WRL-Payment and Corporate Update 1 Mai

icebear
WRL 01.05.2018 kl 08:06 38564

Dæven.

The Company is pleased to inform shareholders that payments received during April 2018 for gas sales generated from the Mnazi Bay Concession in Tanzania totalled $6.0 million net to Wentworth. This represents payment in full for two months' gas sales. The Company is also pleased to report that gross production volumes during April 2018 from the Mnazi Bay gas field averaged 77 MMscf/d, continuing the strong production since the start of the year and further de-risking our 2018 gross production guidance of 65 to 75 MMscf/d.

Further to the announcement made on 15 January 2018 that Eskil Jersing would be joining Wentworth as Chief Executive Officer ("CEO"), the Company is pleased to confirm that Eskil will formally join the Company on 25 June 2018. It is anticipated that he will be appointed to the Board at the Company's Annual and Special Meeting to be held on 27 June 2018. As previously announced, Geoff Bury stepped down from his position as Managing Director on 30 April 2018 and Bob McBean, Executive Chairman, has assumed the role of Interim CEO until Eskil formally joins the Company.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
ken-guru
03.05.2018 kl 22:27 9939

Foreslår at selskapet legger Tembo på is og konsentrerer seg fullt om MB. Etterhvert vil de være stand i stand til å utbetale 1 kr i året. Først da vil grådigheten i markedet overvinne frykten.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2018 kl 21:45 9978

I det lange løp vil aksjekursen gjenspeile selskapets inntjening og reelle verdi. Aksjekurser føler en dragning mot selskapets reelle verdi. Studerer man alle aksjekurser med historikk over en del år, vil man se at gjennomsnittskursen over mange år som en regel følger selskapets reelle verdi. Dette er nærmest en naturlov på lik linje med gravitasjon.

Men i det korte bilde kan avviket mellom kurs og virkelig verdi være betydelig, og dette kan vedvare i lang tid som WRL så demonstrativt har vist oss. Frykt og grådighet drar i hver sin retning. Og i WRL har avviket vart så lenge at mange som tenker kortsiktig har gått lei av å vente og forlatt skuta.

Men WRL fortsetter å gå fremover, stadig større gassmengder leveres til et land med stadig behov for bedre og sikrere energitilførsel, pengene strømmer inn i stadig større mengder, hovedkontoret flyttes og optimaliseres og selskapet bygges sten for sten.

WRL egner seg ikke for spekulanter, men for investorer. Investorer er ikke så opptatt av hva kursen er neste time, men hvordan selskapet utvikler seg de neste årene. Det er tallene fra WRL som er det essensielle, og disse går uavbrutt i rett retning. Aksjekursen vil uunngåelig før eller siden gjenspeile dette.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2018 kl 15:26 10211

kenguru
jeg har fulgt med på APCL siden i fjor sommer, og har diskutert alt for mye den aksjen., dels fordi jeg hadde et veddemål med en av haussene der.
Jeg har observert minst 5 ganger at det har kommet mer eller mindre linker til fabrikkerte blogger og avisartiker om rykter som viste seg å ha null verdi. Les «Fake news» Dette har skjedd samtidig med massiv haussevirksomhet og roboter går nesten amok - med omsetning av aksjen som overstiger dagsomsetningen til noen av de største børsnoterte selskapene. Så oppgangene har hittil blitt opp som en løve og ned som en fell. Får håpe for aksjonærene at det denne gangen er noe i disse ryktene som fremsettes i diverse franskspråklige media. Jeg hevder at enten kan selskapet få til en deal etter at de som egentlig har lurt afrikanske land i en årrekke — dvs ikke overholdt forpliktelser, - eller så kommer selskapet til å enten gjennomføre en emisjon, eller gå konk. For selskapet har tilnærmet null inntekter og gjelden er i praksis pr dags dato større enn kontantbeholdningen.

