NEL-Dette selskapet har antagelig det største potensialet på OSE
NEL er et selskap som typisk kan gå 10-20X på en >4 år syklus, altså potensiale til 25-50 kroner innen utgangen av 2022.
Redigert 21.01.2021 kl 09:30
Du må logge inn for å svare
janinvest
26.05.2018 kl 13:58
9768
Innlegget er slettet
Vannmarkedet er ennå ikke bærekraftig, og alle prosjekter krever tilskudd i en eller annen form. Dette betyr at leverandøren ofte er involvert i denne finansieringen, så selv om NEL skal gå og få en stor kontrakt, vil de mest sannsynlig miste dette til slutt.
Sannsynligheten for at NEL vil være i stand til å skaffe kapital uten å gå konkurs er veldig stor og demed fortynning av eksisterende investorer. 2,5 eller lavere er derfor sannsynlig i høst
Sannsynligheten for at NEL vil være i stand til å skaffe kapital uten å gå konkurs er veldig stor og demed fortynning av eksisterende investorer. 2,5 eller lavere er derfor sannsynlig i høst
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
Stikkordet er vel renter og forpliktelserr. Enklere å ta en emisjon selv om det vanner ut aksjonærene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
Framtia
25.05.2018 kl 23:39
10245
Kan noen forklare meg hvorfor Nel må kjøre en emisjon for å løse midlertidig finansiering av en kjempeordre? Nel er gjeldfri, har verdier for 1,4 mrd kroner og står foran store ordre/ inntekter...Burde være rimelig enkelt å få lån på feks 500mill, viss det foreligger en kontrakt på flere milliarder, eller er jeg helt på jordet? Hvordan finansierer andre firmaer, som ikke er børsnotert slike kostnader...??
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
protagoras skrev rogneveien, jeg tror det du håper.
Kun en giga ordre nå som kan fremtvinge en emisjon. Nel hadde 250,8 mill på bok ved utgangen av Q1 og Nel vil levere positiv EBITDA i hvertfall et av de to kommende kvartalene grunnet California leveransene.
Vi vil garantert få en stor ordre og betydelig kursoppgang før en eventuell emisjon.
Vi vil garantert få en stor ordre og betydelig kursoppgang før en eventuell emisjon.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
protagoras
25.05.2018 kl 12:45
10458
rogneveien,
jeg tror det du håper.
jeg tror det du håper.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
Nikko
25.05.2018 kl 12:39
10460
Hvis de kjører en rettet emisjon nå, så må det være basert på en gigaordre. Det bekymrer meg aldeles ikke ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
Tror ikke Clearstream er ferdige enda...
Når det gjelder ordrer eller mangel på det så vil jeg anta at når det først kommer noe så vil det være av størrelse vi ikke har sett tidligere i Nel.
Både Nikola og Korea tror jeg blir huge ordrer.
Når det gjelder ordrer eller mangel på det så vil jeg anta at når det først kommer noe så vil det være av størrelse vi ikke har sett tidligere i Nel.
Både Nikola og Korea tror jeg blir huge ordrer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
rogneveien
25.05.2018 kl 12:20
10480
Enten ordrer eller emisjon. Penger må de ha fremover. Spørs hva som kommer først. Jeg er litt redd vi vil se en emisjon først og at det ike er så langt unna. Får håpe jeg tar feil.
Løkke til.
Løkke til.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
Nikko
25.05.2018 kl 11:59
10539
Ja, derfor finner jeg det tryggest å være inne med alt dersom det skulle skje. Da tror jeg vi får et skikkelig kurshopp.
Tenker NEL har arbeidet hardt for å kunne ta i mot disse ordrene. Fabrikkutbygging i Notodden og 4 skift i Herning skulle kunne ta unna en del.
Tenker NEL har arbeidet hardt for å kunne ta i mot disse ordrene. Fabrikkutbygging i Notodden og 4 skift i Herning skulle kunne ta unna en del.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
kreinh
25.05.2018 kl 11:52
10535
Ok, Ser det samme nå.
Det er 2 stor ordre vi venter skal komme snart, 18/20 stasjoner til Nikola og 36 stasjoner (?) til Korea.
Har NEL kapasitet til å møte disse? Spesielt hvis de kommer nokså tett innpå hverandre.
Det er 2 stor ordre vi venter skal komme snart, 18/20 stasjoner til Nikola og 36 stasjoner (?) til Korea.
Har NEL kapasitet til å møte disse? Spesielt hvis de kommer nokså tett innpå hverandre.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
Nikko
25.05.2018 kl 11:34
10553
kreinh skrev Nikko, hvordan vet du det?
Det kan vi selvsagt ikke vite helt sikkert, men når man studerer handlemønsteret ser man en stor endring. Tidligere kunne de kjøre aksjen langt ned, for så å ligge der og plukke aksjer til lavere pris. I tillegg var det mange handler på noen få aksjer. Hele handlemønsteret var helt typisk robotstyrt. Det er totalt forandret nå. Skal bli artig å se på mandag og de har fått det de skal ha.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
kreinh
25.05.2018 kl 10:46
10604
Nikko, hvordan vet du det?
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
Nikko
25.05.2018 kl 10:05
10708
Det er uansett deilig at CLEARSTREAM BANKING S.A. har skrudd av robotene sine
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
Gobo
25.05.2018 kl 09:32
10781
NEL er vel så gode at de drar i land de største kontraktene og disse fremforhandles ikke over natten. Løkke har selv uttalt at dette er en endring for NEL. Før var det hyppigere avtaler, men ikke veldig store. Nå kan det forventes færre avtaler, men desto større. Spørsmålet er om en skal høre på Løkke og Nel, som jeg vil mene har den beste kunnskapen, eller på de som mener at dette går rett vest og at kursen alltid har rett...
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
Furuen
25.05.2018 kl 09:02
10874
Problemet er jo at dette har vi hørt så lenge nå.
Det er riktig at hydrogenmarkedet nærmest eksploderer, men det kryr jo også frem stadig nye konkurrenter...og disse haler i land ordrer.
Hvis NEL er verdens beste, hvorfor ser vi ikke ordrer?
Tålmodigheten er sannelig satt på prøve for mange her!
Det er riktig at hydrogenmarkedet nærmest eksploderer, men det kryr jo også frem stadig nye konkurrenter...og disse haler i land ordrer.
Hvis NEL er verdens beste, hvorfor ser vi ikke ordrer?
Tålmodigheten er sannelig satt på prøve for mange her!
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
Slettet brukerskrev Ranudo Brilliant forslag som bør sendes videre til fabrikantene..
Mange er nok lei ventingen og ørkenvandringen, og ting har tatt mye lenger tid enn forventet mens mye oljerelatert og annet har hatt en fin stigning.
Men når de store kontraktene begynner å bli meldt, så er det arbeid i årevis for NEL med flere av disse, og aksjekursen vil skyte god fart for hver av kontraktene som blir landet.
I en slik situasjon er det grunn til å være tålmodig, for selskapet blir mer og mer kjent innenfor denne sektoren, og hydrogenmarkedet vokser hele tiden med økende fart..
Selv tør jeg ikke å være ute fordi ting kan skje når som helst nå, og forhåpentligvis innen få dager eller uker.
Men når de store kontraktene begynner å bli meldt, så er det arbeid i årevis for NEL med flere av disse, og aksjekursen vil skyte god fart for hver av kontraktene som blir landet.
I en slik situasjon er det grunn til å være tålmodig, for selskapet blir mer og mer kjent innenfor denne sektoren, og hydrogenmarkedet vokser hele tiden med økende fart..
Selv tør jeg ikke å være ute fordi ting kan skje når som helst nå, og forhåpentligvis innen få dager eller uker.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
Ranudo skrev Eller til ruderne på bilen!
Ranudo
Brilliant forslag som bør sendes videre til fabrikantene..
Brilliant forslag som bør sendes videre til fabrikantene..
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
Ranudo
21.05.2018 kl 11:43
11475
Eller til ruderne på bilen!
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
Da har man en liter rent vann til fornøyelse etter bilturen;) Må være mulig å samle det i en beholder...
Argumentet med is på veiene er så 2017-:D
Argumentet med is på veiene er så 2017-:D
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
Ranudo
21.05.2018 kl 11:27
11505
Brint har en molvægt på 1 og H2O har molvægt 18 (Ilt har molvægt 16) - dvs for hver 1 kg H2 dannes 9 kg H2O = 9 liter!
Da en Hydrogen dreven bil kører ca 100 km pr kg H2 udledes der under 1 liter pr 10 km (det meste fordamper)
Da en Hydrogen dreven bil kører ca 100 km pr kg H2 udledes der under 1 liter pr 10 km (det meste fordamper)
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
abroker kan til forveksling ha noen av de samme egenskapene som Trump, men den logiske intelligensen ser ikke ut til å være helt utvilklet enda.
Slike personer har en tendens til å bare se seg selv, og han har antagelig ikke engang lest det som står noen innlegg over hans eget første innlegg for dagen på denne tråden..
-Insentiver:
Hydrogenbilene har i dag de samme insentivene som elbiler, bortsett fra gratis lading på egne ladeplasser. De har sin egen serie for registeringsskilt med ”HY”. Der hvor EL-bilene har fått restriksjoner i bruk av kollektivfeltet, kan HY-bilene fortsatt kjøre fritt, og det forventes at hydrogenbilene fortsatt beholder de samme insentivene når disse gradvis reduseres for EL-bilene. I årets statsbudsjett ble det vedtatt å beholde insentivene for HY-biler frem til 2025 eller 50.000 biler-.
Slike personer har en tendens til å bare se seg selv, og han har antagelig ikke engang lest det som står noen innlegg over hans eget første innlegg for dagen på denne tråden..
-Insentiver:
Hydrogenbilene har i dag de samme insentivene som elbiler, bortsett fra gratis lading på egne ladeplasser. De har sin egen serie for registeringsskilt med ”HY”. Der hvor EL-bilene har fått restriksjoner i bruk av kollektivfeltet, kan HY-bilene fortsatt kjøre fritt, og det forventes at hydrogenbilene fortsatt beholder de samme insentivene når disse gradvis reduseres for EL-bilene. I årets statsbudsjett ble det vedtatt å beholde insentivene for HY-biler frem til 2025 eller 50.000 biler-.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
kaliber skrev Latterlige abroker!
abroker,
Dersom det er el-biler som opptar deg så synes jeg at du bør diskutere det under bil&motor.
Vi som eier aksjer i Nel har tro på hydrogen som energibærer.
Batteridrift i tungtransport vil aldri skje, en skal ikke være særlig oppegående for å skjønne det.
Ser at du taler varmt for Nordic Mining og håper du tjener penger på det. Liksom ikke så vanskelig å legge sammen to og to.
Dersom det er el-biler som opptar deg så synes jeg at du bør diskutere det under bil&motor.
Vi som eier aksjer i Nel har tro på hydrogen som energibærer.
Batteridrift i tungtransport vil aldri skje, en skal ikke være særlig oppegående for å skjønne det.
Ser at du taler varmt for Nordic Mining og håper du tjener penger på det. Liksom ikke så vanskelig å legge sammen to og to.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
kaliber
21.05.2018 kl 10:57
11569
Latterlige abroker!
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
abroker
21.05.2018 kl 10:47
11595
"som produserer elektrisitet og VANN fra en reaksjon mellom hydrogen og oksygen."
Noe som er en stor bakdel på frosne motorveier i Norge - dessverre.
El-biler slipper ikke ut noe som helst.
Noe som er en stor bakdel på frosne motorveier i Norge - dessverre.
El-biler slipper ikke ut noe som helst.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
abroker
21.05.2018 kl 10:44
11594
Dream on dude!
Men måtte du ha fått rett....
Men dessverre dengang ei?
Men måtte du ha fått rett....
Men dessverre dengang ei?
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
Mer om denne hypermoderne bilen som ikke bare er flott å se på, og har et flott eksteriør og et fantastisk interiør.
Hentet fra fb:
__________
Nils Tore Nesthus har delt en lenke med gruppen Hydrogen Investors - NEL - Powercell.
43 min ·
Utrolig! Hva ville det koste å gjøre denne rensingen på en annen måte?
Elektriske biler og hydrogen elbiler er begge ikke-forurensende kjøretøy. Hydrogen-elektriske biler betraktes som den ultimate grønne bilen fordi de kan rense forurenset luft ute.
Nexo driver motoren ved å kombinere oksygen i luften etter å ha sendt hydrogen til brenselcellebunkene, som er en maskin som produserer elektrisitet og vann fra en reaksjon mellom hydrogen og oksygen.
En brenselcellestabel bruker bare ren luft, og derfor er Nexo utstyrt med et tre-trinns luftrensingssystem. Uten luft går luftfilteret, hvor over 97 prosent av ultrafine partikler filtreres. Deretter absorberes resten av partiklene på overflaten av luftfukteren.
Til slutt når luften gassdiffusjonsnivået i stabelen, som består av karbonfiberpapir med en mikrosporstruktur. Over 99,9 prosent av ultrafine partikler blir filtrert, og ren luft slippes ut.
Når Nexo kjøres i en time, blir 26,9 kilo luft renset.
Dette er mengden luft som 42,6 normale voksne puster i en time. En voksen trenger 0,63 kilo luft til å puste i en time.
Når 100.000 Nexo-biler kjøres i to timer, kan luft som 8.450.000 voksne puste i en time hver kan renses. Det tallet er om lag 86 prosent av Seouls befolkning på 9.850.000.
http://koreajoongangdaily.joins.com/news/article/article.aspx?aid=3048153&cloc=joongangdaily|home|newslist1
Hentet fra fb:
__________
Nils Tore Nesthus har delt en lenke med gruppen Hydrogen Investors - NEL - Powercell.
43 min ·
Utrolig! Hva ville det koste å gjøre denne rensingen på en annen måte?
Elektriske biler og hydrogen elbiler er begge ikke-forurensende kjøretøy. Hydrogen-elektriske biler betraktes som den ultimate grønne bilen fordi de kan rense forurenset luft ute.
Nexo driver motoren ved å kombinere oksygen i luften etter å ha sendt hydrogen til brenselcellebunkene, som er en maskin som produserer elektrisitet og vann fra en reaksjon mellom hydrogen og oksygen.
En brenselcellestabel bruker bare ren luft, og derfor er Nexo utstyrt med et tre-trinns luftrensingssystem. Uten luft går luftfilteret, hvor over 97 prosent av ultrafine partikler filtreres. Deretter absorberes resten av partiklene på overflaten av luftfukteren.
Til slutt når luften gassdiffusjonsnivået i stabelen, som består av karbonfiberpapir med en mikrosporstruktur. Over 99,9 prosent av ultrafine partikler blir filtrert, og ren luft slippes ut.
Når Nexo kjøres i en time, blir 26,9 kilo luft renset.
Dette er mengden luft som 42,6 normale voksne puster i en time. En voksen trenger 0,63 kilo luft til å puste i en time.
Når 100.000 Nexo-biler kjøres i to timer, kan luft som 8.450.000 voksne puste i en time hver kan renses. Det tallet er om lag 86 prosent av Seouls befolkning på 9.850.000.
http://koreajoongangdaily.joins.com/news/article/article.aspx?aid=3048153&cloc=joongangdaily|home|newslist1
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
Se litt nærmere på denne fantastiske, avgiftsfrie bilen som det kommer til å gå mange av på norske veier framover..
Ikke mange som kan måle seg med denne SUV`en med en rekkevidde på 800 km. mellom hver 5 minutters fylling.
Tipper denne blir en bestselger i Norge og skandinavia i løpet av kort tid.
https://www.hyundai.no/modeller/nexo/
Ikke mange som kan måle seg med denne SUV`en med en rekkevidde på 800 km. mellom hver 5 minutters fylling.
Tipper denne blir en bestselger i Norge og skandinavia i løpet av kort tid.
https://www.hyundai.no/modeller/nexo/
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
Litt om hva HYOP skriver om Hydrogenbiler på hjemmesiden sin:
____________________________________________________
Insentiver:
Hydrogenbilene har i dag de samme insentivene som elbiler, bortsett fra gratis lading på egne ladeplasser. De har sin egen serie for registeringsskilt med ”HY”. Der hvor EL-bilene har fått restriksjoner i bruk av kollektivfeltet, kan HY-bilene fortsatt kjøre fritt, og det forventes at hydrogenbilene fortsatt beholder de samme insentivene når disse gradvis reduseres for EL-bilene. I årets statsbudsjett ble det vedtatt å beholde insentivene for HY-biler frem til 2025 eller 50.000 biler.
___________________________________________________________________________________________________________________________
Jeg tipper vi vil nå 50,000 Hydrogenbiler i Norge i 2023, og det betyr i så fall at vi trenger ca 35 stasjoner til å betjene disse med fullt trøkk på ca. 200 biler i døgnet, i praksis vil vi nok trenge rundt 50 stasjoner da en del av disse ikke blir liggende like sentralt som andre stasjoner.
Etter 2023 vil det sannsynligvis bli en radikal økning i salg av Hydrogenbiler i Norge og mange, mange andre land.
____________________________________________________
Insentiver:
Hydrogenbilene har i dag de samme insentivene som elbiler, bortsett fra gratis lading på egne ladeplasser. De har sin egen serie for registeringsskilt med ”HY”. Der hvor EL-bilene har fått restriksjoner i bruk av kollektivfeltet, kan HY-bilene fortsatt kjøre fritt, og det forventes at hydrogenbilene fortsatt beholder de samme insentivene når disse gradvis reduseres for EL-bilene. I årets statsbudsjett ble det vedtatt å beholde insentivene for HY-biler frem til 2025 eller 50.000 biler.
___________________________________________________________________________________________________________________________
Jeg tipper vi vil nå 50,000 Hydrogenbiler i Norge i 2023, og det betyr i så fall at vi trenger ca 35 stasjoner til å betjene disse med fullt trøkk på ca. 200 biler i døgnet, i praksis vil vi nok trenge rundt 50 stasjoner da en del av disse ikke blir liggende like sentralt som andre stasjoner.
Etter 2023 vil det sannsynligvis bli en radikal økning i salg av Hydrogenbiler i Norge og mange, mange andre land.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
The begun now...kjøra på.....er du geit...så kjedelig da...skal det bli noe av....MÅ nikola få opp farten.....amerikanerne pleier da å være sjappe...Nel har et dilemammammmaaa...hva er kapasiteten....kan Nel bare kjøre på med nye store kontrakter....må de si nei ...eller må de bare kjøre på...ikke bare og bare.......
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
johnsen50
18.05.2018 kl 16:37
13035
Hærlig sluttspurt på ca 2 % til 3,038,,, trur i e nærme ei børsmelding nu. Hærlig og løkke til
Redigert 21.01.2021 kl 07:40
Du må logge inn for å svare
Nils Tore Nesthus har lagt ut meget viktig informasjon om utbygging av H2-stasjonsnett i Sveits på fb.
____________________________________________________________________________
Nils Tore Nesthus har delt en lenke med gruppen Hydrogen Investors - NEL - Powercell.
26 min ·
Sveits skal ha et landsomfattende nettverk av hydrogenfyllingsstasjoner innen 2023. Sju selskaper, inkludert bensinstasjon operatører og de store distributørene Coop og Migros, har satt opp en sponsorforening med dette målet.
Ganske heavy news faktisk.
https://www.tagblatt.ch/newsticker/schweiz/mehrere-unternehmen-wollen-landesweites-wasserstoff-tankstellennetz-ld.1021498
____________________________________________________________________________
Nils Tore Nesthus har delt en lenke med gruppen Hydrogen Investors - NEL - Powercell.
26 min ·
Sveits skal ha et landsomfattende nettverk av hydrogenfyllingsstasjoner innen 2023. Sju selskaper, inkludert bensinstasjon operatører og de store distributørene Coop og Migros, har satt opp en sponsorforening med dette målet.
Ganske heavy news faktisk.
https://www.tagblatt.ch/newsticker/schweiz/mehrere-unternehmen-wollen-landesweites-wasserstoff-tankstellennetz-ld.1021498
Redigert 21.01.2021 kl 07:40
Du må logge inn for å svare
Dette ble en inneklemt uke grunnet 17. mai, men neste uke kan bli den utløsende uken for NEL. Jeg regner med at alle Nellere bare venter på utløsningen nå ;-))
Redigert 21.01.2021 kl 07:40
Du må logge inn for å svare
Tenker vi vil se et mye et bedre kvartal 2 både på topp -og bunnlinjen i Q2. Grunnen til dette er at selskapet trolig vil levere alle CA-bestillingene i dette kvartalet. Det vil ikke bli net profit, men tapet vil sannsynligvis bli langt mindre enn vi har sett i tidligere kvartaler. Revenue vil også trolig bli betydelig høyere enn i Q1.
Redigert 21.01.2021 kl 07:40
Du må logge inn for å svare
Framtia
18.05.2018 kl 09:45
13490
Hva får dere til å tro at Nel må gjennomføre en emisjon på 400-600mill. for å innfri kontrakt forpliktelsene? (Selskapet kan også lånefinansiere kortsiktig, da de er gjeldsfrie...)Dette fordrer jo at denne kontrakten ikke bringer inntekter, eller...? Vi må kunne tro at selskapet ikke brenner egenkapital for all fremtid...? Jeg tror vi snart ser en positiv bunnlinje...Bare en liten milliard i inntekter nå, så er vi der?
Redigert 21.01.2021 kl 07:40
Du må logge inn for å svare
kaliber
18.05.2018 kl 09:45
13488
At det tar lengre tid enn planlagt er forståelig, bare det ikke er andre årsaker/problemer som stikke kjepper i hjulene for Nikola, finansieringen ikke i boks enda som fører til forsinkelsen. Skal de klare målsettingen, så har både Nikola og Nel dårlig tid!
Redigert 21.01.2021 kl 07:40
Du må logge inn for å svare
P85TMS
18.05.2018 kl 09:40
13509
Takk. Jeg burde sett det..
Redigert 21.01.2021 kl 07:40
Du må logge inn for å svare
Han som skulle ha rundt 1.100.000 aksjer i går fortsetter i dag, og har allerede fått en slump.
Jeg tror det er en person som skriver på HO en sjelden gang.
Jeg tror det er en person som skriver på HO en sjelden gang.
Redigert 21.01.2021 kl 07:40
Du må logge inn for å svare
Det eneste jeg ser etter I NEL nå om dagen er om det har kommet pressemelding til OSE, og den sjekken tar jeg ved 08 - 08:30 tiden. Ellers er det bare å være tåølmodig å følge med på ting som rører seg i hydrogen -og generelt energimarkedet.
Det ser ut til at tålmodigheten skal strekkes litt til, men som nevnt ved tidligere anledninger, så er hver dag en dag nærmere en av de store ordrene.
Det har vist seg hele tiden at ting tar lengre tid enn intensjonene, særlig der hvor myndighetene er inne i bildet, men også der hvor private bedrifter, selskaper, institusjoner og organisasjoner setter sine tidsfrister. Alle disse fristene går langt over tiden, men når de først begynner å materialisere seg, så kommer det flere ting etter hverandre som er ferdig gjæret og klare til å settes i produksjon.
Men som Løkke sier, vi har mer enn nok å gjøre og fabrikken i Herning går for fullt.
Det ser ut til at tålmodigheten skal strekkes litt til, men som nevnt ved tidligere anledninger, så er hver dag en dag nærmere en av de store ordrene.
Det har vist seg hele tiden at ting tar lengre tid enn intensjonene, særlig der hvor myndighetene er inne i bildet, men også der hvor private bedrifter, selskaper, institusjoner og organisasjoner setter sine tidsfrister. Alle disse fristene går langt over tiden, men når de først begynner å materialisere seg, så kommer det flere ting etter hverandre som er ferdig gjæret og klare til å settes i produksjon.
Men som Løkke sier, vi har mer enn nok å gjøre og fabrikken i Herning går for fullt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:40
Du må logge inn for å svare
NEL har stort potensial. Ser fram til at bølgekraft skal produsere hydrogen, der NEL har levert hydrogenløsningene.
Ser mer på ticker GWC (Ocean Energy / General Wave Company).
Ps. Jeg har tjent gode penger på NEL før, sist da jeg hoppa ut like før Spetalen. Da tok jeg innersvingen på han så det sang etter!
:)-
Ser mer på ticker GWC (Ocean Energy / General Wave Company).
Ps. Jeg har tjent gode penger på NEL før, sist da jeg hoppa ut like før Spetalen. Da tok jeg innersvingen på han så det sang etter!
:)-
Redigert 21.01.2021 kl 07:40
Du må logge inn for å svare
Yieldmaker,
Enig.
Tror det kommer en siste og stor emisjon i kjølvannet av neste bestilling fra Nikola. Muligens på 4-600 mill på langt høyere kurs enn idag.
Enig.
Tror det kommer en siste og stor emisjon i kjølvannet av neste bestilling fra Nikola. Muligens på 4-600 mill på langt høyere kurs enn idag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:40
Du må logge inn for å svare
Jeg ser ikke noe negativt om emisjon gjøres i forbindelse med en fusjon eller oppkjøp, teoretisk bør det i et slik tilfelle tilføres større verdier enn det er utvannende.
Ved ekspansjon ved for eksempel bygging av ny fabrikk regner jeg med at det kun skjer ved mottakk av betydelige store ordre som før emisjonen vil tilsi en verdiøkning som langt overstiger den utvannende effekten, og uansett er nye lokaler/fabrikker investeringer som ikke i seg selv betyr at verdier blir tapt.
Ved ekspansjon ved for eksempel bygging av ny fabrikk regner jeg med at det kun skjer ved mottakk av betydelige store ordre som før emisjonen vil tilsi en verdiøkning som langt overstiger den utvannende effekten, og uansett er nye lokaler/fabrikker investeringer som ikke i seg selv betyr at verdier blir tapt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:40
Du må logge inn for å svare
Tror du må lese en gang til.
Stikkordet er aksjekapital.
. Fullmakt til å utstede aksjer
Styrets forslag til vedtak:
Styret gis fullmakt til å øke aksjekapitalen med inntil
NOK 39.948.598,00 gjennom én eller flere
aksjekapitalutvidelser
Fullmakten skal kunne anvendes for følgende formål:
(i) for utstedelse av aksjer i forbindelse med
Selskapets incentivprogram for ansatte; og/eller
(ii) for å gi Selskapet finansiell fleksibilitet, herunder
ved investeringer, oppkjøp og fusjoner.
Så det skulle vel bli inntil 199,742,990 nye aksjer kan de utstede. Det vil si ca. 20% økning fra idag.
Stikkordet er aksjekapital.
. Fullmakt til å utstede aksjer
Styrets forslag til vedtak:
Styret gis fullmakt til å øke aksjekapitalen med inntil
NOK 39.948.598,00 gjennom én eller flere
aksjekapitalutvidelser
Fullmakten skal kunne anvendes for følgende formål:
(i) for utstedelse av aksjer i forbindelse med
Selskapets incentivprogram for ansatte; og/eller
(ii) for å gi Selskapet finansiell fleksibilitet, herunder
ved investeringer, oppkjøp og fusjoner.
Så det skulle vel bli inntil 199,742,990 nye aksjer kan de utstede. Det vil si ca. 20% økning fra idag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:40
Du må logge inn for å svare
P85TMS
17.05.2018 kl 22:06
8722
Etter å ha lest dokumentet fra årsmøtet så syns jeg det er litt betryggende at det gis mulighet til å trykke kun snaue 40 mill nye aksjer.
De kan da hente inn 120mill/NOK på dagens kurs. Det er ca 4% økning i totalen av utestående aksjer.
Hvis de nå visste at de hadde stort kapitalbehov for å ta unna produksjonsøkning osv. så hadde vel denne fullmakten vært større?
Er litt på tynn is her, så setter pris på om noen kan forklare seg saklig dersom det jeg tenker er helt på jordet.
De kan da hente inn 120mill/NOK på dagens kurs. Det er ca 4% økning i totalen av utestående aksjer.
Hvis de nå visste at de hadde stort kapitalbehov for å ta unna produksjonsøkning osv. så hadde vel denne fullmakten vært større?
Er litt på tynn is her, så setter pris på om noen kan forklare seg saklig dersom det jeg tenker er helt på jordet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:40
Du må logge inn for å svare
Jeg lurer på om det ikke er en av gutta på forumet som forsøker å komme inn med >1 mill. aksjer i dag, og jeg tror jeg i så fall vet hvem. Når NEL trykkokeren slipper ut dampen så kommer denne personen, og også mange andre til å tjene en formue på sine aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:40
Du må logge inn for å svare
Oljebris
16.05.2018 kl 13:06
9225
Det er mange som har store planer innen hydrogen.
https://qz.com/1276897/could-clean-hydrogen-power-uks-zero-emissions-future/
https://qz.com/1276897/could-clean-hydrogen-power-uks-zero-emissions-future/
Redigert 21.01.2021 kl 07:40
Du må logge inn for å svare
really
16.05.2018 kl 12:43
9277
Etter å ha lyttet til pengepodden #159 og lest en del er dte ganske tydelig bilde som tegner seg. NEL er en høykostleverandør som har et visst potensiale på grunn av elektrolysekompetansen. Men kapitalen og skalerbarheten er begrenset på grunn av selskapstørrelsen. Kompetansen sitter i få hoder og det konkurransefortrinnet de har kan fort forsvinne om dette tar av og kineserne for alvor blir interessert i hydrogen som energibærer. Eller som de uttrykte det selv, de leter etter en måte å produsere på i Kina uten å måtte gi fra seg kompetansen.
Ut fra hva andre aktører forteller er den eneste sikre metoden å ikke produsere spisskompetanseproduktene i Kina, kun produkter med gårdagens teknologi.
Min konklusjon er at om Hydrogen tar av blir NEL oppkjøpt av en stor aktør i olje, gass eller transport bransjen. Og skulle ikke hydrogen ta av går det mot seigpining av menigheten.
Ut fra hva andre aktører forteller er den eneste sikre metoden å ikke produsere spisskompetanseproduktene i Kina, kun produkter med gårdagens teknologi.
Min konklusjon er at om Hydrogen tar av blir NEL oppkjøpt av en stor aktør i olje, gass eller transport bransjen. Og skulle ikke hydrogen ta av går det mot seigpining av menigheten.
Redigert 21.01.2021 kl 07:40
Du må logge inn for å svare
lobotommy
15.05.2018 kl 00:16
9815
Planet eller ikke,
Synes pengepodden med dypdykk i NEL, som omtalt tidligere i denne og andre tråder, svarte klart og godt på alle disse spørsmålene ready stiller.
For eksempel prøver firmaet å få inn en viss andel up-front før de i det hele tatt bestiller materialer for produksjon.
Anbefaler et kjapt søk i favoritt podcast-avspiller etter pengepodden #159 for dem som ikke har fått den med seg
Synes pengepodden med dypdykk i NEL, som omtalt tidligere i denne og andre tråder, svarte klart og godt på alle disse spørsmålene ready stiller.
For eksempel prøver firmaet å få inn en viss andel up-front før de i det hele tatt bestiller materialer for produksjon.
Anbefaler et kjapt søk i favoritt podcast-avspiller etter pengepodden #159 for dem som ikke har fått den med seg
Redigert 21.01.2021 kl 07:40
Du må logge inn for å svare
Framtia
14.05.2018 kl 22:26
10064
Jeg gjentar at det dukker opp spesielle mennesker på HO ved jevne mellomrom...Hvilken planet datt Really fra!??
Redigert 21.01.2021 kl 07:40
Du må logge inn for å svare