IAG og Kjos - urent spill?

manet
NAS 30.04.2018 kl 23:40 3308

DN tror IAG kjøpte aksjene allerede i fjor høst, og at Kjos fikk mistanke og derfor handlet aksjer på 240 kr. DN mener dette var greit.
Men hvis Kjos hadde mistanke og deretter forfordele de store aksjonærene ( inkl seg selv) i en emisjon til 155 kr, begynner det å lukte - en gigantisk gavepakke hvis budet kommer.
Noe helt annet - vil ikke IAG vente med bud til rep-eimen er ferdig?
Pikk
01.05.2018 kl 00:30 3222

Er det ikke ulovlig?
quaoar
01.05.2018 kl 09:19 2978

Skal man gå ut i media med alt man har mistanke om, er det nok mye større sannsynlighet for at man blir beskyldt for uloveligheter.

Angående bud fra IAG. Hvorfor skal IAG ha det travelt med å komme med bud?
Noen på forumet spådde bud sist helg, noen sier det kommer snart og du forventer bud i slutten av mai?
Slettet bruker
01.05.2018 kl 09:26 2960

Om budet kommer nå så skal det utredes. Rep emi gjennomføres okke som. Og dette med "ulovligheter"... Herre min skaper, nå får folk roe seg litt. Dette vil skje akkurat som det kommer til å skje uavhengig av allverdens sutrere som nå er under tidspress for å få lagd så mye kvalm som mulig før Norwegian forsvinner ut av landet. Hva søren skal de drive med da egentlig... Molnes pensjonerer seg i nederlag kan jeg tenke meg.

"Dette kan være beviset på at DN hadde rett i sin spekulasjon om motivet bak Norwegian-toppenes «uforståelige» kjøp 14. september i fjor
I all beskjedenhet: Ualminnelig klarsynt." - Et bilde av Kjos og Walsh på en konferanse. Var jeg Kjos hadde jeg umiddelbart gått til søksmål mot dette og fått klemt ut noen kroner jeg deretter hadde gitt i rabatt til IAG VELDIG offentlig.
Redigert 01.05.2018 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
cinet
01.05.2018 kl 11:17 2815

Påstandene som videreføres er helt spinnville konspirative teorier. Sept- 17 kom først info om mulig samarbeid med Ryanair (som da var "kjent" offentlig info) deretter (dagen etter?) kjøpt K&K en svært liten post for de å være. Hva vil det si? Jo de ropte ut/markerte at her var ingen inside info om muig samarbeid.(Hvis det hadde blitt noe samarbeid dengang,vile det vært et åpnbart ulovlig insidekjøp) Faktisk så genialt, men ...DN og manet har ikke helt forstått dette.
Ingeniøren7
01.05.2018 kl 12:11 2726

Jensen i dn er en «klikk-hore» som bevisst utelater info for å lage en artikkel ekstra fiffig. Han gjorde det samme med NOFI tidligere.

Grunnen til at kjos & Kise kjøpte aksjer i fjor høst burde alle som minst har ett kveldskurs i økonomi skjønne!
Kjos satt på innsideinformasjon høsten 2017 om mulig bud på leasingselskapet, hvem budgiver var er fortsatt ikke kjent men mest sannsynlig ett annet leasingselskap. Utfra prisen budgiver var villig til å betale for Kjos sitt leasingsselskap greier faktisk Kjos også å regne seg frem til at 240kr aksjen ikke er dyrt.
Siden han ikke kan kjøpe aksjer med innsideinformasjon nøytraliserte han den elegant gjennom sin daværende CFO, Tore Østby (https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/nyhetsbyraa-interesse-for-norwegians-leasingvirksomhet/24135715).

At meglerhus holder aksjer på vegne av sine klienter er vanelig og det kan være tusen andre klienter enn IAG. Hvis Jensen sitt hykleriske suppe hadde medført riktighet ville jo en investering i nas aksjen fremkommet i iag årsrapporten. Jensen er en så tøvete klovn at jeg vurderer å si opp abonnementet mitt på dn pga han! At Trygve hegnar sier han er en dyktig journalist (les lyst til å ansette han) gjør at jeg må vurdere fa abonnementet mitt også!