Situasjonen for WRL er en helt annen - her er det ingen som driver med robothandler for å kjøre kursen opp, til det er omsetningen alt for liten. Det finnes aksjonærer som selger seg ned, og det gjør selvsagt utslag i kursen, så selv om selskapet går glimrende, og er meget solide i balansen- har det liten virkning på kursen.

Når det gjelder Tembo, så vidt jeg har forstått eier WRL 85 % av lisensen, og et statlig Mozambique selskap eier resterende 15 %. Det er uroligheter der det nå - de var det også i fjor høst da de skulle farme ut. WRL utførte og kostnadsført ca 1 mill i forundersøkelser på Tembo slik at resultatet ble —0,9 mill kanskje for å forsikre seg at de fikk forlenget frist for boring.

Jeg vil vel også si, ut fra det jeg har fulgt med på APCL, ledelsen der stoler ikke jeg på i det hele tatt, de har kommet mange høyst tvilsomme utspill som ikke viste seg å holde vann. Ledelsen skylder dessuten ganske mye til APCL ifølge årsrapporten - f. eks. Pace skylder 600 k $. Mirabaud som analyserte for APCL er / var selv stor aksjonær. De har i år skiftet revisor, noe som aldri er et godt tegn.

Det er forresten ikke helt sant at de bare var priset til kontantbeholdning Bababing. Gjelden var 13 mill ved årsskiftet, det samme som gjelden- og taper de i voldgiftsretten kommer advokatregninger i millionklassen. ,De har som sagt null inntekter, og i følge revisor pr 30 6. 2017, hadde de kontraktsmessig potensiell økonomiske forpliktelser på hele 44 mill $ til forfall innen 30. 6.2018. Mister de lisensene har de ingenting.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
ken-guru
03.05.2018 kl 15:00 10243

Hva jeg syns er uinteressant. Det er hva markedet syns, du som aksjonær må bry deg om. Med de inntektene selskapet i dag genererer burde kursen isolert sett vært høyrere. Men tilliten mangler. Dette er en tillits-rabatt. Spørsmålet er om dagens ledelse klarer å ordne dette selv. Uansett tror jeg alle som vurderer selskapet som billig, men lite spennenede. Det er mange slike selskaper å velge i.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2018 kl 14:42 10258

APCL var priset til kun cashbeholdning etter all usikkerhet rundt offshorelisenser i Senegal og Gambia. Nå spekuleres det på høyt nivå ettersom noen avisartikler hinter om en snarlig løsning i Senegal. Her har man fra før en HoT med en ukjent partner sammen med en risked verdisetting av prospektive ressurser slik at man ser hvilke verdier en slik lisens potensielt har. Potensialet er skyhøyt, risikoen likedan.

For WRL har man så langt ingen avtale på Tembo, man er avhengig av en lisensforlengelse, ingen CPR, og den er dermed priset til null. Det er null entusiasme rundt lisensen slik APCL har for sine. Til gjengjeld har man MB med god inntjening og spennende muligheter. Dog uten selskapet klarer å selge dette til markedet. Mindre risiko enn APCL, men mindre sexy.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
kveithau
03.05.2018 kl 14:37 10249

Kenguru
Hvordan synes du driften og resultatene i de to nevnte selskap er da?
Viss du hadde vært seriøs investor,hvor ville du puttet pengene dine av de to?
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
ken-guru
03.05.2018 kl 14:26 10268

Se på omsetningen i APCL. Den ligger himmelhøyt over WRL! Wrl har nådd toppen og er på vei nedover. APCL har nådd bunnen og er på vei opp. Om en måned står kanskje wrl i 2 kr og APCL i 3? Markedet er klok av skade og ledelsen mangler tillit. Om selskapet har inntekter på 50 eller 300 mill i året spiller liten rolle dersom markedet tror ledelsen vil rote dem bort.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
bjay
03.05.2018 kl 09:26 10449

