NEL: Torsdag 31 Oktober 2019

God morgen.
Da starter vi etter ønske fra en del en ny tråd på Oktober mnd. Den tråden vi har hatt gående en stund nå har hatt stor interesse og har blitt flittig besøkt og mange fine meningsutvekslinger har blitt debattert i en fin tone. Den har også vært ganske ren. Det har ikke vært mye støy på den tråden. Det er enkelte personer som har vært inne og tulla litt, men gjennomgående har det vært en konstruktiv tråd. Håper at oktobertråden kan bli i samme gate.

Så er det spennende å se hva Oktober bringer av sorger og gleder. Det er vel på overtid og vel så det når det gjelder både Nikola og åpningen av de norske stasjonene etter det smellet vi hadde i Sandvika. Jeg er også spent på om det kommer inn noen ytterlige overraskelser som kan drive kursen mot nye høyder. (Eller mot de store dybder) med NEL vet man aldrig.

Kursen i dag 1 Okt 2019 er 8,325,- før børsåpning. Vi noterer oss det og ser tilbake når november kommer.

Prøver meg på en råtipping 1november står vi i 9,60...😎👌

Jeg skal prøve å oppdater datoer etterhvert som dagene skrider frem.

Løkke til med denne mnd. 🤜💪💎💲💲
Redigert 31.10.2019 kl 07:56 Du må logge inn for å svare

Sida 13; håll till godo.

Kan det vara at nikola neste uke presenterar bedre ytelse på de batteridrivna versioner? Og ökar andelen hel-batteriska bilar fra 25 til 60% ? I lyset av de sikkerhetsmanglemang vi opplevt med hydrogen.

Og at andelen batteri i deras hybrider ökar til 90%.

Og at hydrogenet brukas som en rangeextender i yttersta nödfall om man glemt ladda batteriet. Muligen brukar de myfcs lösning med tillverkning av h2 ombord momentant.

Må komma vekk fra detta risiko-opplegget med stasjoner.

Nei, jeg minns nå, og må legga till; nel har installerat stasjonerna sen i februari og de er fortsatt ur funksjon.
Redigert 31.10.2019 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
Noni
31.10.2019 kl 17:00 1393

Ingen er ubetydelig. Alle mennesker har verdi for seg selv, for familie, kjæreste og venner. Det må vi verne om, og spre utover, slik at de vi omgåes føler seg verdsatt
og betydningsfull for sine nærmeste.
Framtia
31.10.2019 kl 17:06 1365

Han er muligens betydningsfull for sine nærmeste, når han er tilgjengelig og ikke opptatt med å spre usannheter om Nel, noe han gjør titt og ofte! Her på Forumet er han fremdeles en klovn og har forøvrig lagt opp til det selv! Skulle han mot formodning ikke ha forutsetning til å forstå bedre, ber jeg om unnskyldning...

Even bigger than Nikola World 2019 sier Milton. Om det skulle være større prosent med batteri, så er det ikke så stort. Kommer de med noe nytt produkt?

Ja så kan det vara. Kanske en personbil? På batteri eller hydrogen. Kan også vara en MC eller moped. Det kan også vara at de breddar ordentligt till mobiltelefoner eller datorer.
OZZY
31.10.2019 kl 21:17 931

ja Sofa....da dukker dette opp igjen som vi har diskutert SÅ mange mange mange ganger tidligere. JEEESP
oophus
01.11.2019 kl 09:47 507

Sofiafilosof: Jeg vet ikke om du er klar over det, men den teknologien der er perfekt for brenselsceller og hybride hydrogen-produkter. En brenselcelle produserer som sagt varme. Om man kan bruke den varmen for å få batteriet opp i 60 grader før hurtiglading, så har man svaret på en bil med god rekkevidde. Ikke bare kan du fylle hydrogenet på 10 minutter, men du kan lade batteriet på 10 minutter også? Snakk om den mest perfekte Nikola lastebilen som uansett har 320 kWh batteripakker i seg.

For hvordan ser det ut om du må bruke batteriets energilager for å produsere 60 grader i hele batteripakken på en BEV produkt?

Beklager, men du viser en teknologi som viser vei for FCEV's. Ikke BEV's.