NEL: Torsdag 31 Oktober 2019

rogneveien
NEL 01.10.2019 kl 08:17 99968

God morgen.
Da starter vi etter ønske fra en del en ny tråd på Oktober mnd. Den tråden vi har hatt gående en stund nå har hatt stor interesse og har blitt flittig besøkt og mange fine meningsutvekslinger har blitt debattert i en fin tone. Den har også vært ganske ren. Det har ikke vært mye støy på den tråden. Det er enkelte personer som har vært inne og tulla litt, men gjennomgående har det vært en konstruktiv tråd. Håper at oktobertråden kan bli i samme gate.

Så er det spennende å se hva Oktober bringer av sorger og gleder. Det er vel på overtid og vel så det når det gjelder både Nikola og åpningen av de norske stasjonene etter det smellet vi hadde i Sandvika. Jeg er også spent på om det kommer inn noen ytterlige overraskelser som kan drive kursen mot nye høyder. (Eller mot de store dybder) med NEL vet man aldrig.

Kursen i dag 1 Okt 2019 er 8,325,- før børsåpning. Vi noterer oss det og ser tilbake når november kommer.

Prøver meg på en råtipping 1november står vi i 9,60...😎👌

Jeg skal prøve å oppdater datoer etterhvert som dagene skrider frem.

Løkke til med denne mnd. 🤜💪💎💲💲
Redigert 21.01.2021 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
rogneveien
11.10.2019 kl 08:29 8042

Oppvigår, slike ting du nevner her føler jeg begynner å gå litt utenfor mine stakkars evner både til å forså og til å påvirke. Mulig du har rett, men tror det er andre krefter som styrer slike ting. Tor vi har liten eller ingen påvirkning på slikt. Hydrogen eller ikke.

Ha en fin dag
Løkke til.
oppvigår
11.10.2019 kl 11:51 7876

Dette er ikke så vanskelig å forstå. Vi ser Nordlyset, og har erfart hva det kan gjøre. De fleste har akseptert at de forandringene vi ser i klima, er menneske skapt. Forskerne har laget flere moduller, som de baserer sin forskning på, når det gjelder økning av temperaturen på jorda.
Det som kanskje er noe merkelig er at vi får ikke vite om nordlyset påvirkning av det som skjer i forandring på vår klode. Vi vet at nordlyset har vært mye mer aktiv fra 1989. Det går elektriske strømmer i nordlyset, og disse når jordkloden. Dette påvirker navigasjon og kan ødelegge elektriske installasjoner.
https://www.nrk.no/nordland/nordlyset-slo-ut-kompassnaler-over-hele-nord-norge-1.12000223
-I 1859 var forrige superstorm fra sola. Gjorde stor skade.
-I 1989 ble provinsen Québec i Canada rammet. Regionen ble uten strøm i fire timer, noe som fikk store følger for blant annet helsevesenet.
-I 2003 mistet Malmø strømmen som følge av at romvær, som tok knekken på en transformator. Strømmen var bare borte i 24 timer.
-En oljeboring utenfor norskekysten måtte stanses fordi alt av navigasjonsutstyr gikk ned.
-Nordlys sliter kraftig på kraftnettet.

Hvis det verste skjer, så blir spørsmålet mitt om hva som er det beste å satse på. Hydrogen eller batterier?
Slår ut alt
- Solstormen dytter på jordens magnetfelt, noe som genererer strøm i alle lange metallgjenstander, forklarer Brekke.
Tognett, oljeledninger, strømnett, TV-signaler, navigasjonssystemer og satellitter vil bli rammet. De enorme energistrømmene vil smelte transformatorer over hele den nordlige halvkule som vil ta måneder eller år å skifte ut, hvis New Scientist sitt scenario slår til.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7Eqa4/frykter-solstorm-kan-ta-knekken-paa-europa

Som du ser, er det ikke vanskelig og forstå. Etter hendelsen, så vil vårt valg av hydrogen eller batterier være viktig.
Vil elbilene bli ødelagt? Hydrogenbilene? Industrien? Hvordan vil vårt samfunn takle dette?
Redigert 11.10.2019 kl 11:59 Du må logge inn for å svare
oppvigår
13.10.2019 kl 00:37 7505

Her gikk det stilt for seg. Merkelig at det ikke ble like mye oppstyr som i Sandvika. Her var det flaks at brannmannskapene var oppe på dekk, da eksplosjonen i batterirommet kom. Dette kunne endt med en tragedie.
Rart ikke xyz var på farten, og ville forby batterier i båter!
Slettet bruker
13.10.2019 kl 06:16 7450

Vi får se om någon professor nu vill forby batterier. Norges mest prominente professor vill forby h2, men det ville han langt innan sandvika.

Sandvika var meget kraftig explosion, der airbags aktiverades og der stationer er stengt 5 månad senare.

Det begynner bli latterlig og flere enn mig av aksjonaererna burde be ledelsen om svar.
Keirax
13.10.2019 kl 08:05 7418

Det som begynner å bli latterlig, og for så vidt har vært det lenge, er at du, med alle dine dommedagsprofetier, løgner, fantasier og konspirasjoner, fortsatt er aksjonær. Hva slags personlige vurderinger legger du da til grunn for ikke å kjøpe/eie aksjer i et selskap.
Nikko
13.10.2019 kl 09:00 7395

Keirax,
Vedkommende er en forumklovn som har "bidratt" med sine mer eller mindre absurde innlegg i en årrekke. Til å begynne med kalte han seg "Karlsson". Dengang klarte han flere ganger å bli utstengt. Deretter byttet han nick til "Larsson". Etter at han hadde blitt utestengt igjen, byttet han nick til "Larsson jr.". Deretter byttet han nick til "Hildur NOK" for senere å oppstå som InvestorXYZ.

Han har ofte påstått at han er aksjonær i Nel, men det er nok like mye tulliball som det andre han skriver.

Jeg tror dessverre vi aldri blir kvitt denne fyren, så det beste er nok å ignorere han fullstendig.

Redigert 13.10.2019 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
royroy
13.10.2019 kl 09:08 7378

Hva tenker du om at stasjonene er stengt, @Nikko?
Nikko
13.10.2019 kl 09:23 7423

Hva jeg tenker? De fleste har vel fått med seg hva som hendte. Alle former for drivstoff er farlig dersom det ikke håndteres riktig. Det brenner og eksploderer tusenvis av bensinstasjoner over hele verden. Batterier tar også fyr. Nå sist på ei ferje. Tenk om ikke mannskapet hadde oppdaget det i tide? Da kunne det ført til en katastrofe med mange ofre!
Jeg vil være mye mer engstelig for ei ren batteriferje med en kjempestor batteripakke. Tenk om det tar fyr i den?

https://www.nrk.no/hordaland/brann-pa-ferje-i-sunnhordland-1.14737982

Eksplosjonen på Kjørbo er som en dump i veien å regne for innfasingen av hydrogen.

Under OL i Tokyo neste år vil det bli stor fokus på hydrogen som framtidens energilagring. Da vil hydrogensatsingen virkelig ta av. Sann mine ord!
https://www.hydrogen.no/hva-skjer/aktuelt/topplaget-innen-hydrogen-og-brenselsceller-samlet-i-tokyo

Det ville forundre meg mer om innfasingen av hydrogen gikk helt knirkefritt...
Redigert 13.10.2019 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
oppvigår
13.10.2019 kl 11:28 7497

Dette svaret du kommer med, beviser at du er lite seriøs. Du er her bare for å ha det morsomt. Har opplevd flere av din type, og det går ikke å bli sint på deres naivitet.
Fokus her var på batterier, men du vrir det over på hydrogen. Når man ikke skjønner at her var det rett og slett bare flaks at det ikke gikk menneskeliv, så bør man holde kjeft. Hadde du vært seriøs, så ville du kanskje stilt spørsmål om batterier er så trygt å satse på i det maritime.
Som voksen ser man alvoret, men som barn/ naiv kan man ha problemer å forstå dette.

Når det gjelder at stasjoner er stengt enda, så må man legge skylden på byråkratiet i diverse etater, som gjerne kunne ha vært mer effektiv. Eller er det krefter som jobber for å boikotte hydrogen??? Når man ser på den fanatiske satsingen på batterier, så blir jeg ikke forbauset om så er tilfelle.
Kanskje tiden er inne for at våre myndigheter ser på om det er forsvarlig å satse så stort på batterier, når man allerede nå er advart om at stoffer som brukes i batteriene, om noen tiår tar slutt. Ser man ikke alvoret i dette?

Alvoret i dette?? Myndighetene er veldig opptatt av at vi må ikke bruke for mye av oljefondet. Vi må la det være noe til våre etterkommere sier de. Dette blir for dumt, når man ikke er villig til å se at den uforsvarlige bruken av våre resurser til batteriene vil få store konsekvenser for våre etterkommere.

Vi har tapt flere milliarder på avgift fritak på elbiler i satsingen på klimatiltak. Disse tiltakene har så godt som ingen betydning for klima, men har betydd noe for forurensningen i byene. Disse milliardene, og det er ikke lite penger det er snakk om, kunne ha vært brukt på:
-Utdanning av flere sykepleiere som det vil være stor mangel på i årene fremover.
-Eldreomsorgen får det den trenger, til å gi dem, som har bygd opp vårt land, og gitt oss de muligheter vi har i dag, en verdig alderdom.
-Få slutt på fattigdommen i vårt land, som både de røde og blå ikke har klart å få slutt på.
-Et helsevesen som fungerer for hele vår kropp, og ikke bare deler av den.
-At de som skal gi oss trygghet, får de resurser de trenger til å gjøre den jobben.
-Flere områder trenger disse pengene. Det komiske i dette er at de fleste som har kjøpt disse bilene, har ikke kjøpt dem for å redde klima og miljøet. Det er andre grunner, som enhver kan danne seg en mening om.
Myndighetene bruker avgiftsfritakene som en gulrot. Dette medfører at denne gulroten stjeler resurser fra livsviktige områder. Mange godt bemidlede gnir seg i hendene for denne gulroten.
Ser man litt mer seriøst på denne gulroten, som vi kaller det, så vitner det om feige politikere som ikke tørr å sette staven ned. Hvis man er så sikker på at elbilen har noe innvirkning på klima og miljø, så skulle det være enkelt å fatte en beslutning. Som et bevis på at de er feige, så trenger vi bare å se tilbake på 70-tallet. Da vi ikke fikk lov å kjøre bil i noen helger pga oljekrisen.
Får håpe at det snart blir slutt på denne sløsingen, og at våre myndigheter får nok mot til å fjerne denne gulroten, som egentlig gagner de som har nok fra før.
Håper at du InvestorXYZ skjønner dette!
Redigert 13.10.2019 kl 11:33 Du må logge inn for å svare
MrPutter
13.10.2019 kl 11:45 7474

H2 tog i Norge likevel?

https://www.telen.no/hydrogentog/nel-notodden/nyhet/nel-skal-lage-hydrogentog/s/5-75-329070?fbclid=IwAR1CjhgwQrw8YfAXoMAnJXcVmSX62O0tkVWDWQqbjnGuDSkkTe6-w2XHNPE

Jeg får dessverre ikke delt innhold, men har lest hva som står i saken og kan bekrefte at siste ord ikke er sagt i denne saken selv om det kunne virke slik i sist uke...

MrPutter


Slettet bruker
13.10.2019 kl 15:49 7336

Fokus i tråden er nel, nån vred det mot batteriexplosion, jeg vred tilbaka til nel, men batteriexplosionen är intressant

Og det de sier at alla drivstoft er farlig, det er riktig.

Men nå sitter vi i en helt speciel situation her det nels samtlige stasjoner er stengt 5 månader efter explosion, til tross nel sa business as usual efter tre dagar.

Når skal dere reagera? Hvis stationer ikke öppnat innan 15 november tex?

Dere pratar om miljardvinster og världsherravälde, men faktum er att nel ikke kan avsluta ett enda prosjekt og okke kan hålla igång sina 3 egna stasjoner ens?

Hvis nel er så dålig menet jeg att allt av hydrogennytt som dere presenterae generellt för hydrogen er ointressant

Sedan nel savner kompetens til at, i nämnd ordning; konstruera, leverera installera og fakturera.


Redigert 13.10.2019 kl 15:51 Du må logge inn for å svare
Nikko
13.10.2019 kl 15:56 7322

Vil koste rundt 20 millionar å reparere batteriferja etter brannen
Heile bildekket bula ut etter at batterirommet på ei ferje i Sunnhordland eksploderte. Den første brannen i ei batteriferje i Noreg kan få konsekvensar for korleis nye ferjer blir bygd.

https://www.nrk.no/hordaland/vil-koste-rundt-20-millionar-a-reparere-batteriferja-etter-brannen-1.14740587

Nå bør alle batteriferger tas ut av drift.
oppvigår
13.10.2019 kl 17:06 7325

La merke til denne:
Førebels er det ikkje dukka opp informasjon som gjer at Sjøfartsdirektoratet sender ut varsel om strakstiltak på batteriferjer i Noreg.

– Vi vil skaffe informasjon om hendinga og batteriteknologien som er brukt på denne ferja, slik at det kan følgast opp mot liknande anlegg på andre fartøy, seier direktør Cecilie Daae i DSB.

Hva i all verden er det som skjer??? Da hendelsen med hydrogenstasjonen i Sandvika skjedde ble det reagert straks, og de ansvarlige etater har ikke klart å få avklart problemstillingen, slik at stasjonene blir åpnet.
Stiller et stort spørsmål ved denne avgjørelsen til Sjøfartsdirektoratet og DSB. Vi snakker om en eksplosjon som kunne tatt livet av flere mennesker, men pga flaks, så gikk det bra. I tillegg er det snakk om skade for mer enn 20 millioner, og 12 brannmenn måtte til sykehus, pga frykt for eksponering av den farlege gassen flussyre
Når vi ser denne forskjellen på å behandle alvorlige hendelser, så må man stille seg spørsmålet om det er krefter som jobber for batterier, og mot hydrogen.
Slettet bruker
13.10.2019 kl 20:45 7168

Her er Inspeksjonsbeviset som hydrogenisk har for stasjonen i hövik.

https://hydrogenisk.no/2019/09/inspeksjonsbevis-mottatt-dialog-med-dsb-pagar/

Med den på plass er de nå i diskussion med DSB for at få öppna.

Vet vi om NEL/Uno-x har detta certifikat för stasjonen i Sandvika?

OZZY
13.10.2019 kl 23:35 7011

forby rene batteripakker på båter. innfør Hydrogen omgående. bygg om båten til hydrogendrift.
rogneveien
14.10.2019 kl 08:01 6891

God morgen.
Dette kan bli en spennende uke. Det nærmer seg q3 med stormskritt og Løkke har ikke levert noe som helst av kontrakter på inntekter som er verdt å løfte øyenbryna for. Vi får håpe at han kommer med noen godbiter om ikke så altfor lenge. Dette som er nå er kun utgifter og hull i pengesekken

Ha en fin dag og Løkke til.
Flaksmåmanha
14.10.2019 kl 09:44 6603

God morgen.
Vi er vel overmoden for litt nyheter nå,, føles som det har vært fellesferie litt for lenge nå :)
Hvilken dato er Q3 ?
Tanco
14.10.2019 kl 10:07 6513

Vi venter på Nikola og videre utbygging i USA, og det kommer.
Vel så viktig er Europa og Nikolas tree med lansering her .
Som Trevor v/Nikola utaler det kan skje raskt.
Nikolas samarbeidsparnere drar lasset ilag se Nel og CNH Industri/Iveco utalerpå møte den10.09.19 se link
https://t.co/QNXj4GywvT?amp=1
Hydrogenindustien er klar til å " scale up and bring down the cost"
Hydrogen er fremtiden. NEL, HYON, GREENSTAT, og NIKOLA m/ partnere.
Og vi skal ikke glemme de andre aktørene i markede, alle er inovative og bringer H2 og LH2 framover
Sørøya
14.10.2019 kl 12:41 6286

Da denne tråden ble startet 1 Okt. var kursen 8,325, nå 2 uker senere ligger vi å vaker rundt 7,40.
Det er fullstendig nyhetstørke fra NEL også om situasjonen i Sandvika. Dette står i grell kontrast til nyhetsoppdateringen de la opp til rett etter hendelsen.
NEL har riktignok fått et tilskudd fra Enova til å se på ny produksjonslinje på Herøya, men bortsett fra det er det lite nyheter. Fra Nikola er det også begrenset med nyheter til tross for varslet nyhetsflom. Alstom tester og selger hydrogentog, både i Tyskland og nå sist til Frankrike, men tydeligvis uten NEL så langt, til tross for at det tidligere ble meldt at NEL var deres foretrukne partner. NEL er deltaker på de fleste hydrogenkonferanser, men uten andre resultater enn noen twittermeldinger om god stemning. Sorry, men dette er ikke godt nok. Det hjelper lite å slå seg på brystet å hevde at vi er verdens ledene selskap på ren hydrogenteknologi når Thyssen, Linde, Siemens, Air Liquide og andre kommer i siget. Tviler ikke på at Løkke jobber hardt, men etterhvert vil nå kravet stadig bli større om at Løkke må levere signerte kontrakter. At vi skal nå 9,60 innen 1. november tviler jeg på. Muligens vil falle begrenses ved at shorterne etterhvert dekker seg inn. Etterhvert blir det stadig flere andre investeringsalternativer som virker mer attraktive enn NEL.
Slettet bruker
14.10.2019 kl 12:46 6268

Du er faen meg litt av ein mongo smurf. Nå har du holdt på med løgner omhvor bra du traff bunnen i nas. Når den falt ja da må duprøve løgnene dine på andre tråder. Makan til suppe hue skal en lete lenge etter
rogneveien
14.10.2019 kl 15:16 6056

Ja, dette er ikke oppløftende akkurat, enig i det Sørøya, men hva gjør vi? Jo vi sitter å venter og håper. Hvor fører det? Aner ikke. Kanskje man burde rømme skuta og ta gevinsten før alt er borte. Enig i at 9,60 er langt borte for øyeblikket. Men det kan gå fort dit om Løkke leverer noe.

Ha en fin dag.

Løkke til.
Redigert 14.10.2019 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
oppvigår
14.10.2019 kl 15:29 6069

14.oktober i dag, og det er meget stille. Hvor blir det av nyhetene fra Nikola, som skulle komme i oktober? Løkke og Simonsen kunne gjerne ha kommet med en liten brifing ovenfor oss aksjonærer. Hadde vært flott for pleien av tålmodigheten!
rogneveien
14.10.2019 kl 15:35 6063

Det som er litt skummelt er hvis noen av de store mister tålmodigheten og begynner å selge, da er vi ille ute. Eller også om det nå kommer et innsidesalg, eller emisjon. Vi sitter helt kalrt på en aldrig så liten bombe, det må vi bare innse, men andre veien er det kort vei til kroner 10,- vet da katta hva man bør eller skal. Men helt klart, dette tærer på humøret og tålamoden.

Løkke til.
Sørøya
14.10.2019 kl 16:47 5911

State Street Bank and Trust Comp solgte seg ut av top 20 lista i forrige uke. Muligens var det de som fortsatte nedsalget idag. Ikke noe spesielt godt tegn.
Det har det siste året stadig vært skrevet om 20 - 30 triggere. Kun et lite fåtall er innfridd eller bare delvis innfridd.
Selv om hovedstrategien min for tiden er hold eller svakt kjøp så er det klart grenser der jeg kommer til å dumpe større poster for å sikre at jeg uansett vil sitte igjen med en fornuftig gevinst for de årene jeg har fulgt NEL og Diagenic. Men skulle gjerne sett hva Løkke har og si på 3Q først.

Nikola har tidligere varslet nyheter i oktober/november, men de pleier alltid å hausse opp stemningen i god tid før de slipper større nyheter. Foreløpig er det taust fra Nikola også.
Redigert 14.10.2019 kl 16:51 Du må logge inn for å svare
rogneveien
14.10.2019 kl 18:16 5726

Tenker samme Sørøya, jeg kommer ikke til å sitte å se på at alt forsvinner. Vi er ganske nær min grense nå. Jeg kan realisere godt over 100% gevinst enda, men jeg gir ikke bort så veldig mye mer. Da får det heller bli surt om de smeller opp etter at jeg selger, noe de sikkert gjør.
Rolfbruun hva sier du til dette, kunne vært interessant å høre dine synspunkter. Er det fortsatt hard and long?

Løkke til.
oophus
14.10.2019 kl 18:22 5735

Da håper jeg dere selger for å gå inn i noe tilsvarende. Det å selge hydrogen-relaterte aksjer totalt nå idag er greit håpløst.
Slettet bruker
14.10.2019 kl 19:28 5629

under Note 7 i q2-rapporten leser vi;

The provision of estimated cost, net of estimated insurance coverage, of NOK 35.0 million related to the Kjørbo incident includes cost related to investigations, stations inspections and retrofit, site clean-up, station replacement and other non-recurring costs. The extent of insurance coverage and other issues will impact the final costs.


Her får vi lite mer info om vad de 35 miljoner som er avsatt dekker. Som vi ser så dekker det nog ikke kostnad for det generelle sikkerhets-lyft som NEL trenger. Ei heller kostnad for tapte orders grunnet Kjörbo, goodwill. Og de er også usikker om forsikringens dekkning.

Kan det vara så at försäkringsbolaget, er det Gjenigsidige?, avventer politiutredningen? Og hvis det sies at NEL farit med uaktsamhet, då faller forsikringen bort. Det er lite av en bombe og vi kan fort vara på talet 150 miljoner NOK.
Redigert 14.10.2019 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
OZZY
14.10.2019 kl 20:08 5549

fra TU nå idag.

Ny DSB-rapport etter hydrogeneksplosjonen i Sandvika hevder anlegget aldri ble testet ordentlig

Nel Hydrogen er uenige med direktoratet: – Vi følger internasjonal praksis.

Hva blir resultatet. Hvor mange avbestillinger fikk de pga dette ? Hvor mange ordre fikk de IKKE pga dette. Får de forsikringspenger eller ikke. Heeeeeeeeelt stille fra Nel ledelsen. Hvorfor ? Hvorfor ? Hvorfor ? Hva skjeera

HVER SÅ SNILL. SNAKK MED OSS AKSJEEIERE !
Redigert 14.10.2019 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2019 kl 20:10 5649

Virker som om det begynner å bli litt ampert blant nellerne nå gitt.
Dere må være sterk i trua.
Sørøya
14.10.2019 kl 20:33 5594

Det som gjør at jeg ikke har solgt meg vesentlig ned er at det har vært ekstraordinært store svingninger den siste tiden uten at det har vært nyheter av noe slag.
Til tross for alle ballene som Løkke har kastet opp i luften og som fremdeles ikke er tatt ned som konkrete kontrakter så har heller ikke NEL kommet med noen form for " Profit Warning". Jeg ville tro Løkke holder seg til børsregelementet etter en ganske alvorlig ripe i lakken tidligere i år.
Ellers ser det ut som NEL snur opp på Tradegate etter å ha touched nedpå 50 dagers glidende gjennomsnitt for andre gang på kort tid.
Slettet bruker
14.10.2019 kl 20:36 5595

ojoj, nesten så man vil betala 1990 kr for at lese artikeln. Stålplatter blev kastet ut på E18 alltså? Og en massa om dessa airbags.

Å andra sidan; gjort er gjort. At det ikke var testat har vi ju vetat. Fokus må vel vara framåt. Har NEL fått stasjonen godkjend fra DSB som hydrogenisk har med sin stasjon på hövik?

https://hydrogenisk.no/2019/09/inspeksjonsbevis-mottatt-dialog-med-dsb-pagar/

Det er det som er viktigt nå
Slettet bruker
14.10.2019 kl 20:39 5581

vad er nel sitt problem på ett djupt plan tenker jeg.

De sier at Kina ikke burde bruka den krånglige asiatiske standard fordi den er krånglig.

Og de blir uenig med DSB. Vet ikke helt vem DSB er men jo, det er ; Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap", det er vel en viktig myndighet.

Men NEL sier de vet bettre enn DSB

Efter at deras stasjon flugit i luften så sier de at de vet bettre enn DSB

Veldig rar tillnermelse fra NEL nå om dagen. Her må ledelse skiftas skyndsamt
Redigert 14.10.2019 kl 20:42 Du må logge inn for å svare
Sørøya
14.10.2019 kl 20:46 5623

OZZY
Enig!
Hva f...... er internasjonal praksis? Har vi ikke norske spesifikasjoner og regelverk? Vet ikke Løkke om DSB?
Har NEL vært så høye på seg selv at de kommer på kant med direktoratet. Artikkelen i TU reiser alvorlige problemstillinger som Løkke bør få lagt døde så fort som mulig. Er ikke regelverket fulgt utvikler dette seg fort til en politisak. Da er det ikke lurt å ha tiet om informasjon som burde ha tilflytt markedet.
Slettet bruker
14.10.2019 kl 20:52 5719

Det er helt greit at man folgt internatsjonel praxis til nå då h2 er relativt nytt.

Men att man utfordrar dsb i frågan efter sandvika er dumt. Kan gott hända nel har rett. Men inför kunder, og partners, uno-x tex, måste framstå dumt. Jag kan ikke förstå at nel velger den veien
MrPutter
14.10.2019 kl 21:01 5681

NEL med markedets første PEM elektrolysør uten det edle og sjeldne metallet platina. Dette senker produksjonsprisen på H2

https://fuelcellsworks.com/news/cheaper-catalyst-can-generate-hydrogen-in-a-commercial-device/

Dette er positive nyheter som bør gi et konkurransefortrinn

MrPutter
Redigert 14.10.2019 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Framtia
14.10.2019 kl 21:11 5670

Eneste som mangler nå for å lage et komplett sirkus, er at du publiserer et intervju med de som ble "sprengt i filler"! Du er fan ikke sann!
Shinkage
14.10.2019 kl 21:32 5687

Ja, det stemmer jo - XYZ sa jo at han hadde fått tillatelse fra en av "airbag-ofrene" om å publisere deres traumatiske skrekkhistorie. Hvor ble det av den egentlig?