Lite endringer på topp 20. EuroClear forsetter det ekstremt langdryge nedsalget sitt. Ut med 450k siden sist. Får håpe de bestemmer seg for å selge ut resten nå.
De har droppet i området 3m aksjer i markedet siden starten av 2017. Noen mnd selger de kun 10k, andre flere 100k. Skal ikke dra noen konspirasjon teori, men virker nesten som de har som mål og holde kursen nede. Veldig rart salgsmønster. Nordnet livs øker med 177k.
EuroClear har 2,2m aksjer igjen, men virker nesten som de forsvinner når noen finner ut at de vil ha litt aksjer. Får vi ut denne selgeren nå, så tror jeg de fleste på topp 20 er stabile(langsiktige) med resten av sine poster.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
thief
02.05.2018 kl 22:46 10667

jaja,opp 2-3% i dag,10% for lite det,he..he:)Men var vel ikke overrasket at det var noen wrl-aksjonærer som måtte selge,for wrl kommer jo ikke til å gjøre det bra fremover:)!!Det fundamentale er jo supersterkt nå,overskudd selv i regntiden,da må det jo bare bli bra!Og det beste er jo at de vil legge seg opp bra med cash fremover,som sikrer videre utvikling!Flere brønner må nok til på MB om ikke lenge for å møte etterspørselen,utviklingen i Tanzania går jo ganske fort nå.GULL for wrl!Ganske utrolig at noen selger på disse nivåene,men er vel ikke alt man skal forstå.Er jo rimelig lett å se hvordan de neste par åra vil bli,hvis vi ser bare på MB.Produksjon over 120mmscf/d,pene overskudd,masse cash på bok.Verdi på 3kr da,er latterlig.Lett et par kroner opp på bakgrunn av MB.Tembo blir bonus.Dagens kurs setter vel tembo til null i verdi.Så uansett hva som skjer der vil kursen stå stille eller gå i været på farmout/drilling!Men sånn det er nå er det MB som virkelig skal levere overskudd til wrl,og det gjør feltet nå og enda mer i tiden som kommer.Aksjer prises gjerne på fremtidsutsikter,så wrl skulle vært godt over 4kr allerede,for ikke vanskelig å se at wrl vil levere knallresultat de neste åra,men den kommer!
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
icebear
02.05.2018 kl 22:03 10716

Oppdatert aksjonærliste om noen følger med på endringer
https://www.wentworthresources.com/shareholders.php
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
icebear
02.05.2018 kl 16:32 10939

En utsettelse i Mosambik er for meg perfekt timet. Jeg mener det er viktigere at de bruker pengene i Tanzania for å påvise mer resurser der. De utgiftene er forhåpentligvis nær forestående på grunn av økt etterspørsel av gass. Tanzania er motoren i selskapet nå og i lang tid fremover. Det vil være merkelig om WRL ikke får en utsettelse på lisensen ut i fra situasjonen som har oppstått. WRL kan vel ikke klandres for terror i området.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2018 kl 15:32 10999

24 APRIL 2018 Maputo — The Islamist group that has been active in parts of the northern Mozambican province of Cabo Delgado since last October launched three raids against villages over the past weekend, according to a report in Tuesday's issue of the independent newssheet “Mediafax”.

http://allafrica.com/stories/201804250074.html


Police are not allowed to speak to the press, but the attacks and toll were confirmed by local residents who said small farms were targeted.

Armed incidents and kidnappings have increased in the region since last year, fuelled by long-suppressed frustrations in the majority-Muslim north.

At least 300 Muslims have been arrested and several mosques forced to close.

President Filipe Nyusi has also fired the heads of the army and the intelligence agencies, blaming them for having missed warning signs of the unrest.

https://www.news24.com/Africa/News/new-islamist-attacks-in-north-mozambique-20180425
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
bjay
02.05.2018 kl 15:15 11037

I lys av det som skjer der nede politisk, så er det nok flere som søker om utsettelse på lisenser. Det antar jeg de godtar så lenge parten kan presentere noe konstruktivt. Det er ikke bare i Tanzania det er stor behov for gass.
Når/om det først kommer en utsettelse, så var ikke dette på ett feil tidspunkt for WRL. WRL vil være langt sterkere økonomisk neste år enn nå. Uansett forusetter det at de faktisk har fått til noe med en partner. De har jobbet såpass lenge med dette, så om de ikke har noen sirklet inn pr nå blir det neppe noe. Regner uansett med at en evt partner krever utsettelse på lisensen bekreftet før de signerer noe som helst.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
davan
02.05.2018 kl 15:09 11052

Det skal andre nyheter til her for at denne skal gå opp. Ender nok under 3 i dag og. Det er ikke alltid børsen er rettferdig, kan være brutal noen ganger. I wrl må det gode nyheter til. Aksjen er anonym, under radaren hos de fleste hus. Mange vil ut, inkludert mei selv, noen er nok villig til å presse den under 3 igjen, tragisk hele aksjen!
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2018 kl 14:37 11090

Det er neppe så enkelt nei. Man får bare vente på hva selskapet får til om søknaden om utsettelse aksepteres.

Fremogtilbake: Det var da heller ikke det jeg mente (eller skrev?). Ledelsen fremforhandler, sammen med megler, og signerer. Hvis selskapet heller vil bore uten en partner mener jeg dette må godkjennes på en GF siden dette innebærer en helt annen risikoprofil. I tillegg må en emisjon av en slik størrelse godkjennes.

Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
fremogtilbake
02.05.2018 kl 14:31 11067

Nå er det jo ikke GF som bestemmer hva slags deal man skal akseptere eller ikke på Tembo, det er det styret som gjør. GF står jo selvfølgelig da fritt til å velge nytt styre, om de ikke liker hva styret vedtar. Men jeg ser det vel som ganske sikkert at enhver avgjørelse styret tar om Tembo, vil være avklart på forhånd med de største aksjonærene.

Et internt estimat på P50 kan være (nesten) like god som en CPR, om man legger frem noe underliggende materiale. Det har ikke WRL så langt gjort, det er mere tenk på et tall. Derfor kan det utmerket godt være at tallene kan rettferdiggjøres, men ikke om vi kun baserer oss på det vi har sett så langt. Hvis de vil at markedet skal gi dem noe verdi for Tembo, bør de legge frem en CPR, komme med noe konkret om hvor de 1.7 Tcf kommer fra, eller farme ut lisensen (til noen som da sikkert har sett det underliggende materialet som 1.7 Tcf bygger på). EDIT For øyeblikket er det vel en del som regner negativ verdi på Tembo, fordi de tror styret vil bruke av selskapets egne penger (som de jo tross alt har gjort de siste par årene). Fjerner man den usikkerheten (om det er forlengelse eller tap), vil det sikkert hjelpe på kursen etterhvert, selv om et tap av lisensen sikkert vil gi et kortsiktig kursfall, og kanskje medføre at noen av aksjonærene selger seg ut.

Skjer neppe noe særlig i aksjen inntil Jersing er på plass, selskapet er vel nå i litt vente-modus. Selvfølgelig kan det jo komme en melding om Tembo, om det blir en forlengelse eller et avslag. Over tid vil aksjen etterhvert reprises, det kommer jo greie penger inn hver måned, men bortsett fra Tembo er det vel mest størrelsen på pengebingen som betyr noe. Det blir spennede å se hva Jersing gjør med dette selskapet og hva styret vil at han skal gjøre. Han vil i alle fall få en del penger til rådighet fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
bjay
02.05.2018 kl 14:13 11099

Badabing, spørsmålet er ikke hva jeg tror, men hva de som sitter med aksjer og ikke minst de som vurderer kjøp. Vi kan som du sier regne så mye vi vil på MB, og er enige om at den langt fra er priset inn. Det jeg forsøker å si er at Tembo står pr i dag for en usikkerhet. Hvordan forskjellige regner inn denne variabelen, er meget forskjellig. Selv setter jeg den bare til 0,og står igjen med MB. Da får jeg en kurs som burde vært langt høyere enn i dag. Det er tydelig att andre ikke regner på samme måte, for Tembo pr i dag gir om man ser på kursen en negativ verdi til aksjekursen.(om vi skal tolke det på den måten)
Nå er det neppe så enkelt, men nok flere andre variabler som kommer inn. Dette er ting jeg har snakket om mange ganger før. Men det sier seg selv at frem til det kommer større og flere aktive kjøpere så vil ikke kursen bevege seg mye. Etablering av nytt kontor og roadshow vil sikkert hjelpe. Eller så må selskapet bare forsette og prestere. Det er den aller beste metoden for en høyere kurs.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Cheng
02.05.2018 kl 13:16 11153

Kingen,

OK, takker for oppdatering, den er grei, da far vi hape at det samme skjer i ar.
Ingenting er bedre enn at vi ser produksjonstall som klatrer oppover mot kontraktfestet volum (og gjerne videre for den del)
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2018 kl 12:55 11180

På MB har vi en CPR med verdsettelse langt over dagens kurs. Her kan vi altså regne så mye vi vil uten at det gir utslag på kursen. Hvorfor? Manglende tillit, manglende betaling, utsettelser, illikvid aksje, m.fl.

Når det gjelder Tembo har WRL på sedvanlig vis vært sparsommelige med informasjon (noe som forhåpentligvis endres med ny CEO). Ingen CPR, kun et internt P50 estimat på 1.7 TCF. Det går allikevel an å regne seg frem til noen tall basert på dette.

Vi har ingen garantier for at avtalen blir bra, helt sant. Men hvor dårlig avtale tror du WRL er villig til å akseptere? Farmer vi ned til 30% eierandel med 30% kostnadsandel ekskludert ENH sin andel er det hårreisende dårlig. Ingen selskap vil uten videre akseptere en slik avtale.

Hvis WRL går videre uten partner snakker vi 100% utvanning av aksjer, 100% risiko. Tror du virkelig at WRL får gjennomslag for noe slikt på en GF?
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
fremogtilbake
02.05.2018 kl 12:53 11161

De kan jo også legge frem noe konkret om Tembo, som for eksempel en CPR eller en farmout avtale. Ellers ser det vel ut som at markedet ikke er like euforisk om Tembo som den tidligere ledelsen var.

Antar at DERSOM det blir en forlengelse så vil Jersing ta en avgjørelse på videre fremdrift på Tembo ganske snart, hvis det ikke blir en utsettelse, er det jo ingen avgjørelse for ham å ta. Forøvrig er jeg ikke nødvendigvis negativ til Tembo, jeg påpeker bare at vi ikke har sett noe konkret om hvorfor den skal vøre så lovende, og det virker det vel ikke som om mulige farminn partnere har sett så langt heller (lisensen ble forsøkt farmet ut før sikkerheten ble et problem).

Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
bjay
02.05.2018 kl 12:40 11405

Poenget er at det ikke er mulig å regne seg frem til verdier når vi ikke vet hva de må ut med. Altså usikkerheten.

MB pr i dag har vi regnet på flere ganger, samt sett på kostnader og div utlegg. De fleste er vel enige at det ikke reflekteres i kursen, selv med en stor Afrika rabatt. Så de mest pessimistiske vil kunne se få seg ett scenario hvor de får utsettelse på lisensen, samt ikke får med seg en partner som drar noe særlig av kostnaden. De har sagt at de ikke vil gå videre uten partner, og de fleste av oss tror sikkert på det. Men ikke alle. Vi har heller ingen garanti for at avtalen blir spesielt bra. Bra som i at WRL på dekke for stor andel av kostnadene. Det er hva som skaper usikkerheten. Så kan vi si at selskapet har sagt ditt og datt, bekreftet både det ene og det andre. Men til syvende og sist så har de ikke presentert noe av verdi for oss aksjonærer på Tembo enda (håndfast). Så må den enkelte få ha sin oppfatning av hvordan dette vil gå . Men jeg tror en avklaring vil hjelpe mye, uansett hva den er.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2018 kl 12:18 11403

At kursen dropper hvis WRL mister Tembo er vel udiskutabelt. Selvfølgelig vil et nederlag for selskapet gi et negativt utslag i kursen. Størrelsen på utslaget kan dog diskuteres.

Tynger Tembo kursen med sin usikkerhet om hvor mye cash en i så fall må ut med? Vil det være en befrielse å gi slipp på Tembo?

WRL må være det eneste E&P selskapet på Oslo børs hvor aksjonærer er mer bekymret for hvor mye en letelisens vil koste før den i det hele tatt er farmet ned, i stedet for å vurdere potensialet for avtalen eller prospektet. Det sier seg selv at WRL ikke vil utforske lisensen selv. Selskapet har som ambisjon å oppnå en gunstig avtale (full carry) - altså blir lisensen i så måte en ren bonus. Hvis man oppnår en mindre god avtale, la oss si en eierandel på 20% og med 10% kostnadsandel for 1-2 explorationbrønner vil ikke det kvele selskapet eller aksjonærer. Alt dette på toppen av MB.

Aller først må den eksisterende søknaden om utsettelse innvilges. Hvis man da ikke makter å farme ned lisensen så droppes den, eller løper ut uten at forpliktelsene overholdes.

Eksempel på en farm-in-avtale fra APCL:

The incoming party proposes to farm-in to the A1 licence for a 70% operated interest in return for:

a) reimbursing 100% of certain licence fee costs.
b) paying 100% of PSDM reprocessing
c) paying 100% Of the first exploration well.
d) paying 85% of the second exploration well.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
bjay
02.05.2018 kl 12:01 11438

Det kan nok bli en dropp i kursen om de mister Tembo, men den tror jeg ikke blir langvarig. Jeg tror som Jegeren at det viktigste nå er at det kommer en avklaring snart. Enten så får de på plass en partner, så aksjonærene ser at de skal dekke minimalt selv (forutsatt utsettelse) eller så slipper de lisensen.

Da blir WRL i tilfelle ett rent bet på MB, men ett mye mer oversiktlig case. Med Tembo har man selvfølgelig en enorm oppside mulighet, men det er MB som er gullkalven for oss aksjonærer nå. Vi skal heller ikke glemme at det forsatt er mulig å påvise langt større verdier her på sikt. Det kan man gjøre når pengene er på konto. Mange flere int områder i/rundt MB enn det som er påvist til nå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
jeger´n
02.05.2018 kl 11:54 11455

Absolutt ikke sikkert at det blir dropp i kursen dersom Tembo blir terminert. Mange er fortsatt usikre på hvorvidt WRL skal bruke mye cash på Tembo. Blir den terminert er all usikkerhet vedr dette feltet borte og man kan beregne fortjeneste fra eksisterende felt mye lettere.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
upsidedown
02.05.2018 kl 11:18 11504

I dag synes jeg WRL fortjener bedre fordi de leverer i overkant og får betalt. Det er vel på det siste afrikarabatten slår inn med full tyngde.
Har fortsatt ingen aksjer, men settes det en en tydelig og troverdig bunn utover sommeren vil jeg nok ha noen lodd når høsten kommer. Da vil muligens Tembo være avklart. Nå henger den i lufta og ender det med terminering så vil det gi dropp i kursen. Å tro noe annet vil ikke være en investeringsstrategi jeg kunne sove godt med om natta.

Good luck alle trofaste WRLere
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
bjay
02.05.2018 kl 09:38 11617

Det er din mening, og det er greit for meg. Potensiale er en ting, men R/R i WRL er fin nå. De leverer ikke litt over, de leverer langt over. Vi håpet på ca 60-65, som var langt over i fjor. Så fikk vi 77. Tolk det som du vil. Årsaken til at de leverer mnd rapport er at aksjonærene ønsket det for 1 år siden.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2018 kl 09:33 13947

Nå har betalingene vært stabile i snart ett år, med månedlige oppdateringer som påminnelse.

Når det gjelder produksjonsnivået er det ikke noe annet enn positiv med et slikt høyt nivå for April. Men for å løfte kursen trenger en høy omsetning over tid, ikke bare noen hundre tusen aksjer dagen etter en månedsoppdatering. En kan skylde på "dumme selgere" så mye en vil, men det blir for lettvint.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
ken-guru
02.05.2018 kl 09:29 13966

Nei, hvorfor en forventet månedsoppdatering skulle gi noe utslag i kursen? Litt høyere produksjon enn forventet i april, forsvarer kortsiktig 2-3% økning i kursen. Nå er dette historie og kursen vil drifte nedover mot 2,90 igjen. Når man får eit lite løft i volumet, benytter folk anledningen til å selge seg ut. Det må man ha respekt for. Det er andre spennede på børsen med større potensiale enn wrl.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
bjay
02.05.2018 kl 09:18 14002

Det er alltid noe og bekymre seg over Kengis, sånn er verden. Neppe mange som bekymrer seg veldig over akkurat det. Vi trenger fortsatt noen dager med høyt volum, og litt aktive kjøpere. Dessverre er det ikke ofte slike kjøpere i WRL. Så det må bli noen av de større som tar tak i aksjen, eller at noen nye begynner og finne caset int. Frem til det skjer leverer selskapet det de skal fra MB. (og over forventning). Så må den andre delen komme når den kommer. Uavhengig av alt det rare du skriver.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2018 kl 09:17 14014

40something skrev Og hvilket momentum!!!
Hvorfor skulle denne månedsoppdateringen resultere i noe annerledes enn foregående måneder?
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
ken-guru
02.05.2018 kl 09:07 14053

Beklager at jeg var litt for optimistisk i går, bekymringen for tømming av store lagre med vannreserver bekymrer nå markedet for mai og juni. Tror det blir mulighet for den tolmodige å kjøp på 2,90 blank i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
40something
02.05.2018 kl 08:33 14132

Solid selgermasse som vanlig. Det skal noe helt enestående til for å rukke på en slik holdning.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Kingen
02.05.2018 kl 06:26 14315

Cheng,

I fjor var det vel et snitt for April og Mai på ca 25 mmscf/d mens Juni var tilbake til "normalen" med ca 45 mmscf/d. Snitt for Q2 i fjor var forøvrig ca 31 mmscf/d.
Så hvis det forløper seg noenlunde på samme måte år, som vil være å forvente, så er det tilbake til "normalen" i Juni.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Cheng
02.05.2018 kl 01:12 14433

Jøss, det var flotte tall, spesielt at April holdt seg såpass høyt.

Men, ikke for å være hverken aksjonær fra helvete eller deromkring, er det ikke egentlig slik at man bruker regntiden første måned til å øke vannstanden i magasinene for deretter å begynne å bruke av vannet? Hvilket altså medfører et etterslep av forbruk av vann-basert el-kraft over til I allefall Juni. Altså at det er i Mai, Juni og første halvdel av Juli man vil ha størst merkbar redusert behov for gass?

Litt på linje med hvilke guiding WRL selv opprettholder, og litt på linje med noe mumling om dette med nødvendig tålmodighet sent i går natt.

Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
thief
01.05.2018 kl 23:16 14009

Fin pott det,kunne jo blitt en flott gevinst:)Happy trading!
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
davan
01.05.2018 kl 23:12 14017

Det er blitt en del, nesten 80 k, og det er egentlig mye med den omsetningen som det pleier å være p WRL
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
thief
01.05.2018 kl 23:01 14038

3.4kr kommer garantert,4 og 5kr oxo:)kanskje ikke i morgen,men du kommer deg ut,hvor mye skal du ut med da?LYKKE TIL!!
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
davan
01.05.2018 kl 22:48 14083

Jeg trenger 3,40 for å selge, men får ikke det i morgen. Jeg tipper 10 øre opp og 5 tilbake ved stengetid.
Vi var over 4 og opp mot 5 når forholdene var verre, så en 50 øring opp kunne vert fint. (men den finnes ikke mere)
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare