FUNCOM Tencent takes 29% and Game Investors will follow!!

Slettet bruker
FUNCOM 30.09.2019 kl 22:18 405

Jeg lovde å skulle gjøre en grundig analyse av Funcom å dele i dag, men jeg har ikke fått tid og det er for mye annet på plakaten til at jeg får tid før helgen. Men la meg nevne noen få holdepunkt og minne deg på om hvorfor Funcom vil koste over 30 per aksje ved utgangen av 2019.

Funcom har omsetning på ikke lang unna 300 mill NOK i året, men er likevel priset med en marketcap bare 4 ganger høyere. EV/EBITDA er bare på 5 mens EV/EBITDA for et vekstselskap typisk sett burde være i range 11 til 15. FUNCOM er råbillig. Derfor har jeg nå kjøpt mange hundre tusen aksjer i FUNCOM. I dag kom altså Tencent, verdens største gaming selskap som er rågod på å plukke vekst aksjer inn og kjøpte 29% av aksjene til 15.75 per aksje. Dette er ikke bare en validering av det fundamentale og det jeg har sagt hele tiden, men er også en vanvittig mulighet. FUNCOM vil få de beste dealene med de beste dritubutørene som EPIC, STEAM og PS4 i tiden fremover. Funcom vil få access til Kina markedet som aldri før og Funcom vil få muskler i ryggen for når de skal lansere sin storsatsninger i 2020 og ikke minst DUNE i 2021.

Reisen starter nå. Mange står uten aksjer, jeg kan bare råde dere til å kjøpe inn. Er du ikke giret så vil jeg råde deg til det. Jeg begynte å kjøpe mer i dag, men sent. Jeg skal ha mye i morgen for nå skal jeg sitte med mer FUNCOM aksjer enn det som sunt er ut Q1 2020. Aksjen vil korrigere hardt opp.

Min anbefaling er Kjøp. Kommer tilbake med analyse i høstferien. Lykke til og tune in!