da ratene var 25.000-30.000 USD/d oppgraderte DnB BWLPG fra hold til kjøp, kursmålet oppjustert fra 40 kr til 42 kr
Med dagens rater på nesten det dobbelte bør det snart komme et nytt og mye høyere kursmål enn dagens kursmål på 51 kr fra juni hvis DnB skal ha litt troverdighet i behold her.
Jeg tror ikke det skjer fordi jeg tror at banken og dets store kunder i fred og ro ønsker å akkumulere flere aksjer her til en meget attraktiv kurs. Så hvis de skulle komme ut med en ny gratis "analyse" og kursmål i de norske finansmedier, så blir det nok en negativ gratis-utgave vi får servert.
PPS:
Shipping Weekly fra Cleaves Sec. kom nettopp ut med ny uke 40 oppdatering, de har et kursmål på 89 kr for BWLPG. og på 67 kr. for Avance. Og har positive forventninger til spotratene i de neste 3 årene.
https://www.cleaves.no/single-post/2019/09/30/Shipping-Weekly-402019
Redigert 21.01.2021 kl 09:21
Du må logge inn for å svare
Nanoq
29.11.2019 kl 22:08
10146
Shipping-intervju i Finansavisen i dag med Joakim Hannisdahl i Cleaves Securities:
https://preview-9ub86i4p11.jwpapp.com/m/LYAT5m0v/joakim-hannisdahl-cleave-securities?list=pnBrOy5T
PS.: LPG-markedet blir kommentert ca. 19 min. inne i intervjuet.
Hannisdahl regner bl.a. med 80% av EPS i Avance blir utbetalt til aksjonærene.
Han kommer ikke inn på BWLPG spesielt, men er bullish på sektoren, og ser mulighet for rater på opptil ca. 100.000 USD/day og meget store utbytter.
https://preview-9ub86i4p11.jwpapp.com/m/LYAT5m0v/joakim-hannisdahl-cleave-securities?list=pnBrOy5T
PS.: LPG-markedet blir kommentert ca. 19 min. inne i intervjuet.
Hannisdahl regner bl.a. med 80% av EPS i Avance blir utbetalt til aksjonærene.
Han kommer ikke inn på BWLPG spesielt, men er bullish på sektoren, og ser mulighet for rater på opptil ca. 100.000 USD/day og meget store utbytter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
Avanceman
29.11.2019 kl 23:24
10069
Takk for at du anbefalte inteervjuet med Joakim Hannisdahl. Meget interessant og nyttig. Til alle dere som er interessert i shipping, - lytt og lær! :) LPG omtales 19 min. ut i intervjuet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
nordnes
29.11.2019 kl 23:53
10025
Det var interessant når Hanisdal skulle velge en shippingaksje og han dro på det med at han sa det var mange gode selskap og ville aldri legge alle eggene i en kurv. Så ymtet Trygve Hegnar frempå om Avance, før Hanisdal til slutt antydet Flex.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
nordnes
30.11.2019 kl 10:11
9816
Siden vi først diskuterer gårsdagens sending på Hegnar tv. Hannisdal antydet noen kursmål for enkelte selskaper bla Avance, er det med eller uten utbytter ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
Nanoq
02.12.2019 kl 10:51
9365
Kursmål fra Cleaves/Hannisdahl på Avance er 81 kr, på BWLPG er kursmålet 108 kr. Og det er uten hensyn til utbyttenes størrelse, for utbyttene er jo p.t. ukjente.
Ellers er Cleaves nå ute med "Shipping Weekly uke 49/2019, hvor de skriver i LPG-introduksjonen:
LPG Carriers: VLGC spot rates edged down this week as activity ex-AG and ex-US was slow. The regional LPG price differentials between the US and the Far East is though supportive of spot rates around $80k/d, and could lend support in the week to come.
Hele rapporten kan downloades her:
https://www.cleaves.no/single-post/2019/12/01/Shipping-Weekly-492019
Ellers er Cleaves nå ute med "Shipping Weekly uke 49/2019, hvor de skriver i LPG-introduksjonen:
LPG Carriers: VLGC spot rates edged down this week as activity ex-AG and ex-US was slow. The regional LPG price differentials between the US and the Far East is though supportive of spot rates around $80k/d, and could lend support in the week to come.
Hele rapporten kan downloades her:
https://www.cleaves.no/single-post/2019/12/01/Shipping-Weekly-492019
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
03.12.2019 kl 10:04
9049
Noe som skjer nå??
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
golf`ern
03.12.2019 kl 10:30
8968
Noen her inne med rate-oppdateringer?
Har jo falt kontinuerlig siden Q3 jo......
Har jo falt kontinuerlig siden Q3 jo......
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
rogero30
03.12.2019 kl 12:41
8773
hihi....Er vel bare å bli med på ned- og oppturer.... Skal opp på sikt....
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
03.12.2019 kl 13:06
8666
Hører elendig. Kan du bidra med innholdet?
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
Nanoq
03.12.2019 kl 13:55
8534
Takk for et interessant input, selv om det handler om LNG-shipping.
Noe som forundrer meg er at de ikke snakket inngående om den meget store nye naturgassledningen fra Russland til Kina som nettopp er åpnet - og hva dette vil bety for LNG-shipping framover.
Her er det snakk om meget store mengder naturgass, og Kina's import av naturgass fra Russland skal stige kraftig de neste mange årene.
Kina er jo det landet som de siste årene har hatt den største globale veksten i LNG-importen, og Kina, Syd-Korea, Japan og India utgjør jo mer enn 50% av LNG-shippingmarkedet.
For LPG-shipping vil dette etter min mening ikke få negative konsekvenser i overskuelig framtid (minst 5 år ). Enormt mye ny infrastruktur både som naturgassrørledningsnett/teknisk installasjon til sluttkundetilsluttning og evt. ny raffineringskapasitet skal på plass i Kina før dette evt. får negative konsekvenser for LPG-shipping.
Noe som forundrer meg er at de ikke snakket inngående om den meget store nye naturgassledningen fra Russland til Kina som nettopp er åpnet - og hva dette vil bety for LNG-shipping framover.
Her er det snakk om meget store mengder naturgass, og Kina's import av naturgass fra Russland skal stige kraftig de neste mange årene.
Kina er jo det landet som de siste årene har hatt den største globale veksten i LNG-importen, og Kina, Syd-Korea, Japan og India utgjør jo mer enn 50% av LNG-shippingmarkedet.
For LPG-shipping vil dette etter min mening ikke få negative konsekvenser i overskuelig framtid (minst 5 år ). Enormt mye ny infrastruktur både som naturgassrørledningsnett/teknisk installasjon til sluttkundetilsluttning og evt. ny raffineringskapasitet skal på plass i Kina før dette evt. får negative konsekvenser for LPG-shipping.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
Nanoq
03.12.2019 kl 14:37
8459
Mer om den nye store naturgass-exporten fra Russland til Kina her:
China’s new Russian natural gas pipeline won’t worry LNG, oversupply will: Russell
Oil & Companies News 03/12/2019
A new pipeline from Russia that will eventually be capable of delivering more than a quarter of China’s current level of natural gas imports sounds like the last thing embattled liquefied natural gas (LNG) producers need.
Mye mer her:
https://www.hellenicshippingnews.com/chinas-new-russian-natural-gas-pipeline-wont-worry-lng-oversupply-will-russell/
China’s new Russian natural gas pipeline won’t worry LNG, oversupply will: Russell
Oil & Companies News 03/12/2019
A new pipeline from Russia that will eventually be capable of delivering more than a quarter of China’s current level of natural gas imports sounds like the last thing embattled liquefied natural gas (LNG) producers need.
Mye mer her:
https://www.hellenicshippingnews.com/chinas-new-russian-natural-gas-pipeline-wont-worry-lng-oversupply-will-russell/
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
rogero30
03.12.2019 kl 14:56
8416
Er du nervevrak? Exutbyte i BWLPG i dag .....derfor fall over hele linja....
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
Bertelli
03.12.2019 kl 15:04
8441
Det var ex utbytte 26 nov.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
Nanoq
03.12.2019 kl 15:05
8457
Nervevrak?? Nei, tvert imot...har ellers vært med på denne LPG-seilturen i mer enn ½ år og regner med minst 3 år lenger seiltid her. Så nei, ingen dårlige nerver her, ellers ville jeg nok ha solgt ut for flere måneder siden...
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
rogero30
Tull!
Men man skulle nesten tro det!
RT: 74,000 -6,33%
Tull!
Men man skulle nesten tro det!
RT: 74,000 -6,33%
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
Nanoq
04.12.2019 kl 10:37
8146
God LPG-nyhet fra DNV GL (Det norske Veritas):
New DNV GL class notation helps to boost LPG as ship fuel
By Svetlana Modeva, Dec 3, 2019
As the maritime industry looks to reduce emissions to air and work towards the International Maritime Organization’s (IMO) greenhouse gas reduction strategy, alternative fuels are coming to the fore. Classification society DNV GL, recognizing that, with the exception of LNG, international regulations for such fuels are absent, developed new class rules and a class notation “Gas fuelled LPG” for using liquefied petroleum gas (LPG) as fuel in anticipation of growing industry interest.
A respective announcement was made today at Marintec trade fair in China.
....LPG as a fuel can lower a vessel’s emissions to air, both in terms of greenhouse gases and other pollutants. It virtually eliminates sulphur emissions and reduces GHG output by approximately 17 per cent compared to burning HFO or MGO.
Mer her:
https://www.vesselfinder.com/news/17024-New-DNV-GL-class-notation-helps-to-boost-LPG-as-ship-fuel
New DNV GL class notation helps to boost LPG as ship fuel
By Svetlana Modeva, Dec 3, 2019
As the maritime industry looks to reduce emissions to air and work towards the International Maritime Organization’s (IMO) greenhouse gas reduction strategy, alternative fuels are coming to the fore. Classification society DNV GL, recognizing that, with the exception of LNG, international regulations for such fuels are absent, developed new class rules and a class notation “Gas fuelled LPG” for using liquefied petroleum gas (LPG) as fuel in anticipation of growing industry interest.
A respective announcement was made today at Marintec trade fair in China.
....LPG as a fuel can lower a vessel’s emissions to air, both in terms of greenhouse gases and other pollutants. It virtually eliminates sulphur emissions and reduces GHG output by approximately 17 per cent compared to burning HFO or MGO.
Mer her:
https://www.vesselfinder.com/news/17024-New-DNV-GL-class-notation-helps-to-boost-LPG-as-ship-fuel
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
04.12.2019 kl 14:09
7942
Ser ut som om dette skremte vettet av LPG aksjene!
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
boupa
04.12.2019 kl 14:26
7897
Ganske utrolig utvikling med tanke på hvor mye penger de tjener og at neste kvartal blir enda bedre enn det forrige.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
BennyATM
04.12.2019 kl 14:34
7532
Ikke mange aksjene som er røde i dag men LPG er blodrøde i dag også.
Ser av DN mener LPG kan bli en nyttårsrakett:
DAGENS NÆRINGSLIVS NYTTÅRSRAKETTER: DN plukker seg ut små og mellomstore aksjer med momentum i år og spesielt de siste få månedene. Porteføljen består dermed av: Hofseth Biocare, Avance Gas, Crayon, BW LPG, Frontline, Selvaag Bolig og Atlantic Sapphire. DN gjør sin opptelling mot slutten av januar.
Ref.: Børsekstra under ticker FRO
Ser av DN mener LPG kan bli en nyttårsrakett:
DAGENS NÆRINGSLIVS NYTTÅRSRAKETTER: DN plukker seg ut små og mellomstore aksjer med momentum i år og spesielt de siste få månedene. Porteføljen består dermed av: Hofseth Biocare, Avance Gas, Crayon, BW LPG, Frontline, Selvaag Bolig og Atlantic Sapphire. DN gjør sin opptelling mot slutten av januar.
Ref.: Børsekstra under ticker FRO
Redigert 20.01.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
04.12.2019 kl 15:00
7506
Kan det være at noen vet mer enn andre?
Redigert 20.01.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
BennyATM
04.12.2019 kl 15:03
7541
Tipper det er ratefall som skremmer investorene. Har desverre ingen link men en kamerat deler meg av og til medlems rapporter fra Pareto securities:
"The VLGC index fell 0.9%, on our equations this equals USD 57-58000/day".
Ikke alle som er glade for negative nyheter på forumet men synes legger nå ut den informasjonen jeg har. Satser på det kommer seg igjen og at dette kun er en liten korreksjon. Vintermarkedet for spot har også en tendens å være svakere enn om sommeren.
"The VLGC index fell 0.9%, on our equations this equals USD 57-58000/day".
Ikke alle som er glade for negative nyheter på forumet men synes legger nå ut den informasjonen jeg har. Satser på det kommer seg igjen og at dette kun er en liten korreksjon. Vintermarkedet for spot har også en tendens å være svakere enn om sommeren.
Redigert 20.01.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
Nanoq
04.12.2019 kl 17:48
7326
57.000 USD/day er forsatt fantastisk flotte rater som vil gi STORE utbytter,
Også 40.000 USD/day er flott og vil gi årlig EPS på ca. 18 kr i BWLPG og ca. 12 kr i Avance
= P/E på ca. 4.
Dagens kurser i disse to aksjene ligner fremdeles en tidlig julegave fra Oslo Børs.
Også 40.000 USD/day er flott og vil gi årlig EPS på ca. 18 kr i BWLPG og ca. 12 kr i Avance
= P/E på ca. 4.
Dagens kurser i disse to aksjene ligner fremdeles en tidlig julegave fra Oslo Børs.
Redigert 20.01.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
04.12.2019 kl 19:33
7196
Superoptimist skrev Hva heter sykdommen denne aksjen lider av?
Det må jo være noe alvorlig sykt med Oslo Børs. Dorian fortsetter opp!!
Redigert 20.01.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
urix
05.12.2019 kl 13:45
6882
Oslo Børs syk, ikke hva jeg vet! Verre med deg, tullebukk!
Utbytte på konto i morgen!
Utbytte på konto i morgen!
Redigert 20.01.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
06.12.2019 kl 14:24
6589
Jada. Utbytteskatt nå igjen. Tulebuk.
Redigert 20.01.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
Nanoq
07.12.2019 kl 14:18
6343
En interessant og meget positiv artikkel om LPG-markedet.
Hoved-kilden til artikkelen er gass-rederiet Epic Gas, som har BW Group som storaksjonær med 82,6% av aksjene, en aksjepost som ble kjøpt tidligere i år.
LPG Shipping Market Gathers Pace
in Hellenic Shipping News 07/12/2019
....Epic Gas, one of the ship owners who invested in the segment, noted that “the global LPG market has continued to gather pace through the quarter.
....“the outlook for global seaborne LPG volumes is positive, with Drewry’s latest research forecasting an increase to 103.5 million tonnes in 2019, 4.3% higher than the 99.3 million tonnes achieved in 2018, and a further 4.7% year-on-year increase to 108.4 million tonnes in 2020.
Facts Global Energy (FGE) forecasts global LPG seaborne volumes will reach 124 million tonnes by 2025 and estimates that 64% of this volume will come from the West and be absorbed in the East.
....The outlook for fleet growth remains positive, with a low orderbook leading to expectations for a stronger market.
Mye mer her:
https://www.hellenicshippingnews.com/lpg-shipping-market-gathers-pace/
Hoved-kilden til artikkelen er gass-rederiet Epic Gas, som har BW Group som storaksjonær med 82,6% av aksjene, en aksjepost som ble kjøpt tidligere i år.
LPG Shipping Market Gathers Pace
in Hellenic Shipping News 07/12/2019
....Epic Gas, one of the ship owners who invested in the segment, noted that “the global LPG market has continued to gather pace through the quarter.
....“the outlook for global seaborne LPG volumes is positive, with Drewry’s latest research forecasting an increase to 103.5 million tonnes in 2019, 4.3% higher than the 99.3 million tonnes achieved in 2018, and a further 4.7% year-on-year increase to 108.4 million tonnes in 2020.
Facts Global Energy (FGE) forecasts global LPG seaborne volumes will reach 124 million tonnes by 2025 and estimates that 64% of this volume will come from the West and be absorbed in the East.
....The outlook for fleet growth remains positive, with a low orderbook leading to expectations for a stronger market.
Mye mer her:
https://www.hellenicshippingnews.com/lpg-shipping-market-gathers-pace/
Redigert 20.01.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
Nanoq
09.12.2019 kl 10:46
5868
En twitter fra Joakim Hannisdahl (Cleaves Securities) lørdag d. 7.
@JHannisdahl
7. dec.
The #LPG price differential US/FE is now supportive of theoretical #VLGC spot rates at $122k/d & is at the highest levels since '14 when rates mirrored the arbitrage.
Expect the list of trader relets to diminish & spot rates higher (all-else-equal) #shipping $AVANCE $BWLPG $LPG
@JHannisdahl
7. dec.
The #LPG price differential US/FE is now supportive of theoretical #VLGC spot rates at $122k/d & is at the highest levels since '14 when rates mirrored the arbitrage.
Expect the list of trader relets to diminish & spot rates higher (all-else-equal) #shipping $AVANCE $BWLPG $LPG
Redigert 20.01.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
kodenavn
09.12.2019 kl 12:05
5749
Baltic USD/day 61,048
West maintains strong Premium
Da kan det ligge an til rateøkninger før Jul.
West maintains strong Premium
Da kan det ligge an til rateøkninger før Jul.
Redigert 20.01.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
urix
10.12.2019 kl 01:48
5392
Dorian LPG opp 3,23% på Nyse i går.
Redigert 20.01.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
urix
10.12.2019 kl 01:53
5408
Freight Route Liquid Petroleum Gas (Baltic) Future Quotes pr. 9. desember 2019.
Des: 67.841 m/t
Jan: 72.000 m/t
Feb: 71.500 m/t
Mar: 70.000 m/t
Des: 67.841 m/t
Jan: 72.000 m/t
Feb: 71.500 m/t
Mar: 70.000 m/t
Redigert 20.01.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
msmekk
10.12.2019 kl 08:27
5230
Ser ut som Jokke hos Cleaves får rett i sin analyse med Avance til 81 kr. Forwardprisene er bedre enn hans estimat så muligens er 81 konservativt?
Redigert 20.01.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
Klimbull
10.12.2019 kl 09:42
5134
#LPG price differential US/FE is now supportive of theoretical #VLGC spot rates at $122k/d
Dette tilsier vel at skip vil bli okkupert på lengre ruter og dermed vil ratene bli presset oppover.
Redigert 20.01.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
BennyATM
10.12.2019 kl 09:50
5102
Hva var hans estimat for en kurs på 81kr msmekk. Jeg tar det ikke igjen i farten
Redigert 20.01.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
BennyATM
10.12.2019 kl 09:53
5122
Holder ratene seg så høye igjennom lavsesongen så kan en jo tenke seg hva som skjer i høysesongen. Det kan jo virkelig bli et pent syn
Redigert 20.01.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
nordnes
10.12.2019 kl 09:59
5101
Når er høysesong og lavsesong i Lpg markedet ?
Redigert 20.01.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
kodenavn
10.12.2019 kl 10:54
5027
Q4 og Q1 er lavsesong, Q2 og Q3 er høysesong..
Så vi er nå midt i lavsesong, og ratene er over 60.000.
Fra US en god del høyere.
De fleste analyser og targets er basert på rater i området 40-45.000.
Så hvis rateestimatene til analytikerne er for lave, kan man gjette på hva som vil skje med aksjekursene.
Så vi er nå midt i lavsesong, og ratene er over 60.000.
Fra US en god del høyere.
De fleste analyser og targets er basert på rater i området 40-45.000.
Så hvis rateestimatene til analytikerne er for lave, kan man gjette på hva som vil skje med aksjekursene.
Redigert 20.01.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
Klimbull
10.12.2019 kl 11:12
5017
Tradere vil jo benytte seg av arbitrasjen og okkupere skip så etter noe tid kan dette dra seg til.
Redigert 20.01.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
propan
10.12.2019 kl 12:32
4931
Hei Kodenavn,
Er ikke de reelle ratene de oppnår nærmere det analysene tilsier enn 60.000?
Er ikke de reelle ratene de oppnår nærmere det analysene tilsier enn 60.000?
Redigert 20.01.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
kodenavn
10.12.2019 kl 13:59
4890
Som det har vært skrevet ørten ganger på dette forumet, er det alltid etterslep, og det skjer begge veier.
Det som nå sluttes, er reiser som skjer i første kvartal, og de sluttes på 60 K +.
Ratene i Q1 er normalt 20 K. Det ser ut til at vi har strukturelle skift her.
Det er meget mulig at ratene kan bli liggende på 60 K+ gjennom Q1, og vesentlig høyere i Q2 og Q3.
Kanskje blir det da et årssnitt på 70K i stedet for analytikernes konservative 40-45K.
Analytikere er noen feige jævler, som ikke tør stikke hodet for langt ut ift konsensus-estimater. De liker selvfølgelig å beholde jobben, og det er enklest hvis man ligger i konsensus-området.
Men noen ganger skjer det større endringer i markedene. Også i LPG-shipping.
Den eneste som får credit for å mene noe i ytterkant av konsensus, er Hannisdahl.
Cleaves har kursmål på Avance på 81 og på BWLPG på 108.-
Kepler har hhv 80.- og 109.-.
Det som nå sluttes, er reiser som skjer i første kvartal, og de sluttes på 60 K +.
Ratene i Q1 er normalt 20 K. Det ser ut til at vi har strukturelle skift her.
Det er meget mulig at ratene kan bli liggende på 60 K+ gjennom Q1, og vesentlig høyere i Q2 og Q3.
Kanskje blir det da et årssnitt på 70K i stedet for analytikernes konservative 40-45K.
Analytikere er noen feige jævler, som ikke tør stikke hodet for langt ut ift konsensus-estimater. De liker selvfølgelig å beholde jobben, og det er enklest hvis man ligger i konsensus-området.
Men noen ganger skjer det større endringer i markedene. Også i LPG-shipping.
Den eneste som får credit for å mene noe i ytterkant av konsensus, er Hannisdahl.
Cleaves har kursmål på Avance på 81 og på BWLPG på 108.-
Kepler har hhv 80.- og 109.-.
Redigert 20.01.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare