NAS:--- DnB og kursmål på NOK 60,- pr aksje
Vi venter at en lav vekst i det samlede nordiske tilbudet vil kunne bidra til en positiv yieldutvikling både for september, for Q3 og for Q4.
Mens vi for september venter en yieldvekst på 8% år/år venter vi en samlet yieldvekst på 4.3% år/år for Q3.
Inkludert effekter av kostnadsprogrammet, kostnader relatert til Max 737-situasjonen og utviklingen i drivstoffprisene estimerer vi likevel en EBIT for Q3 på NOK 2.5 mrd, hvilket er rundt 12% lavere enn konsensus.
Selskapet legger frem Q3-rapporten den 24. oktober.
DNB Markets har i forbindelse med oppdrag ved tilretteleggingen av selskapets nylige obligasjonslån vært forhindret fra å ha en anbefaling på Norwegian i en periode, men vi gjenopptar fra i dag dekningen med en kjøpsanbefaling og et kursmål på NOK 60 pr aksje. Kursen stengte i går på NOK 36 pr aksje».
Mens vi for september venter en yieldvekst på 8% år/år venter vi en samlet yieldvekst på 4.3% år/år for Q3.
Inkludert effekter av kostnadsprogrammet, kostnader relatert til Max 737-situasjonen og utviklingen i drivstoffprisene estimerer vi likevel en EBIT for Q3 på NOK 2.5 mrd, hvilket er rundt 12% lavere enn konsensus.
Selskapet legger frem Q3-rapporten den 24. oktober.
DNB Markets har i forbindelse med oppdrag ved tilretteleggingen av selskapets nylige obligasjonslån vært forhindret fra å ha en anbefaling på Norwegian i en periode, men vi gjenopptar fra i dag dekningen med en kjøpsanbefaling og et kursmål på NOK 60 pr aksje. Kursen stengte i går på NOK 36 pr aksje».
Redigert 20.01.2021 kl 11:02
Du må logge inn for å svare
Flaxx
01.10.2019 kl 09:28
5983
DNB med kjøpsanbefaling og kursmål 60.
Datert 1. oktober 2019 basert på kurs 36
EDIT:
Slik skal kursmål og anbefalinger settes opp.
Datert 1. oktober 2019 basert på kurs 36
EDIT:
Slik skal kursmål og anbefalinger settes opp.
Redigert 01.10.2019 kl 09:45
Du må logge inn for å svare
Herman*
01.10.2019 kl 10:29
5820
Noen som vet hvordan kompensasjon fra RR og Boeing blir håndtert rent regnskapsmessig? Blir hele beløpet bokført i det kvartalet avtalen inngås? For øvrig tror jeg DNB og andre vil justere sine kursmål etterhvert som positive nyheter tikker inn de neste ukene.
Slike spørsmål vil du få svar på her.
https://www.shareville.no/aksjer/norwegian-air-shuttle/kommentarer
https://www.shareville.no/aksjer/norwegian-air-shuttle/kommentarer
Kantarell
01.10.2019 kl 10:56
5690
Slike spørsmål har blitt diskutert i forumet i ukesvis. Mange spekulasjoner om kompensasjon erstatning: Både i form av likviditet og serviser. Ingen har fasiten bortsett fra Boing strategisk plan for nedbetaling av erstatningskrav. Det vi vet er at beløpet som skal brukes er skyhøyt og øker jo mer Boeing fly er på bakken.
I følge spekulanter så vil forhandlinger innebære taushetsplikts veto. Men rent regnskapsmessig burde likviditet kunne spores av kvartalsrapport/årsrapport..
I følge spekulanter så vil forhandlinger innebære taushetsplikts veto. Men rent regnskapsmessig burde likviditet kunne spores av kvartalsrapport/årsrapport..
Redigert 01.10.2019 kl 11:00
Du må logge inn for å svare
Flaxx
01.10.2019 kl 11:00
5665
DNB nevner ingenting om kompensasjon fra Boeing/RR ved kursmålet 60 ... banken ser kun på den kortsiktige driften.
Det må bety at DNB vil komme med nytt og høyere kursmål når slike "ekstraordinære" inntekter tikker inn.
Det må bety at DNB vil komme med nytt og høyere kursmål når slike "ekstraordinære" inntekter tikker inn.
InvesTorbjørn
01.10.2019 kl 13:07
5472
Vanligvis når kursmål er lavere enn faktisk kurs, så raser kursen raskt og mye nedover. Logisk sett burde vi da sett en god kursoppgang i dag. Men det gjør vi ikke?
InvesTorbjørn
01.10.2019 kl 16:15
5264
Det var artig i dag mellom kl. 14:45 og 15:45. Men så forsvinner nå hele oppgangen frem mot avslutning av dagen? Dette er en mentalt krevende aksje å følge.
tradingstock
01.10.2019 kl 16:19
5222
Det kommer en VW shortskvis her etter Q3 framleggelse eller før. Dobbel kurs 74 kr innen 1-2 mnder. Helt lik shortprosent som den skvisen nå :)
Redigert 01.10.2019 kl 16:20
Du må logge inn for å svare
InvesTorbjørn
01.10.2019 kl 16:30
5177
Bare ikke børskrakket kommer i mellomtiden. Da nedjusteres alle kursmål svært raskt, gode nyheter eller ei.
Fireglo
01.10.2019 kl 17:53
5056
Tror nok fallet på slutten i dag hang sammen med lavere ISM-indeksen i USA, som sendte mange aksjer ned.
Bearwizard
01.10.2019 kl 18:44
4946
For meg så det ut som handelen kun var bytte av aksjer mellom roboter
disippelen
01.10.2019 kl 19:44
4814
Alt falt pga nøkkeltall fra US. Oljeprisen videre ned nå, men hjelper vel ikke NAS.
Epona
01.10.2019 kl 19:49
4791
Den hjelper NAS på lengre sikt, men ikke i det korte kursbildet da aksjen blir med i dragsuget på den fossildrevne OSE.
Redigert 01.10.2019 kl 19:50
Du må logge inn for å svare
Epona
01.10.2019 kl 19:53
4777
Synes du er vel mye pessimist her. Børskrakk kan nok komme, men ikke når alle tror det kommer, som noen gjør nå - men alltid finnes det mørkemenn ...
EXTrader
01.10.2019 kl 21:12
4613
Ikke lenge får kjeltringene ber Opec om å strupe produksjonen for å presse opp prisen igjen ! bare vent å se .......... dette har vi sett før
På tide å sette Sissebass sjakk matt
Artige
01.10.2019 kl 21:52
4468
NY ned ikveld, da skal vi vel godt ned imorra. Synes snart de kan komme med noe konkret om RR erstatning. Men usikker på om det gjør utslag på kursen.
seismicrec
01.10.2019 kl 21:56
4448
Opec produserer rekordlite , er ikke mye mer å kutte nå.
Oljeprisene skal lengre ned medmindre handelskrigen kommer til en ende.
Og selv Davik ikke oljen gå mye.
Oljeprisen er nå så lav at alternativ energi blir for dyr, og investeringene her strupes.
Men for flyselskapene som ikke er hedget er dette «pennies from heaven».
Dette går Norwegians vei.
Oljeprisene skal lengre ned medmindre handelskrigen kommer til en ende.
Og selv Davik ikke oljen gå mye.
Oljeprisen er nå så lav at alternativ energi blir for dyr, og investeringene her strupes.
Men for flyselskapene som ikke er hedget er dette «pennies from heaven».
Dette går Norwegians vei.
Bearwizard
01.10.2019 kl 22:01
4424
Nå har vel kursen i NAS vist seg ganske så uavhengig av NYSE og OSB; ser overhode ingen grunn til at NAS skal ned i morgen når trafikktall er nært forestående...men dersom det blir lavt volum kan vel kanskje shorterne leke seg litt til....
EXTrader
02.10.2019 kl 07:19
4061
Den er mer følsom en de værste truse-skvetterene her inne da ved en minste lyd i markedene 👂🏻 Så nyttes sjansen for å liste seg ut av shorten.
Skvettinga er over følg med , big NEWS
Lurer på hvorfor ingen tar seg bryet verd med å lese kinesiske xaviser ????????
Epona
02.10.2019 kl 09:54
3786
Kinesisk er gresk for meg, da jeg ikke lærte det på skolen i sin tid.
God mat i Kina , de spiser mye god mat !
Strategi
02.10.2019 kl 17:57
3501
Regner med at ledelsen i NAS ikke dro til kina for å spise kinamat.
Mulig kineserne er interesert i en deal på fly og eller at NAS ser på muligheten for en base ut fra Kina.
Mulig kineserne er interesert i en deal på fly og eller at NAS ser på muligheten for en base ut fra Kina.
Skal vi se
Høstferie, og nesten ikke en billett til "normal" pris igjen.
Og Ja....
Oljen er vel ikke negativ heller.
Skal se at oktober får en utrolig fin start også.
Høstferie, og nesten ikke en billett til "normal" pris igjen.
Og Ja....
Oljen er vel ikke negativ heller.
Skal se at oktober får en utrolig fin start også.
hstray
02.10.2019 kl 20:08
3290
Ja, eller kanskje de skal begynne med kinamat 🥡 ombord og ledelsen med styreleder var i Kina for prøvesmake ulike menyer.
Ryanair CEO Michael O’Leary har vært tøff i kjeften de siste 48 timer, det var han også 25 sept. Oljeprisen er NAS sin venn.
“Norwegian is 85% unhedged for the next 12 months and Wizz is about 60% unhedged and I therefore much prefer our hedging position to theirs given where oil is at the moment and where it is likely to go to” Ryanair CEO Michael O’Leary told investors on a 22 October call. “We are now hedged up to 90% out to September 2019 at about $68 a barrel. That is a much stronger position than most of our competitor airlines.”
https://www.eurofinance.com/news/airlines-divided-on-hedge-benefits-as-oil-volatility-surges/
“Norwegian is 85% unhedged for the next 12 months and Wizz is about 60% unhedged and I therefore much prefer our hedging position to theirs given where oil is at the moment and where it is likely to go to” Ryanair CEO Michael O’Leary told investors on a 22 October call. “We are now hedged up to 90% out to September 2019 at about $68 a barrel. That is a much stronger position than most of our competitor airlines.”
https://www.eurofinance.com/news/airlines-divided-on-hedge-benefits-as-oil-volatility-surges/
Redigert 02.10.2019 kl 23:07
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
02.10.2019 kl 23:26
2990
Trodde ikke o’leary så på norwegian som en konkurrent, mere som en døgnflue
Epona
24.10.2019 kl 09:57
2279
DNB leverte knallresultater i dag. Det gjorde Norwegian også. Nå starter moroa, - heng med og ikke selg. Mye mer å hente framover.
Bare å lene seg tilbake. Stakkars truseskvettere da denne aksjen kommer hver dag nå..