Tomra demonstrates long-term commitment to the UK

Jagborisverige
TOM 01.10.2019 kl 08:31 1157

TOMRA has opened its brand-new UK facility, TOMRA House, on the outskirts of Leicester in the East Midlands. The 1,800 sq feet double-storey facility has been designed as a Centre of Excellence for service provision to TOMRA’s customers across the group’s TOMRA Sorting Solutions and TOMRA Collection Solutions businesses. It represents a significant investment and demonstrates TOMRA’s long-term commitment to the recycling industry in the UK and Ireland.

https://hub-4.com/news/tomra-demonstrates-long-term-commitment-to-the-uk-with-the-opening-of-new-service-centre-of-excellence
Redigert 19.01.2021 kl 01:58 Du må logge inn for å svare
KanonBra5
02.10.2019 kl 07:21 837

Blir spennende å se hva som skjer i India i dag. Tipper resirkulering av plast får mye oppmerksomhet ;-)

Investor
Silverfeather
01.10.2019 kl 19:52 923

Kjenner jeg blir litt urolig på dine vegne. - Hva mener du med at du ikke "har råd"? til å sitte på aksjen?

Er jo ikke akkuratt rule #1 men kan ikke være langt unna - ikke invester i aksjer, og fonds, om du "trenger" pengene.

Dvs - du MÅ ha mulighet, til å være litt tålmodig fra tid til annen. Om du ikke har dette, vil du begynne å realisere helt unødvendige tap..

Tomra klatret mer eller mindre uavbrutt fra nyttår, frem til rundt 20 Juni. - ikke velig rart at aksjen tar en pause, og puster litt etter et sånt løp.

På lang sikt er det jo liten tvil om at Tomra har flere strålende år fremfor seg. På kort sikt? Tja - hvem kan si? - Ingen. Ingen kan fortelle deg hva du ønsker å høre - hva som med sikkerhet skal skje på kort sikt.

Er du "heldig", så blir du reddet av Ghandi i morgen =)
Rufuss07
01.10.2019 kl 17:33 980

Nei, dessverre. Tomra er nok avhengig av en stabil verdensøkonomi og den kommer neppe med det første. Hjelper ikke med gode politiske vedtak og forsetter.
Kommentatoren
01.10.2019 kl 12:29 1053

Veldig overbevisende strategi av Tomra dette da! Strategi for unngå forretningsmessige problemer i UK pga Brexit, og så tror jeg nesten ikke mine egne øyne når jeg leser at Tomra har 80% markedsandel i UK innen teknologi for sensorbasert sortering! Fantastisk! Eller skal vi kanskje si "breathtaking" for å holde på øyriket... :)



Brian Gist, Head of TOMRA UK, comments: “Almost every UK waste and recycling facility uses equipment that has been imported into the UK and it’s highly likely that the supply of spare parts for these plants will be affected by Brexit. That’s why we have taken steps to address this threat by investing in vastly improved storage facilities from where spare parts can immediately be delivered to customers rather than being slowed down when being imported from other countries.

“The opening of TOMRA House has been welcomed with open arms by our customers as they recognise the importance of having quick access to replacement parts to keep their plants working at optimal performance. Moving forward, thanks to our continued investment in this key market for TOMRA Sorting – we now supply 80% of the UK’s sensor-based sorting equipment – we are in a much stronger position to offer customers industry-leading service, faster access to spare parts and unrivalled engineering support.”

(link i trådstart)
Redigert 01.10.2019 kl 12:33 Du må logge inn for å svare
Dikteren
01.10.2019 kl 10:31 1111

De gode nyhetene kommer som perler på ei snor, mens kursen faller og faller - og faller.. Kommer det flere gode nyheter nå, så har jeg ikke råd til å sitte på denne super-aksjen.

Finnes det noen som helst indikasjon på at kursfallet etter hvert vil roe seg?
Redigert 01.10.2019 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
KanonBra5
01.10.2019 kl 10:24 1120

Godt å se at TOMRA som alltid er i forkant av eventuelle hendelser.

Investor