BWLPG og LPG-markedet

Nanoq
BWLPG 30.09.2019 kl 09:27 139894

Q3-rapporten - og Q4 - nærmer seg, Ratene er fortsatt gode, omkring 50.000 USD/dag, og som den administrerende direktøren i BWLPG, M. Ackermann, sa i telekonferansen i august: Vi mener markedet vil være sterkt i de neste 18 månedene!!!

Dessuten sa han den gangen i august at selskapet med ratenivået da ( mellom 45.000 og 50.000 USD/d) genererte ca. 1 mill. USD i cash pr. dag = ca. 90 mill. USD /ca. 800 mill. NOK pr. kvartal. Dette betyr faktisk at selskapet med disse ratene kan tjene inn hele sin markedsverdi på ca. 6,4 milliarder NOK i løpet av ca. 2 år.

Dette gir en P/E på ca. 2,5. Og selv om ratene skulle falle til 30.000 USD/d, så ligner dette fremdeles en god investering med en P/E langt under 10 ( ca. 6-7).
BWLPG ligner altså fremdeles en attraktiv investering selv om ratene skulle falle med 40%.

Jeg tror at markedet snart vil vise at det er enig i denne påstanden.

PS.:
Ved månedskiftet februar/mars da ratene var 25.000-30.000 USD/d oppgraderte DnB BWLPG fra hold til kjøp, kursmålet oppjustert fra 40 kr til 42 kr
Med dagens rater på nesten det dobbelte bør det snart komme et nytt og mye høyere kursmål enn dagens kursmål på 51 kr fra juni hvis DnB skal ha litt troverdighet i behold her.

Jeg tror ikke det skjer fordi jeg tror at banken og dets store kunder i fred og ro ønsker å akkumulere flere aksjer her til en meget attraktiv kurs. Så hvis de skulle komme ut med en ny gratis "analyse" og kursmål i de norske finansmedier, så blir det nok en negativ gratis-utgave vi får servert.

PPS:
Shipping Weekly fra Cleaves Sec. kom nettopp ut med ny uke 40 oppdatering, de har et kursmål på 89 kr for BWLPG. og på 67 kr. for Avance. Og har positive forventninger til spotratene i de neste 3 årene.

https://www.cleaves.no/single-post/2019/09/30/Shipping-Weekly-402019
Redigert 21.01.2021 kl 09:21 Du må logge inn for å svare
urix
08.01.2020 kl 02:01 11836

Dorian LPG opp 5,79% på Nyse i går.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
BennyATM
07.01.2020 kl 15:34 12092

Enormt oppgang fra start på Dorian LPG over dammen. Opp 7,09% i skrivende stund og den gikk heller ikke ned i går
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Klimbull
07.01.2020 kl 13:07 12220

Dorian +7,3% premarket
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
reveneven
07.01.2020 kl 08:23 12441

Med dagens pris spread mellom vlsfo og ifo380 utgjør TCE premium for skipene som har scrubber rundt $15k/dag.. dvs $50k/dag i rater.. vs $35k fornde uten..da snakker vi vel payback av investeringen på rundt 1 år med dagens spread
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Nanoq
07.01.2020 kl 06:25 12571

Ja, jeg deler tankene dine, tror også at lavere fart blir et resultat av IMO2020-"pakken", noe som jo er positivt for LPG-shipping.
At aksjekursen falt 7% i går mandag etter en stigning på 8-9% fredag viser jo bare at fundamentale faktorer ikke bestemmer kursutviklingen på kort sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
urix
07.01.2020 kl 01:32 12638

Dorian LPG opp 0,26% på Nyse i går.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
BennyATM
06.01.2020 kl 16:54 12845

Kjedelig med børsdager som i dag der BWLPG faller over 7% og Avance nesten 5%. Høydekrekken var altså størst i BWLPG men når jeg tenker på de gode ratene nå i vintersesongen og det potensiale som dermed ligger til rette når sesongen igjen starter.
Det snakkes også om at fuel er blitt veldig dyrt og break even stiger men besparelsen for å sakke ned ca.1 knop er ganske stor. Husker da jeg jobbet på en tankbåt så gikk vi fra 46m3/dag til ca.33m3/dag ved å slakke 1 - 1.5 knop. Blir det en realitet vil også flåteutnyttelsen bli lavere og ytterligere press på ratene. Det blir spennende å se.
Er det noen andre som også deler disse tankene?
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
urix
04.01.2020 kl 04:02 13368

Godt nytt år til alle LPG investorer!!

Minner om at utbytte kommer om ca. 2 måneder fra BWLPG, tiden går fort dit, tipper om 50% utbytteandel at det vil bli utbetalt 0,5$ pr. aksje, tipper mer i juni 0,6$.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
urix
04.01.2020 kl 03:57 13361

Dorian LPG opp 0,13% på Nyse i går.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Vikusen
03.01.2020 kl 10:04 13619

Bw lpg klarer ikke helt holde følge med avance som når ny rekord notering på mange år. Bw lpg har levert utbytte og over forventingene på kvartalsrapportene. Avance låg noe under forventningene og har short.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Nanoq
02.01.2020 kl 18:55 13873

En meget interessant artikkel om utsiktene til dårligere muligheter for å få finansiering innenfor shipping, noe som i så fall bl.a. bør bety et lavere antall nybygnings-bestillinger så lenge dette vil vare, og dermed også bety at det kommer et begrenset antall nye VLGC-skip ut å seile i overskuelig framtid = godt for rateutsiktene = godt for aksjonærene i LPG-shipping.

Outlook 2020: Ocean shipping finance to tighten further

in International Shipping News 31/12/2019

Keep a close watch on ship finance in 2020. The amount of capital available to shipowners next year will determine vessel capacity growth in the medium term, and thus, future freight rates.

In addition, near-term service reliability can hinge on funding access. If shipping companies cannot refinance maturing debt, ocean services can plunge into chaos, a la the 2016 Hanjin Shipping insolvency.

If 2019 is any indication, there will be even less capital available to ocean shipping in 2020, it will be more costly to access, and capital providers will be more discerning on who gets it.


Mye mer her:
https://www.hellenicshippingnews.com/outlook-2020-ocean-shipping-finance-to-tighten-further/

https://www.freightwaves.com/news/outlook-2020-ocean-shipping-finance-to-tighten-further
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Nanoq
02.01.2020 kl 17:48 13938

Her er et intervju med Dorian CEO Hadjipateras omkring LPG-shipping og LPG-markedet, fra 13. desember 2019. Et kortere redigert utdrag av dette postet jeg her i forum d. 16. desember. Men nedenfor er altså et link til hele intervjuet.

Her er først et kort utdrag fra intervjuet som handler om utsikten for antall VLGC-nybygg i nær framtid:

Question: Do you think that this time around, newbuildings will be suppressed — that this time it’s different?

Hadjipateras (laughs): “I think it’s different every time but the results are often the same. The reasons we’re not seeing more orders this time are, first, there isn’t the same abundance of money as there was before and second, there’s a fear over what the fuel of the future and the ship of the future is going to be. But even so, I wouldn’t want to predict that this time it’ll be different because the last time we were surprised. You just never know.”


Mye mer her:

Q&A: Dorian CEO Hadjipateras on LPG surge, trade war, IMO 2020
https://www.freightwaves.com/news/qa-dorian-ceo-hadjipateras-on-lpg-surge-trade-war-imo-2020
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Nanoq
02.01.2020 kl 15:04 14106

Jeg tror at LPG-markedet og LPG-shipping kan bli "eventyrlig" bra i flere år fremover, bedre og med lenger varighet enn mange tror - ikke minst fordi LPG vil få en betydelig rolle å spille i den grønne overgangsfasen fra sort energi til vedvarende, spesielt i India, Kina, Sydøst Asia.

LPG = mindre utledning av CO2 enn olje, kull og tre, stort sett 0 partikkel-forurensing av lufta som er et kjempestort problem i India, Kina, Asia m.fl. Og så er det en meget fleksibel løsning som kan utrulles til store kundegrupper på kort tid. India er et eksempel på dette. Og jeg mener også at USA/Nord-Amerika vil fortsette med å være en stor LPG-produsent i mange år framover.

Veksten i LPG-forbruket globalt er ca. 5% p.a. så vidt jeg vet. Og har vært stabilt høy de siste åra. Jeg tror på fortsatt stabil høy vekst her i de neste 5-10 årene.
Det eneste som jeg tror kan ødelegge for LPG-shipping framover er hvis et meget stort antall nye VLGC-skip rammer dette markedet, som det skjedde i 2016-2017-2018 med 94 nye skip i drift på 3 år. Ikke noe tyder på at dette vil skje de neste 2-3 årene. Byggestiden for disse skipene er jo ca. 2 år, og foreløpig er det bare et moderat antall nye bestillinger av VLGC-skip til levering i 2020-2021.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Utlandsinvestor
01.01.2020 kl 18:32 14549

Avanceman,

Anbefaler å høre på podcasten med spetalen som er å finne på nettsidene til finansavisen, de kommer innom US Shale Oil og hvordan drillingen etter olje bare blir mer og mer effektiv. :)

En annen morsom dimensjon er også alt nå som IMO 2020 er i gang kan det være at flere av de eldste VLGCene blir skrapet (jeg hadde ikke investert 4 mill dollar i en 27 år gammel VLGC), så det er ikke umulig at flere båter blir skrapet nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Avanceman
01.01.2020 kl 17:28 14639

Tusen takk for interessant og opplysende svar! Budskapet er absolutt egnet til å berolige. Får bare håpe at beregningene slår til, sånn noenlunde. Med den lave nybyggingstakten vi ser i dag, er utsiktene i overskuelig fremtid (de neste 2-3 årene) meget gode. Tommel opp! :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Nanoq
01.01.2020 kl 14:17 14760

Hei igjen, Avanceman.

Kanskje kan dette fjerne litt av de bekymringene som du nevner? Det er jo ingen tvil om at USA's oljeproduksjon sammen med antallet av VLGC-skip i markedet er viktige faktorer for VLGC-ratene.


EIA, Release Date: December 10, 2019
"EIA expects U.S. crude oil production to average 13.2 million b/d in 2020, an increase of 0.9 million b/d from the 2019 level. Expected 2020 growth is slower than 2018 growth of 1.6 million b/d and 2019 growth of 1.3 million b/d. Slowing crude oil production growth results from a decline in drilling rigs over the past year that EIA expects to continue into 2020.

Despite the decline in rigs, EIA forecasts production will continue to grow as rig efficiency and well-level productivity rises, offsetting the decline in the number of rigs."

https://www.eia.gov/outlooks/steo/

PS.. Jeg vet ikke om man også kan regne med at en stigende oljeproduksjon i Canada - som jo også har muligheten for å sende mye olje til USA via nyetablerte pipelines - i årene framover kan kompensere for et eventuelt fall i USA's oljeproduksjon. Men LPG produseres jo også fra naturgass...i hvert fall har jeg ennå ikke lest noe om at USA's oljeproduksjon står foran et større fall de neste 5 årene. Det siste jeg leste var at oljeproduksjonen i USA ville flate ut omkring år 2030...om ca. 10 år. Og ville stige litt hvert år inntil da.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Avanceman
01.01.2020 kl 13:38 14789

Nanoq, Godt Nytt år og takk for interessant oppdatering og kommentarer! Et spennende kvartal og år vi starter på i dag, og absolutt mange positive elementer vi aksjonærer kan legge vekt på. Jeg har store forventninger til utviklingen dette året, dvs. forventning om god avkastning på investeringen i LPG-aksjer. Det jeg lurer litt på om kan være en betydelig risiko for oss er flg.: Det skrives endel om nedgang i antall rigger i USA og likedan nedgang i investeringene for oljeproduksjon. Jeg frykter at denne utviklingen kan føre til lavere produksjon av LPG, med påfølgende prisoppgang på gassen, redusert mengde gass for eksport og derav lavere arbitrasjonsmuligheter, dvs. lavere priser på transport. Har ikke funnet analyser rundt dette, men tar gjerne imot synspunkter fra andre her på forumet. Godt Nytt år til dere alle! :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Nanoq
01.01.2020 kl 10:46 14933

Noen hovedpunkter fra shipping-artikkelen: "Ser miljøgevinst i shipping" i Finansavisen d. 30/12-2019, hvor bl.a. LPG-shipping og råoljetank-shipping er nevnt:

1) Ordreboken lavere enn den har vært på flere år.

2) Nåværende og fremtidige miljøkrav og det teknologiske skiftet betyr at mange nå er tilbakeholdne med å bestille flere nybygg (min kommentar er: dette skyldes nok også at bankene og finansieringsselskapene er tilbakeholdende og forsiktige med å gi store lån til disse i en tid med nye store og markedspåvirkende (miljø)krav til næringen).

3) Kristin Holth, direktør i DNB Ocean, uttaler at banknæringen og långivere i økende grad er opptatt av miljøsiden (d.v.s. IMO 2020-kravene) og "Isolert sett har vi redusert vår utlånsportefølje i shipping" og " våre kunder må benytte seg av flere kapitalkilder og ha en lav gjeldsgrad".

Mer her:
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/12/30/7483920/ser-miljogevinst-i-shipping

Dette ligner jo derfor et fortsatt sterkt LPG shippingmarked i noen år framover, hvor det ikke er utsikt til en kraftig stigning i nybyggings-tonnasjen i hvert fall de neste 2-3 åra som det skjedde i 2016-2018 med ca. 100 stk. nye VLGC'ere i drift, noe som jo sendte ratene til havets bunn...under 20.000 USD/day i en periode.
Og for både BWLPG og Avance Gas, som begge har en god økonomi i dag og med en sunn gjeldsgrad, så må dette være positive nyheter.


PS.:
BWLPG har luftet planer om å installere en "dual fuel"- løsning på 19 av sine ca. 35 heleide VLGC-skip framover, hvor LPG blir hovedbrennstoffet, denne løsningen vil i alt koste ca. det samme som selskapet har i profitt på 1 - ett - kvartal med dagens rater omkring 60.000 USD/day, men den utgiften vil sannsynligvis bli spredd over mange år som refinansiering av gamle lån. Så dette blir i så fall ingen merkbar økonomisk belastning, og vil bety betraktelig lavere brennstoffutgifter framover enn hvis de fortsatte med IMO2020-godkjent alm. fuel. Og dessuten vil det bety at skipenes verdi og dermed NAV vil stige tilsvarende.


PPS:
Et godt nytt år ønskes alle her i forum - og ikke minst de mange LPG shipping-investorene som bidrar med info og kommentarer her.

2020 ser i hvert fall ut til å bli et godt nytt år for LPG-shipping.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
urix
01.01.2020 kl 02:10 15094

Freight Route Liquid Petroleum Gas (Baltic) Future Quotes pr 31. 12. 2019.

Januar: 73.000$ m/t
Februar: 74.000$ m/t
Mars: 74.000$ m/t
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Nanoq
20.12.2019 kl 19:30 5722

Det store volum i dag handler nok om at BWLPG fra og med mandag d. 23. desember er en del av OBX-indexen.

Mange institusjonelle investorer investerer primært i de mest likvide aksjene på Oslo Børs, dvs. aksjer i OBX-indexen.

Noen av dem har nok allerede begynt å posisjonere seg her...

https://newsweb.oslobors.no/message/491481
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2019 kl 18:09 5779

Over 630000 aksjer gikk i etterhandelen i dag, ny større eier i dag eller er nåværende eiere som øker?
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
urix
20.12.2019 kl 09:04 6005

Dorian LPG opp 3,68% på Nyse i går.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Icaria
19.12.2019 kl 08:48 6256

Forrige ukes rate var §60.000,- stigende til §63.300,- denne uke. I forrige uke skrev Fearnlys om utsiktene; utdrag: Disse tingene til sammen gjør at ratene kommer under press (oppover).
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Bertelli
19.12.2019 kl 08:30 6298

Kodenavn er du snill å legge ut dagens rater. Vurderer å kjøpe mer LPG shipping.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Nanoq
19.12.2019 kl 02:10 6447

What US-China Trade Progress Means For Shipping Stocks

Benzinga FreightWaves

December 16, 2019
The trade war launched by U.S. President Donald Trump has precipitated years of negative sentiment for ocean-shipping stocks. Finally, some relief is in sight.

The new phase-one agreement halts new tariffs that were to go into effect on Dec. 15 and marks a first step toward getting U.S.-China trade flows back to levels seen prior to Trump's election.

......According to Ben Nolan, shipping analyst at Stifel, "We believe the only real shipping beneficiaries [of a trade deal] would be dry bulk, LPG [liquefied petroleum gas] and petchem [petrochemicals], and perhaps a small beneficial impact on containers with effectively no impact at all on tankers or LNG [liquefied natural gas]."


The first phase does not cover LPG or petrochemicals, but Nolan nonetheless views them as "the eventual big winners"

due to the fact that these "are among the commodities of greatest demand in China." In a recent interview with FreightWaves, Dorian LPG (NYSE: LPG) CEO John Hadjipateras highlighted the same potential upside for LPG.

Mye mer her:

https://finance.yahoo.com/news/us-china-trade-progress-means-201440658.html
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
urix
19.12.2019 kl 01:51 6440

Dorian LPG opp 1,27% på Nyse i går.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Nanoq
16.12.2019 kl 16:54 6943

Baltic VLGC: USD 62686/day (+2.7%)
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
msmekk
16.12.2019 kl 14:56 7086

Det viser at de har knall tro på gode år i LPG utover 2022, megabull spør du meg!
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
rogero30
16.12.2019 kl 12:15 7200

Ratene er still meget gode i desember også .... Lover meget bra.... Avance i min. 60-65 kr i mellom jula (orignoser fram til juni 2020 viser en snitt rate på 70 000 dollar (Baltic) dvs. 55-60 000 for bl.a. Avance..... Det lover bra mht. utbytte Q4 (3-5 kr) og Q1 (5-8 kr) -...
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
AlanS
16.12.2019 kl 09:45 7360

Freight Route Liquid Petroleum Gas (Baltic) Future Settlements
Last Updated: Friday, 13 Dec 2019 10:32 PMAbout This Report
Month Change Settle
DEC 19 +.928 69.370
JAN 20 +1.500 77.000
FEB 20 +1.500 74.500
MAR 20 +1.500 73.000

Kilde: https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures_quotes_settlements_futures.html?optionProductId=8286
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Nanoq
16.12.2019 kl 00:29 7621

Meget interesante LPG-betraktninger fra Dorian LPG's CEO, bl.a. dette:

Q: If tomorrow there were magically no more tariffs and China and the U.S. loved each other, is that a negative for LPG shipping demand, or does that create more demand?

Hadjipateras: "My sense is that the end of the trade war would lead to an improved economy in China and net-net, it would be a positive for LPG demand. I would rejoice if there were no tariffs on imported LPG into China. I think it would be very positive for our market."


Q&A: Dorian CEO Hadjipateras On LPG Surge, Trade War, IMO 2020

Benzinga•December 13, 2019

https://finance.yahoo.com/news/q-dorian-ceo-hadjipateras-lpg-143144939.html
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
CFell
14.12.2019 kl 12:52 8057

BW lpg verkar flexibla med utbyttespolitiken så de kan öka till 75%. De har väl bäst EPS i branschen och med bara 5%? av flottan på TCE så kan det bli mye bedre än avance gas.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Nanoq
14.12.2019 kl 11:16 8140

Vedr. utbyttepolitikken i BWLPG:

I den siste perioden ( 2014 og 2015 ) ratene var høye som nå (Baltic mellom 50 og 130 USD/ton, nå i Q4-2019 ca. 65-75 USD/ton) - var utbyttepolitikken i BWLPG meget generøs.

2014: 100% av EPS
1.H. 2015: 75% av EPS
2.H. 2015: 50% av EPS

https://www.bwlpg.com/investor-centre/stock-information/shares-and-dividends
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Shippingballs
14.12.2019 kl 10:38 8136

Jeg synes disse to innleggene dine er veldig gode urix. Kvalitetsinnlegg som dette er grunnen til at man frekventerer forumet. Takk skal du ha.
Jeg ser de la seg på ca. 40% utbytteratio ved Q3, så 50% og i hvert fall 75% er i overkant optimistisk. Men samtidig endret de fra halvårlige til kvartalsvise utbytter. Og det virker som de har primært konsentrert seg om å få ned gjelden med den frie kontantflyten så langt. Kanskje det blir rom for høyere utbytteratio etterhvert?
Selv 40% på estimatene dine er dette potensielt en økonomisk eventyrfortelling. Men som du selv sier, så er det mange ukjente i regnsetykket, ikke minst hvordan IMO2020 vil slå ut. Det blir spennende fremover.
God førjulshelg til deg også:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
urix
14.12.2019 kl 09:29 8165

Fra Lille julaften kommer BWLPG inn på OBX-indeksen sammen med Frontline, mulig store fond benytter sjansen til å posisjonere seg for den videre oppgang ?

Jeg og Hannisdahl ligger over konsensus når det gjelder BWLPG, håper at det er noen som kan fylle på med tall og argumenter. Ikke skriv at jeg er for optimistisk, fortell meg hvorfor dere kommer til en annet resultat!
Nyttårsrakett????

God førjulshelg!
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
urix
14.12.2019 kl 05:53 8274

3. kvartal i Bwlpg brakte eps på 0,83$, hva vet vi? Jo at ratene har vært høyere i 4 kvartal, tipper eps blir 1,2$ , og husk 4.kvartal 2019 og 1. kvartal neste år er lavsesong, tipper eps 1. kv. 2020 på 1$. Tipper EPS 2. og 3. kvartal 2020 (Høysesong) på 1,5,$, legger vi sammen disse kvartalene vil eps bli i min beregning , 5,2$. Med dagens dollarskurs ca 9 kroner vil dette bety i kroner ca. 46,80 . Ved utbytte- andel på 50% kr. 23,40 i utbytte. Ved utbytte- andel 75% kr. 35,10.
Dette blir selvfølgelig hypotetisk fordi det er en del ukjente faktorer med i bildet, hvilken effekt vil IMo få? Hva vil ratene forbli? Hvor mange nye kontraheringer kommer de nærmeste årene.
Det vi vet er at produksjonen av LPG øker i Usa ! Det vi vet er at etterspørselen av LPG øker, 6-7 % på verdenbasis pr. år fram mot 2025 ifølge EIA. Det vi også vet at det skal skrapes gamle båter. Det vi også vet er det tar ca 2 - 2,5 år fra bestilling av nye skip til de er på vannet. Det vi også vet at en økning av frakt med 5-7% pr. år vil medføre at det trengs 12- 13 skip for å opprettholde balanse.
Sum a summarum, dette blir gull! Tipper vi ser kurs på rundt 180 kr om 12 måneder.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
urix
14.12.2019 kl 02:42 8279

Dorian LPG opp 1,16% på Nyse i går.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
urix
13.12.2019 kl 03:46 8610

Freight Route Liquid Petroleum Gas (Baltic) Future Quotes pr. 12. desember 2019

Des: 68.442$ m/t
Jan: 75.500$ m/t
Feb: 73.000$ m/t
Mar: 71.500$ m/t
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Nanoq
12.12.2019 kl 08:20 8922

Dette bør være positivt for BWLPG:

Frontline og BW LPG tas inn i OBX-indeksen

Oslo Børs har gjennomført en revisjon av utvalget i OBX-indeksen, som består av Børsens 25 mest omsatte aksjer, ifølge en børsmelding.
Her kommer det frem at Frontline og BW LPG tas inn i indeksen. PGS og Elkem tas ut.

Oslo Børs melder samtidig at PGS tas ut av oljeserviceindeksen OBOSX.

https://aksjelive.e24.no/article/wPJMk5


PS.: Endringene er for første halvår 2020, og er med virkning fra lille julaften.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare